صانا سرویس

تعمیرات و فروشگاه

تلفن

05138721212
09150881992

آدرس

مشهد، بلوار پیروزی، بلوار رضوی، ابتدای رضوی 22، فاز تجاری، پلاک 5

صانا سرویس؛ کنار شما، رو به آینده

آشنایی با تاریخچه ماشین لباسشویی

تاریخچه ماشین لباسشویی

لباسشویی یکی از بهترین ماشین های اختراع شده تا به امروز بوده که از محبوبیت بسیاری در بین مردم برخوردار است زیرا استفاده از این دستگاه موجب کاهش حجم کاری و فعالیت نسبتا زیاد انسان ها شد. در مطالعه تاریخچه ماشین لباسشویی با نحوه شست و شوی لباس ها در گذشته، مزایای ماشین لباسشویی، مخترعان این دستگاه و … آشنا خواهید شد.

طراحی این دستگاه در تاریخچه ماشین لباسشویی مسیر طولانی را تا به امروز سپری کرده است اما پس از مطالعه این مقاله این مسیر طولانی را تنها در پنج دقیقه طی خواهید کرد.

مطالعه مفید: تعمیر لباسشویی مشهد به صورت تخصصی

پیش از اختراع اولین ماشین لباسشویی

 

پیش از اختراع اولین ماشین لباسشویی

 

پیش از آشنایی با تاریخچه ماشین لباسشویی بهتر است در ابتدا با نحوه شست و شوی لباس ها قبل از اختراع اولین ماشین لباسشویی آشنا شوید.

انسان ها در گذشته ساعات نسبتا طولانی را به شست و شوی لباس ها اختصاص می دادند و به دلیل عدم دسترسی آسان به آب در بسیاری از موارد برای شست و شوی لباس های خود مجبور به استفاده از آب رودخانه و … بودند. جالب است بدانید انسان ها برای نظافت لباس های خود از خاکستر آتش نیز استفاده می کردند. لازم به ذکر است که شست و شوی لباس ها در فصول سرد سال با آسیب های فراوانی برای بدن انسان ها همراه بوده است.

مسیر پیشرفت در تاریخچه ماشین لباسشویی

 

مسیر پیشرفت در تاریخچه ماشین لباسشویی

 

یکی از مهم ترین موارد در تاریخچه این دستگاه، مخترعان و همچنین طراحی های متفاوت از اولین ماشین لباسشویی تا به امروز به شمار می رود که در این راستا می توانید در ادامه با مهم ترین جهش ها در تاریخچه ساخت این ماشین منحصر به فرد آشنا شوید.

مطالعه مفید: آموزش تمیز کردن فیلتر لباسشویی در 30 دقیقه

اولین طراحی ماشین لباسشویی

 

اولین طراحی ماشین لباسشویی

 

در واقع اولین فردی که موفق به ساخت و طراحی این ماشین فوق العاده بود ” یعقوب کریستین شوفر” بود، او ماشین لباسشویی را در سال 1767 میلادی طراحی و در کشور آلمان معرفی کرد. در واقع این طراحی، اختراع اولین ماشین لباسشویی به شمار می رود.

طراحی اولین ماشین لباسشویی به صورتی بود که کاربر با استفاده از دسته چوبی دستگاه و چرخاندن آن یک تخته چوبی را روی لباس ها حرکت می داد و از این طریق لباس ها تمیز می شدند. پس از گذشت چندین سال شیار هایی روی دیواره های این دستگاه تعبیه شد تا در نهایت موجب نظافت بیشتر لباس ها شوند.

در واقع شست و شوی لباس ها توسط این دستگاه همانند شست و شو با دست بود زیرا این دستگاه قادر به فعالیت، بدون دخالت نیروی انسانی نبود.

دومین طراحی ماشین لباسشویی

دومین جهش در تاریخچه ماشین لباسشویی در سال 1904 بود که در آن زمان پس از معرفی طراحی ماشین لباسشویی جدید، روزنامه ها و همچنین مجلات بسیاری شروع به انتشار طراحی این دستگاه کردند سپس در سال 1928 تعداد این ماشین ها به 913000 رسید و تولید این دستگاه توسط فردی به نام ” الوا جی فیشر” در ایالات متحده آمریکا صورت گرفت.

پس از تولید، این دستگاه از محبوبیت بسیاری در بین مردم آمریکایی برخوردار شد.

سومین طراحی ماشین لباسشویی

مردم در سال 1930 شاهد سومین طراحی در تاریخچه ماشین لباسشویی بودند به طوری که در آن سال اولین ماشین های برقی طراحی و به بازار ارائه شدند. این دستگاه ها در بین کابینت ها قرار می گرفتند و همچنین طراحان در ساختار این دستگاه به ایمنی الکتریکی و مکانیکی توجه ویژه ای داشتند.

چهارمین طراحی ماشین لباسشویی

 

چهارمین طراحی ماشین لباسشویی

 

برند Bendix پس از گذشت چند سال از ساخت سومین طراحی ماشین لباسشویی برقی موفق به ساخت اولین دستگاه اتوماتیک در تاریخچه ماشین لباسشویی بود که این دستگاه ابتدا برای استفاده در منزل طراحی شد و در سال 1937 معرفی شد.

لازم به ذکر است که این ماشین های لباسشویی هیچ گونه شباهتی به ماشین های لباسشویی امروزی نداشتند و از ظاهری کاملا متفاوت برخوردار بودند.

این دستگاه معایب نسبتا زیادی داشت، به طور مثال از لرزش و همچنین حرکت نسبتا زیادی برخوردار بود به طوری که افراد برای مهار کردن این دستگاه مجبور به استفاده از لنگر هایی بودند که بایستی آن ها را به دستگاه متصل می کردند تا دستگاه از لرزش و حرکت کمتری برخوردار شود چرا که این لرزش پس از گذشت مدتی آسیب های فراوانی را برای دستگاه ایجاد می کرد و همچنین این ماشین های لباسشویی از قیمت نسبتا بالایی برخوردار بودند و به این دلیل تمامی افراد بودجه خریداری آن را نداشتند.

پنجمین طراحی ماشین لباسشویی

در پنجمین طراحی این دستگاه در تاریخچه ماشین لباسشویی شاهد پیشرفت چشمگیر این دستگاه از لحاظ استفاده از فناوری های متفاوت بودیم چرا که این دستگاه ها قابلیت انجام بسیاری از کار های مختلف را داشتند و همچنین از تعامل مناسبی با محیط زیست برخوردار بودند.

مطالعه مفید: تاریخچه ساخت ماشین لباسشویی

آخرین طراحی ماشین لباسشویی تا به امروز

همانطور که در تاریخچه ماشین لباسشویی مطالعه کرده اید، روند طراحی و همچنین ساخت ماشین لباسشویی سال ها به طول انجامید اما امروزه انسان ها از پیشرفته ترین نوع تکنولوژی در لوازم برقی خود از جمله ماشین های لباسشویی استفاده می کنند و همچنین دیگر نیاز به دسته چوبی برای ایجاد چرخش لباس ها یا انداختن لنگر برای عدم حرکت ماشین لباسشویی ندارند و برای استفاده از این دستگاه تنها لازم است لباس ها را در مخزن قرار داده و درب دستگاه را ببندند و روند شست و شو را با فشردن یک دکمه آغاز کنند.

امروزه ماشین های لباسشویی قادر هستند علاوه بر شست و شوی لباس ها آن ها را به طور کامل خشک کنند که این قابلیت یکی از بهترین امکانات این دستگاه به شمار می رود.

یکی از بروز ترین قابلیت های لوازم برقی به خصوص ماشین لباسشویی کنترل آن توسط تلفن همراه حتی از راه دور است و افراد می توانند با نصب نرم افزار مخصوص روند شست و شوی لباس ها را از طریق تلفن همراه شروع کنند و تا زمان برگشت به خانه لباس های خشک شده را از دستگاه خارج کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *