صانا سرویس

تعمیرات و فروشگاه

تلفن

05138721212
09150881992

آدرس

مشهد، بلوار پیروزی، بلوار رضوی، ابتدای رضوی 22، فاز تجاری، پلاک 5

صانا سرویس؛ کنار شما، رو به آینده

بهترین روش های عیب یابی لباسشویی وستل

عیب یابی لباسشویی وستل

عیب یابی لباسشویی وستل یکی از مهم ترین مواردی است که بایستی در صورت استفاده از ماشین لباسشویی وستل و همچنین انواع ماشین لباسشویی برند های دیگر به رعایت آن بپردازید، چرا که عیب یابی لباسشویی وستل از بروز بسیاری از مشکلات پیشگیری کرده و همچنین طول عمر ماشین لباسشویی را افزایش می دهد.

لذا در این مقاله قصد داریم تا اطلاعاتی که از بهترین تکنسین های تعمیر لباسشویی مشهد درباره عیب یابی ماشین لباسشویی کسب کرده ایم را با شما به اشتراک بگذاریم، بنابراین در صورتی از ماشین لباسشویی وستل در منزل خود استفاده می کنید، پیشنهاد می کنیم در ادامه مطالب با ما همراه باشید زیرا هر آنچه را که بایستی درباره نحوه عیب یابی و رفع مشکلات این ماشین لباسشویی بدانید را به شما معرفی خواهیم کرد.

اهمیت عیب یابی لباسشویی وستل

 

عیب یابی لباسشویی وستل

 

در واقع همانطور که پیش تر اشاره کرده ایم، عیب یابی لباسشویی وستل منجر به افزایش طول عمر و همچنین پیشگیری از بروز مشکلات بسیاری در دستگاه خواهد شد، چرا که در بسیاری از موارد مشاهده می شود که در ماشین لباسشویی مشکل نسبتا کوچکی ایجاد شده است و صاحب دستگاه متوجه آن نخواهد شد، در نتیجه پس از گذشت مدتی مشکلات بیشتری برای ماشین لباسشویی ایجاد می شود که در نهایت منجر به افزایش هزینه تعمیر لباسشویی وستل مشهد و همچنین گسترده تر شدن مشکلات دستگاه خواهد شد.

عیب یابی لباسشویی وستل در صورتی که به موقع انجام شود منجر به افزایش طول عمر دستگاه خواهد شد، بنابراین بهتر است ماشین لباسشویی خود را به صورت دوره ای سرویس کنید.

رایج ترین مشکلات ماشین لباسشویی وستل

 

رایج ترین مشکلات ماشین لباسشویی وستل

 

در این بخش، رایج ترین مشکلات ماشین لباسشویی و همچنین نحوه عیب یابی لباسشویی وستل در صورت بروز هر یک از مشکلات را به شما معرفی خواهیم کرد تا در صورت مواجه شدن با هر یک از این مشکلات، در کوتاه ترین زمان به رفع آن ها بپردازید.

عدم آبگیری در ماشین لباسشویی

یکی از رایج ترین مشکلاتی که ممکن است در صورت استفاده از هر نوع ماشین لباسشویی، با آن مواجه شوید مشکلات مربوط به فرآیند آبگیری و همچنین ورود مواد شوینده به لباسشویی است که در واقع، در صورت بروز چنین مشکلاتی بایستی به بررسی بخش هایی همچون شیر ورودی، شلنگ های لباسشویی، شیر برقی و … بپردازید.

  • بروز مشکل در شیر ورودی

در صورت خرابی شیر ورودی بایستی به تعویض آن بپردازید، البته در مواردی امکان تعمیر آن نیز در صورتی که از تکنسین تعمیر ماشین لباسشویی کمک بگیرید، وجود دارد.

  • خرابی شلنگ های ماشین لباسشویی

در واقع این بخش ها یکی از مهم ترین قطعات در سیستم شست و شوی ماشین لباسشویی به شمار می روند و ممکن است با مشکلاتی همچون نشتی یا گرفتگی مواجه شوند، بنابراین بایستی به بررسی آن ها بپردازید و در صورت مشاهده نشتی یا گرفتگی در آن ها به رفع گرفتگی یا نشتی در این قطعات بپردازید.

  • خرابی شیر برقی

شیر برقی یکی از مهم ترین قطعات در ماشین لباسشویی به شمار می رود که در واقع آب بعد از شیر ورودی به شلنگ و سپس از طریق آن به شیر برقی وارد می شود و شیر برقی، آب را به سمت دیگ ماشین لباسشویی هدایت می کند.

در واقع اگر شیر برقی با مشکل مواجه شود فرآیند آبگیری در ماشین لباسشویی انجام نمی شوند، چرا که شیر برقی اجازه ورود آب را به درون دیگ دستگاه نمی دهد.

  • آلودگی فیلتر ها

تمیز کردن فیلتر لباسشویی یکی از مهم ترین مواردی است که بایستی در صورت استفاده از این دستگاه به رعایت آن بپردازید. توجه داشته باشید که در صورت آلودگی فیلتر ماشین لباسشویی فرآیند ورود و خروج آب در دستگاه انجام نمی شود و در نتیجه بایستی به عیب یابی لباسشویی وستل بپردازید.

  • کم بودن فشار آب

یکی از عوامل تاثیر گذار در عملکرد آبگیری، کم بودن و زیاد بودن فشار آب است، در واقع اگر فشار آب کم باشد ماشین لباسشویی قادر به انجام فرآیند آبگیری نیست. توجه داشته باشید که فشار آب مناسب بایستی حداقل psi20 باشد.

  • ترکیب نشدن مواد شوینده

یکی از رایج ترین مشکلاتی که در صورت مواجه شدن با آن بایستی به عیب یابی لباسشویی وستل بپردازید، ترکیب نشدن مواد شوینده با آب است که این مشکل معمولا به دلیل گرفتگی در محفظه شست و شو ایجاد می شود که بایستی برای رفع این مشکل به رفع گرفتگی در محفظه دستگاه بپردازید.

بروز مشکل در تخلیه آب

 

بروز مشکل در تخلیه آب

 

همانطور که می دانید پس از اتمام فرآیند شست و شو، آبی که برای شست و شوی لباس ها استفاده شده است بایستی از ماشین لباسشویی و از طریق لوله تخلیه، خارج شود. در واقع خارج نشدن آب آلوده از ماشین لباسشویی، منجر به بروز مشکلات بسیاری خواهد شد و بنابراین در صورت بروز مشکل عدم تخلیه آب بایستی در کوتاه ترین زمان به عیب یابی لباسشویی وستل بپردازید.

برای رفع عدم تخلیه آب بایستی قطعاتی که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد را بررسی کنید.

  • شلنگ تخلیه

در قدم اول بایستی به بررسی شلنگ تخلیه بپردازید، چرا که در صورت بروز مشکلاتی همچون گرفتگی، گیر کردن اشیای خارجی و …. در شلنگ تخلیه آب آلوده تخلیه نمی شود.

توجه داشته باشید که اگر شلنگ تخلیه پیچ خورده باشد بایستی آن را باز کنید و همچنین برای برطرف کردن گرفتگی شلنگ، از آب با دمای بالا و همچنین فشار زیاد استفاده کنید.

در شلنگ های تخلیه فیلتر های صافی وجود دارد که بایستی به بررسی آن ها نیز بپردازید.

  • پمپ تخلیه

یکی از مهم ترین قطعات موجود در ماشین لباسشویی پمپ تخلیه است، چرا که دارای وظایف بسیاری در عملکرد ماشین لباسشویی است، بنابراین بایستی برای رفع مشکل عدم تخلیه آب پمپ تخلیه را بررسی کنید.

پمپ تخلیه در صورتی که اشیای خارجی در آن گیر کرده باشد یا قطعات داخلی آن خراب شده باشد منجر به عدم تخلیه آب آلوده در ماشین لباسشویی خواهد شد.

برای بررسی پمپ تخلیه، بایستی در ابتدا پمپ تخلیه را از دستگاه جدا کنید و سپس به بررسی آن بپردازید، یکی از رایج ترین مشکلاتی که ممکن است در پمپ تخلیه ایجاد شود قفل شدن یا مسدود شدن پمپ تخلیه است.

 توجه داشته باشید که قفل شدن یا مسدود شدن این قطعه در صورتی که در زمان مناسب رفع نشود، منجر به سوختن پمپ تخلیه خواهد شد و در این صورت بایستی به تعویض پمپ بپردازید.

  • استفاده از مواد شوینده، بیش تر از اندازه

یکی از رایج ترین خطاهای انسانی که در بروز مشکلات تخلیه آب بسیار تاثیر گذار است استفاده از مواد شوینده بیشتر از اندازه بوده، چرا که در صورت افزودن مواد شوینده بیش از اندازه در ماشین لباسشویی لجن ایجاد می شود و در نتیجه حین خروج آب از دستگاه، لجن ها از خروج آب جلوگیری می کنند و در نتیجه آب آلوده از ماشین لباسشویی خارج نمی شود.

لرزش ماشین لباسشویی

 

لرزش ماشین لباسشویی

 

لرزش ماشین لباسشویی تا حدودی طبیعی است اما در صورتی که این لرزش بیشتر از حد نرمال باشد بایستی به عیب یابی لباسشویی وستل بپردازید، تا مشکلات بیشتری در ماشین لباسشویی ایجاد نشود.

در ادامه نحوه رفع و همچنین عیب یابی لباسشویی وستل در صورت لرزش بسیار زیاد را به شما معرفی خواهیم کرد، تا در صورتی که دستگاه شما با این مشکل مواجه شده است در کوتاه ترین زمان قادر به رفع آن شوید.

  • تراز نبودن ماشین لباسشویی

یکی از رایج ترین دلایل لرزش بیش از اندازه ماشین لباسشویی، تراز نبودن آن است. برای تراز کردن ماشین لباسشویی بایستی در مرحله اول دستگاه را در سطح صاف قرار دهید و سپس پایه های آن را به صورت یکسان تنظیم کنید.

  • بار نامتعادل

چیدمان لباس ها یکی از مهم ترین مواردی است که بایستی در استفاده از ماشین لباسشویی به آن توجه داشته باشید، چرا که رایج ترین مشکلاتی که در ماشین لباسشویی ایجاد می شود و در نتیجه مجبور به عیب یابی لباسشویی وستل خواهید شد، به علت عدم چیدمان نامناسب لباس ها در دیگ دستگاه می باشد.

در واقع بار نامتعادل در ماشین لباسشویی منجر به عدم چرخش مناسب دستگاه خواهد شد. لازم به ذکر است که در صورت پر کردن دیگ ماشین لباسشویی بیشتر از ظرفیت دستگاه، چرخش دیگ با مشکل مواجه خواهد شد.

  • شنیدن صدای ضربه در ماشین لباسشویی

صدای ضربه های ناگهانی هنگام شست و شو لباس در ماشین لباسشویی در واقع هشدار احتمال وجود شی خارجی در بخش تخلیه ماشین لباسشویی بوده است. اشیای خارجی در واقع مواردی هستند که در جیب لباس ها باقی می مانند همانند سکه، کلید و …. . برای عیب یابی لباسشویی وستل در صورت شنیدن صداهای ضربه بایستی بخش تخلیه را بررسی کنید.

نشتی آب در ماشین لباسشویی

نشتی آب در ماشین لباسشویی

 

 

یکی از آزار دهنده ترین مشکلاتی که ممکن است در استفاده از هرگونه ماشین لباسشویی با آن مواجه شوید و در نهایت به عیب یابی لباسشویی وستل بپردازید، نشت آب در ماشین لباسشویی است، در واقع این مشکل دارای دلایل بسیاری است که در ادامه هر یک از آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد تا در صورتی که با این مشکلات مواجه شده اید، در کوتاه ترین زمان قادر به رفع نشتی شوید.

  • خرابی شلنگ تخلیه

در صورتی که ماشین لباسشویی هنگام شست و شو دچار نشتی آب شد بایستی شلنگ تخلیه را بررسی کنید. در مرحله اول بایستی اتصالات روی شلنگ را با دقت بررسی کنید تا از سالم بودن آن ها اطمینان حاصل کنید، توجه داشته باشید که شلنگ تخلیه نباید دارای هیچ گونه آسیب یا ترکی باشد و همچنین شلنگ تخلیه بایستی به ماشین لباسشویی متصل باشد.

  • خرابی شیر آب ورودی

در واقع علاوه بر شلنگ تخلیه، شیر آب ورودی نیز در فرآیند شست و شوی ماشین لباسشویی از اهمیت بسزایی برخوردار است، بنابراین یکی از دلایل نشتی آب در ماشین لباسشویی، بروز مشکل در شیر آب ورودی است. برای عیب یابی لباسشویی وستل در صورت بروز نشتی آب بایستی شیر آب ورودی را از لحاظ زنگ زدگی بررسی کنید و در صورتی که شلنگ آب ورودی با مواردی همچون زنگ زدگی، پارگی و … مواجه بود بایستی به تعمیر یا تعویض شیر آب ورودی بپردازید.

  • استفاده از مواد شوینده بیشتر از اندازه

استفاده بیشتر از اندازه از مواد شوینده یکی از انواع دلایل نشتی در ماشین لباسشویی است. بر خلاف تصور بسیاری از افراد که گمان می کنند استفاده زیاد از بهترین مایع لباسشویی برای شست و شوی لباس ها منجر به افزایش تمیزی آن ها می شود، اما افزودن مواد شوینده بسیار زیاد به فرآیند شست و شو علاوه بر آسیب زدن به بافت لباس منجر به بروز نشتی در ماشین لباسشویی نیز خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *