صانا سرویس

تعمیرات و فروشگاه

تلفن

05138721212
09150881992

آدرس

مشهد، بلوار پیروزی، بلوار رضوی، ابتدای رضوی 22، فاز تجاری، پلاک 5

صانا سرویس؛ کنار شما، رو به آینده

عیب یابی لباسشویی سامسونگ با آسان ترین روش ها

عیب یابی لباسشویی سامسونگ

ماشین لباسشویی سامسونگ یکی از پیشرفته ترین مدل های ماشین لباسشویی در دنیا محسوب می شود که امروزه از طرفداران بسیاری برخوردار است، چرا که علاوه بر کیفیت بالا دارای فناوری بسیار پیشرفته نیز است. اما این دستگاه همچون تمامی مدل های ماشین لباسشویی، ممکن است در عملکرد خود با مشکلاتی مواجه شود که بدین دلیل افرادی که از این دستگاه در منزل خود استفاده می کنند، بایستی نحوه عیب یابی لباسشویی سامسونگ را به طور کامل فرا بگیرند، بنابراین در ادامه هر آنچه را که بایستی درباره عیب یابی لباسشویی سامسونگ بدانید را به طور کامل برای شما شرح داده ایم.

در صورتی که در منزل خود از ماشین لباسشویی سامسونگ استفاده می کنید، پیشنهاد می کنیم، در ادامه مطالب با ما همراه باشید چرا که یادگیری روش های عیب یابی لباسشویی سامسونگ در استفاده بهتر از این دستگاه پیشرفته و همچنین پیشگیری از تعمیر لباسشویی مشهد تاثیر بسزایی دارد.

در ادامه رایج ترین مشکلات ماشین لباسشویی سامسونگ را همراه با نحوه عیب یابی هر یک از آن ها به شما معرفی کرده ایم، تا در صورت مواجه شدن با هر یک از انواع مشکلات، در کوتاه ترین زمان قادر به رفع آن ها شوید.

رایج ترین مشکلات در ماشین لباسشویی سامسونگ

 

عیب یابی لباسشویی سامسونگ

 

همانطور که پیش تر اشاره کرده ایم، ماشین لباسشویی سامسونگ یکی از بهترین مدل های ماشین لباسشویی در جهان محسوب می شود، اما این دستگاه دارای سیستم نسبتا پیچیده ای است و همچنین در این دستگاه عملکرد تمامی قطعات در قطعات دیگر نیز تاثیر گذار است، بنابراین بروز مشکل در هر یک از قطعات ماشین لباسشویی منجر به بروز مشکل در قطعات دیگر این دستگاه خواهد شد، اما در صورتی که صاحب دستگاه نحوه عیب یابی لباسشویی سامسونگ را بداند قادر به رفع مشکل دستگاه در کوتاه ترین زمان خواهد شد.

توجه داشته باشید که رایج ترین مشکلاتی که در ماشین لباسشویی سامسونگ ایجاد می شود معمولا به دلیل خطا های انسانی بوده است، چرا که متاسفانه بسیاری از افراد نحوه استفاده صحیح از این دستگاه را به طور صحیح نمی دانند.

مطالعه بیشتر : آشنایی با بهترین ماشین لباسشویی ایرانی

عدم آبگیری در ماشین لباسشویی

 

عدم آبگیری در ماشین لباسشویی

 

یکی از رایج ترین مشکلاتی که در استفاده از هر نوع ماشین لباسشویی ممکن است با آن مواجه شوید، عدم آبگیری در این دستگاه است که در واقع فرآیند عدم آبگیری ماشین لباسشویی به سه حالت مختلف تقسیم می شوند.

  1. دستگاه آبگیری نمی کند یا خیلی کند فرآیند آبگیری را انجام می دهد.
  2. دستگاه فرآیند آبگیری را انجام می دهد اما حین انجام عملکرد، متوقف می شود.
  3. دستگاه همزمان با فرآیند آبگیری، روند تخلیه آب را انجام می دهد.

برای رفع مشکل ایجاد شده بایستی مواردی که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد را مورد بررسی قرار دهید.

  • شیر ورودی آب
  • سوئیچ فشار
  • تایمر
  • قفل درب
  • فشار آب در شلنگ ورودی

برای عیب یابی لباسشویی سامسونگ بهتر است در ابتدا درب ماشین لباسشویی را مورد بررسی قرار دهید، چرا که بسته نشدن کامل درب ماشین لباسشویی یکی از دلایل عدم آبگیری در ماشین لباسشویی است.

در مواردی مشاهده می شود که عدم آبگیری به دلیل خرابی سوئیچ فشار باشد، این سوئیچ در واقع فشار مناسب سطح آب را تشخیص داده و تعیین می کند.

توجه داشته باشید که در صورت بروز مشکل در این قطعه میزان آب در ماشین لباسشویی بیشتر از ظرفیت دستگاه و سپس از ماشین لباسشویی سر ریز خواهد شد.

لازم به ذکر است که اگر عدم فرآیند آبگیری در ماشین لباسشویی به دلیل بروز مشکل در قطعاتی همچون تایمر، برد الکتریکی، شیر برقی یا برد الکتریکی باشد بهتر است برای عیب یابی لباسشویی سامسونگ از تکنسین تعمیر لباسشویی سامسونگ مشهد کمک بگیرید، چرا که قطعاتی که پیش تر ذکر کرده ایم از پیچیدگی بسیاری برخوردار هستند و بدین دلیل برای تعمیر آن ها بایستی از مهارت و تخصص کافی در زمینه تعمیر ماشین لباسشویی برخوردار باشید.

برای تعمیر ماشین لباسشویی می توانید فرم درخواست را در سایت صانا سرویس پر کنید تا تکنسین های این مجموعه در کمتر از 30 دقیقه به منزل شما برای تعمیر ماشین لباسشویی مراجعه کنند.

خاموش شدن ماشین لباسشویی هنگام انجام فرآیند شست و شو

 

خاموش شدن ماشین لباسشویی هنگام انجام فرآیند شست و شو

 

خاموش شدن ماشین لباسشویی حین کار، یکی از رایج ترین مشکلاتی است که ممکن است در استفاده از ماشین لباسشویی با آن مواجه شوید، توجه داشته باشید که در صورت مواجه شدن با این مشکل بایستی در اولین فرصت به عیب یابی لباسشویی سامسونگ بپردازید.

متوقف شدن ماشین لباسشویی حین انجام شست و شو به هر دلیلی، از علت های بسیاری برخوردار است، که در ادامه چند مورد از آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • خرابی میکرو سوئیچ درب ماشین لباسشویی
  • بروز مشکل در زبانه قفل
  • خرابی شیر آب ورودی
  • بروز مشکل در برد کنترل اصلی
  • خراب شدن تایمر ماشین لباسشویی
  • نوسانات برقی در پریز و سیم برق ماشین لباسشویی

برای عیب یابی لباسشویی سامسونگ در صورت توقف فرآیند شست و شو و سپس روشن ماندن دستگاه، بایستی در ابتدا جریان برق دستگاه را مورد بررسی قرار دهید و از جریان برق به طور صحیح در دستگاه اطمینان حاصل کنید. توجه داشته باشید که در صورت بروز مشکل در قطعاتی همچون تایمر، میکروسوئیچ یا برد اصلی بایستی از تکنسین تعمیر ماشین لباسشویی کمک بگیرید و در صورتی که امکان تعمیر آن ها وجود نداشت به تعویض قطعات بپردازید.

شنیدن صدا های آزار دهنده و عجیب ماشین لباسشویی سامسونگ

 

شنیدن صدا های آزار دهنده و عجیب ماشین لباسشویی سامسونگ

 

یکی از مشکلاتی که تمامی دستگاه های برقی ممکن است در عملکرد خود با آن مواجه شوند، ایجاد صدا های آزار دهنده است که در واقع شنیدن صداهای غیر طبیعی از این دستگاه ها هشدار هایی هستند که سعی دارند بروز مشکل در دستگاه را به صاحب دستگاه اطلاع دهند.

در واقع سر و صدای بیش از اندازه ماشین لباسشویی، دارای دلایل متعددی است که در ادامه رایج ترین علت های این مشکل را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • خرابی پمپ تخلیه
  • گیر کردن جسم خارجی در شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی
  • خرابی تسمه، بالشتک و همچنین کمک فنر ها در موتور ماشین لباسشویی

پیش از رفع صدای نابهنجار ابتدا از تراز بودن پایه های ماشین لباسشویی اطمینان حاصل کنید. برای تراز کردن ماشین لباسشویی، بایستی حجم باری که در دیگ دستگاه قرار می دهید را ارزیابی کنید تا لباس ها بیشتر از ظرفیت دستگاه نباشند. در صورتی که از تراز بودن ماشین لباسشویی اطمینان حاصل کرده اید، بایستی به بررسی قطعاتی که پیش تر ذکر کرده ایم بپردازید تا قادر به عیب یابی لباسشویی سامسونگ در کوتاه ترین زمان شوید.

لرزش زیاد ماشین لباسشویی

 

لرزش زیاد ماشین لباسشویی

 

لرزش ماشین لباسشویی در صورتی که از حالت طبیعی خود خارج شود، دارای دلایل بسیاری است که در ادامه چند مورد از این دلایل را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • تراز نبودن ماشین لباسشویی
  • پر کردن ماشین ظرفشویی بیشتر از ظرفیت دستگاه
  • عدم تنظیم بودن پایه ها به طور یکسان
  • بروز مشکل در فنر ها و کمک فنر ها
  • خرابی تسمه

برای بررسی و عیب یابی لباسشویی سامسونگ به علت لرزش بسیار زیاد، بایستی به بررسی مواردی که پیش تر ذکر کرده ایم بپردازید و در صورتی که امکان تعمیر هر یک از آن ها وجود نداشت آن ها را تعویض کنید.

نشتی آب در ماشین لباسشویی

 

نشتی آب در ماشین لباسشویی

 

یکی از آزار دهنده ترین مشکلاتی که ممکن است در استفاده از انواع ماشین لباسشویی با آن مواجه شوید، نشت آب است که در واقع دلایل بسیاری علت بروز این مشکل هستند.

در واقع نشتی آب در ماشین لباسشویی ممکن است توسط بخش های مختلفی ایجاد شود.

  • شلنگ تخلیه
  • شلنگ ورودی آب
  • محفظه جا پودری
  • لاستیک دور درب
  • پمپ تخلیه

همانطور که مشاهده می کنید، نشتی ماشین لباسشویی از طریق بخش های مختلفی انجام می شود، بنابراین بایستی در مرحله اول به بررسی محل نشتی بپردازید تا محل اصلی نشتی را بیابید و سپس بخش مورد نظر را مورد بررسی قرار دهید.

برای عیب یابی لباسشویی سامسونگ روش هایی را در ادامه ذکر خواهیم کرد، که با استفاده از آن ها می توانید در کوتاه ترین زمان، فرآیند عیب یابی لباسشویی سامسونگ خود را انجام دهید.

  1. اتصالات ماشین لباسشویی سامسونگ را چک کنید.
  2. شلنگ های آب ورودی و خروجی را بررسی کنید تا گرفتگی نداشته باشند.
  3. لاستیک دور درب ماشین لباسشویی را بررسی کنید و در صورتی که دارای پارگی، فرسودگی و مواردی از این قبیل بود به تعویض آن بپردازید.
  4. از استفاده کردن از مواد شوینده بیشتر از اندازه و همچنین پودر های بی کیفیت خودداری کنید، چرا که در غیر این صورت تولیدکف زیاد منجر به نشتی در دستگاه خواهد شد.

عدم چرخش درام ماشین لباسشویی

 

عدم چرخش درام ماشین لباسشویی

 

دیگ یا درام ماشین لباسشویی، یکی از اصلی ترین قطعات ماشین لباسشویی به شمار می رود که از اهمیت بسزایی در سیستم این دستگاه برخوردار است، چرا که در صورت خراب شدن این قطعه امکان شست و شوی لباس ها وجود ندارد و در نتیجه ماشین لباسشویی بی استفاده خواهد شد.

عدم چرخش درام ماشین لباسشویی، دلایل بسیاری را شامل می شود.

  • پر کردن دیگ دستگاه بیشتر از ظرفیت آن
  • بروز مشکل در قطعه سوئیچ درب یا قفل درب
  • خرابی پمپ تخلیه
  • بروز مشکل در موتور
  • خرابی تسمه ها

موتور نیز همچون درام دارای اهمیت بسیاری در سیستم ماشین لباسشویی است و رابطه ای مستقیم به درام دستگاه دارد و در واقع چرخش درام وابسته به این قطعه است، بنابراین بهتر است در مرحله اول عیب یابی لباسشویی سامسونگ به بررسی این قطعه بپردازید. در صورتی که تسمه های موتور مورد آسیب قرار گرفته بودند، بایستی آن ها را تعویض کنید.

یکی از ویژگی های ماشین لباسشویی های نسل جدید روشن نشدن ماشین لباسشویی و همچنین عدم چرخش دیگ در صورت باز بودن درب دستگاه است، بنابراین در صورتی که قفل درب دستگاه شما خراب شده باشد و یا به هر دلیل امکان بستن درب دستگاه وجود نداشته باشد، بایستی قفل درب را مورد بررسی قرار دهید.

لازم به ذکر است که افزودن لباس به ماشین لباسشویی بیشتر از ظرفیت آن منجر بروز مشکلات بسیاری در دستگاه خواهد شد که یکی از رایج ترین آن ها عدم چرخش دیگ ماشین لباسشویی است، چرا که حجم لباس ها و همچنین سنگین بودن آن ها منجر به عدم چرخش درام خواهد شد، بنابراین سعی کنید همیشه لباس هایی را که قصد شست و شوی آن ها را در ماشین لباسشویی دارید، کمتر از ظرفیت در نظر گرفته شده برای ماشین لباسشویی در دیگ قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *