صانا سرویس

تعمیرات و فروشگاه

تلفن

05138721212
09150881992

آدرس

مشهد، بلوار پیروزی، بلوار رضوی، ابتدای رضوی 22، فاز تجاری، پلاک 5

صانا سرویس؛ کنار شما، رو به آینده

بررسی 13 ارور لباسشویی پاکشوما

ارور لباسشویی پاکشوما

ارور لباسشویی پاکشوما یکی از مهم ترین مواردی است که اگر از لباسشویی پاکشوما استفاده می کنید بایستی در مورد آن آگاهی لازم را داشته باشید چرا که برای استفاده بهتر از این دستگاه بایستی به طور کامل معنای هر یک از انواع ارور لباسشویی پاکشوما را بدانید بنابراین قصد داریم تا در این مقاله به بررسی انواع ارور ماشین لباسشویی بپردازیم

در صورتی که با ارور های مختلف در ماشین لباسشویی مواجه می شوید و معنای آن ها را نمی دانید به شما پیشنهاد می کنیم که تا ادامه مطالب با ما همراه باشید زیرا در این مقاله علاوه بر معنای هر یک از ارور های ماشین لباسشویی پاکشوما نحوه رفع و بررسی آن ها را به شما معرفی کرده ایم تا در صورت مواجه شدن با این ارور ها در کوتاه ترین زمان به رفع آن ها بپردازید.

مطالعه مفید: تعمیر لباسشویی پاکشوما مشهد

انواع خطا در ماشین لباسشویی پاکشوما

 

انواع خطا در ماشین لباسشویی پاکشوما

 

پیش از آشنایی با هر یک از انواع ارور لباسشویی پاکشوما لازم به ذکر است که هر یک از ارور هایی که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد، نحوه بررسی و رفع متفاوتی دارند چرا که برخی از آن ها توسط شما قابل تعمیر بوده اما ارور هایی وجود دارند که بایستی برای رفع آن ها از تکنسین تعمیر لباسشویی پاکشوما مشهد کمک بگیرید.

مطالعه مفید: آشنایی با تاریخچه ماشین لباسشویی

خطای e1 در ماشین لباسشویی پاکشوما

این ارور هنگامی مشاهده می شود که سرعت آبگیری دستگاه کند بوده و بیشتر در مواقعی ماشین لباسشویی با این مشکل مواجه می شود که در آپارتمان های واقع در بالاترین قسمت ساختمان ها قرار گرفته باشد.

لازم به ذکر است که خطای e1 در مواردی که شیر برقی و فیلتر ورودی با مشکل مواجه شده باشد نیز نمایش داده خواهد شد.

خطای pe در ماشین لباسشویی پاکشوما

 

خطای pe در ماشین لباسشویی پاکشوما

 

نمایش این ارور به دلیل خرابی هیدروستات دستگاه بوده و رفع مشکل در این قطعه تنها توسط تکنسین تعمیر لباسشویی پاکشوما مشهد امکان پذیر است.

خطای ue در ماشین لباسشویی پاکشوما

این ارور لباسشویی پاکشوما به دلایل بسیاری نمایش داده می شود که در ادامه چند مورد از آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • فرسودگی قطعات و طولانی شدن فرآیند شست و شو لباس ها
  • پر کردن مخزن دستگاه بیشتر از ظرفیت یا کمتر از ظرفیت دستگاه
  • عدم تراز بودن سطح ماشین لباسشویی پاکشوما
  • و …

در ادامه نحوه بررسی و رفع این ارور لباسشویی پاکشوما را برای شما شرح داده ایم تا با مطالعه آن در کوتاه ترین زمان به رفع ارور ue بپردازید.

در صورتی که این ارور به دلیل حجم بسیار زیاد لباس ها در دستگاه نمایش داده شده است، بایستی سیم برق ماشین لباسشویی را از پریز جدا کرده و دستگاه را خاموش کنید و سپس حجم لباس های داخل دستگاه را کم کنید چرا که لباس ها پس از تماس با آب از سنگینی بیشتری برخوردار خواهند شد و به این دلیل بایستی ظرفیت لباس ها از میزانی که برای دستگاه تعیین شده است مقداری کم تر باشد تا پس از خیس شدن لباس ها با این ارور مواجه نشوید.

پیش تر ذکر کرده ایم که یکی از دلایل نمایش این ارور لباسشویی پاکشوما به علت تراز نبودن سطح ماشین لباسشویی است که بایستی برای رفع این مشکل در زمانی که دستگاه در حال انجام فرآیند خشک کردن لباس ها است زیر ماشین لباسشویی چوب یا مقوا قرار دهید تا پایه ها هم سطح شوند.

لباس ها را به هیچ وجه به صورت مچاله شده در دستگاه قرار ندهید.

از شست و شو لباس های بزرگ همچون حوله، کاپشن و .. در ماشین لباسشویی خودداری کنید و در صورتی که چنین لباس هایی را در مخزن دستگاه قرار دادید برنامه های شست و شوی ساده را برای آن ها انتخاب کنید.

یکی از دلایل ایجاد این ارور لباسشویی پاکشوما، برد الکتریکی است و همانطور که می دانید حساس ترین قطعه در ماشین لباسشویی برد الکتریکی به شمار می رود، بنابراین تعمیر این قطعه بایستی توسط تکنسین تعمیر ماشین لباسشویی انجام شود.

سنسور تاخو یا تاکو یکی دیگر از دلایل نمایش ارور ue است و در صورتی که این ارور به دلیل خرابی این قطعه نمایش داده شود بایستی به تعویض آن بپردازید چرا که امکان تعمیر آن وجود ندارد.

آخرین علتی که ممکن است منجر به نمایش این ارور شود قطعی در اتصالات سیم ها است که بررسی این مشکل در ماشین لباسشویی بایستی توسط تکنسین انجام شود.

مطالعه مفید: معرفی انواع ارور لباسشویی سامسونگ

خطای fe در ماشین لباسشویی پاکشوما

آبگیری دستگاه بیشتر یا کمتر از استاندارد آبگیری، منجر به نمایش این ارور می شود هر چند که دلایل دیگری مبنی بر نمایش این ارور لباسشویی پاکشوما وجود دارند که در ادامه چند نمونه از آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • برد الکتریکی
  • هیدروستات
  • کپسول هیدروستات
  • شلنگ هیدروستات
  • سیم کشی در بین المان ها
  • و …

خطای e10 در ماشین لباسشویی پاکشوما

در صورتی که فرآیند آب رسانی در دستگاه با مشکل مواجه شود با این ارور لباسشویی پاکشوما مواجه خواهید شد. در واقع این ارور نشان دهنده اختلالی است که به این دلیل ماشین لباسشویی قادر به انجام فعالیت های خود نیست. در ادامه تمامی مراحل رفع این ارور را به شما معرفی خواهیم کرد.

شلنگ ماشین لباسشویی را بررسی کنید

شیر ورودی را باز کنید تا از قطع نبودن آب اطمینان حاصل کنید.

شیر برقی را نیز مورد بررسی قرار دهید و در صورتی که علت نمایش ارور را در شیر برقی و شیر ورودی پیدا نکردید بایستی از متخصص تعمیر ماشین لباسشویی کمک بگیرید.

خطای e12 در ماشین لباسشویی پاکشوما

یکی از انواع ارور لباسشویی پاکشوما، ارور e12 است که دلایل بسیاری منجر به نمایش این ارور می شوند. در ادامه چند نمونه از این دلایل را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • پر شدن آب در محفظه ی دستگاه بیشتر از ظرفیت
  • بروز مشکل در پمپ تخلیه
  • خرابی شیر برقی
  • خرابی سنسور تشخیص میزان سطح آب

لازم به ذکر است که برای رفع این ارور بایستی شیر برقی، پمپ تخلیه و همچنین سنسور تنظیم سطح آب مورد بررسی قرار بگیرد و در صورت بروز مشکل در هر یک از آن ها به تعویض این قطعات بپردازید.

خطای OE در ماشین لباسشویی پاکشوما

 

خطای OE در ماشین لباسشویی پاکشوما

 

در صورتی که پمپ تخلیه در ماشین لباسشویی با مشکل مواجه شده باشد با این ارور لباسشویی پاکشوما مواجه خواهید شد و همچنین بروز مشکل در برد الکتریکی منجر به نمایش این ارور خواهد شد.

برای رفع ارور OE بایستی به بررسی لوله تخلیه بپردازید و در صورتی که پیچ خوردگی یا گرفتگی در این لوله مشاهده شد به رفع آن بپردازید اما اگر در لوله تخلیه مشکلی مشاهده نشد بایستی پمپ تخلیه را بررسی کنید و در صورت خرابی این قطعه به تعمیر آن بپردازید.

در مواردی مشاهده می شود که در پمپ تخلیه و لوله تخلیه مشکلی وجود ندارد در نهایت بروز مشکل در برد الکتریکی است و بایستی از متخصص تعمیر ماشین لباسشویی کمک بگیرید.

مطالعه مفید: راهنمای ارور ماشین لباسشویی ال جی

خطای E21 در ماشین لباسشویی پاکشوما

 

ارور لباسشویی پاکشوما

 

در صورتی که ماشین لباسشویی شما در تخلیه آب با مشکل مواجه شود این ارور لباسشویی پاکشوما در پنل دستگاه نمایش داده می شود. گرفتگی شلنگ، خرابی پمپ و برد الکتریکی نیز منجر به نمایش این ارور در پنل دستگاه خواهند شد.

برای رفع این ارور در ابتدا به نظافت شلنگ تخلیه بپردازید و در صورتی که اجسام خارجی منجر به انسداد شلنگ بودند آن ها را خارج کنید، اگر پس از نظافت شلنگ تخلیه ارور بر طرف نشد بایستی پمپ تخلیه را بررسی کنید تا گرفتگی یا خرابی در آن وجود نداشته باشد.

خطای E30 در ماشین لباسشویی پاکشوما

اگر در درب یا برد الکتریکی ماشین لباسشویی مشکلی وجود داشته باشد با خطای E30 در پنل ماشین لباسشویی پاکشوما مواجه خواهید شد. در مواردی مشاهده می شود که میکروسوئیچ درب خراب شده و به این دلیل درب دستگاه بسته نمی شود بنابراین ارور E30 در پنل دستگاه نمایش داده می شود.

لازم به ذکر است که اگر میکروسوئیچ خراب شده باشد امکان تعمیر آن وجود ندارد و بایستی به تعویض آن بپردازید.

خطای E31 در ماشین لباسشویی پاکشوما

بروز مشکل در برد الکتریکی منجر به نمایش این ارور لباسشویی پاکشوما می شود و همانطور که می دانید این قطعه همانند مغز انسان است و تمامی دستورات به قطعات دیگر در ماشین لباسشویی از طریق این قطعه ارسال می شود بنابراین در صورتی که با این ارور مواجه شده اید بایستی در کوتاه ترین زمان با تکنسین تعمیر ماشین لباسشویی تماس بگیرید چرا که خرابی برد الکتریکی ممکن است منجر به بروز مشکل در دیگر قطعات دستگاه شود.

خطای E34 در ماشین لباسشویی پاکشوما

در صورتی که با این ارور لباسشویی پاکشوما مواجه شدید بایستی به سراغ بررسی سنسور حرارت سنج آب بروید چرا که وظیفه این سنسور تشخیص و تعیین حرارت مناسب آب در دستگاه است.

در صورتی که سنسور حرارت سنج آب خراب شده باشد امکان تعمیر آن وجود ندارد و بایستی به تعویض آن بپردازید.

خطای E36 در ماشین لباسشویی پاکشوما

اگر آب به میزان لازم در دستگاه گرم نشود این ارور در پنل دستگاه نمایش داده می شود و برای بررسی این ارور بایستی در ابتدا برد الکتریکی و المنت دستگاه را چک کنید زیرا برای افزایش دمای آب در ماشین لباسشویی این دو قطعه از وظایف بسیاری برخوردار هستند و در صورتی که هر یک از آن ها با مشکل مواجه شود، امکان افزایش دمای آب وجود ندارد.

مطالعه مفید: کدهای خطا و ارورهای ماشین لباسشویی پاکشوما (تمام مدلها)

خطای E70 در ماشین لباسشویی پاکشوما

 

خطای E70 در ماشین لباسشویی پاکشوما

 

این ارور لباسشویی پاکشوما نشان دهنده خراب شدن دکمه های پنل در ماشین لباسشویی پاکشوما است. این ارور از اهمیت بسزایی برخوردار است زیرا این مشکل منجر به قطع ارتباط برد اصلی با پنل دستگاه می شود.

برای بررسی و رفع این ارور بایستی اتصالات بین برد الکتریکی و پنل اصلی را بررسی کنید تا دچار مشکل نشده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *