صانا سرویس

تعمیرات و فروشگاه

تلفن

05138721212
09150881992

آدرس

مشهد، بلوار پیروزی، بلوار رضوی، ابتدای رضوی 22، فاز تجاری، پلاک 5

صانا سرویس؛ کنار شما، رو به آینده

بررسی 7 علت خاموش شدن یخچال اسنوا

علت خاموش شدن یخچال اسنوا

یخچال فریزر های اسنوا یکی از محبوب ترین مدل های تولید شده توسط برند های ایرانی می باشند که از عملکرد فوق العاده ای برخوردار هستند، اما این دستگاه ها همچون تمامی یخچال فریزر ها ممکن است در عملکرد خود با مشکلاتی مواجه شوند که یکی از این مشکلات خاموش شدن یخچال اسنوا می باشد، بنابراین در این مقاله قصد داریم تا انواع علت خاموش شدن یخچال اسنوا را به شما معرفی کنیم تا در صورتی که یخچال فریزر شما با این مشکل مواجه شده است، در کوتاه ترین زمان قادر به رفع علت خاموش شدن یخچال اسنوا شوید.

مطالعه بیشتر : معرفی بهترین یخچال ساید 

انواع علت خاموش شدن یخچال اسنوا

 

علت خاموش شدن یخچال اسنوا

 

یخچال فریزر یکی از مهم ترین وسایل برقی در آشپزخانه محسوب می شود و بایستی از عملکرد مناسبی برخوردار باشد چرا که علاوه بر قیمت بالا، سلامت مواد غذایی موجود در این دستگاه به عملکرد مناسب آن بستگی دارد و در صورت ایجاد اختلال در عملکرد یخچال فریزر، مواد غذایی موجود در آن نیز مورد آسیب قرار می گیرند.

در ادامه رایج ترین و همچنین مهم ترین انواع علت خاموش شدن یخچال اسنوا را به شما معرفی خواهیم کرد، بنابراین در صورتی که در منزل خود از یخچال اسنوا استفاده می کنید، پیشنهاد می کنیم در ادامه مطالب با ما همراه باشید.

بروز مشکل در کمپرسور

 

بروز مشکل در کمپرسور

 

کمپرسور یا موتور یخچال فریزر جزو اصلی ترین و همچنین مهم ترین قطعات موجود در ساختار یخچال فریزر می باشد و در واقع عملکرد نامناسب این قطعه منجر به ایجاد اختلال های بسیاری در عملکرد یخچال فریزر خواهد شد که یکی از این اختلال ها خاموش شدن یخچال اسنوا می باشد.

بنابراین در بررسی علت خاموش شدن یخچال اسنوا، در ابتدا به بررسی و عیب یابی کمپرسور دستگاه بپردازید، چرا که بروز مشکل در موتور یخچال اولین علت خاموش شدن یخچال اسنوا محسوب می شود.

توجه داشته باشید که موتور ماشین لباسشویی حین فعالیت خود از افزایش دمای نسبتا بالایی برخوردار می شود و بدین دلیل احتمال سوختن آن وجود دارد، به خصوص اگر موتور استفاده شده در یخچال شما از نوع قدیمی باشد.

یکی از انواع علت بروز مشکل در موتور، ضربه و آسیب به موتور می باشد که در این صورت، ممکن است به صورت ناگهانی با خاموش شدن یخچال اسنوا مواجه شوید.

موتور در یخچال فریزر، وظیفه ایجاد و همچنین چرخش گاز را در سر تا سر یخچال، بر عهده دارد و همچنین انتقال حرارت از داخل به خارج یخچال بر عهده این قطعه می باشد، بدین دلیل عملکرد صحیح موتور منجر به کاهش دما در فضای داخلی و در نتیجه ایجاد سرمایش در یخچال می شود.

شایان ذکر است که علائم بسیاری منجر به بروز مشکل در موتور یخچال هستند و بایستی در صورت خاموش شدن یخچال اسنوا برای بررسی موتور از تکنسین تعمیر یخچال کمک بگیرید.

یکی از بهترین روش های عیب یابی یخچال در صورت خاموش شدن ناگهانی یخچال، بررسی لامپ ها در فضای داخلی می باشد، بنابراین اگر پس از باز کردن درب یخچال لامپ ها روشن می شوند اما سرمایی را در فضای داخلی یخچال احساس نمی کنید یا صدای فن و موتور به گوش شما نمی رسد، نشان دهنده بروز مشکل در موتور یخچال است که بایستی در این صورت، در کوتاه ترین زمان از تکنسین تعمیر یخچال کمک بگیرید.

خرابی فن

 

خرابی فن

 

اگر فن یخچال از عملکرد مناسبی برخوردار نباشد، قطعا با خاموش شدن یخچال اسنوا به صورت ناگهانی مواجه خواهید شد.

فن در واقع قطعه ای می باشد که در کنار موتور یخچال تعبیه شده است و در صورت عدم عملکرد مناسب فن، موتور یخچال از دمای بسیار بالایی برخوردار خواهد و احتمال سوختن آن افزایش پیدا می کند، بنابراین یکی از انواع علت خاموش شدن یخچال اسنوا، بروز مشکل در فن یخچال است که در صورت خراب بودن این قطعه بایستی از تکنسین تعمیر یخچال مشهد کمک بگیرید.

بروز مشکل در برد الکتریکی یخچال

 

بروز مشکل در برد الکتریکی یخچال

 

برد الکتریکی همچون مغز در بدن انسان، در ساختار یخچال فعالیت دارد و در واقع این بخش موظف است تا تمامی اطلاعات و همچنین دستورات لازم را به قطعات مختلف موجود در یخچال انتقال دهد، بنابراین در صورت بروز مشکل در این بخش، یخچال شما با اختلال های بسیاری در عملکرد خود مواجه خواهد شد.

موارد بسیاری همچون ضربه و همچنین تماس برد الکتریکی یخچال با آب، منجر به آسیب به این قطعه و در نتیجه ایجاد اختلالاتی همچون خاموش شدن ناگهانی یخچال اسنوا می شوند.

بروز مشکل در اتصالات یخچال

 

بروز مشکل در اتصالات یخچال

 

اتصالات نقش بسزایی در عملکرد یخچال فریزر دارند، بدین دلیل در صورتی که سیم ها، کابل ها و… در دستگاه شما با مشکل مواجه شده باشند، یخچال اسنوا به صورت ناگهانی خاموش می شود.

در واقع یکی از رایج ترین انواع علت خاموش شدن یخچال اسنوا، بروز مشکل در بخش اتصالات دستگاه همچون پریز، سیم برق، کابل ها و … می باشند، بنابراین برای عیب یابی و بررسی علت خاموش شدن یخچال اسنوا بایستی از عملکرد مناسب و همچنین سلامت اتصالات یخچال نیز اطمینان حاصل کنید.

بروز مشکل در ترموستات

 

بروز مشکل در ترموستات

 

قطعه ترموستات در بسیاری از انواع لوازم برقی مورد استفاده قرار می گیرد، چرا که این قطعه قادر به تنظیم دما در فضای داخلی یخچال می باشد. جالب است بدانید که یکی از انواع علت خاموش شدن یخچال اسنوا، خرابی ترمسوتات محسوب می شود.

در واقع اگر ترموستات یخچال خراب شده باشد، اطلاعات به صورت نادرستی به موتور منتقل می شوند و در نتیجه نیازمند تعمیر ترموستات خواهید شد.

کاهش گاز یخچال

 

کاهش گاز یخچال

 

گاز مبرد یکی از اصلی ترین عوامل در ایجاد سرما در فضای داخلی یخچال فریزر می باشد که کاهش این گاز می تواند یکی از انواع علت خاموش شدن یخچال اسنوا باشد.

در ساختار تمامی یخچال ها از گاز های مختلفی استفاده می شود که در صورت کم شدن این گاز ها عملکرد یخچال با اختلال مواجه خواهد شد.

گاز موجود در ساختار این دستگاه، به واسطه چرخش در لوله های یخچال منجر به خنک سازی فضای داخلی می شود و در صورت کاهش این گاز، فرآیند ایجاد سرما به طور صحیح انجام نمی شود و در نتیجه یخچال حین فعالیت خاموش خواهد شد.

توجه داشته باشید که کاهش گاز در یخچال، دلایل مختلفی همچون نشتی دارد و بدین دلیل بایستی برای رفع این مشکل از تکنسین تعمیر یخچال کمک بگیرید و هرگز بدون مهارت و تجربه کافی اقدام به تعمیر یخچال در صورت کاهش گاز مبرد نکنید.

نوسانات شدید برقی

 

نوسانات شدید برقی

 

نوسانات برقی یکی از عوامل موثر در بروز مشکل در یخچال هستند که در صورت استفاده از محافظ برق می توانید از بسیاری از این نوسانات جلو گیری کنید.

تعمیر یخچال فریزر در مشهد

یکی از بهترین مجموعه های تعمیر یخچال مشهد، تیم صانا سرویس می باشد که در صورت بروز مشکل در هر یک از لوازم برقی خود همچون یخچال، ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی می توانید از این مجموعه کمک بگیرید.

اگر در شهر مشهد سکونت دارید برای درخواست تعمیر لوازم برقی تنها کافی است که فرم درخواست تعمیر را در وب سایت اصلی این مجموعه تکمیل کنید یا با شماره آن ها تماس بگیرید تا تکنسین های صانا سرویس کم تر از 30 دقیقه به منزل شما مراجعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *