صانا سرویس

تعمیرات و فروشگاه

تلفن

05138721212
09150881992

آدرس

مشهد، بلوار پیروزی، بلوار رضوی، ابتدای رضوی 22، فاز تجاری، پلاک 5

صانا سرویس؛ کنار شما، رو به آینده

8 علت نیامدن آب داخل لباسشویی سامسونگ

شاخص علت نیامدن آب داخل لباسشویی سامسونگ

وارد نشدن آب داخل لباسشویی سامسونگ یکی از رایج ترین مشکلاتی بوده که ممکن است در صورت استفاده از این دستگاه با آن مواجه شوید، در واقع علت نیامدن آب داخل لباسشویی سامسونگ دلایل بسیاری را شامل می شود که بدین دلیل قصد داریم تا در ادامه انواع علت نیامدن آب داخل لباسشویی سامسونگ را به شما معرفی کنیم تا در صورتی که از این دستگاه در منزل خود استفاده می کنید، قادر به عیب یابی لباسشویی سامسونگ در منزل خود شوید.

انواع علت نیامدن آب داخل لباسشویی سامسونگ

 

انواع علت نیامدن آب داخل لباسشویی سامسونگ

 

رایج ترین دلایل عدم آبگیری ماشین لباسشویی را در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد.

مطالعه بیشتر : بهترین تعمیرگاه ماشین لباسشویی در مشهد

کاهش فشار آب

 

کاهش فشار آب

 

کم بودن فشار آب یکی از رایج ترین انواع علت نیامدن آب داخل لباسشویی سامسونگ می باشد، چرا که کاهش فشار آب منجر به کند شد سرعت آب و در نتیجه عدم آبگیری ماشین لباسشویی خواهد شد.

برای بررسی کم بودن فشار آب بایستی شیر آب را کاملا باز کنید و یک سطل 10 لیتری در زیر آن قرار دهید، در صورتی که سطل 10 لیتری پس از گذشت 1 دقیقه پر شود به معنی استاندارد بودن فشار آب است و در غیر این صورت فشار آب منزل شما کم است.

خرابی شیر برقی

 

خرابی شیر برقی

 

یکی از انواع قطعات ماشین لباسشویی، شیر برقی می باشد که یکی از انواع علت نیامدن آب داخل لباسشویی سامسونگ می باشد، چرا که این قطعه موظف است تا فرآیند آبگیری را از طریق شلنگ ورودی انجام داده و آب را به داخل دیگ ماشین لباسشویی منتقل کند، بدین دلیل بروز مشکل در این قطعه منجر به عدم آبگیری ماشین لباسشویی می شود.

شیر برقی از حساسیت نسبتا بالایی برخوردار است و در بسیاری از موارد خیلی زود خراب می شود. در صورت بروز مشکل در این قطعه بهتر است نسبت به تعویض آن اقدام کنید و وقت و هزینه خود را صرف تعمیر لباسشویی سامسونگ مشهد نکنید.

شایان ذکر است که بروز مشکل در قطعاتی همچون سوئیچ سطح آب، تایمر و همچنین برد الکتریکی ماشین لباسشویی از موارد تاثیر گذار در عملکرد شیر برقی می باشند، بنابراین بروز مشکل در هر یک از قطعات ذکر شده یکی از انواع علت نیامدن آب داخل لباسشویی سامسونگ هستند.

برای بررسی شیر برقی می توانید از مولتی متر استفاده کنید، توجه داشته باشید که مقاومت شیر برقی بایستی بین 2000 تا 4000 اهم باشد و در غیر این صورت بایستی به تعویض شیر برقی دستگاه خود بپردازید.

انسداد فیلتر تصفیه

 

انسداد فیلتر تصفیه

 

یکی از انواع علت نیامدن آب داخل لباسشویی سامسونگ، انسداد فیلتر تصفیه می باشد، چرا که آب بایستی پس از ورود به مخزن لباسشویی ابتدا از فیلتر تصفیه عبور کند و در صورت انسداد فیلتر امکان ورود آب به دستگاه وجود ندارد.

فیلتر تصفیه در انتهای شلنگ ورودی آب تعبیه شده است و موظف است تا هر گونه آلودگی در آب را به خود جذب کند اما این قطعه در مواردی ممکن است به علت عدم نظافت یا گیر کردن اشیایی خارجی مسدود شود و در نتیجه قادر به انجام عملکرد مناسب نباشد.

در صورت بروز مشکل در این قطعه بایستی به نظافت فیلتر یا خارج سازی اشیای خارجی در آن بپردازید و در صورت بروز مشکل در این قطعه نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

بروز مشکل در سوئیچ سطح آب

سوئیچ سطح آب که به آن سوئیچ فشار نیز گفته می شود، همانطور که از نامش پیداست موظف به کنترل سطح آب در ماشین لباسشویی می باشد و زمانی که آب موجود در مخزن ماشین لباسشویی به حد مناسبی برسد، این قطعه فرآیند آبگیری را متوقف می کند و در واقع قبل از لبریز شدن آب در ماشین لباسشویی فرآیند آبگیری متوقف می شود.

در صورتی که علت نیامدن آب داخل لباسشویی سامسونگ بروز مشکل در سوئیچ سطح آب باشد، بایستی به تعویض این قطعه بپردازید.

بروز مشکل در برد الکتریکی

برد الکتریکی همچون مغز در بدن انسان قادر به ارسال دستورات لازم، به تمامی قطعات موجود در ساختار لباسشویی می باشد و در صورت بروز مشکل در این بخش فرآیند آبگیری که یکی از اصلی جریان ها در شست و شوی لباس ها است، انجام نمی شود.

در واقع برد الکتریکی ساختار بسیار پیچیده ای دارد و بدین دلیل برای عیب یابی و بررسی این قطعه بایستی از تکنسین تعمیر لباسشویی مشهد کمک بگیرید.

شایان ذکر است که بروز مشکل در این قطعه منجر به ایجاد مشکلات متعددی در ماشین لباسشویی خواهد شد، بنابراین بایستی سریعا نسبت به تعمیر آن اقدام کنید.

انسداد لوله آب

 

انسداد لوله آب

 

یکی از انواع علت نیامدن آب داخل لباسشویی سامسونگ، انسداد لوله می باشد. لوله ها ممکن است توسط رسوبات، سنگ ریزه و همچنین شن ها مسدود شوند و در نتیجه منجر به اختلال در فرآیند آبگیری ماشین لباسشویی شوند.

برای رفع انسداد لوله بایستی در ابتدا ماشین لباسشویی را از جایگاه خود خارج کنید و سپس شلنگ ها و همچنین لوله ها را بررسی کنید تا در صورت گرفتگی در هر یک از آن به رفع گرفتگی بپردازید.

شایان ذکر است که در مواردی ممکن است لوله ها مسدود نشده باشند و مشکل اصلی آن ها مواردی همچون پیچ خوردگی، فرسایش، ترک خوردگی و … باشد که در این صورت بهتر است لوله های ماشین لباسشویی را تعویض کنید.

آلودگی در محفظه جا پودری

 

آلودگی محفظه جا پودری

 

جالب است بدانید که یکی از رایج ترین انواع علت نیامدن آب داخل لباسشویی سامسونگ، آلودگی جا پودری می باشد چرا که ماشین لباسشویی، آب را همچون باران وارد محفظه جا پودری می کند و آب بایستی از شیارهای موجود در این بخش عبور کند و سپس وارد دیگ ماشین لباسشویی شود و در صورتی که محفظه جا پودری با رسوبات پودری مسدود شده باشد، ورود آب به مخزن ماشین لباسشویی امکان پذیر نخواهد بود.

برای رفع مشکل انسداد محفظه جا پودری، بایستی محفظه را از ماشین لباسشویی جدا کنید و با استفاده از یک فرچه تمیز به نظافت آن بپردازید.

بروز مشکل در جریان برق ورودی

 

علت نیامدن آب داخل لباسشویی سامسونگ

 

همانطور که می دانید ماشین لباسشویی برای انجام عملکرد صحیح، نیازمند دریافت ولتاژ مناسبی از برق می باشد و در صورت اختلال در برق ورودی، دستگاه ممکن است با مشکلات بسیاری در عملکرد خود مواجه شود که یکی از این مشکلات عدم فرآیند آبگیری دستگاه می باشد.

برای جلوگیری از این اختلال بهتر است ولتاژ و همچنین وضعیت برق ورودی را بررسی کنید و از یک خط برق مناسب و پایدار برای تغذیه ماشین لباسشویی خود استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *