صانا سرویس

تعمیرات و فروشگاه

تلفن

05138721212
09150881992

آدرس

مشهد، بلوار پیروزی، بلوار رضوی، ابتدای رضوی 22، فاز تجاری، پلاک 5

صانا سرویس؛ کنار شما، رو به آینده

آموزش شستن کاپشن در لباسشویی | بهترین ترفند های شست و شوی انواع کاپشن

شستن کاپشن در لباسشویی

صنعت مد و فشن هر روزه با استفاده از ایده های خلاقانه تر و همچنین همراه با زیبایی بیشتر، تولیدات بی نظیری را به بازار ارائه می دهد. امروزه این صنعت در فصول سرد سال لباس های بسیاری را طراحی کرده و معرفی می کند که یکی از معروف ترین لباس های زمستانی انواع کاپشن ها به شمار می روند. نظافت لباس ها یکی از مهم ترین موارد در استفاده از انواع لباس به خصوص در لباس های زمستانی به شمار می رود و بنابراین شستن کاپشن در لباسشویی بایستی در بازه زمانی های مناسب انجام شود.

در واقع تمیزی لباس ها از اهمیت بیشتری نسبت به ظاهر آن ها برخوردار است، چرا که در غیر این صورت حتی اگر زیبا ترین و گران قیمت ترین لباس ها را تهیه کرده باشید، اما عدم نظافت آن ها منجر به غیر قابل استفاده شدن لباس ها خواهد شد و در نتیجه قادر به استفاده از لباس ها پس از گذشت مدتی نخواهید بود، بنابراین شستن کاپشن در لباسشویی دارای اهمیت بسزایی در افزایش زیبایی استایل شما است.

کاپشن ها نسبت به لباس های دیگر کم تر در معرض آلودگی قرار می گیرند اما این به معنی عدم نیاز به نظافت آن ها نیست، چرا که هر لباسی پس از گذشت مدتی نیازمند شست و شو است، بنابراین قصد داریم تا در این مقاله نحوه شستن کاپشن در لباسشویی را به طور کامل به شما معرفی کنیم تا زین پس در فصول سرد سال نیز قادر به شست و شوی لباس های زمستانی خود شوید.

لازم به ذکر است که در ادامه نحوه شست و شوی انواع لباس های زمستانی را با استفاده از ماشین لباسشویی به شما معرفی خواهیم کرد.

مطالعه بیشتر : تعمیر لباسشویی مشهد توسط تیم صانا سرویس

مهم ترین نکات شست و شو لباس زمستانی در ماشین لباسشویی

 

مهم ترین نکات شست و شو لباس زمستانی در ماشین لباسشویی

 

در واقع شست و شوی انواع لباس زمستانی در لباسشویی بایستی با توجه به نکات بسیاری انجام شود که در ادامه مهم ترین فاکتور های شست و شوی انواع لباس های زمستانی از جمله شستن کاپشن در لباسشویی را به شما معرفی خواهیم کرد و سپس به معرفی نحوه شست و شوی هر یک از انواع لباس ها می پردازیم.

توجه داشته باشید که الیاف به کار رفته در لباس های زمستانی از حساسیت نسبتا بالایی برخوردار هستند و بدین دلیل آگاهی درباره نحوه شست و شوی آن ها دارای اهمیت بسیاری است.

مطالعه بیشتر : آموزش شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی

لیبل لباس

 

لیبل لباس

 

معمولا لباس های زمستانی دارای برچسب یا اصطلاحا لیبل هایی هستند که مشخصات و همچنین اطلاعاتی را درباره نحوه استفاده از لباس به شما می دهد که بایستی پیش از شست و شوی لباس ها حتما به بررسی آن بپردازید.

در واقع شما می توانید با بررسی برچسب، اطلاعاتی همچون نحوه شست و شو، دمای آب مناسب برای شست و شو، ممنوعیت اتو کردن و …. را کسب کنید و سپس با استفاده از مشخصات برچسب به شستن کاپشن در لباسشویی بپردازید تا کیفیت لباس به طور کامل حفظ شود.

توجه داشته باشید که در برچسب برخی از لباس ها، شست و شوی لباس ها با استفاده از ماشین لباسشویی توصیه نمی شود، بنابراین در صورت مشاهده این اخطار از شست و شوی لباس ها با استفاده از ماشین لباسشویی خودداری کنید.

در ادامه معنای هر یک از انواع مواردی که در لیبل لباس ها درج می شوند را به شما معرفی خواهیم کرد تا شستن کاپشن در لباسشویی برای شما با آسانی بیشتری همراه باشد.

  • علامت هشدار: علامت هشدار در واقع به شکل مثلث تو خالی بوده که به معنی ممنوعیت شست و شوی لباس ها با استفاده از مواد شوینده سفید کننده است.
  • علامت اتو : این گزینه نشان دهنده امکان اتو کردن لباس است که در صورتی که علامت ضربدر روی آن باشد به معنی ممنوعیت اتو کردن لباس است.
  • علامت p : نشان دهنده امکان خشکشویی کردن لباس است که در صورتی که روی آن ضربدر باشد به معنی خودداری از خشکشویی کردن لباس است.
  • و ….

دمای آب

 

دمای آب

 

دمای آب از اهمیت بالایی در شست و شو انواع لباس ها برخوردار است و بنابراین بایستی درباره دمای آب مناسب برای شست و شوی هر یک از انواع لباس ها، پیش از آغاز فرآیند شست و شو اطلاعات لازم را کسب کنید.

استفاده از آب با دمای بسیار بالا به خصوص برای شستن کاپشن در لباسشویی و همچنین شست و شوی لباس های پشمی و بافت یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که معمولا بسیاری از افراد انجام می دهند، لذا در شست و شوی لباس های نام برده شده تا حد امکان از آب با دمای پایین استفاده کنید، چرا که بالا بودن دمای آب منجر به آسیب بسیاری به لباس ها می شود.

در واقع استفاده از آب گرم در شست و شوی کاپشن در لباسشویی، منجر به آسیب هایی همچون تغییر رنگ لباس ها، تغییر سایز، دفرمه شدن لباس و …. می شود بنابراین، بهتر است دمای آب مورد استفاده در شست و شو از دمای کم تر از 30 درجه برخوردار باشد تا لباس های شما مورد آسیب قرار نگیرد.

مطالعه بیشتر : تمیز کردن فیلتر لباسشویی با آسان ترین روش ها

خشک کردن لباس های زمستانی

 

خشک کردن لباس های زمستانی

 

در صورتی که شستن کاپشن در لباسشویی انجام شود، بایستی از پایین ترین دور خشک کن در دستگاه استفاده کنید.

لازم به ذکر است که ماشین لباسشویی هایی همچون دستگاه های تولید شده توسط برند ال جی دارای دور خشک کن 400 هستند که این گزینه بهترین انتخاب برای خشک کردن لباس های زمستانی است، دور خشک کن 600 نیز برای انجام فرآیند خشک کردن لباس ها در صورت استفاده از انواع موتور لباسشویی مناسب است.

از انتخاب دور خشک کن 1200 و 1400 برای شستن کاپشن در لباسشویی و همچنین دیگر لباس های زمستانی خودداری کنید.

استفاده از مواد شوینده سفید کننده ممنوع

 

استفاده از مواد شوینده سفید کننده ممنوع

 

استفاده از انواع مایع های سفید کننده برای شستن کاپشن در لباسشویی و همچنین دیگر لباس های زمستانی و پاییزی منجر به آسیب بسیار بالا به لباس ها خواهد شد، چرا که لباس ها پس از شست و شو با این شوینده ها رنگ خود را از دست داده و همچنین طول عمر الیاف آن ها کوتاه تر می شود و لباس شما پس از گذشت مدت زمان کوتاهی غیر قابل استفاده خواهد شد، بنابراین به هیچ وجه از مایع سفید کننده برای شست و شوی لباس های زمستانی خود استفاده نکنید.

بررسی لباس ها پیش از شست و شو

 

بررسی لباس پیش از شست و شو

 

در واقع بایستی مواردی را پیش از شستن کاپشن در لباسشویی مورد بررسی قرار دهید تا لباس مورد آسیب قرار نگیرد، بنابراین در ادامه هر آنچه را که بایستی درباره بررسی کاپشن ها پیش از قرار دادن آن ها در ماشین لباسشویی بدانید را به شما معرفی خواهیم کرد.

پیش از شستن کاپشن در لباسشویی تمامی زیپ ها، دکمه ها و … را ببندید. در صورتی که لباس شما نیازمند دوخت و دوز باشد بایستی به دوختن شکاف و همچنین تمامی درز های لباس پیش از شست و شو بپردازید تا حین انجام فرآیند شست و شو لباس شما با مشکل مواجه نشود.

 توجه داشته باشید که پیش از آغاز فرآیند شست و شوی لباس، در صورتی که لکه ای روی آن وجود داشت، سعی کنید در ابتدا لکه را حذف کرده و سپس لباس را در ماشین لباسشویی قرار دهید.

بر عکس کردن لباس ها پیش از شست و شو

در واقع پیش از شست و شوی لباس های بافتنی و پشمی بایستی آن ها را بر عکس کنید و سپس در مخزن ماشین لباسشویی قرار دهید، چرا که این لباس ها دارای الیاف بسیار حساسی می باشند که در صورت مواجه با مواد شیمیایی و صنعتی در کوتاه ترین زمان مورد آسیب قرار می گیرند. برعکس کردن لباس ها منجر به قرار نگرفتن بخش اصلی لباس ها در معرض مواد شوینده می باشد.

لازم به ذکر است که اگر قصد شستن کاپشن در لباسشویی یا لباس های بافتنی را با استفاده از ماشین لباسشویی دارید، بهتر است برای شست و شوی آن ها از مواد شوینده شیمایی استفاده نکنید و همچنین در صورت امکان شست و شوی این لباس ها را به صورت دستی انجام دهید.

تغییر تنظیمات ماشین لباسشویی

 

تغییر تنظیمات ماشین لباسشویی

 

در واقع ماشین لباسشویی شما دارای تنظیمات زمینه ای می باشد و بایستی با توجه به جنس لباس های خود، تنظیمات دستگاه را تغییر دهید. تغییر تنظیمات ماشین لباسشویی هنگام شستن کاپشن در لباسشویی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

انواع ماشین لباسشویی دارای گزینه شست و شوی لباس های زمستانی می باشند که با انتخاب این گزینه بایستی شست و شوی لباس های زمستانی خود را انجام دهید.

اگر در منزل خود از ماشین لباسشویی قدیمی استفاده می کنید، برای شست و شوی لباس های خود بایستی گزینه شست و شوی دستی را در تنظیمات ماشین لباسشویی خود انتخاب کنید.

 

نحوه شستن انواع کاپشن در لباسشویی

 

شستن کاپشن در لباسشویی

 

کاپشن ها در انواع متفاوتی تولید و به بازار ارائه می شوند، بنابراین در ادامه نحوه شستن کاپشن در لباسشویی با الیاف مختلف را به شما معرفی کرده ایم تا در صورتی که از هر یک از انواع کاپشن ها استفاده می کنید قادر به شست و شوی آن ها شوید.

توجه داشته باشید که امروزه بسیاری از انواع ماشین های لباسشویی نسل جدید دارای برنامه های اختصاصی برای شست و شوی انواع کاپشن ها هستند و می توانید با انتخاب این برنامه ها به آسانی شستن کاپشن در لباسشویی را انجام دهید.

شستن کاپشن بادی در ماشین لباسشویی

یکی از بهترین برنامه های موجود در سیستم ماشین لباسشویی، برنامه hand wash بوده که با تنظیم این برنامه بازه زمانی شست و شوی کاپشن در 30 دقیقه انجام می شود.

در واقع این برنامه شست و شو با دست را شبیه سازی می کند و بدین دلیل کم ترین آسیب به لباس وارد می شود.

توجه داشته باشید که برای شستن کاپشن در لباسشویی، در صورتی که نوع کاپشن بادی باشد بایستی دور موتور را روی کم ترین مقدار تنظیم کنید، چرا که شست و شوی این لباس بایستی به صورت آرام و همچنین با دمای آب پایین انجام شود.

پس از اتمام فرآیند شست و شو می توانید کاپشن را در بین حوله یا دستمال قرار داده و سپس آن را فشار دهید تا آب اضافی آن خارج شود.

شستن کاپشن چرم در ماشین لباسشویی

کاپشن های چرم به دو دسته مصنوعی و طبیعی تقسیم بندی می شوند که در واقع شست و شوی کاپشن چرم طبیعی با استفاده از ماشین لباسشویی ممکن است منجر به ترک خوردن چرم و همچنین ایجاد پیچ و تاب و در واقع دفرمه شدن آن شود اما شستن کاپشن چرم در لباسشویی در صورتی که چرم مصنوعی باشد، مانعی ندارد و بدین دلیل می توانید کاپشن چرم مصنوعی را با استفاده از ماشین لباسشویی بشویید.

لازم به ذکر است که برای شست و شوی کاپشن چرم مصنوعی می توانید از شوینده های مخصوص استفاده کنید و همچنین آن را به صورت دستی و با استفاده از آب و صابون بشویید.

در صورتی که لکه ای روی لباس شما ایجاد شده است، بهتر است پیش از قرار دادن لباس در دیگ ماشین لباسشویی با استفاده از دستمال مرطوب به حذف لکه های لباس بپردازید و سپس کاپشن را در فضای آزاد اما دور از نور خورشید و همچنین محیطی که از دمای معتدلی برخوردار است، قرار دهید.

شستن کاپشن پر در ماشین لباسشویی

کاپشن های پر امروزه یکی از پر کاربرد ترین کاپشن ها به شمار می روند و از طرفداران بسیاری برخوردار هستند و جالب است بدانید کاپشن پر را می توانید بدون نگرانی با استفاده از ماشین لباسشویی بشویید، اما توجه داشته باشید که شستن کاپشن در لباسشویی بایستی با توجه به مواردی انجام شود که در ادامه چند مورد از مهم ترین آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

برای شستن این کاپشن در لباسشویی نباید از شوینده ها بسیار قوی استفاده کنید، در واقع استفاده از صابون و مایع معمولی بهترین گزینه برای شستن کاپشن در لباسشویی به شمار می روند.

همانطور که پیش تر اشاره کرده ایم برنامه های بسیاری برای شست و شوی انواع کاپشن در ماشین لباسشویی های جدید تعبیه شده اند که شما می توانید با انتخاب گزینه هایی همچون پارچه های ظریف، پارچه های پشمی و …. شست و شوی کاپشن را بدون نگرانی به دستگاه ماشین لباسشویی بسپارید. لازم به ذکر است که دمای آب بایستی کم تر از 30 درجه برای فرآیند شست و شو تنظیم شود.

خشک کردن کاپشن بایستی در محیطی انجام شود که از دمای مناسبی برخوردار است و همچنین توجه داشته باشید که کاپشن پر را بایستی در بازه زمانی نسبتا طولانی در معرض هوای آزاد قرار دهید تا به طور کامل فرآیند خشک شدن آن انجام شود. برای خشک شدن کامل آن می توانید در هر چند ساعت کاپشن را تکان دهید تا پر های داخلی کاپشن جمع نشوند.

شستن کاپشن پفی در ماشین لباسشویی

 

شستن کاپشن پفی در لباسشویی ال جی

 

شستن کاپشن در لباسشویی ال جی بر خلاف تصور بسیاری از افراد امکان پذیر است به خصوص اگر کاپشن مورد نظر پفی باشد.

برای شستن کاپشن پفی در لباسشویی ال جی بایستی در ابتدا لیبل لباس را با دقت بررسی کنید تا میزان چرخش درام را با توجه به لیبل لباس انتخاب کنید و سپس توپ کوچکی را درون درام قرار دهید تا بافت داخلی کاپشن شما به طور کامل تمیز شود. توجه داشته باشید که بر اثر ضربه، جسم سنگین آب و کف از کاپشن شما خارج شده و نیازی به فشردن کاپشن برای خارج سازی آب و کف ندارید.

همانطور که می دانید مدل های مختلفی از انواع کاپشن تولید و به بازار ارائه می شوند و بایستی هر یک از کاپشن ها را با توجه به جنس و الیاف به کار رفته کاپشن و همچنین توجه به لیبل آن بشویید.

ماشین لباسشویی های الجی تولید شده در نسل جدی،د دارای برنامه های شست و شوی مختلفی هستند که می توانید با توجه به نوع لباس ها، برنامه مناسب شستن کاپشن در لباسشویی ال جی را انتخاب کنید.

طریقه شست و شو سوئیشرت و هودی

 

طریقه شست و شو سوئیشرت و هودی

 

سوئیشرت و هودی های اسپرت امروزه در رنگ بندی های متفاوت طراحی و تولید می شوند و یکی از پر کاربرد ترین لباس ها در فصول سرد سال همچون فصل پاییز و زمستان می باشند، بنابراین آگاهی درباره نحوه شست و شو این لباس ها از اهمیت بسزایی برخوردار است و در صورتی که از این لباس ها استفاده می کنید، بهتر است درباره نحوه شستن آن ها اطلاعات کافی را در اختیار داشته باشید.

در واقع برای شستن کاپشن در لباسشویی اسنوا یا هودی بایستی به نکاتی توجه داشته باشید که در ادامه هر یک از آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

سوئیشرت و همچنین هودی ها با استفاده از الیافت مختلفی تولید می شوند و بدین دلیل نمی توان تمامی آن ها را در گروه لباس های پشمی قرار داد، چرا که بسیاری از سوئیشرت ها با استفاده از نخ تولید می شوند، اما در لایه داخلی آن ها از مواد پشمی استفاده شده است که بدین دلیل شست و شوی آن ها بایستی با احتیاط انجام شود.

برای شست و شو سوئیشرت و هودی بایستی همچون شستن کاپشن در لباسشویی اسنوا از مواد شوینده بسیار ملایم استفاده کنید تا بافت پشمی مورد استفاده در لباس مورد آسیب قرار نگیرد.

توجه داشته باشید که اگر سوئیشرت های شما در رنگ بندی های مختلف می باشند، هرگز سوئیشرت ها را با رنگ های متفاوت همراه با یکدیگر در مخزن ماشین لباسشویی قرار ندهید تا تداخل رنگی در لباس های شما ایجاد نشود.

یکی از مهم ترین موارد در شستن هودی و سوئیشرت توجه به درجه ماشین لباسشویی است بنابراین درجه ماشین لباسشویی خود را در دمایی متعادل تنظیم کنید.

شست و شو پالتوی خز یا پوست

 

شست و شو پالتوی خز یا پوست

 

شست و شو پااتو خز یا پوست نسبت به شستن کاپشن در لباسشویی الجی بسیار دشوار تر است، چرا که برای شست و شوی چنین پارچه هایی نباید از ماشین لباسشویی و همچنین آب داغ استفاده کنید و همچنین برای خشک کردن آن ها نمی توانید از ماشین لباسشویی استفاده کنید.

در واقع شستن کاپشن در لباسشویی ال جی در صورتی که جنس کاپشن پفی، پر و … باشد به راحتی امکان پذیر است اما شست و شو پالتو خز یا پوست هرگز نباید با استفاده از ماشین لباسشویی انجام شود، چرا که منجر به در هم تنیده شدن الیاف پارچه می شود و در نتیجه حالت پارچه لباس شما تغییر خواهد کرد.

برای خشک کردن پالتوی خود بایستی لباس را به چوب لباسی آویزان کنید و سپس آن را در محیط آزاد قرار دهید تا خشک شود و پس از خشک شدن آن، با استفاده از یک مسواک پرز های ایجاد شده روی لباس را شانه کنید تا لباس شما به حالت اولیه باز گردد.

شست و شو لباس با دست یا ماشین لباسشویی؟

 

شست و شو لباس با دست یا ماشین لباسشویی؟

 

همانطور که پیش تر اشاره کرده ایم در صورتی که از ماشین لباسشویی نسل های جدید تر استفاده می کنید، بهتر است فرآیند شستن کاپشن را با استفاده از ماشین لباسشویی انجام دهید، چرا که امروزه انواع لباسشویی قادر به شست و شوی لباس هایی با الیاف به خصوص همراه با برنامه های اختصاصی هستند.

اما در صورتی که از ماشین لباسشویی قدیمی در منزل خود استفاده می کنید بهتر است شست و شوی لباس های زمستانی خود به خصوص انواع کاپشن را به صورت دستی انجام دهید، در واقع شستن کاپشن در لباسشویی در صورت قدیمی بودن دستگاه توصیه نمی شود، اما توجه داشته باشید که شست و شوی لباس ها به صورت دستی بایستی به آرامی انجام شود، چرا که در غیر این صورت لباس ها دفرمه خواهند شد.

اتو کشی کاپشن و بارانی

 

اتو کشی کاپشن و بارانی

 

توجه داشته باشید که اتو کردن بارانی های لاستیکی، وینیل و همچنین پلاستیکی ممنوع می باشد اما در صورتی که بارانی شما ضد آب بوده و پارچه آن چروک شده است می توانید با استفاده از کم ترین درجه اتو به رفع چروک های ایجاد شده در لباس بپردازید.

اتو کردن لباس های زمستانی همچون شستن کاپشن در لباسشویی در سلامت لباس اهمیت بسزایی دارد و بدین دلیل پیشنهاد می کنیم در ادامه مطالب با ما همراه باشید تا با نحوه اتو کردن لباس های زمستانی به طور کامل آشنا شوید.

  1. پیش از اتو کردن لباس، لیبل لباس را بررسی کنید و در صورتی که اجازه اتو کردن لباس در لیبل درج شده بود به اتو کردن لباس بپردازید
  2. بخار اتو را غیر فعال کنید، چرا که بخار قادر به ذوب پارچه می باشد
  3. برای اتو کردن لباس ها از یک حوله یا پارچه نخی استفاده کنید و حوله را بین لباس و اتو قرار دهید تا کم ترین میزان آسیب به لباس وارد شود
  4. هرگز اتو را روی پارچه در حالت مکث قرار ندهید و به صورت مداوم آن را روی پارچه حرکت دهید

شایان ذکر است که در بسیاری از موارد ممکن است پس از شستن کاپشن در لباسشویی نیازمند اتو کردن لباس زمستانی خود شوید که در این صورت پیشنهاد می کنیم تا زمان خشک شدن کامل لباس صبر کنید و سپس به اتو کردن لباس بپردازید.

بهترین برنامه های شست و شوی کاپشن

 

بهترین برنامه های شست و شوی کاپشن

 

امروزه ماشین های لباسشویی از پیشرفته ترین نوع تکنولوژی استفاده می کنند و شما با انتخاب برنامه مناسب نیازمند انجام تنظیمات لباسشویی برای شستن کاپشن نخواهید شد، بنابراین در این بخش بهترین برنامه های جایگزین تنظیمات لباسشویی برای شستن کاپشن را به شما معرفی خواهیم کرد تا با معرفی این برنامه ها شست و شوی کاپشن خود را به آسانی انجام دهید.

در واقع ماشین های لباسشویی از چندین برنامه شست و شوی کاپشن برخوردار هستند و شما می توانید با انتخاب این برنامه ها تنظیمات بسیار مناسبی را برای شست و شوی لباس های خود ثبت کنید.

در واقع برنامه هند واش یکی از بهترین برنامه های ماشین لباسشویی برای شست و شوی کاپشن است که این برنامه شست و شو به صورت دستی را شبیه سازی می کند و با چرخش بسیار کم خود منجر به کاهش آسیب به لباس ها خواهد شد.

برنامه delicate مناسب شست و شوی لباس های ظریف می باشد و جالب است بدانید که جزو بهترین برنامه ها برای شست و شوی کاپشن بوده که می توانید به جای برنامه هند واش از این برنامه را انتخاب کنید.

برنامه wool یا پشمی مناسب لباس های پشمی و نخی است و در صورتی که جنس کاپشن شما پر یا پشمی می باشد می توانید از این گزینه برای شستن کاپشن خود استفاده کنید اما توجه داشته باشید که در صورت زیاد بودن تایم و همچنین دمای شست و شو بهتر است به کاهش دما و تایم در تنظیمات برنامه شست و شو بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *