صانا سرویس

تعمیرات و فروشگاه

تلفن

05138721212
09150881992

آدرس

مشهد، بلوار پیروزی، بلوار رضوی، ابتدای رضوی 22، فاز تجاری، پلاک 5

صانا سرویس؛ کنار شما، رو به آینده

سرویس و تعمیر یخچال مشهد
در کوتاه ترین زمان

مجموعه صانا سرویس با بهره گیری از بهترین و خبره ترین نیرو ها همواره در تلاش است تا با ارائه بهترین خدمات در حوزه تعمیر یخچال مشهد در کنار همشهریان عزیز برای مشکلاتی نظیر عیب یابی و تعمیر، نصب و سرویس یخچال باشد.

یخچال یکی از حیاتی ترین وسایل در آشپرخانه هر خانه ای است که بی توجهی به اشکالات آن می تواند در روند زندگی تاثیر گذار باشد، شما می توانید در صورت بروز هر مشکلی با تکنسین های ما برای تعمیر یخچال مشهد در تماس باشید تا بتوانید در اولین فرصت یخچال و فریزر خود را عیب یابی و تعمیر کنید.

مزایای استفاده از خدمات تعمیر یخچال مشهد صانا سرویس

مشاوره رایگان

یکی از مهم ترین ویژگی های مجموعه صانا سرویس، مشاوره رایگان است چرا که شما می توانید در ابتدا برای مشکلی که با دستگاه خود برخورده اید، با ما تماس حاصل کنید و پس از دریافت مشاوره برای تعمیر دستگاه اقدام کنید.

تکنسین های مجرب

یکی از ویژگی های مثبت مجموعه صانا سرویس، تکنسین و مهندسین این مجموعه است چرا که تمام کارد مجموعه ما اطلاعات و تجربه کافی را برای تعمیر وسایل الکتریکی منزل شما دارند و دیگر نیازی به نگرانی برای به درستی تعمیر نشدن دستگاه وجود ندارد.

تعمیرات تخصصی

تعمیرکاران و تکسین های مجموعه ما از روش ها سنتی برای تعمیر و رفع مشکل دستگاه های الکتریکی استفاده نکرده و تعمیرات را به صورت کاملا تخصصی و اصولی اجرا خواهند کرد.

قطعات اورجینال

استفاده از قطعات غیر اورجینال با وجود هزینه کمتری که به دنبال خواهند داشت، ممکن است پس از مدتی مجددا نیاز به تعمیر داشته باشند و یا حتی به دیگر قطعات دستگاه آسیب برسانند اما با استفاده از خدمات صانا سرویس شما می توانید از اورجینال بودن قطعات مورد استفاده در تعمیر اطمینان حاصل کنید.

تعمیر در محل

یکی از مزایای استفاده از خدمات مجموعه ما، تعمیر دستگاه در محل و در حضور شما است. برای تعمیر برخی از قطعات مانند برد دستگاه ممکن است نیاز به انتقال قطعه به تعمیرگاه وجود داشته باشد اما تا حد امکان تکنسین های ما تعمیر دستگاه را در محل انجام خواهند داد.

اعزام تکنسین در کمترین زمان

یکی از نکاتی که ممکن است برای بسیاری از افراد اهمیت بسیاری داشته باشد، اعزام تعمیرکار و انجام خدمات در کمترین زمان ممکن است. مجموعه صانا سرویس در تمام سال های فعالیت خود بر این تلاش بوده تا در اولین فرصت و کمترین زمان، تکنسین را به محل تعمیر اعزام کند تا سلامت دستگاه شما به خطر نیافتد.

مراحل تعمیر یخچال مشهد

تماس با مجموعه صانا سرویس

در قدم اول شما ممکن است مشکلی را در دستگاه مشاهده کرده و بر اساس نیاز به تعمیر و رفع آن مشکل با مجموعه صانا سرویس در تماس باشید.

برخی از مشکلات ساده تر هستند و شما می توانید آن ها را برطرف کنید اما درصورتی که مشکل دستگاه جدی است و یا شما اطلاعاتی درباره تعمیر کردن دستگاه خود ندارید، پیشنهاد می شود که در اولین فرصت با ما در تماس باشید.


شماره تماس

مشاوره و عیب یابی

شما می توانید از مشاوره رایگان مجموعه صانا سرویس استفاده کرده و مشکل دستگاه را پیدا کنید. در فرآیند عیب یابی تکنسین با توجه به مواردی که شما اعلام کرده اید، قطعات و عملکرد دستگاه را مورد بررسی قرار می دهد تا بتواند ریشه و علت مشکل دستگاه و عملکرد نامناسب را تشخیص دهد.

اعزام متخصص به محل

با توجه به مشکلاتی که جا به جا کردن وسایل منزل به دنبال خواهند داشت، مجموعه صانا سرویس پس از تماس شما و فرآیند عیب یابی، در اولین فرصت تعمیرکار متخصص در حوزه وسیله شما را به محل برای انجام خدمات تعمیر یخچال مشهد اعزام خواهد کرد.

انتقال دستگاه به تعمیرگاه در صورت نیاز

برخی از مشکلاتی که برای وسایل منزل رخ می دهند ممکن است نیاز به بررسی بیشتر در تعمیرگاه داشته باشند، برای مثال درصورتی که برد دستگاه شما آسیب دیده باشد، تکنسین ما برد را برای انجام تعمیر و رفع مشکل به تعمیرگاه انتقال می دهد و پس از انجام خدمات مورد نیاز بر روی قطعه، تکنسین قطعه را به محل باز گردانده و بر روی دستگاه نصب خواهد کرد.

تست عملکرد دستگاه

پس از تعمیر و انجام خدمات مورد نیاز بر روی دستگاه، تکنسین های ما وسیله را تست خواهند کرد تا از عملکرد صحیح دستگاه و برطرف شدن مشکل اطمینان حاصل کنند.

هزینه تعمیرات یخچال

  • نوع خدمات تعمیر یخچال مشهد هزینه خدمات
  • رفع نشتی آب 150 الی 350 هزار تومان
  • تعمیر آبسرد کن یخچال 130 الی 380 هزار تومان
  • تعمیر یخساز 250 الی 700 هزار تومان
  • تعمیر المنت 400 الی 700 هزار تومان
  • تعمیر سنسور دیفراست 250 الی 600 هزار تومان
  • تعمیر تایمر 200 الی 300 هزار تومان
  • تعمیر ترموستات 150 الی 300 هزار تومان
  • شارژ گاز یخچال 350 الی 900 هزار تومان
  • تعمیر فن موتور یخچال 150 الی 650 هزار تومان

عوامل موثر در هزینه تعمیر یخچال

قطعات

یکی از عواملی که تاثیر قابل توجهی در هزینه تعمیرات دارد، قطعه ای است که دچار مشکل شده است که باید آن را تعویض و یا تعمیر کنید.

نوع خرابی

نوع خرابی و کارهایی که باید در فرآیند تعمیر یخچال مشهد انجام شود یکی دیگر از عواملی است که هزینه تعمیرات موثر است.

نوع قطعات آسیب دیده

یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید این است که هر قطعه وابسته به کاری که در دستگاه انجام می دهد تعمیری متفاوت دارد که در تعیین هزینه تعمیرات موثر است.

فرم درخواست مشاوره و تعمیر

درصورت بروز هرگونه مشکل در یخچال، می توانید برای دریافت مشاوره، عیب یابی و تعمیر با ما در ارتباط باشید.


    خدمات

    شارژ گاز

    در ابتدا تست میزان گاز از دستگاه شما گرفته می شود و سپس متخصصین ما در صورت نیاز گاز دستگاه را شارژ می کنند.

    تعویض موتور

    در ابتدا کمپرسور قدیمی از دستگاه جدا می شود و کمپرسور جدید متصل شده و پایه های کمپرسور بر روی کف و عایق ها محکم می شود و در انتهاب کمپرسور جدید باید شارژ گاز شود.

    تبدیل موتور اینورتر به ساده

    برای تبدیل موتور یخچال اینورتر به معمولی شما باید به این موضوع توجه داشته باشید که این کار توسط افراد مختصص انجام شود تا دستگاه شما آسیبی نبیند و پس از تغییر به درستی کار کند.

    تعویض ترموستات، سنسور و المنت

    سنسور نوعی مبدل است که برای سنجش و اندازه گیری دما و رطوبت به کار می رود و اطلاعات را به سیگنال های الکتریکی تبدیل می کند که این مبدل اهمیت زیادی دارد و یک متخصص باید برای تعمیر و تعویض آن اقدام کند.

    برفک زدایی

    یکی از دغدغه افراد در مورد تعمیر یخچال مشهد، مشکلات برفک است که شما می توانید از خدمات برفک زدایی مجموعه صانا سرویس استفاده کنید و بدون نگرانی از کاهش عملکرد از دستگاه های خانه خود استفاده کنید.

    رفع نشتی گاز

    در ابتدا از دستگاه شما تست نشتی گرفته می شود و در صورت نیاز و مثبت شدن تست، متخصصین صانا سرویس در جهت رفع نشتی دستگاه شما اقدام می کنند.

    رفع ارور ها

    ارور ها در دستگاه های الکتریکی بدین معنا هستند که قسمتی از عملکرد دچار مشکل شده و حتی برخی از قسمت ها به درستی کار نمی کنند، متخصصین مجموعه صانا سرویس با آشنایی کامل در حوزه ارور ها همراه شما هستند تا مشکلات دستگاه را برطرف کنند.

    تعویض فیلتر

    در بیشتر یخچال هایی که امروزه تولید می شود، فیلتر آب برای تکه های یخ و آب آشامیدنی وجود دارد که این فیلتر باید پس از مدتی استفاده تعویض شود تا بتوانید آبی سالم را بنوشید.

    مشکلات رایج

    خرابی کمپرسور در یخچال

    تمیز کزدن مداوم آن باعث جلوگیری از بروز هر گونه مشکلی خواهد شد اما درصورت مشاهده هر نوع مشکل دستگاه نیاز به تعمیر فوری خواهد داشت.

    عدم سرمایش کافی

    یکی از مشکلات رایج در حوزه تعمیر یخچال مشهد، عدم سرد شدن یخچال است که می تواند منجر به فاسد شدن مواد غذایی شود در این صورت شما باید در اولین فرصت برای تعمیر و عیب یابی اقدام کنید.

    نشت کردن آب

    درصورتی که شما شاهد نشتی آب از یخچال یا فریزر خود بودید، بهتر است در اولین فرصت برای تعمیر آن اقدام کنید تا منجر به مشکلات بزرگتری نشود.

    مدت زمان تعمیر یخچال مشهد

    یکی از سوالاتی که ممکن است برای همراهان مجموعه صانا سرویس پیش آید این است که فرآیند تعمیر فریزر مشهد و تعمیر یخچال مشهد ممکن است چه مدت زمانی نیاز داشته باشد؟ فرآیند تعمیر یخچال در مشهد و تعمیرات فریزر به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه این عوامل موثر را بررسی خواهیم کرد.

    نوع مشکل و خرابی

    یکی از مهم ترین عواملی که در مدت زمان تعمیرات تاثیر گذار است، نوع مشکل و خرابی است که می توان گفت نوع مشکل با مدت زمان تعمیر یخچال در مشهد رابطه ای مستقیم دارد یعنی هر چه مشکل بیشتر و بزرگتر باشد طبیعتا مدت زمان بیشتری برای تعمیر آن نیاز است اما مشکلات ساده و کوچک در زمان بسیار کمی قابل حل هستند.

    نوع تعمیر

    یکی از نکاتی که شما باید به آن توجه داشته باشید این است که نوع تعمیر در هر دستگاهی یکسان نیست و کارهایی که باید برای تعمیر هر دستگاه در حوزه تعمیر فریز در مشهد و یخچال انجام شود متفاوت که می تواند در مدت زمان تعمیر تاثیر گذار باشد.

    برای مثال کارهایی که باید برای شارژ گاز یخچال انجام شود متفاوت از کارهایی است که باید برای سرویس یخچال انجام شود پس این دو نوع تعمیر نیازمند زمان هایی متفاوت برای تعمیر شدن هستند.

    راه های پیشگیری از خرابی یخچال و فریزر

    تعمیر یخچال مشهد

    یکی از نکاتی که بهتر است شما با آن ها آشنایی داشته باشید، روش هایی است که از خراب شدن یخچال و فریزر شما جلوگیری می کند، شما می توانید در هر زمان برای خدمات تعمیر یخچال مشهد و تعمیر فریزر مشهد با صانا سرویس در تماس باشید اما روش هایی وجود دارد که به شما کمک می کند تا وسایل شما کمتر در معرض خرابی و مشکل قرار بگیرد.

    مطالعه مفید: بررسی بهترین مارک یخچال دوقلو در بین برندهای ایرانی و خارجی

    تمیز کردن داخل یخچال

    یکی از نکاتی که شما می توانید با رعایت آن به راحتی از برخی از خرابی و مشکلات در حوزه تعمیر یخچال مشهد جلوگیری کنید این است که فضای داخلی یخچال و فریزر خود را تمیز نگه دارید، شما می تواند زمانی را در ماه به این کار اختصاص دهید و فضای داخل دستگاه را تمیز کنید.

    برفک زدایی

    یکی از عواملی که برای هر فریزر و یخچالی رخ می دهد و می تواند باعث خرابی و مشکل در عملکرد دستگاه شود، برفک است. یکی از کارهایی که شما می توانید برای جلوگیری از نیاز به تعمیر یخچال مشهد انجام دهید این است که به صورت دستی یا اتوماتیک دستگاه را برفک زدایی کنید.

    عدم باز گذاشتن درب یخچال

    یکی از مواردی که ممکن است برای شما تا به حال زیاد پیش آمده باشد این است که درب یخچال به درستی بسته نشده باشد و یا حتی برای قرار دادن مواد غذایی در یخچال، درب آن را برای مدتی باز گذاشته باشد. جلوگیری از باز ماندن درب یخچال و باز نگه نداشتن درب آن برای مدت طولانی باعث می شوند تا مشکلات کمتری برای دستگاه پیش آید و یا به صورت کلی تر باعث کاهش هزینه در تعمیر فریزر مشهد می شود.

    تنظیم دمای مناسب

    یکی از نکاتی که شما باید به آن توجه داشته باشید این است که شما باید دمای یخچال و فریزر را تنظیم کنید چرا که دمای بسیار پایین و یا دمای بسیار بالا می تواند باعث ایجاد مشکل در عملکرد دستگاه شود و در نتیجه برای شما هزینه به بار آورد.

    عدم قرار دادن مواد غذایی داغ در یخچال

    یکی دیگر از عواملی که می تواند منجر به خراب شدن دستگاه و نیاز شما به دریافت خدمات تعمیر یخچال مشهد شود، قرار دادن مواد غذایی داغ در یخچال است چرا که این عمل باعث می شود تا هوای گرم وارد یخچال شود و این امر می تواند منجر به ایجاد مشکل برای دستگاه شود.

    بهتر است برای مراقبت از یخچال و جلوگیری از نیاز به خدمات تعمیر سعی کنید در ابتدا غذا را در محیط قرار دهید تا دمای غذا پایین بیاید و سپس با دمای کمتر آن را در یخچال قرار دهید.

    تمیز کردن کویل ها

    یکی دیگر از عواملی که رعایت آن می تواند منجر به نیاز نداشتن کاربران به خدمات تعمیر یخچال مشهد شود این است که کویل های دستگاه را به صورت مداوم تمیز کنند.

    شما می توانید برای تمیز کردن کویل ها، در ابتدا دستگاه را از برق کشیده و بعد از پیدا کردن کویل های کندانسور برای تمیز کردن گرد و غبار روی آن ها از جارو برقی استفاده کنید و سپس می توانید کویل ها را برس کشید و آن ها در جای خود قرار دهید.

    پر نگه داشتن فریزر

    یکی از عواملی که می تواند منجر به خرابی دستگاه شود، خالی بودن فریزر است چرا که دستگاه کار می کند اما مواد غذایی برای سرد شدن و منجمد شدن در یخچال وجود ندارد و این امر می تواند باعث شود تا فریزر بعد از مدتی کار کردن نیاز به تعمیر و یا عیب یابی داشته باشد.

    نحوه محاسبه هزینه تعمیر فریزر مشهد

    نحوه محاسبه هزینه تعمیر فریزر مشهد

    یکی از سوالاتی که همیشه برای کاربران پیش می آید درباره نحوه محاسبه هزینه تعمیرات است. در حقیقت بهتر است که شما پیش از تماس با کارشناسان و تکنسین ها در این حوزه، در ابتدا با برخی از پارامتر ها مانند هزینه تعمیر فریزر مشهد آشنایی داشته باشید تا درصورتی که تکنسین ها در محل حاضر شدند، پس از تعمیر از شما هزینه بسیاری را دریافت نکنند.

    در این بخش به صورت خلاصه و تیتر وار برخی از عواملی که بر روی هزینه تعمیرات دستگاه شما موثر است را بررسی خواهیم کرد تا شما بتوانید به واسطه این عوامل، هزینه تعمیرات را به صورت حدودی تخمین بزنید.

    • مدل یخچال فریزر: دستگاه قدیمی است یا جدید؟
    • برند یخچال شما
    • نوع خرابی دستگاه: خرابی در برد است یا مشکل از قطعات دیگر است؟
    • هزینه عیب یابی و مشاوره: این قسمت از تعمیر فریزر مشهد در مجموعه صانا سرویس برای کاربران رایگان در نظر گرفته شده است.
    • هزینه تعمیر یا تعویض قطعات: درصورتی که دستگاه نیاز به تعمیر قطعه داشته باشد، هزینه تهیه قطعه جدید به هزینه تعمیرات شما اضافه خواهد شد.
    • هزینه رفت و آمد متخصص
    • مدت زمان انجام کار: تعمیر در مدت زمان کم صورت می گیرد یا نیاز به مدل زمان بیشتری دارد
    • زمان انجام خدمات: درخواست خدمات در روز صورت می گیرد یا شب؟
    • نوع یخچال فریزر شما: دستگاه صنعتی است یا خانگی؟

    این ها مواردی هستند که می توانند بر هزینه تعمیرات شما تاثیرگذار باشند، برای مثال ممکن است دستگاه شما در منزل تعمیر شود و یا نیاز داشته باشد تا در ابتدا به کارگاه منتقل شده و سپس خدمات تعمیرات بر روی آن اعمال شود که در این صورت هزینه تعمیر فریزر مشهد می تواند متفاوت باشد.

    مطالعه بیشتر

    مرسوم ترین برند های ایرانی و خارجی تولید کننده یخچال 

    برند های مرسوم و محبوب یخچال فریزر

    یکی از نکاتی که برای هر خانواده ای پیش از خرید یخچال فریزر اهمیت دارد این است که کدام یک از برند های داخل بازار از کیفیت بهتری در ساخت خود برخوردار هستند و حتی به صورت ساده تر می توان گفت درصورت نیاز دستگاه به تعمیر کدام برند ها از خدمات پس از فروش و تعمیر فریزر مشهد برخوردار هستند چرا که یکی از نکات مهمی که در حین خرید این دستگاه باید به آن توجه داشته باشید این است که کدام برند ها قابل تعمیر هستند و حتی احتمال خرابی آن ها کمتر است چرا که هزینه های ثانویه درصورت نیاز دستگاه به تعمیر و عدم وجود قطعات در بازار بسیار زیاد خواهد شد.

    در این قسمت قصد داریم تا برخی از مرسوم ترین و محبوب ترین برند های یخچال فریزر را در ایران به شما بررسی کنیم چرا که این برند ها در کشور ما انتخاب تعداد قابل توجهی از مردم هستند و به دلیل تقاضای زیاد این دستگاه در این برند ها، شما به راحتی می توانید مجموعه های مختلفی را برای تعمیر انتخاب کنید و حتی قطعات دستگاه را به راحتی در بازار پیدا کرده و برای تعویض قطعات آسیب دیده اقدام کنید.

    سامسونگ

    بی شک این برند محبوب ترین و همچنین معروف ترین برند تولید کننده انواع کالاهای هوشمند در دنیا می باشد، چرا که کالاهای تولید شده توسط این برند همیشه نسبت به رقبای خود از کیفیت و همچنین طراحی به خصوصی برخوردار بوده اند. این برند سابقه ای درخشان و همینطور طولانی مدت در صنعت تولید کالاهای برقی داشته است و تا به امروز کالاهای بسیاری را تولید و به بازار ارائه کرده است.

    سامسونگ برند کره ای است که امروزه جزو بزرگترین شرکت های دنیا می باشد.

    الجی

    ال جی

    شرکت ال جی در سال 1947 تاسیس شده است و امروزه یکی از بهترین تولید کنندگان انواع لوازم برقی و همچنین کالا های هوشمند در دنیا محسوب می شود. برند الجی در طراحی لوازم برقی به خصوص انواع یخچال از مدرن ترین سبک های طراحی استفاده می کند، بنابراین افرادی که علاقه من به استفاده از کالاهای با کیفیت همراه با طراحی بی نظیر هستند، معمولا علاقه مند به خریداری این یخچال ها می باشند. با استفاده از یخچال های برند الجی نیازی به تعمیر یخچال در مشهد ندارید.

    بوش

    بوش همواره پیشرفته ترین نوع فناوری را در طراحی و تولید کالاهای خود مورد استفاده قرار می دهد و بدین دلیل کالاهای تولید شده توسط برند بوش بسیار هوشمند بوده و در واقع این دستگاه ها زیستن را برای انسان ها با آسانی بیشتری همراه می سازند.

    یخچال های تولید شده توسط برند بوش جزو پیشرفته ترین یخچال های تولید شده در دنیا هستند و با استفاده از یخچال تولید شده توسط برند بوش نیازی به تعمیر یخچال در مشهد ندارید.

    اسنوا

     

    اسنوا

     

    یکی از بهترین برند های مرسوم تولید کننده انواع لوازم برقی ایرانی، برند اسنوا می باشد که قادر به طراحی و تولید کالاهای بسیاری از جمله انواع یخچال است.

    اسنوا یکی از قدیمی ترین برند های ایرانی است که کالاهایی با کیفیت بسیار بالا تولید می کند و امروزه جزو پر فروش ترین برند های تولید کننده لوازم برقی در ایران محسوب می شود.

    اسنوا قادر به جذب اعتماد مشتریان خود بوده است، چرا که لوازم برقی اسنوا علاوه بر کیفیت بالا، از گارانتی نیز برخوردار هستند.

    اسنوا کالاهای بسیاری همچون تلوزیون، ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی، انواع یخچال و ... را تولید و به بازار ارائه می کند و از نظر تکنسین های تعمیر یخچال مشهد، یخچال های تولید شده توسط این برند بسیار کم تر از برند های دیگر با مشکلات فنی مواجه خواهند شد و بدین دلیل در صورت خرید این کالاها نیازی به تعمیر یخچال مشهد در بازه زمانی های کوتاه مدت نخواهید داشت.

    اسنوا فعالیت خود را از سال 1384 آغاز کرده است و در چند دهه اخیر با شعار از ابتدا تا انتها، جزو بهترین تولید کنندگان لوازم برقی خانگی معرفی شده است.

    نکات مهم در انتخاب یخچال فریزر مناسب

    نکات مهم در انتخاب یخچال فریزر مناسب

    ممکن است برای شما این سوال پیش آید که در حین خرید و انتخاب یخچال باید به چه نکاتی توجه کنید و یا چه نکات و ویژگی هایی باعث می شوند تا شما یخچال مناسب را انتخاب کرده و از تعمیر یخچال مشهد به دور بمانید.

    طبعا در استفاده از هر وسیله برقی، پس از گذشت مدتی و استفاده از دستگاه شما نیاز به خدمات تعمیر یخچال مشهد نیاز پیدا خواهید کرد اما در این قسمت قصد داریم برخی از ویژگی هایی که به شما کمک می کند تا یخچال مناسبی را برای خود با توجه به شرایط انتخاب کنید را بررسی کنیم.

    هزینه و بودجه شما

    یکی از مهم ترین نکاتی که باید در حین خرید یخچال به آن توجه داشته باشید، بودجه شما است چرا که مشخص بودن میزان بودجه ای که در نظر دارید می تواند انتخاب های شما را فیلتر کند و تصمیم گیری را تا حدودی برای شما آسان تر کند چرا که امروزه مقدار قابل توجهی یخچال با امکانات و هزینه های بسیار متفاوتی در بازار وجود دارد که انتخاب دستگاه را برای شما سخت می کند.

    میزان مصرف انرژی

    یکی دیگر از مهم ترین نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید، میزان مصرف انرژی یخچال است چرا که یخچال یکی از وسایلی در منزل است که تمام مدت در حال کار کردن است و همیشه به برق وصل است پس بهتر است در حین انتخاب و خرید یخچال، به برچسب میزان انرژی دستگاه توجه ویژه ای داشته باشید.

    ظرفیت داخلی یخچال

    یکی از ویژگی هایی که به شما کمک می کند تا یخچال مناسب خود را انتخاب کنید، ظرفیت داخلی دستگاه است چرا که این ویژگی باید بر اساس تعداد افراد خانواده بررسی شود و درصورتی که ظرفیت داخلی کمتر از میزان مواد غذایی شما باشد، پر شدن دستگاه می تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد و نیاز شما به تعمیر یخچال مشهد را افزایش دهد.

    امکانات دستگاه

    امکانات دستگاه از ویژگی هایی است که به شما کمک می کند تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید پس بهتر است پیش از اقدام به خرید، در ابتدا امکاناتی که با بودجه خود می توانید داشته باشید را بررسی کرده و سپس اقدام کنید.

    متراژ آشپزخانه

    متراژ آشپزخانه

    در نظر داشتن متراژ آشپزخانه یکی از مهم ترین موارد هنگام خرید یخچال فریزر به شمار می رود، چرا که برای خرید یخچال فریزر مناسب بایستی متراژ آشپزخانه را پیش از خرید دستگاه مورد بررسی قرار دهید.

    امروزه انواع یخچال فریزر در ابعاد متنوعی تولید و به بازار عرضه می شوند و بنابراین انتخاب یخچال مناسب بایستی با در نظر گرفتن متراژ آشپزخانه انجام شود.

    توجه داشته باشید که یخچالی که انتخاب می کنید، نباید فضای بسیاری را در آشپزخانه به خود اختصاص دهد و همچنین مانع تردد افراد در فضای آشپزخانه نشود.

    برند تولید کننده

    بر خلاف تصور بسیاری از افراد، برند تولید کننده دستگاه تاثیر بسزایی در تعمیر یخچال مشهد دارد چرا که در صورتی که یخچال شما تولید برند معتبری نباشد، در نتیجه از تجهیزات با کیفیتی برخوردار نیست و بدین دلیل مجبور به تعمیر یخچال مشهد در بازه زمانی های کوتاه مدت خواهید شد، بنابراین توصیه می شود که در صورتی که قصد خرید یخچال فریزر را دارید، سعی داشته باشید که تولیدات برند های معروف و همچنین معتبر را خریداری کنید و از خریداری یخچال های تولید شده توسط برند های ناشناخته خودداری کنید.

    طراحی و رنگ

    طراحی و رنگ یخچال یکی از مهم ترین موارد در انتخاب این دستگاه هستند، چرا که یخچال ها معمولا بزرگترین دستگاه برقی در آشپزخانه ها به شمار می روند و فضای نسبتا زیادی را به خود اختصاص می دهند و بدین دلیل طراحی و رنگ آن ها در دکوراسیون فضای آشپزخانه از تاثیر بسزایی برخوردار است.

    تاریخچه یخچال در جهان

    تاریخچه یخچال در جهان

    تغذیه یکی از مهم ترین نیاز های بدن انسان است که امروزه با استفاده از انواع یخچال ها این نیاز در وسعت گسترده ای به طور صحیح تامین می شود، اما در گذشته انسان ها برای حفظ کیفیت و تازگی مواد غذایی خود مجبور به قرار دادن آن ها در چشمه ها، غار های زیر زمینی، آب انبار ها و .... بودند تا زمانی که یکی از دانشمندان ایران یعنی ابوعلی سینا موفق به ساخت اولین " مبرد " در دنیا شد. مبرد که در واقع نوعی چگالنده است اولین قدم برای ساخت انواع یخچال ها بود که امروزه پس از گذشت سال ها با استفاده از این چگالنده در یخچال ها قادر به استفاده از بهترین یخچال ها با امکانات پیشرفته هستیم.

    طراحی و ساخت اولیه یخچال های مصنوعی در دور های مختلف انجام شد، اما در قرن 17 الیور ایوانس ملقب به پدر یخچال قادر به اختراع اولین یخچال با استفاده از بخار فشرده شد و سپس بعد از گذشت چندین سال الیور پرکینز با استفاده از ایجاد تغییرات بسیاری در طرح اولیه الیور ایوانس موفق به ساخت یخچال با مشخصات بهتری شد.

    یخچال ها از گذشته تا به امروز دستخوش تغییرات بسیاری شده اند اما امروزه نیز با توجه به پیشرفته تر شدن این دستگاه همچنان ممکن است یخچال ها در عملکرد خود با مشکل مواجه شوند و در نهایت بایستی به تعمیر یخچال در مشهد بپردازید. توجه داشته باشید که تعمیر یخچال در مشهد در صورتی که در موقعیت و زمان مناسب انجام شود می تواند از بروز بسیاری از مشکلات در یخچال پیشگیری کند.

    چه زمانی برای تعمیر اقدام کنیم؟

    چه زمانی برای تعمیر اقدام کنیم؟

    ممکن است برای شما این سوال پیش آید که در چه زمانی باید برای تعمیر یخچال و فریزر اقدام کنیم؟ در این قسمت به بررسی رفتارهایی که می پردازیم که در صورت مشاهده آن ها بهتر است با صانا سرویس در تماس باشید.

    • نشتی گاز یخچال
    • مشکل در کمپرسور یخچال و فریزر
    • خنک نشدن یخچال و فریزر
    • تولید بیش از حد برفک
    • نشتی آب
    • عدم کار کردن و یا درست کار نکردن یخ ساز
    • گرم شدن بیش از حد موتور یخچال
    • فاسد شدن مواد غذایی در یخچال
    • به درستی بسته نشدن در یخچال

    مطالعه مفید: انواع مختلف یخچال فریزر و بررسی مزایا و معایب آنها

    ارور های رایج یخچال و فریزر

    ارور های رایج یخچال و فریزر

    یکی از مشکلات رایج در حوزه تعمیر فریزر مشهد، مواجه شدن با ارور یا کد های خطا است. ارور یا کد های خطا درواقع هشدار دهنده محسوب می شوند و به شما درباره وجود مشکلی در عملکرد دستگاه و نیاز به دریافت خدمات تعمیر یخچال مشهد هشدار می دهند. در ادامه به بررسی برخی از شایع ترین ارور های یخچال و فریزر می پردازیم.

    ارور F1: این ارور مرتبط با سنسور بیرونی دستگاه است

    ارور Da: این خطا مرتبط با دمپر و اتصالات آن است

    ارور R1: هشدار درباره سنسور دمای یخچال

    ارور Ds یا D5: مشکل مرتبط با سنسور دیفراست یخچال

    ارور Cd: ایراد مرتبط با کمپرسور، فن و یا افت ولتاژ دستگاه

    ارور F1b: این ارور مرتبط با دمای فریزر است

    ارور F1c: این خطا مرتبط با خطای دیفراست یخچال است

    ارور He: مشکل در المنت دستگاه

    ارور R1f: مرتبط با سنسور کشوی مجزا در دستگاه

    ارور F1g: ایراد مرتبط با سیستم دیفراست، هیتر یا خرابی برد

    ارور FA: مشکل در فن دستگاه

    ارور F1e: مشکل در فن کندانسور

    ارور F10a: مشکل مرتبط با محفظه فریزر یا خرابی برد

    ارور Co: این خطا مرتبط با کمپرسور یخچال است

    ارور Fc: این ارور مرتبط با سنسور است و گاهی ممکن است مرتبط با خرابی برد باشد.

    درصورت مشاهده هر یک از این خطاهای رایج در یخچال و فریزر، بهتر است شما در اولین فرصت برای دریافت خدمات تعمیر فریزر مشهد از یک تکنسین مجرب در این حوزه کمک بگیرید.

    مشکلات رایج در تعمیر فریزر مشهد

    تعمیر فریزر مشهد

    احتمالا تعداد قابل توجهی از خانواده ها تا به حال با مشکلات یخچال و فریزر مواجه شده اند، برخی از این مشکلات را شما می توانید خودتان برطرف کنید و برای برخی دیگر از مشکلات شما باید در حوزه تعمیر فریزر مشهد از متخصصین و تکنسین های مجرب در این حوزه کمک بگیرید. در این قسمت به بررسی برخی از رایج ترین مشکلاتی که در فریزر رخ می دهد می پردازیم.

    برفک زدن

    برفک زدن فریزر یکی از مشکلات رایجی است که برای فریزر های مختلف می تواند رخ دهد، این مشکل با توجه به محلی که برفک زده می تواند دلایل مختلف و راه حل های مختلفی داشته باشید که در ادامه به برخی از دلایل رایج در حوزه تعمیر فریزر مشهد می پردازیم.

    برفک در اطراف درب فریزر

    یکی از نقاطی که برفک در آن دیده می شود، در اطراف درب فریزر است که علت آن می تواند بسته نشدن درب فریزر به صورت کامل باشد. این امر می تواند مرتبط با نحوه قرار دادن مواد غذایی در فریزر باشد که مواد غذایی به گونه ای در داخل طبقات قرار گرفته اند که جلوی کامل بسته شدن درب گرفته شده است.

    برفک به صورت کاملا یخ زده و سفت در تمامی نقاط

    درصورتی که درب فریزر شما باز مانده باشد و یا به درستی بسته نشده باشد، در ابتدا در اطراف درب فریزر برفک می زند و با مرور زمان در تمام دستگاه پخش می شود. برای رفع این مشکل شما در ابتدا باید مشکل به درستی بسته شدن درب را حل کنید و سپس با کمک صانا سرویس و خدمات برفک زدایی، پس از دو مرحله برفک زدایی فریزر شما به حالت ابتدایی خود باز می گردد.

    برفک به میزان کم در تمامی نقاط

    درصورتی که شما در تمامی نقاط فریزر خود برفک مشاهده می کنید، این امر می تواند به دلیل پایین بودن دمای دستگاه باشد. درصورتی که دمای دستگاه پایین باشد، دستگاه نمی تواند رطوبت هوای سرد داخل فریزر را از بین ببرد و همین امر باعث می شود که سرمای موجود در فریزر به برفک تبدیل شود که شما برای رفع این مشکل باید دمای دستگاه را بر روی -18 درجه سانتی گراد و یا 0 درجه فارنهایت قرار دهید.

    برفک در قسمت عقب فریزر

    قسمت عقب فریزر که مرتب با سیم پیچ اپراتور است درصورتی که برفک بزند بدین معناست که چرخه یخ زدایی فریزر شما دچار مشکل شده است که علت این مشکل می تواند خرابی بخش های مختلفی مانند سنسور یخ زدایی، برد کنترل کننده و یا تایمر یخ زدایی باشد. شما برای رفع این مشکل می توانید از متخصصین و تکنسین های مجرب در حوزه تعمیر فریزر مشهد کمک بگیرید.

    یخ نزدن فریزر

    یخ نزدن فریزر

    یکی از مشکلات رایجی که در حوزه تعمیر فریزر مشهد مشاهده می شود، کار نکردن و یخ نزدن فریزر است که می تواند مرتبط با چند علت مختلف باشد. در ابتدا بهتر است بررسی کنید که آیا به دستگاه برق می رسد یا خیر و در مرحله دوم بررسی کنید که هنگام باز شدن درب فریزر، چراغ داخل آن روشن می شود یا خیر. درصورتی این دو مورد را بررسی کردید و متوجه شدید که برق به دستگاه نمی رسد باید برای بررسی برق کشی دستگاه از تعمیر کار های متخصص در حوزه تعمیر فریزر مشهد کمک بگیرید.

    سایر مواردی که می تواند منجر به کار نکردن فریزر و یخ نزدن آن شود عبارتند از:

    • نحوه قرار گیری مواد غذایی در فریزر ممکن است به گونه ای باشد که مانع از عبور و حرکت جریان هوا در دستگاه شود
    • دمای محیط دستگاه باید استاندارد باشد؛ بین 13 تا 43 درجه سانتی گراد
    • خراب شدن موتور فن اوپراتور می تواند منجر شود که هوای خنک در فریزر جریان نداشته باشد
    • خرابی کمپرسور دستگاه
    • کم بودن گاز یخچال و نیاز به شارژ مجدد
    • فرسایش لاستیک ها به علت باز ماندن درب فریزر
    • اختلال در عملکرد برد دستگاه

    خاموش نشدن موتور فریزر

    این مورد از مشکلات رایج در حوزه تعمیر فریزر مشهد می تواند مرتبط با موتور دستگاه باشد چرا که یخچال درصورتی که سعی داشته باشد مواد غذایی را سرد کند اما موفق نشود، دستگاه به طور دائم کار خواهد کرد که از عوامل مرتبط با این مشکل به نکات زیر می توان اشاره کرد:

    • آلودگی سیم پیچ های کندانسور
    • خرابی لاستیک های درب دستگاه
    • تنظیم نادرست دما در حالت بسیار سرد
    • عدم بسته شدن درب دستگاه به درستی
    • کم بودن ماده سردساز درون دستگاه
    • وجود داشتن مانع برای ورود جریان هوای سرد به داخل دستگاه
    • اختلال در عملکرد سیستم دیفراست

    مطالعه مفید: آشنایی با تعمیر کمپرسور یخچال (موتور یخچال)

    عیب های متداول در حوزه تعمیر یخچال مشهد

    در این قسمت به بررسی برخی ایرادات می پردازیم که کاربران در حوزه تعمیر یخچال مشهد ممکن است با آن ها مواجه شوند. ایراداتی که در ادامه معرفی خواهیم کرد، مشکلاتی هستند که در هنگام استفاده از یخچال و فریزر ممکن است با آن ها مواجه شوید که شما می توانید با دانستن علت این مشکلات خودتان اقدام با رفع این مشکلات کنید.

    1. روشن نشدن یخچال
    2. برق داشتن بدنه یخچال
    3. خاموش شدن موتور دستگاه همراه با لرزش شدید
    4. سرعت پایین یخساز در ساختن یخ
    5. کار نکردن آب ریز ساید بای ساید
    6. سرمای کم در یخچال و فریزر
    7. صدای غیر طبیعی دستگاه هنگام کار کردن
    8. بیش از حد سرد بودن یخچال و فریزر
    9. بی وقفه و یکسره کار کردن یخچال
    10. ایجاد صدا در حین روشن شدن یخچال و سپس خاموش شدن صدا

    روش های کاربردی در عیب یابی یخچال

    روش های کاربردی در عیب یابی یخچال

    یکی از مهم ترین مراحل برای تعمیر یخچال مشهد، عیب یابی دستگاه است چرا که هر یک از مشکلاتی که برای دستگاه رخ می دهد ممکن است مرتبط به عوامل مختلفی باشد و تکنسین در ابتدا باید تمام نکات را در یخچال شما بررسی کرده و سپس بر اساس بررسی ها و نتیجه گیری، مشکل یخچال را پیدا کند.

    در این قسمت به بررسی چند روش کاربردی در عیب یابی یخچال می پردازیم تا درصورت نیاز شما بتوانید مشکل یخچال را پیدا کرده و در جهت تعمیر آن اقدام کنید.

    مطالعه مفید: تعمیر یخچال قدیمی به صورت تخصصی

    روشن نشدن یخچال

    یکی از مشکلاتی که ممکن است برای بسیار از وسایل برقی در خانه رخ دهد، روشن نشدن دستگاه است که در ادامه به بررسی چند روش برای رفع این مشکل می پردازیم.

    وصل بودن دستگاه به برق را بررسی کنید

    شما در ابتدا بهتر است بررسی کنید که آیا دوشاخه یخچال به پریز برق متصل است یا خیر و اینکه آیا پریز مدنظر برق دارد یا خیر. شما برای بررسی این مورد باید یخچال را ثابت و پایدار نگه داشته و سپس دوشاخه را چک کنید تا درصورت وجود هرگونه لختی سیم و یا قطعی جریان برق، متوجه آن بشوید.

    درصورتی که سیم برق، گره خوردگی داشته باشد و یا اندازه آن کاهش پیدا کرده باشد ممکن است منجر به بروز مشکلات در یخچال شما شود پس بهتر است در جهت تعمیر آن اقدام کنید تا از بروز مشکلات جلوگیری کنید.

    قطع سیم رابط بین یخچال و برق

    درصورتی که شما از سیم رابط برای برقراری ارتباط بین جریان برق و یخچال استفاده می کنید، بهتر است آن را به طور کامل قطع کنید چرا که ممکن است سیم رابط آسیب دیده باشد و این امر منجر به روشن نشدن یخچال شما شود.

    شما بهتر است دوشاخه مربوط به یخچال را به صورت مستقیم و بدون واسطه به ورودی برق و یا پریز برق متصل کنید و درصورتی که یخچال شما بازهم روشن نشد، باید از خدمات تعمیر یخچال مشهد استفاده کنید.

    امتحان کردن یک دستگاه برقی دیگر با پریز

    برای اینکه متوجه شوید، روشن نشدن یخچال مرتبط با برق ورودی است و یا خود دستگاه، می توانید جریان برق پریز را به واسطه وصل کردن یک وسیله برقی دیگر به همان پریز بررسی کنید.

    درصورتی که دستگاه دیگر با اتصال به برق روشن نشود، بدین معناست که فیوز برق و یا جعبه مدار برق دچار مشکل شده است و باید در جهت تعمیر آن اقدام کنید.

    وصل کردن یخچال به یک پریز دیگر

    یکی دیگر از راهکار های مشکل روشن نشدن یخچال، وصل کردن یخچال به یک پریز برق دیگر است چرا که در این صورت شما می توانید مطمئن شود که مشکل از خود دستگاه است یا خیر.

    در ابتدا برای تست کردن ولتاژ موجود در پریز از مولتی متر استفاده کنید و سپس یخچال را به پریز وصل کرده و درصورتی که یخچال روشن شود، این امر بدین معناست که مشکل از پریز قبلی بوده است.

    عدم سرمایش مناسب یخچال

    یکی دیگر از مشکلاتی که کاربران قابل توجهی با آن رو به رو می شوند، به اندازه کافی سرد نبودن یخچال و در نتیجه سرد نشدن مواد غذایی است که این مشکل در صورت رفع نشدن می تواند منجر به فاسد شدن مواد غذایی شما شود.

    دماسنج یخچال را بررسی کنید

    در قدم اول بهتر است عقربه دماسنج را بررسی کنید و به واسطه این عقربه شما می توانید دمای یخچال را کاهش دهید. نکته ای که درباره این مورد وجود دارد این است که شما باید دماسنج یخچال و فریزر را باهم بررسی کنید.

    دمای داخل یخچال باید بین 3 الی 4 درجه سانتی گراد باشد و دمای داخل فریزر می تواند بین -15 الی -18 درجه سانتی گراد باشد.

    منافذ یخچال را بررسی کنید

    در قدم دوم شما می توانید منافذ موجود بین یخچال و فریزر را بررسی کنید و حتی بهتر است لوله تخلیه را نیز بررسی کنید چرا که این لوله برای تخلیه یخ و مواد ذائد به کار می رود.

    در حوزه تعمیر یخچال مشهد توصیه می شود که در ابتدا لوله تخلیه را بررسی کنید و درصورت مشاهده هر گونه مواد زائد، آن ها را تمیز کرده چرا که وجود این مواد در لوله می تواند منجر به اختلال در عملکرد دستگاه شما شود.

    از سالم بودن درب یخچال اطمینان حاصل کنید

    روش ساده ای برای بررسی درب یخچال وجود دارد که آن را توضیح خواهیم داد. شما می توانید یک کاغذ را بین درب قرار داده و درب را ببندید. پس از آن کاغذ را بکشید و درصورتی که اصطکاک را حس کردید این امر بدین معناسب که درب درست است و به درستی بسته شده است اما درصورتی که کاغذ به راحتی بیرون کشیده شود، بدین معناست که شما باید در جهت تعمیر درب یخچال خود اقدام کنید.

    سر و صدای زیاد و غیر طبیعی یخچال

    یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است برای یخچال شما رخ دهد که نیاز به بررسی یک تکنسین در حوزه تعمیر یخچال مشهد خواهد داشت، سر و صدای غیر طبیعی دستگاه است که می تواند مرتبط با علائم مختلفی باشد. برای مثال این مشکل می تواند مرتبط با خرابی کمپرسور دستگاه، خرابی فن اوپراتور، کثیف بودن فن کندانسور و حتی شل شدن سیتی تخلیه دستگاه باشد که نیاز است برای رفع این مشکل، حتما یک تکسین یخچال شما را بررسی کند.

    داغ شدن بدنه یخچال

    یکی از مشکلاتی که ممکن است بروز آن باعث ایجاد نگرانی در افراد شود، داغ بودن بدنه یخچال است که این مشکل نیز می تواند مرتبط با علائم مختلفی برای دستگاه شما رخ دهد که در ادامه این علائم را بررسی خواهیم کرد.

    • خرابی هیتر دستگاه
    • کثیف شدن لوله های کندانسور
    • کثیف شدن سیم پیج کندانسور

    برق داشتن بدنه دستگاه

    یکی از مشکلاتی که ممکن است برای یخچال شما رخ دهد که باعث نگرانی شدید شما شود، برق داشتن بدنه دستگاه است که بررسی این مشکل نیاز به بررسی یک تکنسین مجرب در حوزه تعمیر یخچال مشهد دارد چرا که درصورت بروز این مشکل یعنی یخچال شما فرسوده شده است و نشتی آب دارد.

    فعالیت دائمی موتور یخچال

    یکی دیگر از مشکلاتی که در عیب یابی یخچال توسط تکنسین متخصص تعمیر فریزر مشهد بررسی می شود، علائم فعالیت دائمی موتور است که این مشکل با نام یکسره شدن موتور نیز شناخته می شود و بدین معناست که موتور دستگاه هرگز خاموش نمی شود و استراحت نمی کند و بدون توقف به فعالیت می پردازد.

    موتور یخچال فریزر باید به صورت طبیعی در هر یک ساعت، 45 دقیقه را فعالیت داشته و 15 دقیقه باقی مانده را خاموش شود و استراحت کند و سپس مجددا روشن شده و به فعالیت بپردازد.

    یکسره شدن موتور دستگاه می تواند مرتبط با دلایل بسیاری رخ دهد که در ادامه به بررسی این دلایل می پردازیم.

    • بالا بودن دمای محیط اطراف یخچال فریزر
    • قرار گرفتن یخچال در معرض نور خورشید
    • به صورت مکرر باز و بسته شدن درب دستگاه
    • نشت گاز یخچال
    • عدم عملکرد صحیح ترموستات دستگاه
    • عدم عملکرد مناسب کمپرسور
    • عدم عملکرد صحیح دیفراست یخچال
    • قرار دادن غذای گرم در یخچال
    • و ...

    بررسی علل برخی از خرابی های رایج در یخچال و فریزر

    بررسی علل برخی از خرابی های رایج در یخچال و فریزر

    برخی از مشکلات در حوزه تعمیر فریزر مشهد و یخچال وجود دارد که ممکن است برای برخی از کاربران سوال باشد که علت رخ دادن این مشکلات چه چیزهایی می تواند باشد؟ در این قسمت به بررسی علل برخی از خرابی ها در یخچال ها و فریزر ها می پردازیم.

    خاموش شدن صفحه نمایش

    خاموش شدن صفحه نمایش دستگاه در حوزه تعمیر یخچال مشهد ممکن است جزو رایج ترین ایرادات نباشد اما این مورد یکی از مشکل هایی است که آشنایی با علت آن می تواند به شما برای تعمیر آن کمک قابل توجهی کند.

    اختلال در سوئیچ درب

    در برخی از مدل ها، هنگام باز کردن درب یخچال باید نمایشگر روشن شود و درصورتی که میکروسوئیچ درب دچار مشکل شده باشد شما مشاهده خواهید کرد که با باز کردن درب دستگاه، نمایشگر روشن نمی شود چرا که پیامی جهت روشن شدن نمایشگر توسط سنسور ها ارسال نشده است.

    اختلال در اتصالات

    یکی دیگر از علت هایی که ممکن است منجر به روشن نشدن نمایشگر شود اتصالاب درب و یا برد است. برای بررسی اتصالات شما باید از تکسین ها و متخصصین در حوزه تعمیر یخچال مشهد جهت عیب یابی و تعمیر دستگاه کمک بگیرید.

    مشکل در برد دستگاه

    برد یکی از قطعات بسیار مهم در یخچال است که اگر این قطعه دچار مشکلی شود، رفتار تمام قطعات دیگر با اختلال مواجه خواهد شد پس شما برای بررسی برد دستگاه، تعمیر و یا تعویض از متخصصین کمک بگیرید.

    اختلال در صفحه نمایشگر

    یکی دیگر از علت هایی که در حوزه تعمیر فریزر مشهد می تواند منجر به اختلال در عملکرد صفحه نمایشگر شود، مشکلات صفحه نمایش بر اثر ضربه خوردن، فرسایش و آب خوردگی است که در این مواقع شما باید نسبت به تعمیر و یا تعویض صفحه نمایشگر اقدام کنید و از متخصصین درخواست کمک کنید.

    منجمد شدن مواد غذایی

    درصورتی که شما می خواهید مواد غذایی یخ بزنند، باید آن ها را در فریزر قرار دهید و درصورتی که فریزر شما نتواند آن ها را منجمد سازد شما باید با متخصصین در حوزه تعمیر فریزر مشهد تماس حاصل کنید اما اگر مواد غذایی که در یخچال قرار می دهید نیز منجمد می شوند ممکن است به عوامل زیر مرتبط باشد:

    1. تنظیمات دمای ترموستات با مشکل مواجه شده باشد
    2. ضعیف شدن عملکرد کندانسور به دلیل گرد و غبار
    3. خرابی ترمیستور
    4. قرار گرفتن مواد غذایی در مقابل فن خروجی
    5. خرابی برد

    صدا و لرزش زیاد

    یکی دیگر از مواردی که در حوزه تعمیر یخچال مشهد جزو مشکلات رایج محسوب می شود، صدا و لرزش بسیار زیاد از دستگاه است. این مشکل می تواند مرتبط با شل شدن اتصالات و پیچ های نگه دارنده شاسی موتور باشد و یا حتی خراب شدن کمپرسور دستگاه نیز می تواند منجر به ایجاد سر و صدا از دستگاه باشد.

    درصورتی که یخچال برفک زده باشد، کار کردن سیستم نوفراست بین برفک ها می تواند همراه با صدا باشد. درصورتی که صدای دستگاه شبیه به قل قل کردن باشد، این صدا می تواند مرتبط با ریختن روغن کمپرسور در لوله های کندانسور باشد. به صورت کلی می توان گفت عواملی مانند موتور فن اوپراتور، خرابی فن دستگاه، موتور فن کندانسور می تواند موجب سرو صدا شود که بهتر است شما در اولین فرصت با تکنسین ها و متخصصین در حوزه تعمیر یخچال مشهد برای رفع مشکل دستگاه تماس بگیرید.

    داغ شدن موتور یخچال فریزر

    یکی دیگر از مشکلات رایجی که برای یخچال ها رخ می دهد، داغ شدن موتور دستگاه است که اگر دمای کمپرسور که به زبان ساده دمای موتور دستگاه است به بالای 75 درجه سانتی گراد برسد، بدین معناست که موتور دستگاه داغ شده است.

    دمای کمتر از 75 درجه سانتی گراد برای دستگاه غیر عادی نیست و این مسئله می تواند مرتبط با خرابی رله استارت موتور، زیاد کار کردن دستگاه، کمبود گاز یخچال، کثیفی فیلتر ها و خرابی فن کمپرسور باشد. این مشکل یکی از مشکلات حساس است که درصورت مشاهده آن بهتر است دستگاه را از برق بکشید و برای تعمیر یخچال مشهد به مجموعه های عیب یابی و تعمیرات مراجعه کنید.

    بروز خطای hrs در یخچال

    درصورتی که دستگاه به شما ارور hrs را نمایش می دهد، بدین معناست که سیستم سرمایشی دستگاه از کار افتاده است و یخچال نمی تواند دمای داخل را تنظیم و سرد کند. تعمیر و رفع این مشکل نیازمند تجربه و دانش فنی در زمینه تعمیر فریزر مشهد است پس بهتر است شما برای رفع این مشکل و بازگرداندن دستگاه خود به عملکرد مناسب با تکنسین ها مجرب در این حوزه تماس بگیرید.

    سرد نشدن یخچال

    ممکن است برای شما پیش آمده باشد که مواد غذایی را درون یخچال قرار می دهید اما به میزان کافی سرد نمی شوند و یا تغییرات دمایی به کل ندارند، این مشکل می تواند مرتبط با عوامل مختلفی مانند خرابی کمپرسور (موتور)، کمبود گاز یخچال، مشکلات فن کندانسور و دمپرهوا باشد که در ابتدا نیاز است تکنسین ها دستگاه را بررسی کرده و علت مشکل را پیدا کنند و سپس برای تعمیر اقدام کنند.

    علائم کم شدن گاز یخچال

    علائم کم شدن گاز یخچال

    یکی از مشکلات بسیار رایجی که برای یخچال ها رخ می دهد، کم شدن و یا نشت گاز است که در حقیقت می توان برای این مشکل گفت که یخچالی که مشکل نداشته باشد، نباید به صورت طبیعی با این مشکل مواجه شود پس درصورتی که شما با هر یک از علائم کم شدن یا نشت گاز در یخچال خود مواجه شوید، باید در اولین فرصت برای عیب یابی و رفع مشکل دستگاه اقدام کنید.

    علائم کم شدن گاز مبرد در یخچال متفاوت هستند که در ادامه به بررسی برخی از این علائم می پردازیم تا درصورت مشاهده هر یک از این علائم شما بتوانید زودتر برای دریافت خدمات تعمیر یخچال مشهد اقدام کنید.

    مطالعه مفید: آشنایی با علائم کم شدن گاز یخچال

    خنک نبودن فضای داخلی یخچال

    درصورتی که دمای داخلی یخچال شما به اندازه کافی کم و سرد نباشد، مواد غذایی شما زودتر از موعد فاسد خواهند شد که گرم شدن فضای داخل یخچال یکی از علائم کم شدن گاز دستگاه است و این فرآیند باعث می شود تا دستگاه نتواند عملکرد صحیحی داشته باشد.

    یکسره شدن موتور

    فعالیت دائمی موتور یخچال که با نام یکسره شدن موتور یخچال نیز شناخته می شود، یکی دیگر از علائم کم شدن گاز مبرد در دستگاه است که درواقع هشدار دهنده ای است که به شما اخطار می دهد تا در اولین فرصت برای تعمیر یخچال مشهد اقدام کنید.

    یکی از نکاتی که باید در نظر داشته باشید این است که درصورت یکسره شدن موتور بر اثر نشت گاز مبرد، فشار بیشتر در طی فعالیت موتور بر یخچال وارد می شود و این امر ممکن است باعث بروز مشکل در دیگر قطعات یخچال شود.

    بیشتر شدن هزینه قبض برق

    یکی دیگر از عواملی که به نوعی هشدار دهنده برای کم شدن گاز یخچال شما محسوب می شود، بیشتر شدن هزینه برق شما است که درصورت مشاهده افزایش هزینه برق خود بهتر است در اولین فرصت با یک تکنسین تعمیر فریزر مشهد تماس حاصل کرده و درخواست کنید تا برای عیب یابی یخچال فریزر شما را بررسی کنند تا بتوانید با شارژ گاز یخچال از مشکلات دیگر در آینده جلوگیری کنید.

    بوی نامطبوع فضای داخلی یخچال

    یکی دیگر از عواملی که می تواند نشان دهنده کم شدن و نشت گاز یخچال شما باشد، وجود بوی نامطبوع در فضای داخلی یخچال شما است.

    در ابتدا بهتر است برای اطمینان از علت بوی بد در داخل یخچال خود، مواد غذایی درون دستگاه را بررسی کنید تا درصورت وجود مواد غذایی فاسد آن ها را از یخچال خود خارج کنید اما درصورتی که هیچ یک از مواد درون یخچال فاسد نباشد، بهتر است در اولین فرصت برای شارژ گاز یخچال و عیب یابی دستگاه توسط یک متخصص در حوزه تعمیر فریزر مشهد کمک بگیرید.

    سرد بودن سطح کندانسور

    یکی دیگر از علائمی که می تواند نشان دهنده نشت و کاهش گاز یخچال شما باشد، سرد شدن سطح کندانسور است. دمای کندانسور باید به صورت طبیعی و نرمال گرم باشد بنابراین سرد بودن این قطعه نشان دهنده وجود مشکلی در دستگاه است که این مشکل می تواند نشتی گاز و یا کم شدن گاز مبرد یخچال شما باشد.

    شما می توانید با لمس کردن کندانسور یخچال خود از دمای آن و سرد بودن آن اطمینان حاصل کنید و درصورت نیاز برای تعمیر و بررسی دستگاه به یک متخصص در حوزه تعمیر یخچال مشهد در ارتباط باشید تا بتوانید در اولین فرصت گاز یخچال خود را شارژ کرده و از بروز دیگر مشکلات جلوگیری کنید.

    علت خالی شدن و نشتی گاز یخچال

    دلایل مختلفی می توانند بر کاهش و خالی شدن گاز مبرد یخچال شما تاثیر گذاشته باشند که در این قسمت به بررسی برخی از مهم ترین و شایع ترین دلایل نشت گاز مبرد در یخچال می پردازیم تا شما بتوانید با آگاهی در جهت درخواست خدمات از متخصصین حوزه تعمیر یخچال مشهد اقدام کنید.

    • کیفیت پایین لوله های کمپرسور یا پوسیدگی و ضربه خوردن آن ها
    • نفوذ رطوبت در لوله های کمپرسور
    • خارج شدن لوله ها از جایگاه اصلی خود
    • عدم اتصال درست و صحیح لوله ها به اوپراتور
    • ضخامت نامناسب لوله مویی

    شارژ گاز یخچال

    شارژ گاز یخچال

    شارژ گاز یخچال یکی از فعالیت هایی در حوزه تعمیر فریزر مشهد است که نیازمند دانش، مهارت و تجربه در این حوزه است پس بهتر است شما درصورت مشاهده علائم نشت و کم شدن گاز یخچال خود با یک تکنسین مجرب در راستای شارژ گاز یخچال خود در ارتباط باشید.

    در مرحله اول تکنسین به بررسی قطعات و نواحی مختلف یخچال شما می پردازد تا محل نشت گاز را پیدا کنند و درصورت اطمینان از نشت این گاز، در ابتدا نشتی را برطرف می سازند و سپس در جهت شارژ این گاز اقدام می کنند. برای مثال درصورتی که نشت گاز از لوله های کندانسور یخچال باشد، در ابتدا تکنسین با جوش به تعمیر لوله های کندانسور می پردازد و در شرایطی ممکن است برای رفع این نشتی نیاز به تعویض لوله های کندانسور نیز وجود داشته باشد.

    نکته ای که درباره شارژ گاز یخچال وجود دارد این است که این فرآیند قابل انجام در منزل شما است و نکته مهم دیگر این است که نمی توان هر نوع گازی را برای یخچال شما استفاده کرد بلکه باید به کمک دفترچه راهنمای یخچال شما، نوع گاز مشخص شده و سپس در جهت شارژ گاز یخچال اقدام کنند.

    پس از شارژ شدن گاز یخچال، شما می توانید پس از چند ساعت دستگاه را دوباره به برق متصل کرده و عملکرد دستگاه را مورد بررسی قرار دهید تا هیچ یک از فرآیند های یخچال با مشکل مواجه نشود.

    آیا نشت گاز یخچال خطرناک است؟

    یکی از مهم ترین سوالاتی که ممکن است در حوزه گاز یخچال و شارژ آن برای شما پیش آید، این است که آیا نشت گاز یخچال و استشمام آن خطرناک است یا خیر؟ همانطور که قبل تر ذکر کرده ایم، نشت گاز یخچال اتفاقی طبیعی است و درصورتی که شما با علائم کم شدن و نشت گاز یخچال خود مواجه شوید باید در اولین فرصت نسبت به شارژ گاز یخچال خود توسط یک متخصص حوزه تعمیر یخچال مشهد اقدام کنید.

    به صورت ساده می توان گفت گاز یخچال سمی نیست اما این گاز قابلیت اشتغال بسیار بالایی دارد که این امر خطرناک است و می تواند باعث بروز اتفاقات و مشکلات بزرگی شود. نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که در حین شارژ مجدد گاز یخچال، بهتر است لوله ها را تعوویض کرده و هنگام تمیز کردن یخچال و فریزر از ابزارهای تیز استفاده نکنید تا از احتمال نشتی و کم شدن گاز یخچال خود جلوگیری کنید.

    درصورت مشاهده هر یک از علائم نشتی و کم شدن گاز یخچال خود بهتر است در اولین فرصت با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل کنید و شما می توانید پیش از اقدام به تعمیر توسط تکنسین حوزه تعمیر یخچال مشهد، در قدم اول با کارشناسان ما مشورت کرده و درمورد مشکل احتمالی یخچال خود اطمینان حاصل کنید.

    نظافت اصولی یخچال

    نظافت اصولی یخچال

    برای پیشگیری از تعمیر یخچال در مشهد، بایستی نکات بسیاری را در استفاده صحیح از یخچال ها رعایت کنید که یکی از این موارد نظافت اصولی یخچال فریزر است. لازم به ذکر است که نظافت غیر اصولی، علاوه بر پیشگیری نکردن از تعمیر یخچال در مشهد منجر به بروز مشکلاتی در این دستگاه خواهد شد که در نهایت بایستی به تعمیر یخچال بپردازید، بنابراین قصد داریم تا در ادامه نحوه صحیح نظافت یخچال را به شما معرفی کنیم.

    1. سیم برق یخچال را از پریز جدا کنید.
    2. تمامی مواد غذایی موجود در فضای داخلی یخچال را خارج کنید.
    3. طبقات شیشه ای یخچال را خارج کنید و آن ها را تمیز کنید.
    4. کشو های یخچال را همچون طبقات آن خارج کرده و به نظافت آن ها بپردازید.
    5. پس از شست و شو طبقات و کشو نوبت به فضای داخلی یخچال می رسد.
    6. با استفاده از دستمال تمامی بخش های مختلف یخچال را خشک کنید.
    7. مجدد کشو ها و همچنین طبقات را در جایگاه خود نصب کنید.
    8. پس از اطمینان حاصل کردن از خشک بودن یخچال سیم برق دستگاه را مجدد به پریز متصل کنید.
    9. مواد غذایی را به صورت مرتب در یخچال قرار دهید.

    اختراع اولین یخچال

    اختراع اولین یخچال

    از گذشته تا به امروز یکی از دغدغه های همیشگی مردم، خنک نگه داشتن مواد غذایی است و در این راستا یخچال یکی از مهم ترین اختراعاتی است که تا به امروزه به ثبت رسیده است و در روند زندگی مردم تاثیرات بسیاری گذاشته است و باعث شده تا افراد بتوانند بدون نگرانی مواد غذایی خود را درون این دستگاه قرار داده و دیگر درگیری بابت فاسد شدن این مواد غذایی نداشته باشند.

    شاید برای شما این سوال پیش آید که پیش از اختراع یخچال، افراد برای نگهداری مواد غذایی چه کارهایی انجام می دادند؟ برف و یخ یکی از پرکاربردترین مواد ها برای نگهداری غذا بوده و مردم در گذشته حفره هایی را در زمین می کندند و آن ها را با برف و یخ پر کرده و سپس مواد غذایی را درون این حفره ها قرار می دادند.

    پیش از رسیدن به یخچال هایی که امروزه مردم از آن ها استفاده می کنند و پیشرفت تکنولوژی و خدمات تعمیر فریزر مشهد و تعمیر دیگر وسایل الکترونیکی، در طی سال های بسیار افراد بسیاری تلاش کرده اند تا ما امروزه می توانیم از این دستگاه استفاده کنیم.

    ساده ترین یخچال در سال 1755 توسط پروفسور ویلیام کولن در اسکاتلند ساخته شد که این دستگاه در ابعاد کوچکی قرار داشت و یک پمپ مکشی در این دستگاه قرار داشت که منجر به کاهش نقطه جوش می شد و در این فرآیند دمای داخل دستگاه پایین آمده و نگهداری از مواد غذایی امکان پذیر می شود.

    مطالعه مفید: مخترع یخچال چه کسی است؟

    سوالات متداول

    یکی از مهم ترین سوالاتی که در حوزه یخچال برای کاربران پیش می آید، طول عمر یخچال است. در پاسخ به این سوال که شما تا چه مدت می توانید از یخچال استفاده کنید و سپس در جهت تعویض آن اقدام کنید باید گفت که طول عمر این دستگاه بین 14 الی 17 سال است اما وابسته به نوع نگهداری و استفاده از دستگاه این مدت زمان می تواند متغیر باشد.

    یکی از سوالات متداول در حوزه تعمیر یخچال مشهد، علت یخ زدن مواد غذایی درون دستگاه است که این اتفاق می تواند به علت عدم استفاده از بسته بندی مناسب برای مواد غذایی رخ دهد، بهتر است مواد غذایی را درون ظرف بسته بندی کنید و سپس در یخچال قرار دهید.

    در پاسخ به این سوال باید گفت که یخچال ها به گونه طراحی نشده اند که بتوانند به صورت مداوم کار کنند و باید ساعتی را در روز کار نکنند و در حقیقت دستگاه استراحت کند. درصورتی که یخچال شما به صورت مداوم کار می کند بهتر است در اولین فرصت برای دریافت خدمات تعمیر یخچال مشهد و رفع این مشکل اقدام کنید.

    یکی از مشکلات رایج در حوزه تعمیر فریزر مشهد، علت به درستی منجمد نشدن مواد غذایی است که این مشکل می تواند به عواملی مانند ترموستات، گاز یخچال، کمپرسور یخچال، خرابی فن و … باشد که بهتر است شما از تکنسین های مجرب برای عیب یابی و رفع این مشکل کمک بگیرید.

    روشن نشدن یخچال می تواند به عواملی مانند متصل نبودن دستگاه به برق و یا اتصالی سیم رابط، مشکل داشتن ترموستات، خراب شدن موتور یخچال و معیوب بودن اورلود مرتبط باشد.

    19 پاسخ به “سرویس و تعمیر یخچال مشهد در کوتاه ترین زمان”

      • سلام بله تعمیر یخچال مشهد در صورتی که از هر مدل و برندی از انواع یخچال استفاده کنید امکان پذیر است

    1. سلام چند روزه که موتور یخچال من مدت زمان فعالیتش کم شده یعنی صدای روشن شدنش رو میشنوم اما بعد پنج دقیقه دوباره قطع می شه ممنون می شم راهنماییم کنید.

      • در واقع فعالیت نرمال برای موتور یخچال 45 دقیقه فعالیت و 15 دقیقه است استراحت است و در صورتی که بازه زمانی خاموش و روشن شدن موتور یخچال شما کمتر از این زمان باشد باید با تنکسین تعمیر یخچال تماس بگیرید چون موتور یکی از مهم ترین بخش ها در دستگاه بوده و در صورتی که مشکل را بر طرف نکنید احتمال سوختن موتور دستگاه شما وجود دارد که در صورت باید موتور یخچال را تعویض کنید.

    2. سلام یخچال دو درب جنرال استیل دارم و هفته ای یکبار داخل یخچال پر از آب میشه و مجبورم یخچالو خاموش کنم و آبی که داخلش جمع شده رو با دستمال خشک کنم اما گاهی انقدر این آب زیاد میشه که از یخچال سرازیر میشه. مشکلش چیه؟

      • سلام درین یا فاضلاب یخچال مسدود شده است و باز کردن آن و در واقع رفع گرفتگی، مشکل را بر طرف می کند

    3. سلام من هفته پیش فرم درخواست رو برای مجموعه صانا سرویس ارسال کردم و در مدت زمان کوتاه تکنسین صانا سرویس به محل سکونت من اومد و مشکل صدای بیش از حد یخچال رو در کوتاه ترین زمان بر طرف کرد. ممنون از صانا سرویس بابت خدمات عالی

      • سلام ممنون از شما، بوی بد در یخچال دلایل متفاوتی همچون غذای فاسد شده در یخچال، نشتی گاز، ورود هوای گرم داخل یخچال و … را شامل می شود

    4. سلام یخچال من بوی گاز میده چجوری می تونم این مشکل رو رفع کنم؟؟

      • سلام بوی گاز در ماشین لباسشویی به علت نشتی گاز می باشد، پیشنهاد می کنیم از تکنسین تعمیر یخچال مشهد کمک بگیرید.

    5. سلام یخچال سامسونگ مدل rl460ws دارم دستگیرش خراب شده نتونستم دستگیره خودش رو پیدا کنم امکان تعویض دستگیره با یه مدل دیگه ممکنه؟

      • سلام با توجه به درخواست شما برای تعمیر تعداد تکنسین ها تعیین می شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لیست افراد تعمیرکار یخچال مشهد در صانا سرویس

    محمد بکندار
    محمد بنکدار
    حمیدرضا رزمخواه
    حمید رضا رزمخواه
    رضا الهامی
    رضا الهامی
    حامد دوستی
    حامد دوستی
    محمد حسینی
    محمد حسینی