صانا سرویس

تعمیرات و فروشگاه

تلفن

05138721212
09150881992

آدرس

مشهد، بلوار پیروزی، بلوار رضوی، ابتدای رضوی 22، فاز تجاری، پلاک 5

صانا سرویس؛ کنار شما، رو به آینده

معرفی 9 روش عیب یابی ماشین ظرفشویی

عیب یابی ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی نسبت به دیگر دستگاه های برقی همچون ماشین لباسشویی، یخچال و … از سیستم جدید تری برخوردار است و به این دلیل عیب یابی ماشین ظرفشویی از دیدگاه بسیاری از افراد با دشواری بیشتری نسبت به عیب یابی ماشین لباسشویی و … همراه است بنابراین در صورتی که اگر در مورد این دستگاه، قطعات داخلی آن و همچنین نحوه عیب یابی آن به طور صحیح، آگاهی لازم را داشته باشید عیب یابی ماشین ظرفشویی با آسانی بسیاری همراه است.

در ادامه بهترین روش های عیب یابی ظرفشویی را برای شما شرح داده ایم تا با مطالعه این مطالب قادر به عیب یابی و تعمیر ماشین ظرفشویی منزل خود در کوتاه ترین زمان شوید.

مطالعه مفید: خدمات تخصصی تعمیر ظرفشویی مشهد

عیب یابی شایع ترین مشکلات ماشین ظرفشویی

 

عیب یابی شایع ترین مشکلات ماشین ظرفشویی

 

در ادامه عیب یابی ماشین ظرفشویی را همراه با شایع ترین مشکلات این دستگاه به طور کامل به شما معرفی خواهیم کرد تا در صورت بروز هر یک از این مشکلات بتوانید در کوتاه ترین زمان به عیب یابی دستگاه بپردازید.

لازم به ذکر است که تعمیر و رفع برخی از مشکلات ماشین ظرفشویی نیازمند مهارت و تخصص به خصوصی هستند و بدون مهارت و دانش لازم نباید به عیب یابی و تعمیر آن ها بپردازید و برای رفع آن ها بایستی از تکنسین تعمیر ظرفشویی مشهد کمک بگیرید.

مطالعه مفید: معرفی انواع ماشین ظرفشویی

تمیز نشدن ظروف پس از شست و شو

یکی از شایع ترین مشکلاتی که ممکن است در استفاده از ماشین ظرفشویی با آن مواجه شوید، تمیز نشدن ظرف ها پس از اتمام روند شست و شو است.

در واقع مهم ترین فعالیت ماشین ظرفشویی شست و شوی ظروف است و در صورتی که این عملکرد به طور صحیح انجام نشود در نتیجه این دستگاه تمام فایده خود را از دست می دهد.

عیب یابی ماشین ظرفشویی در صورت مواجه شدن با تمیز نشدن ظروف پس از شست و شو از اهمیت بسزایی برخوردار است. در ادامه مهم ترین دلایلی که منجر به تمیز نشدن ظروف پس از اتمام شست و شو می شوند را به شما معرفی کرده ایم تا علاوه بر پیشگیری از این مشکل، نحوه رفع آن را نیز بیاموزید.

  • قرار دادن ظروف بیشتر از ظرفیت دستگاه
  • عدم چیدمان صحیح ظروف در ماشین ظرفشویی
  • عدم تمیز کردن ظروف پیش از قرار دادن آن ها در دستگاه
  • خراب شدن واشر ماشین ظرفشویی
  • عدم بسته شدن درب دستگاه
  • و …

نشت آب

 

نشت آب

 

یکی دیگر از مشکلاتی که در صورت مواجه شدن با آن بایستی به عیب یابی ماشین ظرفشویی بپردازید نشت آب دستگاه است زیرا بروز این مشکل می تواند پیامد های جبران ناپذیر بسیاری را به همراه داشته باشد.

برای بررسی و عیب یابی این مشکل بایستی واشر و درز درب دستگاه را چک کنید و از سالم بودن آن ها اطمینان حاصل کنید، توجه داشته باشید که در قسمت واشر و درز درب نباید هیچگونه خرابی، شکستگی یا کثیفی مشاهده شود زیرا هر یک از این موارد ممکن است منجر به نشت آب دستگاه شوند.

در صورتی که واشر درب کثیف بود بایستی آن را با استفاده از ماده ضد عفونی کننده تمیز کنید تا بتوانید به بررسی مجدد آن بپردازید، توجه داشته باشید که اگر روی واشر درب ترک هایی مشاهده شد امکان تعمیر واشر درب وجود ندارد و در واقع بایستی به تعویض آن بپردازید.

علت دومی که ممکن است منجر به نشت آب در دستگاه شود بروز مشکل در کلید شناور دستگاه است، این وسیله که وظیفه کنترل و سنجش سطح آب را بر عهده دارد میزان ورودی آب را تعیین می کند و در صورتی که این قطعه با مشکل مواجه شده باشد در نهایت با نشت آب در دستگاه مواجه خواهید شد زیرا در این صورت آب بیشتر از میزان لازم وارد دستگاه می شود.

طولانی تر شدن فرآیند شست و شو

در برخی از مواقع ممکن است فرآیند شست و شو از بازه زمانی مشخص شده طولانی تر شود که در این صورت بایستی به عیب یابی ماشین ظرفشویی بپردازید، این مشکل به دلیل مواردی که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد رخ می دهد.

  • انسداد مسیر گردش آب
  • بروز مشکل در ترموستات یا المنت دستگاه
  • بروز مشکل در سنسور های ماشین ظرفشویی
  • بروز مشکل در برد الکتریکی
  • و …

خشک نشدن ظروف پس از اتمام روند شست و شو

 

خشک نشدن ظروف پس از اتمام روند شست و شو

 

در صورتی که با خشک نشدن ظروف پس از اتمام روند شست و شو مواجه شدید بایستی در کوتاه ترین زمان به عیب یابی ماشین ظرفشویی بپردازید بنابراین در ادامه بهترین روش عیب یابی و دلایل بروز این مشکل را به شما معرفی خواهیم کرد.

در واقع قطعاتی در دستگاه وجود دارند که وظیفه آن ها خشک کردن ظروف در ماشین ظرفشویی است و در صورتی که این قطعات با مشکل مواجه شوند فرآیند خشک شدن ظروف در دستگاه انجام نمی شود. قطعاتی که در فرآیند خشک کردن ظروف نقش دارند را در ادامه به شما معرفی کرده ایم.

  • المنت حرارتی
  • ترموستات
  • دیسپنسر (پخش کننده)

همانطور که مشاهده می کنید هر سه قطعه معرفی شده در خشک کردن ظروف نقش دارند و در صورتی که هر یک از آن ها با مشکل مواجه شود فرآیند خشک شدن با اختلال مواجه می شود.

لازم به ذکر است که عیب یابی ماشین ظرفشویی به دلیل بروز این مشکل بایستی توسط متخصص تعمیر ظرفشویی مشهد انجام شود زیرا قطعات نام برده شده از حساسیت بسیاری برخوردار هستند و نباید بدون دانش و مهارت کافی به تعمیر آن ها بپردازید.

بوی نامطبوع در فضای داخلی دستگاه

 

عیب یابی ماشین ظرفشویی

 

بوی نامطبوع در فضای داخلی ماشین ظرفشویی یکی از آزار دهنده ترین مشکلاتی است که در صورت مواجه شدن با آن لازم است به عیب یابی ماشین ظرفشویی بپردازید.

توجه داشته باشید که برای پیشگیری از بروز این مشکل بایستی پیش از قرار دادن ظروف در دستگاه حتما آلودگی های روی سطح آن ها را تمیز کنید و سپس ظروف را در دستگاه قرار دهید. لازم به ذکر است که پس از اتمام شست و شو در صورتی که باقی مانده غذاها در دستگاه بود به نظافت دستگاه بپردازید.

بوی نامطبوع در دستگاه ممکن است به دلیل سوختن و ذوب شدن ظروف پلاستیکی که در آن قرار داده اید باشد چرا که اگر ظروف پلاستیکی به المنت حرارتی برخورد کنند ذوب می شوند و بوی نامطبوعی را ایجاد می کنند، در نتیجه برای پیشگیری از بوی نامطبوع در ماشین ظرفشویی پیش از قرار دادن ظروف در دستگاه به نظافت و چیدمان صحیح آن ها دقت کنید.

روشن نشدن ماشین ظرفشویی

در ادامه مطالب قصد داریم تا به بررسی عیب یابی ماشین ظرفشویی در صورت عدم روشن شدن دستگاه بپردازیم.

در مرحله اول عیب یابی بایستی منبع تغذیه دستگاه را چک کنید و از قطع نبود فیوز، سالم بودن پریز و همچنین سلامت سیم دو شاخه اطمینان حاصل کنید و همچنین روشن و خاموش کردن دستگاه می تواند برای بررسی این قسمت ها مفید واقع شود.

توجه داشته باشید که درب دستگاه به طور کامل بسته شده باشد زیرا در صورتی که درب دستگاه به طور صحیح بسته نشده باشد، ماشین ظرفشویی روشن نخواهد شد.

یکی دیگر از دلایل روشن نشدن دستگاه، ایجاد مشکل در موتور آن است و همانطور که می دانید موتور یکی از مهم ترین قطعات موجود در دستگاه های برقی به شمار می رود و همچنین از پیچیدگی نسبتا بالایی برخوردار است و بایستی توسط تکنسین تعمیر ظرفشویی مشهد انجام شود.

مطالعه مفید: آموزش نصب ماشین ظرفشویی در 7 مرحله

صدای عجیب و آزار دهنده

 

صدای عجیب و آزار دهنده

 

در حالت معمول انجام روند شست و شو همراه با صدا است اما در برخی از مواقع ممکن است این صدا بیشتر و بلند تر از حد نرمال باشد که در این صورت آزار دهنده است و بایستی به عیب یابی ماشین ظرفشویی بپردازید.

یکی از دلایلی که ممکن است علت ایجاد سر و صدای دستگاه باشد بازوی شکسته یا کج شده در دستگاه است.

واشر های آب بندی و همچنین حلقه های بلبرینگ یکی دیگر از دلایل ایجاد سر و صدا هستند زیرا در صورتی که در هر یک از این قطعات مشکلی رخ دهد ماشین ظرفشویی حین انجام فرآیند شست و شوی ظروف صدای آزار دهنده ای تولید می کند.

در صورتی که پس از بررسی موارد ذکر شده قادر به رفع صدا نبودید بایستی از تکنسین تعمیر و عیب یابی ماشین ظرفشویی کمک بگیرید تا پمپ و موتور را بررسی کنند.

تخلیه نشدن آب پس از اتمام شست و شوی ظروف

یکی دیگر از شایع ترین مشکلاتی که در استفاده از ماشین ظرفشویی ممکن است با آن مواجه شوید عدم تخلیه آب آلوده و کف پس از اتمام شست و شو است که بروز این مشکل ممکن است پیامد های بسیاری را به همراه داشته باشد در نتیجه بایستی در کوتاه ترین زمان به عیب یابی ماشین ظرفشویی بپردازید.

یکی از راه حل های رفع این مشکل روشن کردن مجدد ماشین لباسشویی است چرا که ممکن است فرآیند تخلیه نشدن به دلیل قطع برق صورت گرفته باشد و در صورتی که دستگاه را مجدد روشن کنید فرآیند تخلیه به طور صحیح انجام شود.

در برخی از موارد مشاهده می شود که مسیر تخلیه، مسدود شده است که این انسداد معمولا به دلیل باقی مانده مواد غذایی رخ می دهد که در این صورت بایستی مسیر تخلیه را بررسی کنید تا گرفتگی وجود نداشته باشد.

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است منجر به عدم تخلیه آب پس از اتمام روند شست و شو شود عدم اتصال صحیح لوله تخلیه به دستگاه است که به این دلیل فرآیند تخلیه به طور صحیح انجام نمی شود.

لکه های روی ظروف پس از اتمام شست و شو

 

لکه های روی ظروف پس از اتمام شست و شو

 

در صورتی که پس از اتمام شست و شو با لکه هایی روی سطح ظروف مواجه شدید بایستی به عیب یابی ماشین ظرفشویی بپردازید زیرا لکه هایی که روی ظروف مشاهده می کنید در واقع نوعی جرم هستند که روی سطح شیشه رسوب می کنند. لازم به ذکر است که این مشکل در گذر زمان ایجاد می شود و در نتیجه بر طرف کردن آن در کوتاه ترین زمان امکان پذیر نیست.

یکی از دلایل بروز این مشکل به علت سختی آب است زیرا آب سخت دارای املاح بسیاری همچون کلسیم، سدیم و منیزیم بوده و این املاح در آب با حرارت بالا رسوب می کنند و به سطح ظروف می چسبند.

برای پیشگیری از این مشکل بایستی از مواد شوینده مناسب و همچنین افزودنی هایی که مخصوص آب سخت هستند استفاده کنید.

مطالعه مفید: علت ماندن لکه آب روی ظروف در ظرفشویی

تعمیر و عیب یابی ماشین ظرفشویی

همانطور که پیش تر اشاره کرده ایم تعمیر و عیب یابی ماشین ظرفشویی در برخی از موارد نیازمند مهارت و دانش تخصصی است که در این راستا برای تعمیر برخی از مشکلات ماشین ظرفشویی بایستی از تکنسین تعمیر ظرفشویی مشهد کمک بگیرید.

یکی از بهترین مجموعه ها در زمینه تعمیر لوازم برقی خانگی، صانا سرویس در مشهد است. این مجموعه قادر است تا در کوتاه ترین زمان و همچنین با مناسب ترین قیمت به تعمیر لوازم خانگی شما بپردازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *