صانا سرویس

تعمیرات و فروشگاه

تلفن

05138721212
09150881992

آدرس

مشهد، بلوار پیروزی، بلوار رضوی، ابتدای رضوی 22، فاز تجاری، پلاک 5

صانا سرویس؛ کنار شما، رو به آینده

بررسی علائم سوختن موتور یخچال

علائم سوختن موتور یخچال

موتور یخچال همانند قلب انسان از فعالیت های مهم و بسیاری در سیستم پیچیده یخچال برخوردار است و به این دلیل سلامت و عملکرد صحیح این دستگاه دارای اهمیت بسیاری است.

در این مقاله نحوه بررسی و عیب یابی علائم سوختن موتور یخچال، اهمیت تعمیر موتور، روش های پیشگیری از سوختن موتور و …. را برای شما شرح می دهیم.

پس از مطالعه این مقاله می توانید به راحتی علائم سوختن موتور یخچال را شناسایی کرده و در بسیاری از موارد به آسانی به تعمیر آن ها بپردازید.

مطالعه مفید: تعمیر یخچال مشهد

اهمیت تعمیر موتور یخچال

 

اهمیت تعمیر موتور یخچال

 

این قطعه یکی از مهم ترین قطعات در یخچال به شمار می رود و از وظایفی مهمی برخوردار بوده که به این دلیل بایستی در بررسی و تعمیر آن کوشا باشید زیرا بروز هر گونه مشکل در این قطعه می تواند منجر به عدم عملکرد صحیح در دیگر قطعات شود و در نتیجه با مشکلات بسیاری در استفاده از یخچال و فریزر مواجه شوید.

مطالعه مفید: آشنایی با تعمیر کمپرسور یخچال (موتور یخچال)

پیشگیری از سوختن موتور

 

پیشگیری از سوختن موتور

 

یکی از بهترین نکات استفاده از یخچال، پیشگیری از مواردی است که در نهایت منجر به مواجه شدن شما با علائم سوختن موتور یخچال می شوند به این دلیل در ادامه می توانید تمام روش های پیشگیری از سوختن موتور را مطالعه کنید.

  • در صورت مشاهده فعالیت دائمی موتور بدون وقفه حتما با یک تکنسین تماس بگیرید.
  • در صورت مواجه شدن با عدم سرمایش کافی در یخچال به بررسی موتور بپردازید و در صورتی که از عملکرد صحیح آن مطمئن بودید از متخصص کمک بگیرید.
  • نظافت یخچال از اهمیت بسیاری برخوردار است و به این دلیل بایستی به نظافت تمامی قسمت های یخچال از جمله کندانسور، موتور، فن، فضای داخلی و بیرونی و …. بپردازید.
  • مکان قرار گیری یخچال باید به طوری باشد که یخچال از پشت و کناره ها با دیوار فاصله داشته باشد در نتیجه از چسباندن یخچال به دیوار به شدت خودداری کنید.

بی شک رعایت نکات ذکر شده می تواند تاثیر بسزایی در پیشگیری از مواجه شدن با علائم سوختن موتور یخچال داشته باشد و شما در صورت استفاده از این روش ها از عملکرد بهتر یخچال و فریزر خود نیز برخوردار می شوید.

مطالعه مفید: آموزش 6 روش تعمیر خانگی انواع یخچال

بررسی علائم سوختن موتور یخچال

 

علائم سوختن موتور یخچال

 

در صورتی که با نحوه بررسی و همچنین تعمیر یخچال در زمان مواجه شدن با علائم سوختن موتور یخچال آشنا شوید، می توانید از سوختن موتور پیشگیری کرده و با استفاده از روش و راه حل های متفاوت استفاده بهتری از یخچال داشته باشید به این دلیل در ادامه مطالب انواع علائم سوختن موتور را برای شما شرح داده ایم.

پریدن فیوز پس از استارت زدن موتور یخچال

یکی از انواع علائم که ممکن است نشانگر قرار گرفتن موتور در معرض سوختن باشد پریدن فیوز پس از استارت است که ممکن است به دلیل وجود مشکل در قطعاتی همچون برد الکتریکی، ترموستات، سیم های فیوز یا سیم ارت باشد که در نهایت منجر به مواجه شدن شما با علائم سوختن موتور یخچال خواهند شد در نتیجه بایستی در اولین قدم به بررسی این قطعات بپردازید.

حرارت بیش از اندازه موتور

در صورت مواجه شدن با حرارت بیش از اندازه موتور یا این قطعه سوخته است و یا در آینده ای نزدیک ممکن است بسوزد و به این دلیل بررسی این موتور از لحاظ حرارت در حین عملکرد از اهمیت بسیاری برخوردار است.

سر و صدای عجیب و زیاد

مواجه شدن با این مشکل می تواند دلایل مختلفی را شامل شود اما در صورت عدم بررسی و تعمیر این مشکل ممکن است موتور یخچال شما در آینده ای نزدیک بسوزد.

روشن نشدن یخچال

یکی از ترسناک ترین مشکلاتی که ممکن است در استفاده از یخچال با آن مواجه شوید روشن نشدن یخچال است و در صورتی که با این مشکل رو به رو شدید بایستی حتما با یک تکنسین تمام بگیرید و از تعمیر یخچال بدون داشتن تخصص و مهارت خودداری کنید.

کار کردن یخچال با صدای عجیب

بروز این مشکل می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد که شایع ترین علائم آن بروز مشکل در قطعاتی همچون رله استارت، اورلود، مسیر گردش گاز است و به این دلیل بایستی در اولین مرحله پس از مواجه شدن با علائم سوختن موتور یخچال به بررسی این قطعات بپردازید.

عدم عملکرد مناسب موتور و صدای تیک تیک

ممکن است تا به حال با صدای تیک تیک یخچال مواجه شده باشید و جالب است بدانید بر خلاف عقیده افرادی که فکر می کنند این مورد یکی از علائم طبیعی در یخچال به شمار می رود، ممکن است در صورت بروز این اتفاق و عدم تعمیر آن با سوختن موتور یخچال در آینده مواجه شوید.

برای بررسی علت وجود این مشکل قطعاتی همچون رله استارت، خازن و مسیر گردش گاز را بررسی کنید.

حرارت زیاد یخچال

پیش تر به اهمیت بررسی حرارت بالا در موتور اشاره کرده ایم اما در موارد بسیاری ممکن است با حرارت بالا در بدنه یخچال مواجه شوید که در واقع این حرارت به دلیل عدم تنظیم مناسب دمای یخچال، جای گذاری یخچال در مکانی نامناسب، فاصله نامناسب یخچال از دیواره ها، عدم گردش هوای مناسب در فضای داخلی یخچال، عدم نظافت یخچال و قطعات داخلی و …. است.

تمامی مواردی که پیش تر ذکر شد ممکن است در آینده منجر به مواجه شدن شما با علائم سوختن موتور یخچال شوند در نتیجه از اهمیت بسیاری برخوردار هستند.

سیم برق یخچال

بروز مشکل یا آسیب به سیم برق یخچال ممکن است منجر به سوختن موتور شود زیرا برق از طریق سیم به قطعات مختلف دستگاه از جمله موتور رسیده و منجر به شروع فعالیت می شود و در صورتی که این بخش از سلامت کافی برخوردار نباشد ممکن است در صورت عدم رسانایی برق به طور صحیح، منجر به سوختن یخچال شود و به این دلیل در آینده با علائم سوختن موتور یخچال مواجه شوید.

افزایش هزینه قبض

در صورت سوختن موتور، یخچال بایستی برای عملکرد سرمایش فضای داخلی از انرژی بیشتری استفاده کند که در نتیجه منجر به افزایش قبض برق خواهد شد زیرا کمپرسور مجبور به فعالیت در زمان طولانی تری خواهد شد.

عدم عملکرد صحیح فن کمپرسور

در صورتی که فن کمپرسور از عملکرد صحیحی برخوردار نباشد در نتیجه دمای موتور بالا رفته و موتور می سوزد.

سرگذشت موتور سوخته

موتور سوخته در بسیاری از موارد قابل تعمیر است اما لازم است بدانید تعمیر موتور در اثر سوختن به هیچ وجه مقرون به صرفه نبوده و بهتر است که به تعویض موتور بپردازید زیرا پس از تعمیر این قطعه بایستی پس از گذشت مدت زمان کوتاهی کمپرسور را تعویض کنید.

در مواردی پس از سوختن موتور با استفاده از سیم های مسی مجدد سیم پیچی آن را انجام می دهند و موتور را می فروشند.

مطالعه مفید: تعمیر برد یخچال | آشنایی با نحوه بررسی و تعمیر یخچال

تعمیر یا تعویض موتور یخچال را به چه کسی بسپارم؟

 

تعمیر یا تعویض موتور یخچال را به چه کسی بسپارم؟

 

یکی از سوالات اساسی در خصوص تعمیر یا تعویض موتور یخچال پس از مواجه شدن با علائم سوختن موتور یخچال انتخاب تعمیرکار مجرب و متخصص است زیرا همانطور که می دانید این قطعه از حساسیت بسیاری برخوردار است و در واقع با تمامی قطعات مختلف در یخچال ارتباط دارد در نتیجه سوختن این دستگاه، تعمیر نامناسب یا تعویض نکردن آن ممکن است منجر به عدم عملکرد صحیح در دیگر قطعات یخچال شود و در نتیجه در استفاده از یخچال با مشکلات متعددی مواجه شوید.

با توجه به دلایلی که گفته شد انتخاب فرد مناسب در خصوص تعمیر یا تعویض موتور یخچال از اهمیت بسیاری برخوردار است و بایستی تکنسین مربوطه از مهارت، دانش و تجربه بسیاری برخوردار باشد.

متخصصین صانا سرویس یکی از مجرب ترین افرادی هستند که می توانید علاوه بر بررسی و تعمیر دستگاه در صورت مواجه شدن با علائم سوختن موتور یخچال، برای تعمیر انواع لوازم خانگی نیز به آن ها اطمینان کنید زیرا این افراد با توجه به سابقه و مهارت بالا استخدام می شوند و می توانند در کوتاه ترین بازه زمانی و همچنین مناسب ترین قیمت به تعمیر یا تعویض قطعات لوازم برقی خانگی شما بپردازند.

علاوه بر خدمات حضوری این مجموعه می توانید از مشاوره رایگان و تلفنی آن ها استفاده کرده و تا حد امکان خودتان به تعمیر بسیاری از مشکلات یخچال بپردازید.

مطالعه مفید: تعمیر موتور کمپرسور یخچال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *