صانا سرویس

تعمیرات و فروشگاه

تلفن

05138721212
09150881992

آدرس

مشهد، بلوار پیروزی، بلوار رضوی، ابتدای رضوی 22، فاز تجاری، پلاک 5

صانا سرویس؛ کنار شما، رو به آینده

آشنایی با نحوه تعمیر برد یخچال

تعمیر برد یخچال

وسایل برقی هر روزه با استفاده از پیشرفته ترین تکنولوژی در ساختار خود به بازار ارائه می شوند. یخچال، در تمام روز مورد استفاده قرار می گیرد و دارای قطعات زیاد و پیچیده ای است که یکی از پیچیده ترین قطعات در ساختار آن برد الکتریکی است.

برد الکتریکی نه تنها در یخچال بلکه در دیگر دستگاه های برقی نیز از پیچیدگی بسیاری برخوردار است که به این دلیل در تعمیر برد یخچال بایستی از تکنسین های با تجربه کمک بگیرید تا در کوتاه ترین زمان به تعمیر یا تعویض قطعات یخچال بپردازند، اما در مواردی با استفاده از راه حل های مناسب می توانید خودتان تعمیر برد الکتریکی را انجام دهید.

در ادامه مقاله با مباحثی همچون تعمیر برد یخچال، دلایلی که منجر به خراب شدن برد الکتریکی می شوند و علائم خراب شدن برد و … آشنا خواهید شد.

مطالعه مفید: تعمیر یخچال مشهد

برد الکتریکی چیست؟

 

برد الکتریکی چیست؟

 

برد الکتریکی شباهت زیادی به مغز انسان دارد زیرا تمامی دستورات از این بخش به قطعات مختلف موجود در یخچال ارسال می شود.

در واقع برد الکتریکی یخچال، صفحه ای از جنس پلاستیک است که روی آن قطعات الکتریکی مختلفی همچون خازن، مقاومت، ترازیستور و … وجود دارد که با استفاده از الگوریتم خاصی روی آن چیده شده اند و از پیچیدگی بسیاری برخوردار هستند. خطوط مسی باریکی روی برد وجود دارند که این خطوط در واقع اتصال بین قطعات مختلف روی برد را فراهم می کنند.

این قطعه همانند موتور از وظایف بسیاری در عملکرد یخچال برخوردار است و همچنین در جایگاه تایمر دیفراست در یخچال های قدیمی قرار گرفته است که به این دلیل تاثیر زیادی در کاهش مصرف انرژی دارد.

تعویض یا تعمیر برد یخچال؟

 

تعویض یا تعمیر برد یخچال؟

 

برای تعویض یا تعمیر برد الکتریکی بایستی حتما با متخصص تعمیر یخچال مشورت کرده و سپس اقدام به تعمیر یا تعویض برد الکتریکی کنید.

از لحاظ قیمت، برد الکتریکی یکی از گران ترین قطعات در یخچال به شمار می رود که در صورت خرید نوع خارجی برد بایستی هزینه قابل توجهی را پرداخت کنید.

دلایلی که منجر به خرابی برد الکتریکی یخچال می شود

دلایل بسیاری ممکن است منجر به خرابی برد الکتریکی شود که در ادامه می تواند چند نمونه از آن ها را مشاهده کنید.

تماس با آب

برد الکتریکی از حساسیت بالایی برخوردار است و تماس آب با این قطعه منجر به سوختن قسمت هایی از برد یا تمام آن می شود.

جابه جایی و ضربه

یخچال یکی از بزرگترین وسایل در هر خانه ای به شمار می رود و معمولا برای جا به جایی آن یک نفر کافی نیست و بهتر است تعداد نفرات بیشتری در جا به جایی این دستگاه همکاری داشته باشند. حمل یخچال بایستی با احتیاط کامل انجام شود زیرا صدمه یا ضربه به برد ممکن است منجر به آسیب به آن شود و باعث نیاز شما به تعمیر برد یخچال شود.

اتصالات برد الکتریکی

 

اتصالات برد الکتریکی

 

همانطور که پیش تر اشاره کردیم، برد الکتریکی با تمامی قطعات یخچال در ارتباط است که این ارتباط توسط اتصالاتی انجام می شود که در مواردی ممکن است این اتصالات به برد الکتریکی آسیب وارد کنند.

علائم متفاوتی در یخچال ممکن است به دلیل خرابی برد الکتریکی باشند و هنگامی که از خرابی برد اطمینان حاصل کردید بایستی با یک متخصص در زمینه تعمیر برد یخچال تماس بگیرید زیرا این قطعه از ساختار پیچیده ای برخوردار است و به این دلیل تعمیر برد الکتریکی به مهارت زیادی نیاز دارد.

نحوه تعمیر برد یخچال

در ادامه راه حل هایی را برای بررسی و تعمیر برد یخچال به شما معرفی می کنیم اما در صورتی که پس از انجام راه حل ها مشکل برد بر طرف نشد بایستی از تکنسین تعمیر برد یخچال کمک بگیرید.

برای بررسی برد در اولین قدم بایستی برد را از یخچال جدا کنید.

در ابتدا چک کنید که پایه های روی برد محکم باشند و هیچ یک از آن ها شل نباشند و سپس به تمیز کردن برد الکتریکی بپردازید. در صورت مشاهده شی خارجی روی صفحه برد، بایستی آن را خارج کنید زیرا ممکن است موجب عدم عملکرد صحیح برد الکتریکی شود.

در مواردی ممکن است برد دچار سوختگی شده باشد که می توانید به راحتی قسمت های سوخته را با توجه به تغییر رنگ برد تشخیص دهید.

علائم خراب شدن برد الکتریکی یخچال

رایج ترین علائمی که ممکن است به دلیل خرابی برد الکتریکی با آن ها مواجه شوید  را در ادامه مطالب به شما معرفی می کنیم تا در کوتاه ترین زمان به تعمیر برد یخچال خود بپردازید.

مطالعه مفید: همه چیز درباره نشانه ها و علائم خرابی برد یخچال

روشن نشدن یخچال

بزرگترین مشکلی که ممکن است علت آن، خرابی برد الکتریکی یخچال باشد روشن نشدن دستگاه است. در نتیجه اگر پس از باز کردن درب یخچال با عدم سرمای یخچال و همچنین خاموش بودن چراغ های داخلی رو به رو شدید احتمالا بایستی به تعمیر برد الکتریکی یخچال خود بپردازید.

تولید برفک و یخ

 

تولید برفک و یخ

 

همانطور که پیش تر اشاره کردیم برد یخچال وظایف بسیاری را بر عهده دارد که یکی از این وظایف کنترل دیفراست و همچنین پیشگیری از برفک در یخچال می باشد. هنگامی که با برفک در یخچال مواجه شوید ممکن است دیفراست از عملکرد مناسبی برخوردار نباشد و بایستی برای علت این مشکل در ابتدا به بررسی برد الکتریکی یخچال بپردازید.

عدم عملکرد فن کندانسور

 

تعمیر برد یخچال

 

در یخچال های نسل جدید همراه با کندانسور یک فن در کنار آن تعبیه شده است که وظیفه خنک سازی کندانسور را بر عهده دارد و در صورتی که این قطعه با مشکل مواجه شود حرارت کندانسور بالا می رود.

در اولین قدم برای بررسی فن بایستی پره ها آن را چک کنید و چندین بار آن ها را بچرخانید، در صورتی که مشکل یا آسیبی را در فن کندانسور مشاهده نکردید سپس برد الکتریکی یخچال را چک کنید.

فن کندانسور مانند دیگر قطعات موجود در یخچال از برد الکتریکی فرمان می گیرد و در زمانی که از عملکرد مناسبی برخوردار نباشد، ممکن است به دلیل خرابی برد الکتریکی باشد. برای تعمیر برد الکتریکی به دلیل خرابی فن کندانسور بهتر است از تکنسین و متخصصین در حوزه تعمیر یخچال مشهد کمک بگیرید.

مطالعه مفید: آشنایی با علائم کم شدن گاز یخچال | چه کارهایی منجر به نشت گاز در یخچال می شود؟

تغییر دما به طور مکرر و بیش از اندازه

سرد و گرم شدن یخچال به صورت مکرر یکی از شایع ترین علائم خرابی برد الکتریکی است زیرا در زمانی که برد خراب شود، یخچال نمی تواند از عملکرد صحیحی برخوردار باشد.

بروز مشکل در برد الکتریکی علاوه بر عدم سرمایش کافی و یا گرم شدن بیش از حد دستگاه ممکن است منجر به فعالیت دائمی موتور و همچنین عدم یخ زدایی شود.

صانا سرویس

انتخاب متخصص مناسب در زمینه تعمیر برد الکتریکی یخچال از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا در صورتی که تکنسین مربوطه از دانش و مهارت کافی در تعمیر یخچال مشهد برخوردار نباشد ممکن است علاوه بر عدم تعمیر برد الکتریکی با بروز مشکل در دیگر قطعات یخچال یا سوختن برد به طور کامل، مواجه شوید.

صانا سرویس مجموعه است که می توانید برای تعمیر هر یک از لوازم برقی خانگی خود به آن اعتماد کنید زیرا این مجموعه دارای تکنسین های متخصص و با تجربه بسیاری است که می توانند در کوتاه ترین زمان مشکل لوازم برقی منزل شما را بر طرف کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *