صانا سرویس

تعمیرات و فروشگاه

تلفن

05138721212
09150881992

آدرس

مشهد، بلوار پیروزی، بلوار رضوی، ابتدای رضوی 22، فاز تجاری، پلاک 5

صانا سرویس؛ کنار شما، رو به آینده

6 علت روشن نشدن ماشین لباسشویی سامسونگ

علت روشن نشدن ماشین لباسشویی سامسونگ

ماشین لباسشویی یکی از پر کاربرد ترین انواع لوازم برقی در منازل به شمار می رود و امروزه برند سامسونگ نیز یکی از بهترین تولید کننده ها، در انواع لوازم برقی به خصوص ماشین لباسشویی است، اما این دستگاه همانند ماشین لباسشویی های دیگر ممکن است در عملکرد خود با مشکل مواجه شود که یکی از شایع ترین مشکلات در این دستگاه، روشن نشدن ماشین لباسشویی است لذا قصد داریم تا در ادامه مطالب علت روشن نشدن ماشین لباسشویی سامسونگ را به شما معرفی کنیم چرا که در صورت آشنایی با انواع علت روشن نشدن ماشین لباسشویی سامسونگ می توانید علاوه بر پیشگیری از بروز این مشکل، در کوتاه ترین زمان به رفع آن بپردازید.

مطالعه مفید: تعمیر لباسشویی سامسونگ مشهد

بررسی دلایل روشن نشدن ماشین لباسشویی سامسونگ

در واقع روشن نشدن ماشین لباسشویی هنگامی است که کاربر با استفاده از دکمه روشن شدن ماشین لباسشویی سعی در روشن کردن دستگاه دارد، اما ماشین لباسشویی روشن نمی شود.

در برخی از موارد مشاهده می شود که چراغ های دستگاه پس از فشردن دکمه power روشن می شوند اما دستگاه قادر به اجرای برنامه های تنظیم شده نیست و در واقع پس از فشردن دکمه play دستگاه هیچ گونه عکس العملی را نشان نمی دهد.

لازم به ذکر است که ماشین لباسشویی از قطعات بسیاری تشکیل شده است و بروز مشکل در هر یک از این قطعات می تواند علت روشن نشدن ماشین لباسشویی باشد.

در ادامه قصد داریم تا انواع علت روشن نشدن ماشین لباسشویی سامسونگ را مورد بررسی قرار دهیم، لذا در صورتی که از ماشین لباسشویی برند سامسونگ استفاده می کنید، پیشنهاد می کنیم در ادامه مطالب با ما همراه باشید.

مطالعه مفید: آشنایی با تاریخچه ماشین لباسشویی

جریان برق و اتصالات دستگاه

جریان برق و اتصالات دستگاه

در واقع ماشین لباسشویی از برق تغذیه می کند و برای عملکرد صحیح بایستی از جریان برق و همچنین اتصالات مناسبی در قطعات خود برخوردار باشد، لذا جریان برق از اهمیت بسزایی در سیستم پیچیده ماشین لباسشویی برخوردار است.

اگر علت روشن نشدن ماشین لباسشویی سامسونگ، در بخش اتصالات دستگاه باشد بایستی به بررسی سیم رابط و همچنین جریان برق بپردازید، بنابراین در ادامه نحوه بررسی جریان برق در ماشین لباسشویی را به طور کامل به شما معرفی کرده ایم.

سیم و اتصالات

در واقع بروز مشکل در سیم و اتصالات در صورتی رخ می دهد که کابل های برق رسانی در دستگاه با آب تماس داشته یا پوسیده باشند، لذا بایستی در مرحله اول به بررسی سیم و اتصالات دستگاه بپردازید و سیم را از لحاظ ظاهری و همچنین الکتریکی، مورد بررسی قرار دهید. توجه داشته باشید که سیم نباید دچار پوسیدگی، پارگی و … باشد.

پس از بررسی ظاهری بایستی برای تست الکتریکی سیم آن را به دو شاخه بزنید تا از جریان برق در آن اطمینان حاصل کنید.

جریان برق

در واقع ولتاژ مناسب برای روشن شدن ماشین لباسشویی 205 درجه و برای شروع فرآیند شست و شو 230 درجه است که بایستی در مرحله اول ولتاژ و جریان برق را اندازه گیری کنید و با مقادیر ذکر شده مقایسه کنید.

لازم به ذکر است که اگر علت روشن نشدن ماشین لباسشویی سامسونگ، عدم جریان برق مناسب در دستگاه باشد، بایستی سیم برق دستگاه را به مدت 60 ثانیه از پریز جدا کرده و سپس مجدد سیم برق را به پریز متصل کنید و تنظیمات دستگاه را مجدد انجام دهید، در واقع انجام این کار منجر به ریستارت کردن دستگاه و رفع بسیاری از مشکلات در ماشین لباسشویی می شود.

پنل صفحه نمایش

 

علت روشن نشدن ماشین لباسشویی سامسونگ

 

یکی از انواع علت روشن نشدن ماشین لباسشویی سامسونگ، معمولا به دلیل بروز مشکل در پنل کنترل و صفحه نمایش دستگاه است، برای بررسی بروز مشکل در صفحه نمایش یا پنل کنترل، بایستی با استفاده از فشردن دکمه های مختلف روی صفحه نمایش ماشین لباسشویی از بروز مشکل در این بخش اطمینان حاصل کنید.

خراب بودن دکمه Power

یکی از ساده ترین مشکلاتی که ممکن است موجب روشن نشدن ماشین لباسشویی سامسونگ شود، خراب بودن دکمه روشن و خاموش دستگاه است که عدم عملکرد این دکمه معمولا به دو دلیل رخ می دهد.

مسدود شدن دکمه

در مواردی ممکن است این دکمه به دلیل فشرده شدن مداوم، مسدود شود یا به اصطلاح گیر کند که در این صورت ممکن است با ارور هایی همچون E2,bE1,bE2 در پنل ماشین لباسشویی مواجه شوید. برای رفع این مشکل بهتر است سمت مقابل دکمه ای که مسدود شده است را فشار دهید تا دکمه استارت از عملکرد مناسبی برخوردار شود.

حالت Child Lock

یکی از انواع دکمه هایی که در پنل دستگاه وجود دارد، دکمه Child Lock است و در صورتی که این حالت فعال باشد یا چراغ این دکمه روشن باشد، در نتیجه قفل کودک فعال است و بایستی ابتدا این حالت را غیر فعال کنید تا علت روشن نشدن ماشین لباسشویی سامسونگ بر طرف رفع شود.

بروز مشکل در قفل درب ماشین لباسشویی

 

بروز مشکل در قفل درب ماشین لباسشویی

 

یکی از بهترین امکانات در ماشین لباسشویی برند سامسونگ، عدم انجام فرآیند شست و شو در صورت بسته نبودن درب ماشین لباسشویی است و در بسیاری از موارد مشاهده می شود که علت روشن نشدن ماشین لباسشویی سامسونگ و همچنین شروع نشدن فرآیند شست و شو به دلیل خراب بودن میکروسوئیچ درب است، چرا که اگر این قطعه با مشکل مواجه شده باشد، درب دستگاه بسته نمی شود و در نتیجه ماشین لباسشویی فرآیند شست و شو را آغاز نمی کند.

در واقع خراب شدن درب به دو دلیل الکتریکی و مکانیکی رخ می دهد بنابراین در صورتی که بروز مشکل را در میکروسوئیچ مشاهده نکرده اید ممکن است خرابی درب به دلیل مشکل الکتریکی باشد که بایستی برای بررسی مشکل از یک مولتی متر و سوئیچ استفاده کنید.

لازم به ذکر است که در مواردی ممکن است بروز مشکل به دلیل گرد و غبار یا تجمع آلودگی رخ دهد، بنابراین بایستی در مرحله اول به نظافت درب و میکروسوئیچ بپردازید.

بروز مشکل در فیوز حرارتی ماشین لباسشویی

یکی از انواع علت روشن نشدن ماشین لباسشویی سامسونگ به دلیل بروز مشکل در فیوز حرارتی دستگاه است، چرا که اگر این قطعه از دمای بیش از اندازه ای برخوردار شود احتمال سوختن آن وجود دارد و در نتیجه ماشین لباسشویی روشن نمی شوند.

برای بررسی فیوز حرارتی بایستی از مولتی متر استفاده کنید و در صورتی که درجه مولتی متر تغییر نکرد در نتیجه فیوز حرارتی سوخته است. لازم به ذکر است که امکان تعمیر فیوز حرارتی در صورت سوخته بودن آن وجود ندارد و بایستی به تعویض این قطعه بپردازید.

مطالعه مفید: فیوز ماشین لباسشویی کجاست

بروز مشکل در موتور ماشین لباسشویی

 

بروز مشکل در موتور ماشین لباسشویی

 

یکی از انواع قطعاتی که بروز مشکل در آن علت روشن نشدن ماشین لباسشویی سامسونگ است، موتور یا کمپرسور ماشین لباسشویی است چرا که این قطعه وظیفه روشن کردن دستگاه و همچنین چرخش دیگ را بر عهده دارد و در واقع بروز مشکل در موتور، یکی از انواع علت روشن نشدن ماشین لباسشویی سامسونگ به شمار می رود.

در واقع بروز مشکل در این قطعه ممکن است با صدا های آزار دهنده یا لرزش بسیار زیاد دستگاه همراه باشد، در نتیجه اگر روشن نشدن ماشین لباسشویی با صدا و لرزش همراه بود بایستی به بررسی موتور ماشین لباسشویی بپردازید.

لازم به ذکر است که موتور ماشین لباسشویی یکی از انواع قطعات مهم در این دستگاه به شمار می رود و همچنین از ساختار پیچیده ای برخوردار است.

موتور ماشین لباسشویی در عملکرد قطعات دیگر تاثیر بسزایی دارد و در نتیجه بروز مشکل در این قطعه، در بروز مشکل در قطعات دیگر از جمله تسمه ماشین لباسشویی تاثیر بسزایی دارد، لذا بایستی در صورت مطمئن شدن از بروز مشکل در این قطعه در کوتاه ترین زمان به تعمیر آن بپردازید.

مطالعه مفید: آموزش تعمیر موتور لباسشویی

عدم تراز بودن لباس ها در دیگ ماشین لباسشویی

 

عدم تراز بودن لباس ها در دیگ ماشین لباسشویی

 

یکی از انواع علت روشن نشدن ماشین لباسشویی سامسونگ، فعال شدن سنسور سوئیچ کنترل عدم تعادل است چرا که این سنسور در صورتی فعال می شود که لباس هایی که در دیگ ماشین لباسشویی قرار گرفته اند به صورت متوازن نباشند که در نتیجه ماشین لباسشویی روشن نمی شود.

برای رفع این مشکل بایستی به طور دستی لباس ها را به صورت متعادل و همچنین یکنواخت در دیگ ماشین لباسشویی قرار دهید. در صورتی که با استفاده از این راه حل همچنان ماشین لباسشویی روشن نشد بایستی به بررسی برد الکتریکی یا تایمر الکتریکی بپردازید، اما توجه داشته باشید که بررسی این قطعات بسیار حساس بوده و بنابراین بایستی با متخصص تعمیر ماشین لباسشویی مشهد برای بررسی این قطعات تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *