صانا سرویس

تعمیرات و فروشگاه

تلفن

05138721212
09150881992

آدرس

مشهد، بلوار پیروزی، بلوار رضوی، ابتدای رضوی 22، فاز تجاری، پلاک 5

صانا سرویس؛ کنار شما، رو به آینده

روش های شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی

شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی

لباس های سفید همیشه یکی از دغدغه های افراد هنگام شست و شوی  لباس بوده و در بسیاری از موارد افراد استفاده از مواد شوینده قوی یا مخصوص لباس سفید را انتخاب می کنند که در نهایت استفاده بیش از اندازه از این مواد منجر به آسیب به پارچه لباس ها می شود.

در ادامه می توانید با روش های بسیاری در شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی، انواع مواد شوینده و کاربرد آن ها و … آشنا شوید.

شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی همراه با رعایت نکات متفاوت می تواند بسیار مفید باشد. پس در صورتی که قصد دارید تا لباس های خود را به بهترین نحو بشویید حتما تا ادامه مطالب با ما همراه باشید.

مطالعه مفید: تعمیر لباسشویی مشهد

شست و شوی لباس سفید

 

شست و شوی لباس سفید

 

لباس سفید همواره نیاز به روش های متفاوت برای نگهداری دارد زیرا پس از گذشت مدتی تغییر رنگ می دهد و همچنین در صورت شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی همراه با لباس رنگی ممکن است لباس های رنگی به لباس های سفید رنگ دهند و در نتیجه لباس های سفید به دلیل تغییر رنگ غیر قابل استفاده شوند.

پس بایستی برای شستشن لباس سفید در ماشین لباسشویی حتما آن ها را از لباس های مشکی یا رنگی جدا کنید.

لباس ها با رنگ سفید در بازه زمانی کوتاه تری نیاز به شست و شو پیدا می کنند زیرا به دلیل رنگ روشن خود هر نوع لکه ای را به آسانی نمایان می کنند.

مطالعه مفید: لباسشویی چه مارکی خوبه | بررسی انواع برندهای ماشین لباسشویی

شست و شوی لباس سفید لکه دار

 

شست و شوی لباس سفید لکه دار

 

آثار لکه روی هر لباسی بسیار آزار دهنده است و همچنین رنگ سفید لکه ها را به طور واضح تری نمایان می کنند. در ادامه نحوه شست و شوی لباس سفید در لباسشویی را به شما معرفی می کنیم تا در کوتاه ترین زمان لکه لباس خود را تمیز کنید.

مطالعه مفید: نحوه شستشو و نگهداری از لباس سفید چگونه است؟

تست پارچه

در صورتی که از مواد شوینده برای شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی استفاده می کنید بایستی در ابتدا قسمتی از لباس که دید کم تری را دارد در نظیر بگیرید و سپس مقداری از مواد شوینده را روی آن بریزید. پس از شست و شوی لباس سفید در لباسشویی بررسی کنید که آیا جنس لباس دچار تغییر شده است یا خیر.

در صورت بروز آسیب به پارچه از استفاده مجدد آن شوینده خودداری کنید و در نظر داشته باشید که حتی اگر مواد شوینده را ترکیب کنید آثار آن روی لباس تغییر نخواهد کرد و حتی اگر موفق به از بین بردن لکه شوید، جنس لباس شسته شده از کیفیت گذشته برخوردار نیست.

خیس کردن لباس

یکی از بهترین روش ها برای شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی تغییر حالت شست و شو بدون استفاده از مواد شوینده در ماشین لباسشویی است و همچنین می توانید لباس را به مدت چند ساعت در آب خیس کرده و پس از گذشت مدتی لباس را بشویید.

استفاده از دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی

استفاده از مواد شوینده مختلف، نیازمند دانش بیشتری در زمینه شست و شوی لباس سفید در لباسشویی است و در صورتی که قصد دارید از مواد شوینده جدیدی استفاده کنید به خاطر داشته باشید که حتما دفترچه راهنما را بررسی کنید زیرا ممکن است مدت زمان شست و شو با مواد شوینده مختلف، متفاوت باشد.

معرفی انواع مواد شوینده

 

معرفی انواع مواد شوینده

 

لباس های سفید معمولا پس از گذشت مدت زمانی حتی در صورت عدم استفاده ممکن است تغییر رنگ دهند که برای رفع این تغییر بهتر است از مواردی که در ادامه به شما معرفی می کنیم، برای شست و شو استفاده کنید.

  • سرکه
  • جوش شیرین
  • وایتکس
  • آب اکسیژنه
  • مایع لباسشویی
  • پودر لباسشویی
  • قرص لباسشویی
  • و …

تمامی موارد ذکر شده قابلیت از بین بردن لکه های بسیاری را روی لباس سفید دارند و به این دلیل از آن ها برای شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی استفاده می کنند.

بسیاری از افراد تصور می کنند که ترکیب این مواد منجر به تمیزی بیشتر لباس ها خواهد شد در صورتی که این تصور کاملا اشتباه است زیرا ترکیب این مواد ممکن است علاوه بر گاز خطرناک منجر به آسیب شدید به جنس پارچه شود.

سرکه

یکی از انواع روش ها برای شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی استفاده از سرکه در فرایند شست و شو است.

برای اضافه کردن سرکه به مخزن ماشین لباسشویی در ابتدا بایستی یک فنجان سرکه سفید را رقیق کنید و سپس به مخزن ماشین لباسشویی اضافه کنید. توجه داشته باشید که اضافه کردن سرکه بایستی پس از اتمام روند شست و شوی لباس ها و در زمان آبکشی آن ها انجام شود.

اضافه کردن سرکه در مرحله آبکشی، شستن لباس سفید در لباسشویی به دلیل عدم آسیب به پارچه است زیرا در غیر این صورت سرکه ممکن است منجر به پوسیدگی پارچه شود.

وایتکس

وایتکس یکی از قوی ترین انواع مواد شوینده است که می تواند تاثیر بسزایی در تمیزی لباس ها داشته باشد.

استفاده بیش از اندازه از این مواد شوینده ممکن است به بافت لباس آسیب برساند در نتیجه بهتر است در شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی همراه با وایتکس از مقدار کمی از آن استفاده کنید تا لباس ها به درخشنده ترین حالت خود برسند و همچنین آسیبی به بافت پارچه نرسد.

جوش شیرین

در موارد بسیاری ممکن است لباس های سفید را همراه با لباس های رنگی داخل ماشین لباسشویی قرار دهید و لباس های سفید رنگ بگیرند که در این حالت بایستی از جوش شیرین برای شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی استفاده کنید زیرا تنها مواد شوینده ای که می تواند اثر رنگ لباس های دیگر را روی لباس سفید از بین ببرد جوش شیرین است.

منشاء لکه

 

منشاء لکه

 

لکه های روی لباس منشاء های متفاوتی دارند و بایستی برای هر یک از لکه ها از مواد شوینده به خصوصی استفاده کنید تا در آسان ترین حالت لکه ها را پاک کنید.

اما برای از بین بردن بسیاری از لکه ها بهتر است از مواد مخصوص شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی به صورت پودر یا مایع استفاده کنید و همچنین استفاده از آب اکسیژنه برای بر طرف کردن لکه ها گزینه مناسبی بوده زیرا از قدرت پاک کنندگی بسیاری برخوردار است.

در صورت افزودن آب اکسیژنه به لباس بایستی کمی صبر کنید تا مواد بتواند تاثیر کامل خود را روی لکه بگذارد. پس از گذشت مدت زمانی، بهتر است با استفاده از یک اسفنج لکه را به طور کامل از روی لباس سفید در لباسشویی پاک کنید. در آخرین مرحله بایستی لباس ها را خیس کنید و پس از مدتی آن ها را بشویید.

 انجام این روش علاوه بر پاکسازی لباس و رفع لکه های روی آن، به هیچ وجه به بافت پارچه آسیبی نمی رساند و شما می توانید با خیالی آسوده لباس ها را با این روش بشویید.

لیمو

برای رفع لکه های سخت در لباس های سفید می توانید از لیمو ترش استفاده کنید به صورتی که آب لیمو ترش را به میزان نصف لیوان با آب گرم ترکیب کنید و سپس لباس ها را در این ترکیب خیس کنید و پس از گذشت 30 دقیقه با استفاده از یک شوینده ملایم به شست و شوی لباس بپردازید.

در واقع استفاده از این روش منجر به حذف لکه های بسیار عمیق در لباس های سفید می باشد و استفاده از این روش همچون شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی در نظافت آن ها تاثیر گذار است.

نمک

استفاده از نمک در شست و شوی لباس ها با دست همچون شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی قادر به حذف لکه های لباس می باشد.

برای استفاده از این روش بایستی یک قاشق غذا خوری نمک را با مقداری آب ترکیب کنید و لباس ها را در این ترکیب خیس کنید و پس از آن لباس ها را همراه با آب گرم بشویید.

لباس سفید را پس از شست و شو با استفاده از نمک در فضای آزاد قرار دهید تا خشک شود.

آب اکسیژنه

 

آب اکسیژنه

 

آب اکسیژنه بهترین محصول برای حذف لکه های سخت و عمیق می باشد. برای استفاده از این محصول بایستی آب اکسیژنه را با آب ترکیب کنید و سپس روی لکه های لباس بزنید. پس از گذشت چند دقیقه لباس ها را خیس کنید و سپس به شست و شوی لباس بپردازید.

نکات شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی

 

نکات شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی

 

رعایت بسیاری از نکات در شست و شوی لباس ها در ماشین لباسشویی می تواند منجر به پاکسازی لباس سفید در لباسشویی و همچنین افزایش طول عمر آن ها شود.

  • پیش از قرار دادن لباس در ماشین لباسشویی بهتر است لکه هایی همچون لکه های چربی را پاک کنید و سپس لباس را در ماشین لباسشویی قرار دهید.
  • قبل از شست و شوی لباس ها برچسب روی آن را بررسی کنید تا در صورت مغایرت با برخی از مواد شوینده، از آن ها آگاه شوید و از اضافه کردن مواد شوینده مختلف خودداری کنید.
  • از ترکیب لباس های رنگی و سفید در شست و شو خودداری کنید.
  • ظرفیت دستگاه را بیش از اندازه پر نکنید تا لباس ها از فضای مناسب برای شست و شو برخوردار شوند.
  • سعی کنید برای شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی از آب گرم استفاده کنید تا آلودگی لباس ها به طور کامل بر طرف شود.
  • پس از شست و شو لباس ها آن ها را در فضای آزاد و همچنین در معرض نور آفتاب قرار دهید.
  • و …

انجام تمامی نکات گفته شده می تواند منجر به ماندگاری بیشتر لباس های شما شود.

مزایای شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی

 

مزایای شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی

 

در واقع شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی دارای مزیت های بسیاری می باشد که در ادامه چند نمونه از این مزایا را به شما معرفی خواهیم کرد.

سهولت شست و شو

فرآیند شست و شو لباس سفید با استفاده از ماشین لباسشویی به طور خودکار انجام می شود و در واقع شما بدون نیاز به دخالت نیروی انسانی می توانید با صرفه جویی مناسب در مصرف برق آب و …، شست و شو لباس های خود را با استفاده از این دستگاه انجام دهید.

نظافت عمیق و اصولی

 ماشین لباس شویی دستگاهی فوق العاده برای شست و شوی لباس ها با رنگ های مختلف می باشد که قادر به نظافت اصولی و همچنین عمیق لباس ها است و همچنین به حذف تمامی آلودگی ها و لکه های لباس می پردازد.

ظرفیت بیشتر در مخزن

در واقع شست و شوی لباس ها بدون استفاده از ماشین لباسشویی برای مقدار بسیار کمی از لباس ها امکان پذیر می باشد، چرا که در صورت عدم استفاده از ماشین لباسشویی افراد بایستی از نیروی انسانی خود برای شست و شوی لباس ها استفاده کنند اما استفاده از ماشین لباسشویی برای شست و شوی لباس ها محدودیتی ندارد.

کنترل دما و انتخاب برنامه

در واقع برای شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی می توانید دمای مناسب را به صورت دستی انتخاب کنید و همچنین برای شست و شوی لباس هایی که دارای جنس های خاص می باشند از برنامه های شست و شو متنوع در ماشین لباسشویی استفاده کنید.

استفاده از مواد شوینده سفید کننده

جالب است بدانید که ماشین های لباسشویی، قادر به استفاده از مواد شوینده سفید کننده حاوی کلر و فاقد کلر می باشند که بدین دلیل شست و شوی لباس سفید در ماشین لباسشویی به بهتر نحو انجام می پذیرد.

یک پاسخ به “روش های شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *