صانا سرویس

تعمیرات و فروشگاه

تلفن

05138721212
09150881992

آدرس

مشهد، بلوار پیروزی، بلوار رضوی، ابتدای رضوی 22، فاز تجاری، پلاک 5

صانا سرویس؛ کنار شما، رو به آینده

تعمیر یخچال قدیمی به صورت تخصصی

تعمیر یخچال مشهد

یخچال ها قلب هر آشپزخانه ای هستند که هر روزه در مدل های جدید با امکانات به روز وارد بازار می شوند.

ما قصد داریم در این مقاله ضمن آشنا کردن شما با نحوه تعمیر یخچال قدیمی مباحث دیگری را در مورد یخچال ها به شما معرفی کنیم تا علاوه بر نحوه تعمیرات با موضاعاتی در مورد یخچال مثل روش های استفاده صحیح از آن ها، انواع مشکلاتی که ممکن است در استفاده از یخچال های قدیمی با آن ها رو به رو شوید و … آشنا شوید.

 با خواندن مقاله موجود در این صفحه علاوه بر تعمیر یخچال قدیمی از نحوه استفاده درست و اطلاعات مفید درباره یخچال ها بهره مند می شوید. توجه داشته باشید که رعایت نکاتی که در این مقاله مطالعه می کنید می تواند در عملکرد و طول عمر بهتر یخچال شما تاثیر بسیاری داشته باشد.

مطالعه مفید: تعمیر یخچال مشهد

مقایسه یخچال های جدید با یخچال های قدیمی

 

مقایسه یخچال های جدید با یخچال های قدیمی

 

یخچال های قدیمی از نظر ابعاد، طراحی بدنه، نوع موتور و امکانات با یخچال های جدید کاملا متفاوت هستند به طوری که از لحاظ ابعاد کوچک تر از یخچال های جدید و از نظر قابلیت بسیار محدود تر از یخچال های امروزی طراحی شده اند و مجهز به بسیاری از امکانات همچون یخ ساز، آبسردکن، سیستم ضد برفک و …. نیستند.

عملکرد موتور در یخچال های قدیمی قابل قبول است زیرا عدم وجود امکانات زیاد در یخچال های قدیمی باعث شده تا فشار زیادی روی موتور نباشد و در نتیجه موتور از عملکرد بهتری برخوردار باشد اما استفاده طولانی مدت از هر دستگاهی می تواند به مرور باعث نیاز آن به تعمیر شود زیرا لوازم برقی پس از گذشت مدت زمان طولانی ممکن است با مشکلات متفاوتی رو به رو شوند.

عملکرد نامناسب یخچال حتی در یک روز می تواند منجر به فاسد شدن بسیاری از مواد غذایی شود و به همین دلیل سرویس یخچال و تعمیر آن در کوتاه ترین زمان یکی از مهم ترین فعالیت ها در استفاده از وسایل برقی همچون یخچال است.

طول عمر یخچال

تا به امروز عمر مفید یخچال ها تقریبا بین 15 الی 20 سال بوده است البته عمر طولانی یخچال به عوامل محیطی همچون نحوه استفاده از آن ها و همچنین برند تولید کننده یخچال وابسته است زیرا قطعات استفاده شده در تولید یک دستگاه می توانند باعث عملکرد بهتر در دستگاه شوند چرا که برند هایی که در تولید محصولات خود از تکنولوژی پیشرفته و قطعات با کیفیت استفاده می کنند محصولاتی با عمر طولانی تر را به بازار ارائه می دهند.

در بسیاری از مواقع نوسانات برق می تواند منجر به نیاز یخچال به تعمیر شود که در ادامه مطالب راه حل مناسب برای حل این مشکل را به شما معرفی می کنیم.

6 راه حل برای افزایش طول عمر یخچال

 

6 راه حل  برای افزایش طول عمر یخچال

 

روش های بسیاری در جهت افزایش طول عمر یخچال های قدیمی وجود دارند که با رعایت آن ها می توانید علاوه بر استفاده بهتر، مدت زمان بیشتری را از امکانات دستگاه استفاده کنید و همچنین تا سال ها نیاز به تعمیر یخچال قدیمی پیدا نکنید.

مطالعه مفید: افزایش طول عمر یخچال با 8 روش ساده

استفاده از محافظ برق

همانطور که پیش تر اشاره کردیم نوسان برق می تواند منجر به آسیب های فراوان به لوازم برقی شود و بهترین راه حل برای این مشکل استفاده از محافظ های برقی است زیرا این محافظ ها از رسیدن نوسانات برقی مخرب به یخچال جلوگیری می کنند.

عدم جا به جایی

محل قرار گیری یخچال از اهمیت بسیاری برخوردار است زیرا بهتر است یخچال در حالتی قرار بگیرد که کاملا تراز باشد. همچنین در نظر داشته باشید که جا به جایی یخچال به طور مداوم می تواند منجر به آسیب و ضربه به این وسیله برقی شود و در طی طولانی مدت یخچال را با مشکلات متعددی مواجه کند.

پر نکردن تمام ظرفیت موجود در یخچال

 

پر نکردن تمام ظرفیت موجود در یخچال

 

 

سعی کنید همیشه تمام فضای یخچال را پر نکنید و فضاهای خالی در بین مواد غذایی در یخچال ایجاد کنید تا گردش هوا به صورت کامل در تمامی نقاط یخچال صورت بگیرد.

تمیز نکردن یخچال در هنگام اتصال به برق

در حین تمیز کردن یخچال حتما کابل اتصال برق یخچال را از پریز یا محافظ جدا کنید تا از طریق رطوبت آسیبی به یخچال وارد نشود.

مراقبت از یخچال در هنگام سفر

پیش از رفتن به سفر حتما اتصال برق یخچال را قطع کرد و محتویات آن را خارج کنید زیرا ممکن است محتویات موجود در یخچال در هنگام نبود شما فاسد شود.

باز نگه داشتن درب یخچال

 

باز نگه داشتن درب یخچال

 

یکی از عاداتی که ممکن است بسیاری از ما به آن دچار باشیم باز کردن درب یخچال و سپس فکر کردن به انتخاب بین گزینه های موجود در یخچال است که این کار در کوتاه کردن عمر این وسیله بسیار تاثیر دارد و می تواند منجر به نیاز آن به تعمیر شود.

بررسی انواع تعمیر یخچال قدیمی

در ادامه برخی از مشکلاتی که یخچال های قدیمی با آن ها رو به رو می شوند و نحوه تعمیر آن ها را برای شما شرح می دهیم تا در صورت استفاده از یخچال های قدیمی بتوانید تا حد امکان عیب یابی و تعمیر یخچال قدیمی را در منزل را انجام دهید.

برفک

 

برفک

 

برفک یکی از مشکلات همیشگی در تعمیر یخچال قدیمی است زیرا یخچال ها در گذشته از سیستم برفک زدایی برخوردار نبودند و به این دلیل نسبت به یخچال های امروزی از برفک بیش تری برخوردار هستند.

ایجاد برفک منجر به عدم گردش هوا در یخچال می شود و در نتیجه فضای داخلی گرم تر شده و به این دلیل هوای گرم در یخچال منجر به فاسد شدن غذا می شود.

خنک نبودن فضای داخلی

خنک نبودن فضای یخچال معمولا به سه عامل بستگی دارد که در ابتدا باید کندانسور را بررسی کنید و در صورتی که در کندانسور مشکلی وجود نداشت به بررسی گاز یخچال و سپس لاستیک درب بپردازید زیرا ممکن است لاستیک های درب فرسوده شده باشد و هوای فضای خارجی به داخل یخچال نفوذ کند و به این دلیل دمای داخل یخچال بالا می رود و مواد غذایی فاسد می شود.

داغ شدن موتور در تعمیر یخچال قدیمی

داغ شدن موتور در حین فعالیت هر وسیله برقی طبیعی است اما اما دما نباید از حد مشخصی بالاتر برود و بایستی از دمای به خصوصی فراتر نرود زیرا اگر درجه حرارت بیشتر از حد نرمال باشد ممکن است موتور یخچال اورلود کرده باشد که در این صورت باید با متخصص تماس بگیرید و به تعمیر یخچال قدیمی خود بپردازید.

یخ نزدن مواد غذایی در فریزر

 یکی از شایع ترین مشکلات در یخچال های قدیمی کاهش گاز در آن ها است و این مشکل در یخچال ممکن است منجر به یخ نزدن مواد غذایی موجود در فریزر شود در نتیجه در صورت بروز این مشکل ابتدا گاز را بررسی کنید و در صورتی که مشکل به دلیل کمبود گاز باشد باید گاز یخچال را شارژ کنید.

یخ نزدن مواد غذایی در فریزر ممکن است به دلیل وجود مشکلات دیگر همچون خراب شدن کمپرسور، لاستیک درب یخچال، فن و … باشد.

بسته نشدن درب

و کهنه شدن و فرسودگی لاستیک می تواند دلیلی بر بسته نشدن درب یخچال باشد که در این مواقع بایستی لاستیک درب تعویض شود.

مشکل بسته نشدن درب یخچال ممکن است به دلیل آهنربای موجود در لاستیک درب باشد پس حتما آهنربای داخل لاستیک را بررسی کنید زیرا ممکن است آهنربا جذب خود را از دست داده باشد.

به خاطر داشته باشید اگر از یخچال قدیمی استفاده می کنید نباید به هیچ وجه فضای داخلی یخچال را به اندازه ای پر کنید که درب یخچال به سختی بسته شود.

جمع شدن آب زیر یخچال

 

تعمیر یخچال قدیمی

 

مواجه شدن با نشتی ممکن است به دلایل متفاوتی مانند مشکل در اتصالات، خرابی ترموفیوز یا سنسور دیفراست، مسدود شدن مجرای تخلیه آب و یا سوختن المنت که به اوپراتور متصل است باشد.

در بررسی نشتی آب بایستی در اولین قدم لوله آب را بررسی کنید تا از سالم بودن آن مطمئن شوید. تراز کردن یخچال و تمیز کردن لوله تخلیه در هر چند وقت یکبار می تواند تاثیر زیادی در جلوگیری از نشتی آب داشته باشد.

برای تعمیر یخچال قدیمی در زمان نشتی به هیچ وجه بدون داشتن تخصص اقدام به تعمیر یخچال نکنید و حتما از متخصص کمک بگیرید.

موتور یخچال های قدیمی

یکی از مشکلات شایع در استفاده از یخچال های قدیمی ممکن است بروز ایراداتی در عملکرد کمپرسور یا همان موتور یخچال باشد. تعمیر و تعویض موتور یخچال بایستی حتما توسط شخص متخصص انجام شود.

مطالعه مفید: آشنایی با تعمیر کمپرسور یخچال (موتور یخچال)

تنظیم دما در تعمیر یخچال قدیمی

تعمیر یخچال قدیمی به دلیل تنظیم دما یکی از پر هزینه ترین انواع تعمیرات در یخچال است. یکی از وظایف کمپرسور در یخچال فشرده سازی گازمبرد بوده که در مدل های قدیمی تر مشاهده می شود که کمپرسور مجهز به سه لوله مجزا همچون لوله ورود، خروج و تزریق گاز می باشد.

 فشرده شدن گازمبرد منجر به تبدیل آن به حالتی مایع می شود که پس از تبدیل به این حالت از موتور خارج شده و به سمت اپراتور حرکت می کند و سپس از حالت مایع خارج می شود و به سمت لوله های پشت یخچال می رود که در واقع یعنی مجدد به سمت کمپرسور باز می گردد در نتیجه انجام این روند باعث سرد شدن یخچال می شود.

تعمیر یخچال قدیمی توسط صانا سرویس

اگر یخچال شما دارای عملکرد نامناسبی در هر یک از قطعات خود باشد می توانید به راحتی با صانا سرویس تماس گرفته و از خدمات این شرکت بهره مند شوید زیرا تمامی کارکنان این شرکت از تخصص ویژه ای در تعمیر یخچال قدیمی و انواع وسایل برقی برخوردار هستند و می توانند در کوتاه ترین زمان با قیمتی مناسب وسایل برقی منزل شما را تعمیر، سرویس یا قطعات مورد نیاز را تعویض کنند تا با خیالی آسوده از آن ها استفاده کنید.

بی شک یکی از بهترین شرکت های خدماتی در زمینه تعمیر وسایل برقی صانا سرویس در مشهد است زیرا انتخاب این شرکت از مزایای بسیاری همچون کارکنان قابل اطمینان، متخصصین مجرب و با تجربه، قیمت عالی همراه با خدمات حرفه ای، امکان ثبت درخواست به آسانی، پشتیبانی و ….. برخوردار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *