صانا سرویس

تعمیرات و فروشگاه

تلفن

05138721212
09150881992

آدرس

مشهد، بلوار پیروزی، بلوار رضوی، ابتدای رضوی 22، فاز تجاری، پلاک 5

صانا سرویس؛ کنار شما، رو به آینده

بررسی انواع علت خاموش شدن یخچال فریزر همراه با رفع آن

علت خاموش شدن یخچال فریز

یخچال فریزر ها یکی از گران قیمت ترین دستگاه های مورد استفاده در آشپزخانه هر یک از منازل به شمار می روند و همچنین این دستگاه ها نقش گسترده ای را در زندگی انسان ها ایفا می کنند، بدین دلیل از اهمیت بسزایی در زندگی انسان ها برخوردار هستند و در واقع عیب یابی آن ها یکی از مهم ترین موارد در استفاده از آن ها می باشد. یکی از انواع مشکلاتی که ممکن است در استفاده از این دستگاه با آن مواجه شوید خاموش شدن یخچال فریزر است و در واقع بایستی برای رفع این مشکل در اولین فرصت علت خاموش شدن یخچال فریزر را جویا شوید، چرا که کسب اطلاعات درباره علت خاموش شدن یخچال فریزر در نحوه تعمیر یخچال تاثیر گذار می باشد.

در این مقاله هر آنچه که بایستی درباره خاموش شدن یخچال فریزر بدانید را همراه با ارائه راه حل به شما معرفی کرده ایم تا در کوتاه ترین زمان قادر به بر طرف سازی مشکلات موجود در یخچال فریزر خود شوید.

لازم به ذکر است که این دستگاه از سیستم داخلی پیچیده ای برخوردار است بنابراین در مواردی که امکان تعمیر قطعات بدون دانش و مهارت کافی وجود ندارد، هرگز به تعمیر یخچال نپردازید و سعی کنید از تکنسین تعمیر یخچال مشهد برای تعمیر دستگاه خود کمک بگیرید.

معرفی انواع علت خاموش شدن یخچال فریزر

 

علت خاموش شدن یخچال فریزر

 

همانطور که پیش تر ذکر کرده ایم، در این مقاله قصد داریم تا شما را با انواع علت خاموش شدن یخچال فریزر آشنا کنیم تا با کسب آگاهی درباره این مشکل در مواردی قادر به رفع آن و همچنین پیشگیری از بروز این مشکل شوید.

نوسانات برقی

 

نوسانات برقی

 

یکی از انواع علت خاموش شدن یخچال فریزر، بروز نوسانات برقی در دستگاه است، که در واقع در این حالت به صورت ناگهانی موتور یخچال خاموش می شود.

برای رفع این مشکل بایستی با استفاده از فاز متر، تمامی مسیر های برق رسانی دستگاه را تست کنید تا قطعی برق را بیابید. می توانید بررسی برق را از محافظ سه راهی دستگاه و همچنین پریز برق آغاز کنید. توجه داشته باشید که تنها در صورتی با استفاده از فاز متر جریان برق را چک کنید، که چراغ های دستگاه و همچنین صفحه نمایش نیز خاموش باشد.

اگر یخچال شما بعد از وصل شد به پریز در مدت زمان کوتاهی خاموش می شود بایستی دو شاخه را بررسی کنید، چرا که اگر سیم برق یخچال عملکرد نامناسبی داشته باشد با این مشکل مواجه خواهید شد و همچنین در صورتی که به رفع آن نپردازید پس از گذشت مدت زمان کوتاهی دستگاه با مشکلات جدی تری رو به رو می شود.

بروز مشکل در برد الکترونیکی یخچال

 

بروز مشکل در برد الکترونیکی یخچال

 

یکی از مهم ترین قطعات موجود در یخچال که از اهمیت بسزایی برخوردار است و همچنین وظایف بسیاری را بر عهده دارد، برد الکترونیکی است. این قطعه که همچون مغز در بدن انسان قادر به ارسال تمامی دستورات لازم برای هر یک از بخش های مختلف دستگاه است، یکی از انواع علت خاموش شدن یخچال فریزر محسوب می شود و بنابراین اگر یخچال شما خاموش می شود بایستی به بررسی این قطعه بپردازید.

در برخی از موارد امکان یافتن مشکل اصلی در برد الکتریکی با استفاده از تست وجود دارد، اما در مواردی نیز تست این قطعه بایستی همراه با مهارت به خصوص صورت گیرد.

توجه داشته باشید که اگر برق یخچال را یک بار قطع و وصل کنید و یخچال پس از گذشت مدت زمان کوتاهی مجددا فعالیت خود را آغاز می کند و روشن می شود بایستی حتما به بررسی برد الکترونیکی این دستگاه بپردازید.

این قطعه عملکرد هر یک از انواع قطعات موتور، ترموستات، فن و .. را بررسی میکند و بدین دلیل اگر قطعاتی همچون کمپرسور و فن یخچال حین انجام عملکرد به صورت ناگهانی خاموش می شوند، در این صورت مشکل از برد الکترونیکی است.

در واقع بروز مشکل در این بخش همراه با علائم بسیاری است که شما می توانید با شناسایی این علائم در کوتاه ترین زمان به رفع مشکل برد الکترونیکی بپردازید.

برفک زدن یخچال و همچنین شنیدن صدا های غیر طبیعی از یخچال نوعی از انواع علائم بروز مشکل در برد الکترونیکی به شمار می روند.

لازم به ذکر است که، برد الکترونیکی یکی از پیچیده ترین قطعات موجود در یخچال است که بایستی برای تعمیر آن از مهارت و همچنین تجربه بسیار بالایی در نحوه تعمیر برد الکتریکی یخچال برخوردار باشید، بنابراین در صورتی که تخصص کافی برای تعمیر این قطعه ندارید، هرگز به بر طرف سازی مشکل این قطعه اقدام نکنید.

مطالعه بیشتر : تعمیر برد لباسشویی

عملکرد نامناسب ترموستات

 

عملکرد نامناسب ترموستات

 

ترموستات یکی دیگر از انواع مهم ترین قطعات موجود در سیستم یخچال است که در واقع این قطعه موظف است که دمای دستگاه را تشخیص داده و تعیین کند و در صورتی که از درجه دمای مناسب دمای بالاتری تنظیم شود، دستور روشن شدن موتور دستگاه را به کمپرسور ارسال کند و تا زمانی که دمای دستگاه به حد مشخصی برسد، دستگاه خاموش می شود تا موتور دستگاه به فعالیت خود ادامه ندهد و به اصطلاح موتور یکسره نشود.

در صورتی که این قطعه با مشکل مواجه شود، هیچ گونه دستوری برای روشن شدن کمپرسور صادر نمی شود و در نتیجه دستگاه روشن نخواهد شد. البته در زمانی بایستی به بررسی ترموستات دستگاه بپردازید که چراغ های دستگاه روشن باشد و تنها سرمای موجود در یخچال پس از گذشت مدت زمان کوتاهی به آرامی از بین می رود.

اگر از بروز مشکل در قطعه ترموستات مطمئن شدید بایستی این قطعه را تعویض کنید تا مشکل بر طرف شود.

خرابی ترموستات معمولا همراه با علائم بسیاری ایجاد می شود که در ادامه چند مورد از این علائم را به شما معرفی خواهیم کرد تا در صورت مواجه شدن با هر یک از آن ها به عیب یابی یخچال خود در کوتاه ترین زمان بپردازید.

  • خاموش شدن یخچال به طور ناگهانی
  • از بین رفتن تنظیمات دمای از پیش تعیین شده
  • سرد شدن موتور دستگاه
  • و …

بروز مشکل در موتور یخچال

 

بروز مشکل در موتور یخچال

 

حتما تا به امروز جمله یخچال سوخته است را شنیده اید، که در واقع یکی از انواع علت خاموش شدن یخچال فریزر، سوختن موتور یخچال است که در این صورت بایستی به تعویض موتور بپردازید.

یکی از انواع دلایل سوختن موتور یخچال، قطعی برق و همچنین افزایش دمای بسیار زیاد در کمپرسور است که در نهایت منجر به سوختن موتور یخچال خواهد شد.

اگر در یخچال شما، صفحه نمایش روشن است می توانید به آسانی علت خاموش شدن یخچال فریزر خود را تشخیص دهید، زیرا در صورت بروز مشکل در دستگاه ارور هایی روی صفحه نمایش دستگاه نمایش داده می شوند که با مطالعه هر یک از آن ها و در واقع ترجمه آن ها می توانید به عیب یابی یخچال فریزر خود بپردازید.

اگر قصد یافتن علت خاموش شدن یخچال فریزر خود را دارید بایستی در قدم اول به نوع نگهداری یخچال بپردازید، چرا که یکی مهم ترین موارد در استفاده از این دستگاه عدم قرار دادن آن در معرض نور آفتاب و همچنین محیطی است که از گرمای بسیار بالایی برخوردار است. در واقع قرار گرفتن یخچال در چنین محیط هایی منجر به افزایش دمای دستگاه و در نتیجه سوختن موتور خواهد شد.

باز کردن درب دستگاه در بازه زمانی های طولانی مدت و همچنین باز کردن درب به صورت مکرر یکی از انواع علت خاموش شدن یخچال فریزر است، زیرا کمپرسور برای جبران دمای خارج شده از فضای داخلی یخچال به دلیل باز بودن درب آن در بازه زمانی طولانی مدت بایستی فعالیت بیشتری داشته باشد تا دمای فضای داخلی در یخچال به میزان مناسبی برسد، در نتیجه موتور دستگاه از دمای بسیار بالایی برخوردار می شود که منجر به خاموش شدن یخچال فریزر می گردد.

بهترین روش رفع این مشکل، جدا کردن سیم برق یخچال از پریز و وصل نکردن آن تا چند ساعت است، زیرا در این صورت فعالیت موتور به حالت اولیه خود باز می گردد.

اگر پس از انجام راه حلی که پیش تر ذکر کرده ایم موفق به رفع علت خاموش شدن یخچال فریزر خود نشدید از تکنسین تعمیر یخچال برای تعمیر دستگاه کمک بگیرید.

مطالعه بیشتر : اینورتر لباسشویی چیست؟

رله استارت یخچال

 

رله استارت یخچال

 

رله استارت یکی از انواع قطعات موجود در ساختار یخچال است که وظیفه روشن کردن کمپرسور یخچال را بر عهده دارد و این قطعه یکی از انواع علت خاموش شدن یخچال فریزر به شمار می رود. این قطعه یک کلید الکترومغناطیسی است که اگر جریان برق به آن برسد، حالت آهنربایی در آن ایجاد می شود و با جذب فلزی منجر به ارسال برق به قطعه کمپرسور خواهد شد و با قطع جریان برق مجدد حالت آهن ربایی خود را از دست می دهد و در نتیجه میزان برق مناسبی به کمپرسور دستگاه انتقال نمی یابد و در نتیجه موتور یخچال خاموش می شود.

در نتیجه بروز مشکل در رله استارت منجر به خاموش شدن موتور یخچال خواهد شد که در این صورت یخچال نیز روشن نمی شود. توجه داشته باشید که رله استارت زمانی شروع به فعالیت می کند که صدایی همچون صدای تق به گوش برسد و وقتی این صدا به صورت مکرر تکرار می شود اما یخچال روشن نمی شود بایستی از تکنسین تعمیر یخچال مشهد برای تعمیر رله استارت یخچال خود کمک بگیرید.

برای بررسی این قطعه بایستی در مرحله اول پایه های آن را چک کنید تا زنگ نزده باشند و رسیدن برق به رله استارت با مشکل مواجه نباشد که در این صورت می توانید در صورت داشتن مهارت لازم به تعویض رله استارت بپردازید.

سوختن محافظ یخچال

 

سوختن محافظ یخچال

 

یکی از مهم ترین نکات در استفاده از یخچال که در واقع یکی از انواع علت خاموش شدن یخچال فریزر محسوب می شود، استفاده از محافظ  یخچال است چرا که این قطعه امکان پیشگیری از رسیدن نوسانات برقی مخرب به دستگاه را دارد اما در بعضی از مواقع ممکن است خرابی و بروز مشکل در محافظ یخچال، علت خاموش شدن یخچال فریزر شود که در این صورت بایستی محافظ یخچال خود را تعویض کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *