صانا سرویس

تعمیرات و فروشگاه

تلفن

05138721212
09150881992

آدرس

مشهد، بلوار پیروزی، بلوار رضوی، ابتدای رضوی 22، فاز تجاری، پلاک 5

صانا سرویس؛ کنار شما، رو به آینده

معرفی انواع ماشین ظرفشویی

انواع ماشین ظرفشویی

هر روزه با پیشرفت تکنولوژی وسایل بیشتری در راستای کمک به انسان ها تولید و به بازار ارائه می شوند. این وسایل تا حدود زیادی در کم کردن حجم فعالیت بدنی انسان ها نقش دارند و در این شرایط افراد می توانند زمان بیشتری را به کار های ضروری، مشاغل و تفریحات خود اختصاص بدهند. یکی از انواع این وسایل برقی انواع ماشین ظرفشویی ها هستند که امروزه علاوه بر منازل در انواع رستوران ها، هتل ها و … نیز از آن استفاده می شود.

ماشین های ظرفشویی در کوتاه ترین زمان می توانند مقدار نسبتا زیادی از ظروف را بشویند.

در این مقاله می توانید با انواع ماشین ظرفشویی، خرید ماشین ظرفشویی، اهمیت خرید ماشین ظرفشویی، روند شست و شو و… آشنا شوید.

مطالعه مفید: خدمات تخصصی تعمیر ظرفشویی مشهد

اهمیت خرید ماشین ظرفشویی

 

اهمیت خرید ماشین ظرفشویی

 

دلایل بسیاری مبنی بر اهمیت خرید ماشین ظرفشویی وجود دارند که با توجه به این دلایل این دستگاه یکی از مهم ترین وسایل ضروری افراد به شمار می رود.

یکی از بهترین ویژگی های استفاده از این دستگاه کاهش مصرف آب است زیرا در صورتی که از ماشین ظرفشویی استفاده کنید، ظرف های شما با کم ترین میزان مصرفی آب شسته خواهد شد.

بسیاری از افراد تصور می کنند که به دلیل مصرف کم آب در روند شست و شوی انواع ماشین ظرفشویی، ظروف به طور کامل در این دستگاه ها شسته نمی شوند در صورتی که یکی از بهترین ویژگی های ماشین ظرفشویی شست و شوی ظروف در تمیز ترین حالت است.

استفاده از این دستگاه علاوه بر صرفه جویی در آب منجر به صرفه جویی در زمان شما نیز می شود و پس از استفاده از این دستگاه دیگر نیازی به شست و شوی ظروف در زمان طولانی ندارید زیرا در کوتاه ترین زمان ظروف شما بدون دخالت نیروی انسانی تمیز خواهند شد.

نکات خرید ماشین ظرفشویی

خرید ماشین ظرفشویی در صورتی که با تمامی برند ها و مدل های متنوع در این وسیله آشنایی نداشته باشید، خریدی نسبتا سخت و دشوار به شمار می رود زیرا این دستگاه از هزینه قابل توجهی برخوردار است و به این دلیلی بایستی در انتخاب آن دقت و اطلاعات کافی را داشته باشید تا بهترین مدل را با توجه به نیاز و بودجه خود تهیه کنید.

امروزه برند های متفاوتی به تولید و ارائه انواع ماشین ظرفشویی با قابلیت های متنوع پرداخته اند و شما به محض ورود به دنیای ماشین های ظرفشویی با مدل های بسیار زیاد و متنوعی آشنا خواهید شد.

مطالعه مفید: ماشین ظرفشویی چه مارکی خوبه | بررسی بهترین برندهای ظرفشویی

آشنایی با روند شست و شو انواع ماشین ظرفشویی

نحوه شست و شوی ظروف در ماشین ظرفشویی در تمامی مدل ها یکسان است. پس از قرار دادن ظروف در داخل دستگاه بایستی درب ماشین ظرفشویی را ببندید و سپس برای شروع شدن روند شست و شو دکمه استارت را بزنید.

پس از شروع شست و شو دستگاه با استفاده از مواد شوینده و آب، شست و شوی ظروف را انجام داده و در آخر آب آلوده حاصل از شست و شو را تخلیه می کند.

امروزه برخی از ماشین های ظرفشویی با استفاده از گردش هوای گرم در فضای داخلی ظروف را خشک کرده و شما دیگر نیازی به خشک کردن ظروف پس از اتمام شست و شو ندارید.

بررسی انواع ماشین ظرفشویی

انواع ماشین ظرفشویی در واقع به سه دسته کلی تقسیم می شوند که در ادامه می توانید با انواع ماشین های ظرفشویی آشنا شوید.

ماشین ظرفشویی ایستاده

 

 

ماشین ظرفشویی ایستاده

 

این گروه از انواع ماشین های ظرفشویی امروزه یکی از محبوب ترین ماشین های ظرفشویی در دنیا به شمار می روند و بسیاری از افراد ترجیح می دهند از این دستگاه استفاده کنند.

ظرفیت انواع ماشین ظرفشویی ایستاده اغلب بین 9 تا 16 نفر است و شما می توانید با توجه به نیاز و بودجه خود ظرفیت مناسب را انتخاب کنید.

این دستگاه را اغلب خانواده هایی که پر جمعیت تر هستند خریداری می کنند.

ماشین ظرفشویی رومیزی

 

ماشین ظرفشویی رومیزی

 

 

مکان قرار گیری این مدل از انواع ماشین ظرفشویی معمولا روی کابینت یا کنار سینک ظرفشویی است زیرا از وزن نسبتا پایین تری نسبت به دیگر مدل های ماشین ظرفشویی برخوردار است. به دلیل وزن پایین این دستگاه، امکان جا به جایی آن بسیار آسان است و می توانید به آسانی آن را جا به جا کنید.

این نوع از ماشین ظرفشویی انتخاب بسیاری از خانواده های کم جمعیت است و همچنین این دستگاه از قیمت مقرون به صرفه ای نسبت به مدل های دیگر برخوردار است.

ماشین ظرفشویی توکار

 

ماشین ظرفشویی توکار

 

 

امروزه بسیاری از لوازم برقی که مکان قرار گیری آن ها در آشپزخانه است را به صورت توکار تولید و به بازار ارائه می دهند که یکی از آن ها، ماشین ظرفشویی تو کار است.

ماشین ظرفشویی توکار معمولا در فضایی بین کابینت ها یا زیر سینک ظرفشویی قرار می گیرد و همچنین امروزه این مدل بیشتر برای آشپزخانه های مدرن مورد استفاده قرار می گیرد .

از نظر ابعادی، این مدل از ماشین ظرفشویی ابعاد کوچک تری را شامل می شود و در نتیجه فضای کم تری را اشغال می کند. ماشین ظرفشویی توکار از جلوه بسیار بهتری در دکوراسیون فضای آشپزخانه برخوردار است.

مهم ترین معیار های خرید ماشین ظرفشویی

در هنگام خرید ماشین ظرفشویی بایستی معیار های متفاوتی را در نظر داشته باشید تا بتوانید بهترین گزینه را در بین انواع ماشین ظرفشویی انتخاب کنید که در ادامه بهترین معیار های خرید این دستگاه را با جزئیات کامل برای شما شرح می دهیم.

مطالعه مفید: آموزش نصب ماشین ظرفشویی در 7 مرحله

ظرفیت ماشین ظرفشویی

 

انواع ماشین ظرفشویی

 

 

یکی از مهم ترین نکات هنگام خرید انواع ماشین ظرفشویی، ظرفیت دستگاه است و بایستی حتما با توجه به نیاز خود ظرفیت مناسب را انتخاب کنید. اگر قصد خرید ماشین ظرفشویی را دارید و نمی دانید که انتخاب چه ظرفیتی برای شما مناسب است حتما تا ادامه مطلب با ما همراه باشید.

6 الی 8 نفره

کم ترین ظرفیت در بین انواع ماشین های ظرفشویی، 6 تا 8 نفره است که همانطور که می دانید در صورت استفاده از ماشین ظرفشویی رومیزی می توانید از ظرفیت 6 الی 8 نفره استفاده کنید. این دستگاه برای خانواده هایی که تعداد اعضای آن ها بین 3 الی 4 نفر است مناسب بوده.

12 نفره

ماشین های ظرفشویی 12 نفره از ظرفیت متوسطی برخوردار هستند و یکی از پر کاربرد ترین انواع ماشین ظرفشویی در میهمانی ها به شمار می روند. ماشین های ظرفشویی 12 نفره قابلیت انجام روند شست و شو با نیمی از ظرفیت خود را نیز دارند.

14 الی 16 نفره

این دستگاه بیشتر در منازلی مورد استفاده قرار می گیرد که تعداد اعضای خانواده بیشتر است. یکی از بهترین مزایای این دستگاه استفاده از میزان مصرفی کمتر از آب و همچنین قابلیت شست و شوی انواع ظروف است.

 کم مصرف بودن دستگاه

بی شک در هنگام خرید با معیار های متفاوتی رو به رو هستید که یکی از این معیار ها میزان مصرف دستگاه است که از اهمیت بسیاری برخوردار است. در واقع یکی از بهترین نکاتی که می تواند در یک ماشین ظرفشویی یا هر وسیله برقی دیگر وجود داشته باشد کم مصرف بودن آن است.

کمترین میزان مصرفی در انواع ماشین ظرفشویی بایستی از 270 کیلو وات در یک ساعت باشد، علاوه بر میزان مصرف برق میزان مصرفی آب نیز در این دستگاه بسیار قابل اهمیت است که در انتخاب ماشین ظرفشویی که از آب کمی استفاده می کند بایستی مصرف آب کمتر از 3.5 گالن داشته باشد.

یکی از کم مصرف ترین ماشین های ظرفشویی برند هایی همچون میله، بکو، بوش، جی پلاس، سام و … هستند.

ابعاد ماشین ظرفشویی

یکی از مهم ترین معیار های خرید، ابعاد ماشین ظرفشویی است و بایستی به آن توجه داشته باشید زیرا قرار گیری این دستگاه در فضای آشپزخانه از اهمیت بسیاری برخوردار است، علاوه بر ابعاد آن بایستی میزان سبد ها و ظرفیت ظروفی که می توانید در این دستگاه قرار دهید را نیز مد نظر داشته باشید.

پیش از خرید بایستی فضایی که در نظر دارید ماشین ظرفشویی را در آن قرار دهید به طور دقیق اندازه گیری کنید و سپس با توجه به اندازه گیری ابعاد دستگاه را انتخاب کنید.

به طور کلی ابعاد انواع ماشین ظرفشویی در سه دسته کلی همچون کامل (FULL SIZE)، متوسط (slimline)، کم (compact) قرار می گیرد.

مطالعه مفید: ابعاد استاندارد انواع ماشین ظرفشویی

کامل (Full size)

پهنای این مدل 60 سانت است و قابلیت ظرفیت آن از نظر تعداد ظروف بین 12 الی 15 آیتم است و در واقع مناسب برای استفاده تعداد بیشتر از 4 نفر است.

متوسط (Slimline)

ماشین ظرفشویی با ابعاد متوسط دارای پهنای 45 سانتی متری است و ظرفیت، آن بین 90 الی 100 آیتم است. این دستگاه برای استفاده 2 الی 4 نفر مناسب است.

کم (Compact)

این مدل که یکی از کوچک ترین ابعاد را دارد پهنایی 55 سانتی متری دارد و ظرفیت آن بین 60 الی 60 آیتم است. این دستگاه مناسب استفاده دو نفر است و اغلب خانواده های کم جمعیت این دستگاه را انتخاب می کنند.

جنس بدنه

جنس بدنه در انتخاب هر یک از انواع ماشین ظرفشویی بسیار قابل اهمیت است به خصوص در تولید ماشین ظرفشویی به دلیل استفاده از آب بایستی از جنس بدنه بسیار مقاوم و با کیفیتی استفاده شود تا پس از گذشت چند سال با مشکلاتی همچون زنگ زدگی، دفرمه شدن، جذب آلودگی و … مواجه نشوید. استفاده از پلاستیک در بدنه و مخزن منجر به مشکلاتی که پیش تر ذکر کردیم می شود در نتیجه بایستی دستگاهی که انتخاب می کنید جنس بدنه و مخزن آن استیل باشد.

سبد ها

 

سبد ها

 

در فضای داخلی ماشین های ظرفشویی سبد و قفسه هایی وجود دارند که هر یک از آن ها برای آیتم های مختلفی از ظروف تعبیه شده اند و شما بایستی با توجه به محل قرار گیری هر یک از ظروف آن ها را در سبد و قفسه های بخصوصی قرار دهید.

در برخی از دستگاه ها قابلیت تنظیم ارتفاع قفسه ها وجود دارد که انتخاب این دستگاه ها بسیار بهتر است زیرا شما می توانید با توجه به تعداد ظروف ارتفاع قفسه ها تنظیم کنید و همچنین قرار دادن قابلمه نیز به آسانی انجام می شود.

فلیتر غذا

امروزه در بعضی از انواع ماشین ظرفشویی قطعه ای تعبیه شده است که وظیفه آن آسیاب کردن خرده های غذای روی ظروف است که در صورت مجهز بودن دستگاه به این قطعه دیگر نیازی به پاک کردن ظروف پیش از قراردادن آن ها در ماشین ظرفشویی نیست.

قابلیت شست و شوی میوه و سبزیجات

جالب است بدانید در برخی از مدل های ماشین ظرفشویی امکان شست و شوی میوه و سبزیجات نیز وجود دارد. شست و شوی میوه و سبزیجات در ماشین ظرفشویی دارای مزایای بسیاری است.

  • مصرف آب کمتر
  • ضدعفونی کردن میوه و سبزیجات
  • عدم آسیب به میوه و سبزیجات
  • امکان شست و شوی میوه و سبزیجات در حجم زیاد
  • عدم نیاز به دخالت نیروی انسانی
  • و ….

انتخاب بهترین ماشین ظرفشویی

 

انتخاب بهترین ماشین ظرفشویی

 

انتخاب بهترین ماشین ظرفشویی با توجه به داشتن اطلاعات در مورد انواع ماشین ظرفشویی بسیار آسان تر انجام می شود و در واقع بایستی برای انتخاب بهترین گزینه با توجه به نیاز شخصی، بودجه و اطلاعات در مورد این دستگاه خرید ماشین ظرفشویی را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *