صانا سرویس

تعمیرات و فروشگاه

تلفن

05138721212
09150881992

آدرس

مشهد، بلوار پیروزی، بلوار رضوی، ابتدای رضوی 22، فاز تجاری، پلاک 5

صانا سرویس؛ کنار شما، رو به آینده

یخچال چه مارکی خوبه؟ بررسی بهترین برندهای یخچال

یخچال چه مارکی خوبه

در این مقاله قصد داریم با بررسی بهترین برند های یخچال و ارائه راهنمای خرید به کاربران عزیز، در جهت پاسخ به سوال یخچال چه مارکی خوبه اقدام کنیم. در هنگام خرید وسایل خانه برای مثال یخچال، اولین سوالی که به ذهن افراد می رسد، سوال “یخچال چه مارکی خوبه” است چرا که در قدم اول شما باید نوع موردنظر یخچال و سپس برند را انتخاب کرده و برای خرید اقدام کنید.

در این مقاله قصد داریم بهترین برندها در حوزه تولید یخچال را بررسی کنیم و سپس در جهت پیدا کردن پاسخ سوال برای انتخاب برند یخچال همراه شما باشیم.

مطالعه مفید: تعمیر یخچال مشهد

اهمیت انتخاب برند در خرید یخچال

 

اهمیت انتخاب برند در خرید یخچال

 

ممکن است در ابتدا برای شما این سوال پیش آید که چرا انتخاب برند پیش از خرید یخچال دارای اهمیت بسیار زیادی است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که شما برای خرید یک یخچال باید هزینه قابل توجهی را خرج کنید و نکته قابل اهمیت دیگر این است که یخچال را می توان به عنوان یکی از مهم ترین وسایل منزل در نظر گرفت چرا که وظیفه نگهداری از مواد غذایی منزل را برعهده دارد پس شما باید با بررسی تمام نکات، مزایا و معایب برندهای مختلف و در نظر گرفتن میزان هزینه ای که می توانید برای یخچال صرف کنید، به انتخاب برند بپردازید.

انواع یخچال

در قدم اول بررسی پاسخ به سوال یخچال چه مارکی خوبه و انتخاب یخچال مد نظر شما باید نوع یخچال را بر اساس مزایا و معایب هر نوع انتخاب کنید. در این قسمت به بررسی نوع یخچال و مزایا و معایب هر یک به صورت مجزا می پردازیم.

یخچال پایین، فریزر بالا

یکی از انواع یخچال که شما می توانید در لیست خود قرار دهید، دستگاهی است که در قسمت بالایی فریزر و در قسمت پایین یخچال دارد. از مزایای این مدل می توان به مصرف برق کمتر و حمل آسان تر اشاره کرد. قیمت این مدل نسبت به یخچال های دو قلو و ساید کمتر است و فضای کمتری را در آشپزخانه اشغال می کند و برای خانواده هایی با جمعیت کم و یا متوسط مناسب است.

از معایب این مدل یخچال می توان به کم بودن گنجایش فریزر و یخچال اشاره کرد و نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که به دلیل اینکه یخچال در قسمت پایین است شما برای هر بار استفاده باید خم شوید تا بتوانید به مواد داخل یخچال دسترسی داشته باشید.

یخچال بالا، فریزر پایین

یکی دیگر از انواع یخچال مدلی است که قسمت بالایی دستگاه متعلق به یخچال و قسمت پایین دستگاه فریزر است. از مزایای این مدل می توان به اشغال فضای کمتر در آشپزخانه و حمل آسان تر اشاره کرد. ظرفیت فریزر در این مدل بیشتر از مدل قبلی است و برای خانواده هایی با جمعیت کم و یا متوسط مناسب است.

از معایب این مدل می توان به مصرف انرژی بیشتر از مدل قبلی اشاره کرد و نیز این مدل قیمت بیشتری نسبت به مدل قبلی دارد و نکته ای که باید آن را در نظر داشته باشید این است که خنک سازی فریزر نسبت به یخچال کندتر است.

یخچال تک درب

 

یخچال تک درب

 

یکی دیگر از انواع یخچال مدلی است که دستگاه تک درب است و از مزایای این مورد می توان مانند دیگر موارد به اشغال فضای کمتر، هزینه کمتر برای خرید و حمل آسان اشاره کرد. مصرف انرژی این مدل بسیار پایین است و این دستگاه برای افراد مجرد، شرکت ها و اداره ها مناسب است.

از معایب  این مدل یخچال می توان به ظرفیت کم یخچال و طولانی تر بودن فرآیند خنک سازی اشاره کرد و شما باید این نکته را در نظر داشته باشید که به دلیل کمتر بودن ظرفیت نسبت به دیگر مدل ها، شما امکان قرار دادن مواد غذایی زیاد را در این مدل یخچال نخواهید داشت.

یخچال درب فرانسوی

 

یخچال درب فرانسوی

 

یخچال با درب فرانسوی یکی دیگر از انواع مدل های یخچال است که شما می توانید در لیست خود قرار دهید، از مزایای این مدل می توان به ظرفیت بالای آن اشاره کرد پس این مدل برای خانواده هایی با جمعیت بالا مناسب است و این دستگاه دارای امکانات متنوعی نیز هست.

از معایب این مدل می توان به اشغال فضای بیشتر در آشپزخانه نسب به دیگر مدل ها، قیمت بیشتر آن و حمل سخت تر آن اشاره کرد. شما باید به این موضوع توجه داشته باشید که مصرف انرژی این یخچال بالا است و در حوزه تعمیر یخچال مشهد این مدل دارای هزینه تعمیر و نگهداری بیشتری نسبت به دیگر مدل ها است.

یخچال دوقلو

یکی دیگر از انوع یخچال که شما می توانید آن را در لیست خود قرار دهید، یخچال های دوقلو است. از مزایای این نوع می توان به حمل آسان و ظرفیت بالای دستگاه اشاره کرد. در این مدل دسترسی به طبقات و قفسه ها آسان تر از دیگر مدل ها است و این مدل برای خانواده های پرجمعیت مناسب است.

از معایب این نوع می توان به اشغال فضای بیشتر در آشپزخانه، مصرف بالای انرژی و قیمت بالاتر نسبت به دیگر مدل ها اشاره کرد.

یخچال ساید

 

یخچال ساید

 

آخرین مدل یخچال که در مقاله یخچال چی بخرم خوبه به بررسی آن می پردازیم، یخچال های ساید است که از مزایای این مدل می توان به امکانات و طراحی متنوع، دسترسی آسان به یخچال و فریزر، گنجایش بیشتر اشاره کرد که این مدل به دلیل گنجایشی که دارد برای خانواده های پرجمعیت نیز مناسب است.

از معایب این مدل می توان به حمل سخت تر، قیمت بیشتر نسبت به سایر موارد، اشغال فضای زیاد در آشپزخانه و مصرف انرژی بالا اشاره کرد. نکته ای که شما درباره این مدل یخچال باید در نظر داشته باشید این است که هزینه تعمیرات و نگهداری این مورد بیشتر است و شما باید به صورت منظم فیلتر آب یخچال را تعویض کنید.

بررسی یخچال های ایرانی و خارجی

یکی از دغدغه های افراد در حین انتخاب برند یخچال این است که آیا یخچال های ایرانی بهتر است و یا یخچال های خارجی؟ یکی از مواردی که شما باید به آن در پاسخ به سوال یخچال چی بخرم خوبه توجه داشته باشید انتخاب برند است. در این قسمت نقاط قوت و ضعف برند های ایرانی و خارجی را بررسی خواهیم کرد.

یخچال ایرانی

یکی از انتخاب هایی که پیش روی خانواده ها است، تهیه یخچال ایرانی است. با توجه به برند های بسیار زیاد و با کیفیت های موجود در بازار، شما می توانید با بررسی مزایا و معایب هر یک از برندهای ایرانی در جهت تهیه یخچال خود اقدام کنید. در جدول زیر به بررسی نقاط قوت و ضعف یخچال های ایرانی می پردازیم.

نقاط قوت

نقاط ضعف

مقرون به صرفه بودن

عدم استفاده از تکنولوژی های روز دنیا

در دسترس بودن خدمات پس از فروش و نمایندگی های متعدد

صدای زیاد در حین کار کردن (برخی از مدل ها)

هزینه تعمیرات مناسب

کیفیت پایین تر در ساخت بدنه

در دسترس بودن قطعات

کیفیت پایین تر در ساخت موتور

یخچال خارجی

برخی از خانواده ها ترجیح می دهند که در انتخاب یخچال از برندهای خارجی استفاده کنند که در این قسمت به بررسی نقاط قوت و ضعف برندهای خارجی می پردازیم.

نقاط قوت

نقاط ضعف

استفاده از باکیفیت ترین قطعات

عدم برخورداری از خدمات پس از فروش

طول عمر بالا

گران بودن قطعات و احتمال استفاده از قطعات فیک در تعمیرات

برخورداری از موتور کم صدا

عدم دسترسی به قطعات جانبی

استفاده از تکنولوژی های روز دنیا

قیمت بالاتر

یخچال چه مارکی خوبه: برند های ایرانی

پس از انتخاب مدل یخچال و انتخاب ایرانی یا خارجی بودن یخچال وقت آن رسیده تا برندهای یخچال های ایرانی را بررسی کنیم تا شما بتوانید با آگاهی کامل برند و نوع یخچال خود را انتخاب کنید.

در ادامه به بررسی هر یک از برندهای ایرانی و مزایا و معایب آن ها می پردازیم تا شما بتوانید برندهای مختلف را بر اساس شرایط خود مقایسه کنید و در انتها برند موردنظر را انتخاب کنید.

اسنوا

 

یخچال چه مارکی خوبه

 

اسنوا یکی از برندهای محبوب ایرانی در تولید لوازم خانگی است که تعداد قابل توجهی از خانواده های از این برند برای لوازم خود استفاده می کنند. از مزایای این برند می توان به برخورداری از فناوری های روز دنیا، رده مصرف انرژی  A+، طول عمر بالای محصولات و ساخت بنده با ورقه های استل ضد زنگ اشاره کرد.

معایب این برند عبارتند از: قیمت نسبتا بالا، خدمات پس از فروش ضعیف، تولید برفک و ایجاد بوی نامطبوع.

پاکشوما

یکی دیگر از برندهای ایرانی که شما می توانید در لیست خود قرار دهید، پاکشوما است. از میزایای این برند می توان به قیمت مناسب، رده مصرف انرژی A+، کم صدا و جادار بودن، گارانتی و خدمات پس از فروش و استفاده از مواد اولیه با کیفیت اشاره کرد.

از معایب این برند می توان به عدم تنوع در رنگ بندی و نوع محصولات، عدم برخورداری از قسمت مجزا برای نگهداری از میوه ها و عدم یخسازی اتومات متصل به آب شهری اشاره کرد.

امرسان

امرسان یکی از برندهای ایرانی است که تنوع بالایی را در مدل های یخچال خود با قیمت های مقرون به صرفه در بازار ارائه کرده است. مصرف انرژی این برند بین A و B است، یخچال های این برند جادار است و دارای قفسه های متعدد برای استفاده است.

از معایب این برند می توان به کیفیت پایین در دستگیره ها و کشو ها، صدای نسبتا زیاد، کیفیت پایین بدنه و خدمات پس از فروش نامناسب اشاره کرد.

الکترواستیل

یکی دیگر از برندهای ایرانی که دارای کیفیت بالا و قیمت مناسب است، برند الکترواستیل است. یخچال های این برند دارای گنجایش داخلی مناسب، سیستم سرمایشی سریع، فیلتر های نانو سیلور و تعمیران آسان هستند.

از معایب دستگاه های این برند می توان به مشکل در خنک سازی برخی از مدل ها، صدای نسبتا زیاد و خدمات پس از فروش نامناسب اشاره کرد.

هیمالیا

این برند ایرانی یخچال های خود را با گنجایش داخلی مناسب و برخورداری از سیستم بدون برفک وارد بازار کرده است و لاستیک های دور درب این برند آنتی باکتریال و قابل تعویض هستند و رده مصرف انرژی یخچال های این برند A است.

از معایبی که یخچال های این برند دارا هستند می توان به کیفیت پایین آب سرد کن و یخ ساز، ابعاد بزرگ، صدای نسبتا زیاد و عدم قابلیت جدا شدن یخچال های دوقلو اشاره کرد.

پارس

یکی از برندهای ایرانی که قدمتی بالا در تولیدات دارد و قیمت یخچال های مقرون به صرفه است، برند پارس است که یخچال های این برند صدای کمی تولید می کنند اما از معایب دستگاه های این برند می توان به خدمات دهی نسبتا ضعیف، کیفیت بدنه و قطعات پایین اشاره کرد.

دیپوینت

 

دیپوینت

 

یکی از برندهای ایرانی که نسبت به دیگر برندها قدمت پایین تری دارد اما از تکنولوژی های روز دنیا در تولیدات خود استفاده می کند، برند دیپوینت است. یخچال های این برند ظرفیت داخلی مناسبی دارند و دارای سیستم نوفراست هستند. از مزایای دیگر می توان به گارانتی معتبر، کیفیت بالا و قیمت مناسب، در دسترس بودن قطعات، قفل کودک و پنل های لمسی اشاره کرد.

معایب یخچال های این برند عبارتند از: تنوع پایین در مدل های دو قلو و ساید، خدمات پس از فروش ضعیف، عدم برخورداری از رنگ بندی متنوع و تولید صدای زیاد در مدل های دوقلو.

یخچال چه مارکی خوبه: برند های خارجی

در ادامه این مقاله برای بررسی پاسخ سوال یخچال چه مارکی خوبه به بررسی برندهای خارجی در تولید یخچال می پردازیم. در ادامه برند های خارجی را در سه دسته بندی آسیایی، اروپایی و آمریکایی دسته بندی خواهیم کرد و مزایا و معایب هریک را بررسی می کنیم.

مطالعه مفید: لیست بهترین مارک یخچال خارجی

برند های آسیایی

برندهای آسیایی مانند الجی و سامسونگ در دنیا محبوبیت زیادی دارند و همین امر باعث شده که برخی از خانواده های ایرانی برای انتخاب برند محصولات خود، برندهای آسیایی را انتخاب کنند. برخی از بهترین برندهای آسیایی در تولید یخچال عبارتند از:

  • سامسونگ
  • الجی
  • دوو
  • هیتاچی
  • گلد استار
  • ناسیونال

برند های اروپایی

برندهای اروپایی فتح کننده های بازار های ایرانی بوده اند که در پاسخ به سوال یخچال چه مارکی خوبه توانسته اند نیاز تعداد قابل توجهی از خانواده ها را برطرف سازند و این برندها از شناخته شده ترین ها و پرمتقاضی ترین ها هستند. برخی از برندهای اروپایی که شما می توانید محصولات آن ها را خریداری کنید عبارتند از:

  • آگ
  • بوش
  • کنوود
  • بکو
  • هایسنس
  • آریستون
  • زیمنس

یک پاسخ به “یخچال چه مارکی خوبه؟ بررسی بهترین برندهای یخچال”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *