صانا سرویس

تعمیرات و فروشگاه

تلفن

05138721212
09150881992

آدرس

مشهد، بلوار پیروزی، بلوار رضوی، ابتدای رضوی 22، فاز تجاری، پلاک 5

صانا سرویس؛ کنار شما، رو به آینده

بررسی 7 علت روشن نشدن یخچال

علت روشن نشدن یخچال

یخچال ها یکی از پر کاربرد ترین وسایل برقی در منزل به شمار می روند و یکی از آزاردهنده ترین مشکلاتی که ممکن است در استفاده از این دستگاه با آن مواجه شوید، روشن نشدن یخچال است که به این دلیل، در این مقاله انواع علت روشن نشدن یخچال را به شما معرفی کرده ایم تا با مطالعه این دلایل علاوه بر پیشگیری از بروز چنین مشکلاتی، در زمان مواجه شدن با روشن نشدن یخچال تا حد امکان بدون نیاز به تکنسین به تعمیر آن بپردازید.

در بسیاری از مواقع روشن نشدن یخچال دلایل ساده ای دارد که در این صورت می توانید در کوتاه ترین زمان بدون نیاز به متخصص به تعمیر یخچال مشهد بپردازید اما در برخی از مواقع علت روشن نشدن یخچال مشکلات جدی در قطعات یخچال است که بایستی برای رفع این مشکلات از متخصص تعمیر یخچال مشهد کمک بگیرید.

اگر یخچال شما روشن نمی شود، پیشنهاد می کنیم تا ادامه مطالب با ما همراه باشید.

مطالعه مفید: تعمیر یخچال مشهد | سرویس یخچال در کمترین زمان ممکن

روشن نشدن یخچال

 

روشن نشدن یخچال

 

در ادامه انواع علت روشن نشدن یخچال را به طور کامل به شما معرفی کرده ایم.

مطالعه مفید: راهنمای عیب یابی یخچال

عدم تامین برق یخچال فریزر

یکی از ساده ترین انواع علت روشن نشدن یخچال، عدم تامین برق یخچال به طور صحیح است که در واقع این مشکل ناشی از نرسیدن برق کافی به دستگاه است.

عدم تامین برق یخچال دلایل متفاوتی همچون بروز مشکل در کابل، پریز برق یا کنتور برق دارد. در مواردی نیز مشاهده می شود که پریدن فیوز مانع از رسیدن برق کافی به دستگاه می شود.

در صورتی که دستگاه شما روشن نمی شود در ابتدا مراحلی را که پیش تر ذکر کرده ایم را بررسی کنید. در مرحله اولی بایستی دستگاهی همچون سشوار را به پریزر برقی که سیم یخچال به آن متصل است بزنید تا از جریان برق در پریز اطمینان حاصل کنید.

توجه داشته باشید که در صورت عدم روشن شدن دستگاهی که امتحان کردید بایستی به سراغ جعبه فیوز ها بروید و سپس جعبه فیوز را بررسی کنید.

ایراد در رله استارت

 

علت روشن نشدن یخچال

 

یکی از انواع علت روشن نشدن یخچال به دلیل عدم استارت زدن موتور یا نرسیدن برق به موتور می باشد و بایستی در این صورت به بررسی قطعات همچون رله استارت و خازن های کمپرسور بپردازید.

توجه داشته باشید که اورلود کمپرسور می تواند یکی از انواع علت روشن نشدن یخچال باشد و بایستی برای بررسی این بخش، برد دستگاه را نیز چک کنید.

در صورتی که در زمان روشن شدن صدای استارت موتور را می شنوید اما یخچال روشن نمی شود بایستی خرابی رله استارت یا خازن را چک کنید.

لازم به ذکر است که وقتی موتور استارت می زند اما کمپرسور خاموش می شود مشکلاتی در موتور یخچال وجود دارد.

بروز مشکل در ترموستات دستگاه

ترموستات در یخچال از اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که وظایف مهمی را بر عهده دارد. ترموستات در واقع تنظیم دمای یخچال را مورد بررسی قرار می دهد و در صورت لزوم دما را افزایش یا کاهش می دهد.

یکی از انواع علت روشن نشدن یخچال ترموستات است، توجه داشته باشید که در صورتی که ترموستات در تنظیم دما با مشکل مواجه شود و دمای یخچال بیشتر یا کمتر از میزان دمای لازم باشد در این صورت ترموستات به بخش کمپرسور دستور روشن شدن می دهد.

در صورتی که برق منزل شما قطع شود و پس از مدتی مجدد وصل شود اما یخچال روشن نشود بایستی طبق روشی که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد پیش روید.

در ابتدا سیم برق یخچال را از پریز جدا کنید و پس از گذشت 5 دقیقه مجدد سیم را به پریز برق متصل کنید. توجه داشته باشید که در صوتی که این آزمایش را انجام داده اید اما موتور دستگاه روشن نشد بایستی به بررسی رسیدن برق کافی به موتور بپردازید.

در صورتی که برق یخچال سالم باشد ممکن است با مشکل سوختن ترموستات مواجه شوید که در صورت بروز این مشکل امکان تعمیر ترموستات وجود ندارد و بایستی به تعویض این قطعه بپردازید.

در نظر داشته باشید که ترموستات یکی از حساس ترین قطعات یخچال است و در صورتی که با مشکل روشن نشدن یخچال به دلیل عدم عملکرد درست ترموستات مواجه شدید بایستی از تکنسین تعمیر یخچال مشهد کمک بگیرید.

یکی از قطعاتی که ممکن است در عدم رسیدن برق کافی به دستگاه نقش داشته باشد برد الکتریکی است و همانطور که می دانید این قطعه از پیچیدگی بسیاری برخوردار است.

بروز مشکل در برد الکتریکی

 

بروز مشکل در برد الکتریکی

 

وجود مشکل در برد الکتریکی می تواند یکی از انواع علت روشن نشدن یخچال باشد.

برد الکتریکی همانند مغز در بدن انسان تمامی دستورات لازم را به تمام قطعات دستگاه ارسال می کند. در صورتی که برد الکتریکی با مشکل مواجه شده باشد بایستی در اولین فرصت با متخصص تعمیر یخچال تماس بگیرید زیرا بررسی و تعمیر برد الکتریکی نیازمند دانش و تخصص لازم در زمینه تعمیر قطعات یخچال است.

مطالعه مفید: آشنایی با نحوه تعمیر برد یخچال

مشکل در موتور یا کمپرسور

 

مشکل در موتور یا کمپرسور

 

موتور نیز یکی دیگر از مهم ترین قطعات یخچال فریزر به شمار می رود، بروز مشکل در این قطعه می تواند یکی از انواع علت روشن نشدن یخچال باشد که در این راستا یکی از مواردی که در صورت مواجه شدن با روشن نشدن یخچال بایستی به بررسی آن بپردازید موتور دستگاه است.

کمپرسور نیز یکی از بخش هایی بوده که ممکن است در روشن نشدن یخچال نقش داشته باشد در این راستا به بررسی کمپرسور نیز بپردازید تا از عملکرد صحیح این بخش اطمینان حاصل کنید.

مطالعه مفید: آشنایی با تعمیر کمپرسور یخچال (موتور یخچال)

عدم سیم کشی داخلی به طور صحیح

سیم کشی در سیستم داخلی یخچال از حساس ترین بخش ها به شمار می رود و در صورتی که سیم کشی سیستم داخلی به طور صحیح انجام نشده باشد یا مشکلی در اتصالات این بخش به وجود آید ممکن است یخچال روشن نشود و همچنین شل شدن سیم کشی نیز در روشن نشدن یخچال نقش دارد.

لازم به ذکر است که تعمیر سیم کشی نیز مانند قطعاتی همچون برد الکتریکی و موتور دستگاه بایستی توسط تکنسین تعمیر یخچال انجام شود.

ایراد در تایمر دیفراست

 

ایراد در تایمر دیفراست

 

یکی دیگر از انواع علت روشن نشدن یخچال تایمر دیفراست است چرا که در مواردی مشاهده می شود که یخچال پس از گذشت مدتی از فعالیت خود برای ذوب برفک های روی کویل ها خاموش می شود که در صورت مواجه شدن با این مشکل صد در صد مشکل در تایمر دیفراست یخچال است و بایستی به بررسی این بخش بپردازید.

در واقع وظیفه تایمر دیفراست در سیستم پیچیده یخچال، تعیین زمان خاموش شدن موتور و همچنین روشن شدن هیتر است. در صورت بروز این مشکل هیتر خاموش نمی شود و در نهایت یخچال با تمام نشدن سیکل دیفراست مواجه خواهد شد.

در صورت بروز این مشکل امکان تعمیر تایمر دیفراست وجود ندارد و بایستی به تعویض آن بپردازید.

مطالعه مفید: تایمر یخچال چیست؟ نحوه تست و تنظیم تایمر دیفراست

تعمیر روشن نشدن یخچال 

همانطور که مشاهده کرده اید علت های بسیاری منجر به روشن نشدن یخچال می شوند اما توجه داشته باشید که یخچال همواره از سیستم پیچیده ای برخوردار است و در این راستا نباید به تعمیر یخچال در صورت وجود مشکل در قطعات حساس این دستگاه بپردازید چرا که همانطور که پیش تر اشاره کرده ایم تعمیر یخچال نیازمند دانش و مهارت است.

حال که با انواع علت روشن نشدن یخچال به طور کامل آشنا شده اید بهتر است بدانید که یکی از بهترین مجموعه ها در زمینه تعمیر لوازم برقی خانگی در مشهد صانا سرویس است که امروزه از محبوبیت بسیاری برخوردار است.

این مجموعه دارای کارمندان حرفه ای است که از تجربه و دانش بالایی در زمینه تعمیر انواع لوازم برقی خانگی برخوردار هستند و قادر هستند تا در کوتاه ترین زمان به تعمیر لوازم برقی منزل شما با قیمت مناسب بپردازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *