صانا سرویس

تعمیرات و فروشگاه

تلفن

05138721212
09150881992

آدرس

مشهد، بلوار پیروزی، بلوار رضوی، ابتدای رضوی 22، فاز تجاری، پلاک 5

صانا سرویس؛ کنار شما، رو به آینده

شناسایی انواع خطاهای لباسشویی پاکشوما و نحوه رفع آن ها

خطاهای لباسشویی پاکشوما

ماشین های لباسشویی هر روزه همراه با قابلیت و همچنین امکانات بیشتری طراحی و تولید می شوند، اما در چند دهه اخیر یکی از بهترین ویژگی های تعبیه شده در سیستم انواع ماشین لباسشویی، امکان تشخیص بروز مشکل در سیستم داخلی و نمایش خطاهای لباسشویی پاکشوما می باشد. در واقع نمایش خطاهای لباسشویی پاکشوما منجر به پیشگیری از بروز بسیاری از مشکلات جدی و همچنین عدم نیاز به تعمیر لباسشویی پاکشوما مشهد است.

امروزه انواع ماشین لباسشویی پاکشوما قادر به تشخیص و همچنین نمایش ارور های ایجاد شده در سیستم دستگاه می باشند، بنابراین در صورتی که از این دستگاه در منزل خود استفاده می کنید پیشنهاد می کنیم در ادامه مطالب با ما همراه باشید، چرا که در این مقاله به معرفی تمام ارور های ماشین لباسشویی و نحوه رفع هر یک از آن ها می پردازیم.

انواع خطاهای لباسشویی پاکشوما

 

خطاهای لباسشویی پاکشوما

 

خطاهای لباسشویی پاکشوما، در واقع اختلال و مشکلاتی هستند که توسط سنسور در دستگاه شناسایی شده و در پنل ماشین لباسشویی نمایش داده می شوند تا کاربران متوجه بروز مشکل ایجاد شده در دستگاه شده و به رفع آن بپردازند.

شناسایی ارور های ماشین لباسشویی علاوه بر پیشگیری از بروز مشکلات جدی تر در دستگاه، می تواند در استفاده بهتر شما از ماشین لباسشویی تاثیر گذار باشد، بنابراین یکی از نکاتی که افراد بایستی پیش از استفاده از انواع ماشین لباسشویی به خصوص ماشین لباسشویی پاکشوما بدان توجه داشته باشند، شناسایی خطاهای لباسشویی است.

در ادامه انواع ارور های موجود در ماشین لباسشویی پاکشوما را همراه با علت و همچنین نحوه رفع هر یک از آن ها به شما معرفی خواهیم کرد.

ارور DE در لباسشویی پاکشوما

 

ارور DE در لباسشویی پاکشوما

 

اگر ارور DE را در صفحه نمایش لباسشویی خود مشاهده کرده اید، بایستی سریعا به بررسی میکروسوئیچ درب دستگاه بپردازید، چرا که اصلی ترین علت ایجاد این ارور بروز مشکل در میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی پاکشوما یا سوختن آن می باشد.

توجه داشته باشید که اگر پس از بررسی درب ماشین لباسشویی با هیچ گونه مشکلی در این بخش مواجه نشدید، بایستی برد الکتریکی دستگاه را بررسی کنید.

همانطور که پیش تر ذکر کرده ایم ارور DE به علت بروز مشکل در میکروسوئیچ درب یا اختلال در برد الکتریکی ایجاد می شود و همانطور که می دانید این دو قطعه از حساسیت و همچنین پیچیدگی نسبتا زیادی برخوردار هستند، بنابراین بهتر است برای رفع ارور DE از تکنسین تعمیر لباسشویی مشهد کمک بگیرد.

ارور OE در لباسشویی پاکشوما

علت ایجاد ارور OE بروز مشکل در برد الکتریکی یا پمپ تخلیه دستگاه را شامل می شود و یکی از رایج ترین مشکلاتی که همراه با نمایش این ارور رخ می دهد، عدم تخلیه شدن آب لباسشویی پس از اتمام فرآیند شست و شو می باشد، بدین دلیل در صورت مواجه شدن با این ارور بایستی در مرحله اول به بررسی لوله تخلیه دستگاه بپردازید چرا که مواردی همچون پیچ خوردگی یا انسداد لوله تخلیه با اشیای خارجی منجر به عدم تخلیه آب و در نتیجه ایجاد ارور OE می شود.

اگر علت ایجاد ارور OE تنها بروز مشکل در لوله تخلیه یا پمپ تخلیه باشد، امکان تعمیر خانگی آن وجود دارد اما در صورتی که برد الکتریکی دستگاه شما با اختلال مواجه شده باشد، بایستی از تکنسین تعمیر برد لباسشویی کمک بگیرید.

ارور PE در لباسشویی پاکشوما

 

ارور PE در لباسشویی پاکشوما

 

معمولا هر یک از انواع خطاهای لباسشویی پاکشوما دلایل مختلفی را شامل می شوند، اما در صورتی که با ارور PE در ماشین لباسشویی خود مواجه شده اید بایستی مستقیما به سراغ بررسی هیدروستات بروید، چرا که علت ایجاد ارور PE در لباسشویی پاکشوما تنها اختلال در قطعه هیدروستات می باشد.

هیدروستات قطعه این است که وظیفه کنترل سطح آب ورودی را در درام ماشین لباسشویی بر عهده دارد و در صورت بروز مشکل در این قطعه، دستگاه شما با مشکلات بسیاری مواجه خواهد شد.

در بسیاری از مواقع پس از مشاهده کردن این ارور در لباسشویی پاکشوما بایستی به تعویض هیدروستات ماشین لباسشویی پاکشوما بپردازید، چرا که احتمال سوختن هیدروستات در صورت نمایش این ارور زیاد است.

ارور E10 در لباسشویی پاکشوما

 

ارور E10 در لباسشویی پاکشوما

 

یکی از انواع خطاهای لباسشویی پاکشوما، ارور E10 می باشد که در واقع این ارور پس از بروز مشکل عدم آبگیری کردن دستگاه ایجاد می شود و برای رفع آن بایستی به بررسی مواردی همچون بسته بودن شیر آب، قطعه هیدروستات لباسشویی، برد الکتریکی، شلنگ ورودی و خروجی، شیر برقی و … بپردازید.

یکی از مهم ترین مواردی که در صورت مشاهده این ارور بایستی در قدم اول به بررسی آن بپردازید شلنگ ورودی آب می باشد، در بسیاری از موارد ممکن است علت ایجاد این ارور پیچ خوردگی یا فرسودگی شلنگ ورودی آب باشد که در این صورت امکان تعمیر یا تعویض شلنگ ورودی آب در کوتاه ترین زمان وجود دارد و نیازی به درخواست کمک از تکنسین تعمیر یخچال ندارید، اما در صورت بروز مشکل در قطعاتی همچون برد الکتریکی ماشین لباسشویی بایستی از تعمیرگاه ماشین لباسشویی معتبر کمک بگیرید و هرگز بدون دانش و تخصص کافی اقدام به تعمیر قطعات حساس ماشین لباسشویی نکنید.

ارور E12 در لباسشویی پاکشوما

این ارور از انواع  خطاهای لباسشویی پاکشوما معمولا همراه با پر شدن آب دستگاه بیشتر از اندازه در صفحه نمایش ماشین لباسشویی نمایش داده می شود و در واقع علت اصلی ایجاد این ارور بروز مشکل در قطعاتی همچون سنسور هیدروستات، پمپ تخلیه، شیر برقی و … می باشد. برای رفع ارور E12 ماشین لباسشویی پاکشوما بایستی در مرحله اول به بررسی پمپ تخلیه بپردازید.

در واقع ارور E12 ماشین لباسشویی پاکشوما به دلیل عدم تخلیه آب در ماشین لباسشویی ایجاد می شود، بنابراین بایستی در ابتدا تمامی بخش های مرتبط با فرآیند تخلیه آب را در سیستم ماشین لباسشویی بررسی کنید.

در صورت مواجه شدن با خطاهای لباسشویی پاکشوما که با پمپ تخلیه مرتبط هستند، ممکن است نیازمند تعویض پمپ تخلیه شوید، بنابراین در ادامه نحوه تعویض پمپ تخلیه را به طور کامل به شما معرفی خواهیم کرد.

  1. سیم برق دستگاه را از پریز جدا کنید.
  2. آب موجود در مخزن را به طور کامل خارج کنید.
  3. پیچ های نصب شده در پشت ماشین لباسشویی و همچنین پنل بالا را باز کنید.
  4. پس از جداسازی بدنه ماشین لباسشویی پمپ تخلیه را بیابید.( پمپ تخلیه در پایین ترین بخش ماشین لباسشویی و سمت راست تعبیه شده است.)
  5. پمپ تخلیه را با استفاده از پیچ گوشتی و باز کردن پیچ ها از ماشین لباسشویی جدا کنید. ( برای جدا سازی پمپ تخلیه بایستی آن را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید.)
  6. تمام مراحلی که پیش تر ذکر کرده ایم را به طور برعکس برای نصب پمپ تخلیه جدید انجام دهید.

لازم به ذکر است که در صورت عدم مشکل در پمپ تخلیه ماشین لباسشویی، احتمال بروز مشکل در بخش هایی همچون شیر برقی، سنسور تشخیص میزان سطح آب لباسشویی و .. زیاد بوده و بایستی حتما به بررسی قطعات ذکر شده بپردازید و در صورت عدم امکان تعمیر هر یک از آن ها، از تکنسین تعمیر ماشین لباسشویی مشهد برای تعویض آن ها کمک بگیرید.

ارور E20 در لباسشویی پاکشوما

یکی از انواع خطاهای لباسشویی پاکشوما، ارور E20 می باشد که در صورت مشاهده این ارور بایستی در مدار پمپ تخلیه به عیب یابی دستگاه بپردازید.

در صورتی که ماشین لباسشویی شما از صدای نسبتا زیادی حین فعالیت برخوردار است، احتمال بروز مشکل در پمپ تخلیه دستگاه شما زیاد بوده و بایستی به عیب یابی یا تعویض این قطعه اقدام کنید.

ارور E21 در لباسشویی پاکشوما

 

ارور E21 در لباسشویی پاکشوما

 

برای عیب یابی و رفع ارور E21 در ماشین لباسشویی پاکشوما، بایستی قطعاتی که در ادامه ذکر خواهیم کرد را بررسی کنید.

  • پمپ تخلیه
  • شلنگ تخلیه
  • برد الکتریکی

در واقع همراه با نمایش این ارور ممکن است با مشکل عدم تخلیه به موقع آب در ماشین لباسشویی مواجه شوید و تا عیب یابی و رفع مشکل ایجاد شده در قطعه اصلی، تخلیه آب در دستگاه شما انجام نمی شود.

یکی از رایج ترین دلایل عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی، انسداد شلنگ تخلیه می باشد که برای رفع آن بایستی در ابتدا این قطعه را تمیز کنید و سپس با استفاده از فشار آب زیاد همراه با دمای بالا به خارج کردن اجسام خارجی که باعث انسداد شلنگ تخلیه شده اند بپردازید.

ارور E3D در لباسشویی پاکشوما

 

ارور E3D در لباسشویی پاکشوما

 

یکی از انواع خطاهای لباسشویی پاکشوما، ارور E3D می باشد که علت اصلی ایجاد این ارور مرتبط با نوسانات برقی شدید در منزل بوده و در صورت استفاده از محافظ برق مناسب می توانید از ایجاد این ارور پیشگیری کنید.

ارورهای E30 و E31 در لباسشویی پاکشوما

هر دو خطاهای لباسشویی پاکشوما از بروز مشکل در درب دستگاه یا برد الکتریکی به ما خبر می دهند و در صورت عدم بسته شدن درب ماشین لباسشویی حتما با یکی از ارور های ذکر شده مواجه خواهید شد.

برای رفع ارور های ذکر شده در مرحله اول به بررسی و عیب یابی درب دستگاه بپردازید و در صورت اطمینان از سلامت درب دستگاه از تکنسین تعمیر ماشین لباسشویی برای بررسی برد الکتریکی کمک بگیرید.

ارور E33 در لباسشویی پاکشوما

اگر سنسور سطح آب ماشین لباسشویی شما دچار اختلال در عملکرد خود باشد، حتما با ارور E33 در صفحه نمایش دستگاه خود مواجه خواهید شد.

عدم تشخیص درست میزان سطح آب منجر به ورود آب بیش از حد به مخزن ماشین لباسشویی خواهد شد که در نتیجه دستگاه را با مشکلات متعددی مواجه خواهد کرد، بنابراین عیب یابی ماشین لباسشویی در صورت مواجه شدن با این ارور از اهمیت بسزایی برخوردار است.

ارورهای E34 و E35 در لباسشویی پاکشوما

این خطاهای لباسشویی پاکشوما در صورت خرابی مدار سنسور حرارت سنج آب در دستگاه ایجاد می شوند و برای رفع آن ها بایستی در مرحله اول ولوم دما را در برد الکتریکی بررسی کنید. توجه داشته باشید که اگر سنسور ترمیستور NTC ماشین لباسشویی در عملکرد خود با اختلال مواجه شده باشد، بایستی برای تعمیر این قطعه از متخصص تعمیر لباسشویی کمک بگیرید.

ارور E36 در لباسشویی پاکشوما

عدم افزایش دمای آب در ماشین لباسشویی، یکی از جدی ترین مشکلاتی است که بایستی در کوتاه ترین زمان به رفع آن بپردازید و ارور E36، در واقع هشداری مبنی بر عدم افزایش دمای آب در ماشین لباسشویی پاکشوما می باشد که بایستی برای رفع این ارور برد الکتریکی و همچنین المنت ماشین لباسشویی را عیب یابی کنید.

ارورهای E40 و E41 در لباسشویی پاکشوما

اگر با این خطاهای لباسشویی پاکشوما در صفحه نمایش دستگاه مواجه شده اید، در واقع برنامه شست و شو از حافظه ماشین لباسشویی شما پاک شده است و برای رفع این خطاهای لباسشویی پاکشوما بایستی به عیب یابی ایپروم بپردازید.

شایان ذکر است که در صورت مواجه شدن با این ارور ها بایستی برنامه شست و شو را مجدد تنظیم کنید.

ارور E60 در لباسشویی پاکشوما

اگر کمپرسور ماشین لباسشویی شما در عملکرد خود با اختلال مواجه شده باشد، این ارور در صفحه نمایش دستگاه نمایش داده می شود و برای رفع آن بایستی به بررسی و تعمیر موتور لباسشویی بپردازید. مواردی همچون اتصالی در مدار برد، منجر به بروز مشکل در موتور ماشین لباسشویی شما خواهند شد که در نتیجه ارور E60 ایجاد خواهد شد.

ارور E70 در لباسشویی پاکشوما

یکی از مهم ترین خطاهای لباسشویی پاکشوما، ارور E70 می باشد که اصلی ترین علت آن، عدم عملکرد دکمه های دستگاه است.

عدم عملکرد دکمه های ماشین لباسشویی به ناموفق بودن ارتباط دکمه ها با برد اصلی مرتبط است، بدین دلیل یکی از قطعاتی که بایستی برای رفع این ارور نسبت به بررسی آن اقدام کنید، برد الکتریکی ماشین لباسشویی پاکشوما است.

در صورت سلامت برد الکتریکی، سیم های ارتباطی متصل به پنل اصلی را چک کنید تا دچار قطعی نباشند.

ارور E12 در لباسشویی پاکشوما

یکی از انواع خطاهای لباسشویی پاکشوما، ارور E12 است که پس از پر شدن بیش از اندازه ماشین لباسشویی با آب در صفحه نمایش دستگاه ایجاد می شود و همچنین در صورتی خراب شدن بسیاری از قطعات ماشین لباسشویی ممکن است با این ارور مواجه شوید.

برای رفع این ارور قطعاتی همچون سنسور هیدروستات، پمپ تخلیه، شیر برقی و … را بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *