صانا سرویس

تعمیرات و فروشگاه

تلفن

05138721212
09150881992

آدرس

مشهد، بلوار پیروزی، بلوار رضوی، ابتدای رضوی 22، فاز تجاری، پلاک 5

صانا سرویس؛ کنار شما، رو به آینده

عدم تمیز کردن، رایج ترین علت باز نشدن فیلتر لباسشویی

علت باز نشدن فیلتر لباسشویی

فیلتر یکی از مهم ترین قطعات در سیستم ماشین لباسشویی به شمار می رود. این قطعه از وظایف بسیاری در فرآیند شست و شو برخوردار است که در این راستا قصد داریم تا در این مقاله به بررسی علت باز نشدن فیلتر لباسشویی بپردازیم چرا که فیلتر دستگاه بایستی به صورت دوره ای نظافت شود و بدین دلیل آگاهی درباره علت باز نشدن فیلتر لباسشویی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

در این مقاله علاوه بر آشنایی با انواع علت باز نشدن فیلتر ماشین لباسشویی می توانید با وظایف این قطعه، اهمیت تمیز کردن فیلتر لباسشویی و …. نیز آشنا شوید که در این راستا اگر از ماشین لباسشویی استفاده می کنید به شما پیشنهاد می کنیم در ادامه مطالب با ما همراه باشید، چرا که با آگاهی در مورد مطالبی که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد می توانید استفاده بهتری از ماشین لباسشویی منزل خود داشته باشید.

در واقع عدم تمیز کردن فیلتر لباسشویی رایج ترین علت باز نشدن فیلتر لباسشویی محسوب می شود، بنابراین در صورتی که در بازه زمانی های مناسب به نظافت فیلتر لباسشویی خود بپردازید با مشکل باز نشدن فیلتر لباسشویی مواجه نخواهید شد.

مطالعه مفید: تعمیر لباسشویی مشهد به صورت تخصصی

وظیفه فیلتر در ماشین لباسشویی

 

وظیفه فیلتر در ماشین لباسشویی

 

پیش از آشنایی با انواع علت باز نشدن فیلتر لباسشویی بایستی در مورد وظایف این قطعه اطلاعات کاملی را کسب کنید بنابراین در این قسمت به بررسی وظایف فیلتر این دستگاه می پردازیم.

این قطعه در واقع از پمپ در مقابل آلودگی هایی همچون پرز، مو و .. محافظت می کند زیرا این بخش در ابتدا آب را تصفیه کرده و سپس آب به سمت پمپ هدایت می شود. پیش تر ذکر کرده ایم که این قطعه یکی از مهم ترین قطعات در ماشین لباسشویی به شمار می رود، این نظریه به دلیل تاثیری است که فیلتر ماشین لباسشویی در فرآیند شست و شو دارد چرا که در صورتی که نظافت این قطعه به صورت دوره ای انجام نشود ماشین لباسشویی با مشکلاتی همچون تمیز نشدن لباس ها و همچنین عدم تخلیه آب مواجه خواهد شد.

فیلتر در پایین ترین قسمت در ماشین لباسشویی تعبیه شده است و با استفاده از درب پوشیده شده که برای جدا سازی و نظافت آن بایستی در ابتدا درب این قسمت را باز کنید.

لازم به ذکر است در صورتی که ماشین های لباسشویی از قطعه فیلتر برخوردار نباشند در نتیجه آلودگی هایی همچون مو، پرز و … وارد فرآیند شست و شو لباس ها می شوند و در نهایت لباس ها پس از شست و شو از آلودگی بیشتری برخوردار خواهند شد.

مطالعه مفید: فیلتر لباسشویی چیست؟

اهمیت تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی

 

اهمیت تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی

 

نظافت فیلتر یکی از مهم ترین موارد در استفاده صحیح از ماشین لباسشویی به شمار می رود زیرا نظافت این قطعه منجر به پیشگیری از بوی نامطبوع و همچنین عملکرد بهتر این دستگاه در فرآیند شست و شو خواهد شد.

مطالعه مفید: آموزش تمیز کردن فیلتر لباسشویی در 30 دقیقه

نحوه نظافت فیلتر ماشین لباسشویی

 

نحوه نظافت فیلتر ماشین لباسشویی

 

یکی از انواع علت باز نشدن فیلتر ماشین لباسشویی بوش، آلودگی بیش از اندازه فیلتر است و بنابراین در ادامه نحوه نظافت این قطعه را برای پیشگیری از ایجاد علت باز نشدن فیلتر ماشین لباسشویی بوش به شما معرفی خواهیم کرد. در صورتی که قصد نظافت فیلتر دستگاه خود را دارید، پیشنهاد می کنیم در ادامه مطالب با ما همراه باشید.

در واقع شست و شوی فیلتر ماشین لباسشویی هرگز فعالیت سخت و طولانی مدتی نیست و بدین دلیل می توانید بدون نیاز به کمک تکنسین تعمیر لباسشویی مشهد، نظافت فیلتر را انجام دهید.

  1. سیم برق دستگاه را از پریز جدا کنید و از عدم جریان برق در دستگاه، اطمینان حاصل کنید.
  2. پیش از باز کردن درب فیلتر حوله یا لگنی را زیر درب قرار دهید، چرا که ممکن است پس از باز کردن درب فیلتر مقداری آب از مخزن آن خارج شود.
  3. شیر های آب را کاملا ببندید .
  4. پیچ های آب را که در پشت ماشین لباسشویی هستند را باز کنید.
  5. در پوش اضطراری را باز کنید تا تمامی آب های آلوده از مخزن خارج شوند.
  6. فیلتر را خارج کنید و به شست و شوی آن بپردازید، توجه داشته باشید که برای شست و شوی این قطعه بهتر است ابتدا آن را چند دقیقه در محلول آب گرم و مواد شوینده قرار دهید.
  7. پس از نظافت فیلتر، با استفاده از دستمال آن را خشک کنید.
  8. فیلتر را همچون حالت اولیه، مجدد نصب کنید.

بازه زمانی مناسب برای نظافت فیلتر ماشین لباسشویی

 

بازه زمانی مناسب برای نظافت فیلتر ماشین لباسشویی

 

علاوه بر آگاهی در مورد علت باز نشدن فیلتر لباسشویی لازم است تا در مورد بازه زمانی مناسب برای نظافت این قطعه آگاهی لازم را داشته باشید بنابراین در این قسمت به معرفی بازه زمانی مناسب برای نظافت فیلتر ماشین لباسشویی می پردازیم.

همانطور که پیش تر اشاره کرده ایم، عدم نظافت فیلتر ماشین لباسشویی منجر به پیامد های منفی بسیاری خواهد شد که بایستی برای پیشگیری از این پیامد ها به صورت دوره ای به نظافت فیلتر ماشین لباسشویی بپردازید.

مناسب ترین بازه زمانی برای نظافت فیلتر ماشین لباسشویی هر 3 الی 4 ماه است اما این بازه زمانی با توجه به آب شهری، نوع لباس هایی که با استفاده از این دستگاه شست و شو می شوند و … نیز متغییر است.

پیشگیری از گرفتگی فیلتر در ماشین لباسشویی

همانطور که پیش تر ذکر کرده ایم، گرفتگی فیلتر مهم ترین علت باز نشدن فیلتر لباسشویی می باشد، بنابراین بهتر است از روش هایی استفاده کنید که در نهایت قادر به پیشگیری از گرفتگی فیلتر لباسشویی خود شوید.

توجه داشته باشید که با رعایت نکات استفاده صحیح از ماشین لباسشویی باز هم ممکن است دستگاه شما در عملکرد خود با اختلالاتی همچون گرفتگی فیلتر ماشین لباسشویی مواجه شود و بهترین روش پیشگیری از گرفتگی فیلتر، نظافت فیلتر ماشین لباسشویی به صورت دوره ای است اما روش های دیگری در  پیشگیری از انسداد فیلتر ماشین لباسشویی تاثیر گذار هستند.

یکی از تاثیر گذار ترین روش ها برای پیشگیری از آلودگی فیلتر لباسشویی بررسی لباس ها پیش از قرار دادن آن ها در مخزن ماشین لباسشویی است، چرا که وجود اشیایی خارجی همچون کلید در جیب لباس ها منجر به گرفتگی فیلتر و همچنین بروز مشکلات بسیاری در عملکرد ماشین لباسشویی خواهد شد.

سرویس دوره ای ماشین لباسشویی حداقل در هر 4 ماه یکبار از تاثیر بسزایی در پیشگیری از انسداد فیلتر لباسشویی برخوردار است.

علت باز نشدن فیلتر لباسشویی

هر یک از انواع ماشین لباسشویی ممکن است در فرآیند خود با مشکلاتی مواجه شوند که یکی از این مشکلات، مواجه شدن با باز نشدن فیلتر لباسشویی است. این مشکل در مواردی رخ می دهد که در بازه زمانی مناسب نظافت فیلتر ماشین لباسشویی انجام نشده و مواد زائد و انواع آلودگی ها در فیلتر منجر به باز نشدن آن می شوند.

یکی دیگر از انواع علت باز نشدن فیلتر ماشین لباسشویی استفاده از مواد شوینده ای است که از چسبندگی نسبتا بالایی برخوردار هستند زیرا این مواد در فیلتر ماشین لباسشویی باقی می مانند و منجر به باز نشدن فیلتر لباسشویی می شوند.

تاثیر آب سخت در افزایش آلودگی فیلتر لباسشویی

آب سخت تاثیر بسزایی در آلودگی فیلتر لباسشویی دارد و بدین دلیل اگر ماشین لباسشویی شما از آب سخت برای انجام عملکرد خود استفاده می کند بایستی در بازه زمانی های کوتاه مدت تری به تمیز کردن فیلتر لباسشویی بپردازید زیرا یکی از انواع علت باز نشدن فیلتر لباسشویی، استفاده از آب سخت در ماشین لباسشویی است.

در واقع در آب سخت میزان زیادی از املاح و همچنین رسوب وجود دارد که پس از ورود آب سخت به ماشین لباسشویی این املاح و رسوب منجر به آلودگی فیلتر ماشین لباسشویی می شوند.

ورود آب سخت به ماشین لباسشویی منجر به بروز مشکلات متعددی در عملکرد ماشین لباشویی خواهد شد که برخی از این مشکلات را در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد.

  • نیاز به تمیز کردن فیلتر لباسشویی در بازه زمانی های کوتاه مدت
  • ورود زنگ آهن به آب لباسشویی
  • ایجاد لکه های قرمز در لباس ها پس از اتمام فرآیند شست و شو
  • ایجاد لکه های سفید در لباس ها پس از اتمام فرآیند شست و شو
  • کاهش عملکرد صحیح ماشین لباسشویی به علت فشار زیاد رسوب ها در هیتر
  • افزایش مصرف برق دستگاه
  • انسداد لوله های ورودی و خروجی آب در دستگاه
  • و …

عیب یابی و تعمیر علت باز نشدن فیلتر لباسشویی

در این قسمت به نحوه عیب یابی و تعمیر باز نشدن فیلتر لباسشویی می پردازیم تا در صورت مواجه شدن با این مشکل در کوتاه ترین زمان قادر به رفع آن شوید.

یادگیری نحوه تعمیر این مشکل از بسیاری از مشکلات دیگر پیشگیری می کند چرا که باز نشدن فیلتر لباسشویی و در نتیجه عدم نظافت آن منجر به بروز مشکلات بیشتری خواهد شد و در عملکرد دیگر قطعات نیز تاثیر دارد.

برای بررسی علت باز نشدن فیلتر لباسشویی در ابتدا از عدم آسیب فنی، خرابی، لغزش و … در این قطعه اطمینان حاصل کنید و در صورتی که فیلتر دستگاه از خرابی، شکستگی و آسیب برخوردار بود بایستی به تعویض آن بپردازید اما لازم به ذکر است که برای تعویض فیلتر این دستگاه بایستی از متخصص تعمیر ماشین لباسشویی کمک بگیرید.

علائم آلودگی فیلتر ماشین لباسشویی

 

علائم آلودگی فیلتر ماشین لباسشویی

 

همانطور که پیش تر ذکر کرده ایم، یکی از انواع علت باز نشدن فیلتر لباسشویی اسنوا، آلودگی در فیلتر ماشین لباسشویی است بنابراین با شناسایی علائم آلودگی فیلتر ماشین لباسشویی می توانید به آسانی آلودگی فیلتر را تشخیص داده و به نظافت آن بپردازید تا پس از گذشت مدتی به دلیل تجمع آلودگی که علت باز نشدن فیلتر لباسشویی اسنوا است مواجه نشوید.

در ادامه رایج ترین علائم آلودگی فیلتر ماشین لباسشویی را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • دستگاه حین انجام شست و شو خاموش می شود.
  • لباسشویی کد خطا یا ارور را در پنل دستگاه نمایش می دهد.
  • دکمه استارت دستگاه کار نمی کند.
  • لباس ها پس از اتمام فرآیند شست و شو خشک نمی شوند.
  • لباس ها پس از اتمام فرآیند شست و شو به طور صحیح شسته نمی شوند و در مواردی ممکن است لکه هایی را روی لباس ها پس از اتمام فرآیند شست و شو مشاهده کنید.

لازم به ذکر است که آشنایی با هر یک از انواع علائم ماشین لباسشویی، می تواند در استفاده بهتر از این دستگاه بسیار تاثیر گذار باشد.

تعویض فیلتر ماشین لباسشویی 

عدم تمیز کردن فیلتر لباسشویی و همچنین ایجاد علت باز نشدن فیلتر لباسشویی ممکن است منجر به خرابی کامل فیلتر شود که در این صورت بایستی به تعویض فیلتر لباسشویی بپردازید.

جالب است بدانید که ماشین لباسشویی، قادر به ایجاد علائمی مبنی بر نیاز دستگاه به تعویض فیلتر است که در صورت آشنایی با این علائم می توانید در کوتاه ترین زمان نیازمند بودن دستگاه به تعویض فیلتر لباسشویی را تشخیص دهید.

علائم مبنی بر نیازمندی دستگاه به تعویض فیلتر را در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد.

  • کاهش سرعت ورود آب سرد به مخزن دستگاه
  • بوی نامطبوع در مخزن دستگاه
  • ایجاد لکه روی لباس ها پس از اتمام فرآیند شست و شو
  • تغییر رنگ آب موجود در ماشین لباسشویی
  • پرز گرفتن لباس ها در ماشین لباسشویی
  • خشک نشدن لباس ها پس از پایان فرآیند شست و شو
  • و .

انواع فیلتر یا رسوب گیر 

ماشین های لباسشویی از فیلتر یا رسوب گیر های متفاوتی استفاده می کنند که هر یک از این فیلتر ها دارای ویژگی های به خصوصی می باشند.  انواع رسوب گیر های مورد استفاده در سیستم ماشین لباسشویی معمولا به دو دسته فیلتر های مغناطیسی و پلی فسفات تقسیم می شوند.

فیلتر مغناطیسی

در این فیلتر ها دو مگنت تعبیه شده است که قادر به ایجاد میدان مغناطیسی و همچنین پیشگیری از تشکیل رسوبات موجود در آب می باشند و در واقع جذب آلودگی توسط این فیلتر ها بسیار بالا است.

فیلتر پلی فسفات 

این فیلتر که قادر به تغییر شکل ذرات و رسوبات کربنات کلسیم و منیزیم می باشد، یکی از بهترین فیلتر های مورد استفاده در ساختار ماشین لباسشویی است.

بهترین روش های افزایش طول عمر فیلتر لباسشویی

استفاده از روش های مناسب برای افزایش طول عمر فیلتر ماشین لباسشویی منجر به عدم نیاز به تعویض فیلتر ماشین لباسشویی خواهد شد چرا که با استفاده از روش های مناسب برای افزایش طول عمر فیلتر، انواع علت باز نشدن فیلتر لباسشویی ایجاد نخواهند شد.

  • یکی از بهترین روش ها برای افزایش طول عمر فیلتر، تمیز کردن فیلتر لباسشویی در بازه زمانی های مناسب است به صورتی که آلودگی در فیلتر ماشین لباسشویی منجر به انسداد فیلتر نشود.
  • در صورت مواجه شدن با بروز مشکل در فیلتر دستگاه در کوتاه ترین زمان از تکنسین تعمیر لباسشویی کمک بگیرید.
  • از قرار دادن لباس هایی که از میزان آلودگی شدیدی برخوردار هستند در مخزن ماشین لباسشویی خودداری کنید.
  • پیش از قرار دادن لباس ها در دیگ ماشین لباسشویی به بررسی جیب ها بپردازید تا اشیای خارجی منجر به انسداد فیلتر ماشین لباسشویی نشوند.
  • و ..

فیلتر ماشین لباسشویی در کدام بخش ماشین لباسشویی تعبیه شده است؟

 

فیلتر ماشین لباسشویی در کدام بخش ماشین لباسشویی تعبیه شده است؟

 

عدم پیدا کردن محل قرار گیری فیلتر لباسشویی یکی از رایج ترین دلایل علت باز نشدن فیلتر ماشین لباسشویی می باشد زیرا کاربر محل قرار گیری فیلتر لباسشویی را در ساختار این دستگاه پیدا نمی کند و در نتیجه قادر به باز کردن فیلترماشین لباسشویی و در نتیجه نظافت آن نمی باشد، بنابراین در این بخش مکان قرار گیری این قطعه را به شما معرفی خواهیم کرد تا در صورت آشنایی با این بخش یکی از انواع علت باز نشدن فیلتر ماشین لباسشویی را حذف کنید.

در واقع در پایین ترین بخش ماشین لباسشویی درب کوچکی تعبیه شده است که بایستی این درب باز کنید و پشت این درب، فیلتر ماشین لباسشویی تعبیه شده است.

توجه داشته باشید که حین باز کردن درب جایگاه فیلتر هرگز ماشین لباسشویی به سیم برق متصل نباشد. اگر چندین سال است که به نظافت این بخش نپرداخته اید، احتمالا با حجم نسبتا زیادی از جرم در این بخش مواجه خواهید شد و همچنین باز کردن درب مکان قرار گیری فیلتر برای شما با مشکل همراه است.

بهترین مجموعه برای تعمیر ماشین لباسشویی

 

بهترین مجموعه برای تعمیر ماشین لباسشویی

 

پیش تر به ذکر انواع دلایل مبنی بر علت باز نشدن فیلتر ماشین لباسشویی سامسونگ پرداختیم، در این بخش قصد داریم تا بهترین تیم تعمیر لباسشویی سامسونگ را در مشهد به شما عزیزان معرفی کنیم تا در صورتی که با باز نشدن فیلتر دستگاه خود مواجه شده اید یا قادر به تشخیص علت باز نشدن فیلتر ماشین لباسشویی سامسونگ خود نبودید، بتوانید به آسانی با کمک تیم صانا سرویس مشکل ایجاد شده در دستگاه خود را بر طرف کنید.

امروزه یکی از بهترین تیم های حرفه ای در زمینه تعمیر انواع لوازم برقی از جمله ماشین لباسشویی در مشهد، تیم صانا سرویس است، این تیم متشکل از تعداد بسیار زیادی از انواع تکنسین های حرفه ای می باشد و شما می توانید با تکمیل فرم در خواست در صفحه اصلی سایت این مجموعه یا تماس با آن ها، برای رفع مشکل ایجاد شده در وسایل برقی خود از آن ها کمک بگیرید.

شایان ذکر است که تیم صانا سرویس کمتر از 30 دقیقه به آدرس منزل شما مراجعه خواهند کرد، بنابراین می توانید با کمک این مجموعه در کوتاه ترین زمان وسایل برقی منزل خود را همچون ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، یخچال و … تعمیر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *