صانا سرویس

تعمیرات و فروشگاه

تلفن

05138721212
09150881992

آدرس

مشهد، بلوار پیروزی، بلوار رضوی، ابتدای رضوی 22، فاز تجاری، پلاک 5

صانا سرویس؛ کنار شما، رو به آینده

آنچه باید درباره تعمیر برد لباسشویی بدانید!

تعمیر برد لباسشویی

برد ماشین لباسشویی یکی از حساس ترین و همچنین مهم ترین قطعات در سیستم پیچیده ماشین لباسشویی به شمار می رود. این قطعه از تنظیمات به خصوصی برخوردار است و همچنین برد الکتریکی در ماشین لباسشویی، وظایف بسیاری دارد که در این راستا اگر این قطعه در عملکرد خود با مشکل مواجه شود، پیامد های منفی بسیاری را به همراه خواهد داشت و همچنین منجر به بروز مشکل در قطعات دیگر و عملکرد ماشین لباسشویی خواهد شد، به این جهت تعمیر برد لباسشویی از اهمیت بسیاری برخوردار است و افرادی که از دانش تخصصی در زمینه تعمیر برد لباسشویی برخوردار نیستند، هرگز نباید برای تعمیر این قطعه اقدام کنند.

در ادامه، هر آنچه را باید در مورد برد الکتریکی در ماشین لباسشویی و نحوه تعمیر آن بدانید را به شما معرفی خواهیم کرد تا در صورتی که ماشین لباسشویی منزل شما در عملکرد خود با مشکل مواجه شد و این مشکل مربوط به عدم عملکرد صحیح برد الکتریکی بود، در کوتاه ترین زمان قادر به تشخیص و تعمیر این قطعه شوید و در نهایت از ایجاد مشکلات جدید برای این دستگاه پیشگیری کنید.

مطالعه مفید: تعمیر لباسشویی مشهد به صورت تخصصی

برد الکتریکی چیست؟

برد الکتریکی چیست؟

در واقع نقش برد الکتریکی در ماشین لباسشویی همانند نقش مغز در بدن انسان است، چرا که این قطعه تمامی دستورات لازم را به قطعات مختلف در ماشین لباسشویی انتقال می دهد و بدین دلیل، بروز مشکل در این قطعه منجر به بروز ایرادات بسیاری در عملکرد ماشین لباسشویی خواهد شد.

برد الکتریکی در واقع صفحه ای متشکل از انواع فیوز ها و خازن ها است که این قطعات به ترتیب خاصی روی این صفحه چیده شده اند. لازم به ذکر است که این قطعه در نسل های جدید تر خود، به صورت پیشرفته تر و همچنین تخصصی تری در انواع لوازم برقی تعبیه شده است و به این جهت برای تعمیر برد لباسشویی بایستی از افراد متخصص در زمینه تعمیر لباسشویی مشهد کمک بگیرید و همانطور که پیش تر اشاره کرده ایم هرگز بدون دانش تخصصی اقدام به تعمیر این قطعه نکنید چرا که برد الکتریکی، از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است.

مطالعه مفید: معرفی 14 مورد از قطعاعت ماشین لباسشویی

علائم بروز مشکل در برد ماشین لباسشویی

شناسایی انواع علائم بروز مشکل در برد الکتریکی می تواند، منجر به تشخیص صحیح و به موقع شما برای تعمیر برد لباسشویی شود، در نتیجه قصد داریم تا در ادامه علائم بروز مشکل در برد الکتریکی را به شما معرفی کنیم، لذا در صورتی که از دستگاه ماشین لباسشویی در منزل خود استفاده می کنید، پیشنهاد می کنیم در ادامه مطالب با ما همراه باشید چرا که علائمی که ذکر خواهیم کرد علائمی کلی برای هر نوع لباسشویی با برند های مختلف هستند.

  • عدم انجام برنامه شست و شویی که تنظیم کرده اید
  • عدم عملکرد پنل دستگاه
  • خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی حین فرآیند شست و شو
  • نمایش ارور های مخصوص به بروز مشکل در برد الکتریکی
  • و …

انواع علت بروز مشکل در برد الکتریکی

در واقع آشنایی با انواع علت خراب شدن برد الکتریکی، می تواند به شما در پیشگیری از بروز این مشکلات کمک بسیاری داشته باشد، بنابراین در ادامه مطالب انواع علت بروز مشکل در برد الکتریکی ماشین لباسشویی را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • نوسانات برق
  • اتصالی در خازن ها
  • تماس آب با برد الکتریکی
  • اتصال سیم پیچی
  • قرار دادن مقدار نامناسب لباس در ماشین لباسشویی
  • عدم تخلیه آب
  • عدم چرخش دیگ ماشین لباسشویی
  • عدم خشک شدن لباس ها پس از اتمام فرآیند شست و شو
  • و …

تعمیر برد لباسشویی برند های مختلف

تعمیر برد لباسشویی برند های مختلف

نحوه تعمیر برد الکتریکی در انواع ماشین لباس شویی های برند های مختلف با یکدیگر متفاوت هستند بدین دلیل آنچه بایستی در مورد تعمیر برد لباسشویی در برند های مختلف بدانید را در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد.

ماشین لباسشویی ال جی

برد الکتریکی در ماشین لباسشویی ال جی معمولا به دلایلی همچون اتصالی و نوسانات برق با مشکل مواجه می شود، اما در نظر داشته باشید، در صورتی که برد الکتریکی دستگاه شما سوخته باشد بایستی برای خرید مجدد برد الکتریکی، قطعه اورجینال را تهیه کنید تا اختلالی در عملکرد دستگاه ایجاد نشود.

مطالعه مفید: راهنمای ارور ماشین لباسشویی ال جی

ماشین لباسشویی پاکشوما

در واقع بررسی و تعمیر برد لباسشویی پاکشوما نسبت به برند های خارجی آسان تر است چرا که قطعات فنی این دستگاه به دلیل ایرانی بودن به آسانی قابل دسترس هستند و بنابراین هزینه تعمیر و تعویض برد الکتریکی ماشین لباسشویی پاکشوما بسیار به صرفه تر خواهد بود.

لازم به ذکر است که در صورتی که برد الکتریکی ماشین لباسشویی پاکشوما با مشکل مواجه شود، در بسیاری از موارد نیازی به تعویض قطعه نیست و تنها کافی است به تعمیر برد لباسشویی پاکشوما برای رفع مشکل بپردازید.

مطالعه مفید: بررسی 13 ارور لباسشویی پاکشوما

ماشین  لباسشویی اسنوا

امروزه اسنوا یکی از معروف ترین برند های تولید کننده انواع لوازم برقی خانگی در ایران است و در واقع از محبوبیت بسیاری برخوردار است. قطعات به کار رفته در ماشین لباسشویی برند اسنوا، همانند پاکشوما در ایران در دسترس هستند و بنابراین تعمیر برد الکتریکی ماشین لباسشویی برند اسنوا از هزینه بالایی برخوردار نخواهد بود.

لازم به ذکر است که برای پیشگیری از بروز مشکل در برد الکتریکی ماشین لباسشویی اسنوا بایستی از محافظ برق با کیفیت استفاده کنید تا به این واسطه از نوسانات برقی پیشگیری شود و نیازمند تعمیر برد لباسشویی اسنوا نشوید.

ماشین لباسشویی سامسونگ

در واقع ماشین لباسشویی سامسونگ، همانند برند ال جی از حساسیت بسیار بالایی نسبت به نوسانات برق برخوردار است و بنابراین بایستی برای استفاده از این دستگاه حتما از محافظ برق استفاده کنید.

لازم به ذکر است که تعمیر برد لباسشویی در صورتی که نسوخته باشد در ماشین لباسشویی برند سامسونگ امکان پذیر است و نیازی به تعویض این قطعه ندارید.

مطالعه مفید: معرفی انواع ارور لباسشویی سامسونگ

ماشین لباسشویی دوو و ایندزیت

در واقع این دو برند از حساسیت بالایی نسبت به تنظیم نحوه شست و شو برخودار هستند و در صورتی که شست و شو مطابق با لباس ها انجام نشود برد الکتریکی با مشکل مواجه خواهند شد و همچنین در صورت آتش سوزی  برد الکتریکی می سوزد.

در صورتی که از ماشین لباسشویی برند دوو استفاده می کنید حتما پیش از آغاز فرآیند شست و شو برنامه متناسب با جنس لباس ها را انتخاب کنید، زیرا همانطور که پیش تر اشاره کرده ایم در صورت مغایرت برنامه شست و شوی لباس ها با نوع لباس ها بایستی به تعمیر برد لباسشویی پردازید.

هزینه تعمیر برد الکتریکی ماشین لباسشویی

در واقع تعیین هزینه تعمیر برد لباسشویی تنها پس از بررسی متخصص امکان پذیر است چرا که معیار های بسیاری در تعیین هزینه تعمیر این قطعه تاثیر گذار هستند که در ادامه چند نمونه از آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • برند ماشین لباسشویی
  • مدل ماشین لباسشویی
  • میزان خرابی برد الکتریکی
  • پیامد های خرابی برد الکتریکی در قطعات دیگر
  • قطعات فنی به کار رفته در ماشین لباسشویی
  • نیاز به تعویض یا عدم نیاز به تعویض قطعات
  • و …

همانطور که مشاهده می کنید دلایل بسیاری مبنی بر تعیین هزینه ماشین لباسشویی هستند و بنابراین نمی توان قیمت ثابت و مشخصی را برای تعمیر برد الکتریکی لباسشویی تعیین کرد و بایستی در ابتدا، دستگاه توسط تکنسین تعمیر لباسشویی مشهد بررسی شود.

مطالعه مفید: هزینه تعمیر برد لباسشویی

نکات تعویض برد لباسشویی

تعمیر برد لباسشویی

همانطور که پیش تر اشاره کرده ایم این قطعه از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و بایستی حین تعمیر یا تعویض این قطعه نکات بسیاری را در نظر داشته باشید، لذا در ادامه برخی از این نکات را به شما معرفی کرده ایم.

نکات ایمنی

در تعمیر برد لباسشویی توجه به نکات ایمنی از اهمیت بسزایی برخوردار است چرا که سلامت تعمیرکار و همچنین دستگاه نباید به خطر بیافتد و بایستی حتما پیش از تعمیر، سیم برق دستگاه از پریز جدا شود و تا اتمام کار و صلاحدید تکنسین به روشن کردن مجدد دستگاه نپردازید.

خرید برد اورجینال

در صورتی که نیاز به تعویض برد الکتریکی داشته باشید بایستی به خرید برد الکتریکی ماشین لباسشویی بپردازید که بدیل دلیل بایستی این قطعه را با توجه به نظر تکنسین از فروشگاهی خریداری کنید که قادر به ارائه قطعات اورجینال به شما باشد و با دریافت قیمت پایین، قطعه ای تقلبی را به شما ارائه ندهند.

تکنسین متخصص

تکنسین متخصص

در واقع همانطور که پیش تر اشاره کرده ایم این قطعه از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است، بنابراین بایستی از متخصصی با تجربه و با مهارت کمک بگیرید تا به صورت تخصصی تعمیر ماشین لباسشویی شما انجام شود.

برای انتخاب تکنسین متخصص، پیشنهاد ما به شما تماس با مجموعه صانا سرویس است چرا که این مجموعه قادر به معرفی بهترین تکنسین های تعمیر انواع لوازم برقی به شما است و می توانید با تماس با صانا سرویس علاوه بر مشاوره تلفنی از خدمات حضوری آن ها در منزل خود بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *