صانا سرویس

تعمیرات و فروشگاه

تلفن

05138721212
09150881992

آدرس

مشهد، بلوار پیروزی، بلوار رضوی، ابتدای رضوی 22، فاز تجاری، پلاک 5

صانا سرویس؛ کنار شما، رو به آینده

آشنایی با تعمیر یخچال امرسان

تعمیر یخچال امرسان

برند امرسان که یکی از تولید کننده های لوازم برقی خانگی در ایران است همواره محصولات بی نظیری را با تنوع بسیار به بازار ارائه می کند.

تولیدات برند امرسان از کیفیت فوق العاده ای برخوردار هستند اما هر وسیله برقی ممکن است نیاز به تعمیر پیدا کند و بایستی در نظر داشته باشیم که تولیدات امرسان مانند دیگر دستگاه ها از قطعات زیادی برخوردار هستند و ممکن است در برخی مواقع نیاز به تعمیر یخچال امرسان پیدا کنید.

ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با انواع مشکلات استفاده از یخچال، نحوه صحیح استفاده از یخچال و  .. آشنا کنیم پس اگر یخچال شما خراب شده است، پیشنهاد می کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید زیرا پس از آگاهی از ادامه مطالب موجود در این صفحه می توانید به راحتی بسیاری از مشکلات یخچال منزل خود را بر طرف کنید.

مطالعه مفید: تعمیر یخچال مشهد

پیشگیری از تعمیر یخچال امرسان

 

پیشگیری از تعمیر یخچال امرسان

 

همانطور که می دانید هر دستگاه برقی ممکن است دچار مشکلاتی شود، اما بایستی در نظر داشت که استفاده صحیح از هر وسیله ای در پیشگیری از نیاز آن دستگاه به تعمیر یا تعویض قطعات بسیار تاثیر دارد.

در نتیجه برای استفاده بهتر و پیشگیری از تعمیر یخچال بهتر است اقداماتی را از پیش انجام دهید که در ادامه مطالب می توانید انواع راه حل های پیشگیری از تعمیر یخچال امرسان را مطالعه کنید.

  • نظافت یخچال
  • انجام سرویس دوره ای
  • قرار دادن یخچال به صورت تراز و در جای مناسب
  • عدم جا به جایی مکرر یخچال
  • پر نکردن یخچال بیش از ظرفیت
  • وجود فضا های خالی بین مواد غذایی در یخچال
  • بررسی دمای یخچال
  • عدم باز نگه داشتن درب یخچال
  • و…

انواع مشکلات در استفاده از یخچال امرسان

هنگامی که یخچال در عملکرد خود دچار اختلال می شود بایستی در ابتدا به بررسی علت بروز مشکل در یخچال بپردازید و سپس مشکل را بر طرف کنید.

در صورت تعمیر نامناسب یا عدم تعمیر یخچال امرسان، ممکن است با مشکلات بیشتری در استفاده از یخچال مواجه شوید در نتیجه بایستی برای تعمیر یخچال از اطلاعاتی برخوردار باشید تا بتوانید به طور صحیح بررسی و تعمیر یخچال خود را انجام دهید.

در ادامه رایج ترین مشکلاتی که ممکن در استفاده از یخچال امرسان به وجود آید را به همراه نحوه بررسی و تعمیر یخچال معرفی می کنیم تا در صورت مواجه شدن با این مشکلات بتوانید در کوتاه ترین زمان به تعمیر قطعات یخچال منزل خود بپردازید.

دمای نامناسب

 

دمای نامناسب

 

یکی از شایع ترین مشکلاتی که ممکن است در استفاده از هر یخچالی با آن مواجه شوید، دمای نامناسب یخچال است که به دلایل متفاوتی پیش می آید. تغییر دما در یخچال موجب فاسد شدن زودتر از موعد محصولات غذایی می شود به این دلیل تعمیر یخچال امرسان در زمان مواجه شدن با دمای نامناسب از اهمیت بسیاری برخوردار است.

برای رفع مشکل گرم شدن یخچال بایستی در اولین بررسی به چک کردن پنل تنظیم دمای یخچال بپردازید و در صورتی که تنظیمات پنل دما، مناسب بود سپس قطعات فنی دستگاه را بررسی کنید.

در تعمیر قطعات فنی بهتر است از تکنسین کمک بگیرید زیرا در صورت عدم دانش و مهارت کافی ممکن است تعمیر به طور صحیح انجام نشود و در نتیجه با مشکلات بیشتری رو به رو شوید.

بوق زدن یخچال همزمان با بسته بودن درب یخچال

در صورت استفاده از یخچال امرسان ممکن است در مواقعی با صدای بوق به صورت مکرر و غیر طبیعی مواجه شوید که در واقع صدای بوق هنگام بسته بودن درب یخچال هشدار دهنده است و بایستی پس از مواجه شدن با صدای بوق به تعمیر یخچال امرسان بپردازید.

یکی از دلایلی که می تواند منجر به صدای بوق مکرر یخچال شود، وجود گرما در یخچال است و بایستی دمای یخچال خود را در ابتدا بررسی کنید.

دلیل دومی که ممکن است علت بوق زدن یخچال باشد، یخ زدگی قطعه اپراتور دستگاه است زیرا در صورت بروز این مشکل فن نمی تواند گردش هوا را به طور صحیح انجام دهد.

برفک

 

برفک

 

پیدایش برفک در یخچال دارای دلایل متفاوتی است که در علت اول بایستی به ورود هوای گرم به فضای داخلی و همچنین وجود رطوبت در دستگاه اشاره کنیم.

یکی از اشتباه ترین عملکرد ها پس از مواجه شدن با برفک تلاش برای کم کردن برفک با استفاده از اشیا نوک تیز است زیرا در صورت استفاده از این وسایل ممکن است دیواره یخچال فریزر شما آسیب ببیند و همچنین اشیا به لوله های داخلی برخورد کند که در نتیجه منجر به نشت گاز خواهد شد.

برای تعمیر یخچال امرسان در زمان مواجه شدن با برفک، بهترین گزینه خاموش کردن یخچال در بازه زمانی 4 الی 5 ساعت است تا برفک ها آب شوند.

روشن نشدن یخچال

برای پیدا کردن علت روشن نشدن یخچال بایستی در ابتدا به بررسی سیم برق، پریز و ترموستات بپردازید زیرا این بخش ها شایع ترین دلایل روشن نشدن دستگاه هستند و همچنین بروز مشکل در قطعاتی همچون رله استارت، خازن، برد الکتریکی، موتور و دیفراست نیز ممکن است دلیل روشن نشدن و در نتیجه نیاز به تعمیر یخچال امرسان باشند.

شنیدن صدای عجیب و غریب

شنیدن صداهای عجیب از یخچال می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد. خرابی در هر یک از قطعات فنی همچون فن اپراتور، موتور، سیستم برفک زدایی، لوله های داخلی، نشت گاز و .. می تواند علت شنیدن صداهای عجیب از یخچال باشد و بایستی برای تعمیر هر یک از این قطعات از تکنسین های با تجربه در زمینه تعمیر یخچال امرسان کمک بگیرید.

مواجه شدن با بوی بد یخچال

 

مواجه شدن با بوی بد یخچال

 

یکی از آزار دهنده ترین مشکلاتی که ممکن است در استفاده از هر یخچالی با آن مواجه شوید، بوی بد است. بوی بد در یخچال دلایل مختلفی همچون نشت گاز، گرم بودن یخچال، قارچ زدگی، نشت آب و … دارد.

جالب است بدانید بو هایی که ممکن است در استفاده از یخچال با آن ها مواجه شوید متفاوت هستند و در واقع هر نوع بویی به دلایل متفاوتی به وجود می آیند.

تعمیر کمپرسور یخچال

 

تعمیر یخچال امرسان

 

کمپرسور یکی از مهم ترین قطعات به کار رفته در سیستم پیچیده یخچال است به طوری که اگر این قطعه از عملکرد مناسبی بر خوردار نباشد ممکن است موجب عدم فعالیت یخچال شود و همچنین منجر به خراب شدن قطعات دیگر نیز می شود.

داغ شدن موتور، کار نکردن کمپرسور، صدای زیاد و … همگی نشان دهنده نیاز کمپرسور به تعمیر هستند و در صورت مواجه شدن با هر یک از این علائم بایستی به تعمیر یخچال امرسان بپردازید.

مطالعه مفید: آشنایی با تعمیر کمپرسور یخچال (موتور یخچال)

کاهش گاز در یخچال

 

کاهش گاز در یخچال

 

کاهش گاز یا تمام شدن گاز یکی از انواع دلایل تعمیر یخچال امرسان است. در واقع بر خلاف تصور بسیاری از افراد، کاهش گاز در یخچال به طور طبیعی وجود ندارد و در صورتی که با این مشکل در دستگاه خود مواجه شدید در حقیقت یخچال شما دچار نشت گاز شده است و باید برای رفع این مشکل در جهت تعمیر یخچال خود اقدام کنید.

نشت گاز یکی از خطرناک ترین مشکلاتی بوده که ممکن است در استفاده از یخچال به وجود آید و دلایل متفاوتی ممکن است منجر به نشت گاز در یخچال شوند.

برای بررسی نشت گاز در یخچال در اولین قدم بایستی، اوپراتور دستگاه را بررسی کنید و از سلامت آن اطمینان حاصل کنید و سپس کندانسور و موتور را چک کنید.

بهتر است برای تعمیر یخچال در صورت مواجه شدن با نشت گاز، حتما از یک متخصص با تجربه کمک بگیرید زیرا برای حل مشکل کاهش گاز و همچنین اتمام گاز ممکن است یخچال نیاز به شارژ مجدد گاز داشته باشد که برای انجام این کار بایستی از تجهیزات بسیاری برخوردار باشید.

مطالعه مفید: آشنایی با علائم کم شدن گاز یخچال | چه کارهایی منجر به نشست گاز در یخچال می شود؟

خرابی فن در تعمیر یخچال امرسان

 

خرابی فن در تعمیر یخچال امرسان

 

فن یکی از قطعاتی است که همواره فعالیت آن دائمی بوده و خرابی در فن ممکن است منجر به بروز مشکلات در دیگر قطعات شود. این وسیله که از بالا رفتن حرارت موتور پیشگیری می کند ممکن است با مشکلاتی همچون صدای زیاد، از کار افتادن، عدم چرخش به طور صحیح، سرعت پایین در چرخش و همچنین شکستن پره های فن مواجه شود.

در صورت مشاهده برخی از مشکلات ذکر شده ممکن است نیاز به تعمیر یخچال امرسان و در مواردی نیاز به تعویض فن نیز داشته باشید.

خرابی فیلتر تصفیه آب

 

خرابی فیلتر تصفیه آب

 

فیلتر تصفیه آب در یخچال در واقع علاوه بر وظیفه معدنی کردن آب و همچنین افزودن نیترات به آب، آب را از وجود هرگونه باکتری پاکسازی می کند.

یخچال به صورت اتومات مخزن را با استفاده از آب شهری پر می کند و پس از انجام فرایند تصفیه آب شما می توانید به آسانی از آب خنک و همچنین یخ در یخچال استفاده کنید.

در مواردی ممکن است فیلتر تصفیه آب با مشکلاتی مواجه شود که بایستی حتما در این زمینه با متخصص تعمیر یخچال تماس بگیرید.

مطالعه مفید: تعویض نکردن فیلتر یخچال چه عوارضی دارد؟

مجموعه صانا سرویس

صانا سرویس مجموعه ای با بهترین تکنسین ها در زمینه تعمیر لوازم برقی خانگی است. در صورتی که لوازم برقی منزل شما با مشکل مواجه شوند می توانید با صانا سرویس تماس بگیرید و علاوه بر مشاوره تلفنی از مراجعه حضوری تکنسین ها برخوردار شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *