صانا سرویس

تعمیرات و فروشگاه

تلفن

05138721212
09150881992

آدرس

مشهد، بلوار پیروزی، بلوار رضوی، ابتدای رضوی 22، فاز تجاری، پلاک 5

صانا سرویس؛ کنار شما، رو به آینده

معرفی و بررسی 13 ارور ظرفشویی سامسونگ

ارور ظرفشویی سامسونگ

ارور ظرفشویی سامسونگ یکی از مهم ترین موارد در استفاده از این دستگاه فوق العاده به شمار می رود که در این راستا بایستی افرادی که از این دستگاه استفاده می کنند درباره انواع ارور ظرفشویی سامسونگ و معانی هر یک از آن ها آگاهی کاملی را داشته باشند.

آشنایی با انواع ارور ماشین ظرفشویی سامسونگ برای کاربران این دستگاه امکان بررسی و رفع این ارور ها را در کوتاه ترین زمان فراهم می کند، بنابراین در صورتی که از ماشین ظرفشویی سامسونگ استفاده می کنید، پیشنهاد می کنیم تا ادامه مطالب با ما همراه باشید.

مطالعه مفید: خدمات تخصصی تعمیر ظرفشویی مشهد

انواع ارور ظرفشویی سامسونگ

انواع ارور ماشین ظرفشویی سامسونگ

در ادامه به معرفی مهم ترین ارور ها در ظرفشویی سامسونگ می پردازیم اما پیش از مطالعه مطالب، لازم به ذکر است که انواع ارور ظرفشویی سامسونگ به دلایل متفاوتی رخ می دهند که بنابراین نحوه رفع هر یک از آن ها با یکدیگر متفاوت است چرا که بروز این خطاها علت های متفاوتی دارند و همچنین رفع و تعمیر آن ها بایستی توسط متخصص انجام شود اما در مواردی مشاهده می شود که افراد بدون دانش و مهارت تخصصی قادر هستند تا بسیاری از ارور های ماشین ظرفشویی سامسونگ را رفع کنند.

در ادامه علاوه بر معرفی ارور هایی که بایستی توسط تکنسین تعمیر ماشین ظرفشویی انجام شوند، ارور هایی که کاربران می توانند در کوتاه ترین زمان به بررسی و رفع آن ها بپردازند را همراه با آموزش معرفی کرده ایم.

مطالعه مفید: ماشین ظرفشویی چه مارکی خوبه | بررسی بهترین برندهای ظرفشویی

نمایش ارور 4e در ظرفشویی سامسونگ

در صورتی که ورود آب به فرآیند شست و شو ظروف انجام نشود پس از گذشت 6 دقیقه با این ارور ظرفشویی سامسونگ مواجه می شوید زیرا سنسور تشخیص آب قادر به تشخیص عدم ورود آب به دستگاه می شود و در نهایت ارور 4e را در کنترل پنل ماشین ظرفشویی مشاهده می کنید.

برای بررسی و رفع این ارور بایستی در ابتدا به بررسی شیر آب دستگاه بپردازید. لازم به ذکر است که علاوه بر شیر آب بایستی قطعاتی همچون قطع کن شیر آب، دریچه آب و همچنین اتصالات سیم کشی را چک کنید و در نهایت به تعمیر یا تعویض آن ها بپردازید.

نمایش ارور 1e4 در ظرفشویی سامسونگ

در صورتی که دمای آب ورودی به دستگاه بیشتر از 80 درجه سانتی گراد باشد این ارور ظرفشویی در کنترل پنل دستگاه مشاهده می شود.

برای بررسی و رفع این ارور ظرفشویی سامسونگ بایستی شیر آب گرم منزل را بررسی کنید و در صورتی که دمای آب بیشتر از 50 درجه سانتی گراد باشد به کاهش دمای آب بپردازید.

لازم به ذکر است که اگر دمای آب کم تر از 80 درجه سانتی گراد باشد در واقع ترموستات با مشکل مواجه شده است و بایستی به تعویض آن بپردازید. در صورتی که پس از تعویض ترموستات همچنان این ارور در پنل ماشین ظرفشویی شما وجود داشت بایستی از متخصص تعمیر ماشین ظرفشویی مشهد برای تعمیر برد الکتریکی دستگاه کمک بگیرید.

نمایش ارور 1 te در ظرفشویی سامسونگ

سنسور دما یا ترموستات در واقع از وظیفه تشخیص دمای مناسب آب برخوردار است و در صورتی که این قطعه با مشکل مواجه شود، فرآیند تشخیص دمای آب با اختلال رو به رو می شود.

برای بررسی این قطعه بایستی تمامی اتصالات ترموستات را چک کنید و در صورت آسیب در هر یک از بخش های اتصالات به رفع یا تعویض آن ها بپردازید.

یکی از تاثیرات بروز مشکل در ترموستات، خشک نشدن ظروف پس از اتمام شست و شو است که منجر به ایجاد این ارور ظرفشویی سامسونگ می شود. توجه داشته باشید که برای اطمینان از بروز مشکل در ترموستات بهتر است از مولتی متر استفاده کنید.

مطالعه مفید: معرفی انواع ماشین ظرفشویی

نمایش ارور e5 یا se ظرفشویی سامسونگ

هر یک از ارور های  e5یا se از معنای یکسانی برخوردار هستند به صورتی که اگر دستگاه در عملکرد خود با عدم تخلیه آب یا سرعت کم در تخلیه آب مواجه شود این ارور ها در پنل دستگاه نمایش داده می شوند.

برای بررسی و رفع این ارور ظرفشویی سامسونگ بایستی در ابتدا لوله و شلنگ ها را چک کنید، در صورت انسداد هر یک از آن ها به رفع گرفتگی بپردازید و همچنین در صورت مشاهده آسیب، آن ها را تعویض کنید.

در مواردی مشاهده می شود که شلنگ پیچ خورده است که در این صورت بایستی به تعمیر آن بپردازید.

توجه داشته باشید که در صورت انسداد فیلتر های ماشین ظرفشویی تخلیه آب به طور صحیح انجام نمی شود بنابراین بایستی به صورت دوره ای نظافت فیلتر ماشین ظرفشویی سامسونگ را انجام دهید.

نمایش ارور OE ظرفشویی سامسونگ

یکی از مشکلات متداول در استفاده از ماشین ظرفشویی سر ریز شدن آب در دستگاه است که در صورت بروز چنین مشکلی بایستی در ابتدا سیم برق دستگاه را از پریز جدا کرده و سپس دریچه شیر ورودی آب و برد الکتریکی دستگاه را چک کنید و در صورتی که امکان تعمیر این قطعات وجود نداشت به تعویض آن ها بپردازید.

لازم به ذکر است، اگر قصد تعویض برد الکتریکی را دارید بایستی از متخصص تعمیر ظرفشویی مشهد کمک بگیرید تا بهترین برد الکتریکی را همراه با قیمتی مناسب انتخاب کنید.

نمایش ارور LE ظرفشویی سامسونگ

امروزه در طراحی و تولید ماشین ظرفشویی سامسونگ از سنسور هایی برای تشخیص نشتی آب استفاده می شود و در زمانی که این سنسور ها فعال شوند با این ارور ظرفشویی سامسونگ مواجه خواهید شد.

برای بررسی و رفع این ارور بایستی شلنگ، لوله و همچنین پمپ تخلیه را چک کنید تا هیچ گونه آسیب و شکستگی نداشته باشند. لازم به ذکر است که اگر امکان تعمیر قطعات وجود نداشته باشد بایستی به تعویض آن ها بپردازید.

مطالعه مفید: آموزش نصب ماشین ظرفشویی در 7 مرحله

نمایش ارور HE ظرفشویی سامسونگ

ارور HE به دلیل بروز مشکل در قطعه هیتر المنت دستگاه ایجاد می شود و برای بررسی و رفع این ارور ظرفشویی سامسونگ بایستی در ابتدا سیم برق ماشین ظرفشویی را از پریز جدا کرده و سپس اتصالات سیم کشی را با دقت مورد بررسی قرار دهید.

نمایش ارور HE1 ظرفشویی سامسونگ

در صورتی که ترموستات دمای بیشتر از 80 درجه را تشخیص دهد، این ارور در پنل دستگاه مشاهده می شود.

برای بررسی و رفع این ارور بایستی در ابتدا سیم برق ماشین ظرفشویی را از پریز جدا کرده و سپس درب دستگاه را باز کنید، درجه حرارت آب را چک کنید، اگر دمای آب نزدیک به 176 درجه فارنهایت بود به معنی گیر کردن رله هیتر روی برد اصلی است و بایستی برای رفع این مشکل PBA اصلی جایگزین شود.

لازم به ذکر است که اگر دمای آب کم تر از 176 درجه فارنهایت باشد، احتمال بروز مشکل در ترموستات نیز وجود دارد که در این صورت بایستی به تعویض این قطعه بپردازید و امکان تعمیر آن وجود ندارد.

نمایش ارور 9E ظرفشویی سامسونگ

ارور ظرفشویی سامسونگ

برای شست و شوی ظروف در ماشین ظرفشویی بایستی سطح مشخصی از آب برای شست و شو مورد استفاده قرار بگیرد و در صورتی که این آب از میزان مشخص خود در سطح پایین ترین قرار بگیرد در نتیجه با این ارور ظرفشویی سامسونگ مواجه می شوید.

برای رفع این ارور بایستی ظروف نسبتا بزرگی که با آب پر شده اند را از دستگاه خارج کرده و مجدد برنامه شست و شو را آغاز کنید.

لازم به ذکر است که یکی از دلایل تشخیص کم بودن سطح آب دستگاه به دلیل تراز نبودن دستگاه است بنابراین در صورتی که ماشین ظرفشویی تراز نبود بایستی به تراز کردن این دستگاه بپردازید.

در صورتی که پس از انجام اقدامات ذکر شده، این ارور رفع نشد بایستی از متخصص تعمیر ماشین ظرفشویی برای تعویض سنسور سطح آب کمک بگیرید.

نمایش ارور BE2 ظرفشویی سامسونگ

یکی از مشکلاتی که در هنگام استفاده از کنترل پنل ماشین ظرفشویی ممکن است با آن مواجه شوید گیر کردن دکمه است که در این هنگام با این ارور ظرفشویی سامسونگ مواجه می شوید.

برای رفع این ارور بایستی دکمه ای که گیر کرده را به طور کامل فشار دهید تا به حالت اولیه بازگردد اما در صورتی که قادر به رفع این ارور نشدید بایستی به تعویض کنترل پنل بپردازید.

نمایش ارور E1 ظرفشویی سامسونگ

نمایش ارور E1 ظرفشویی سامسونگ (2)

نمایش این ارور به دلایلی همچون نشتی و آبریزی در دستگاه ایجاد می شود اما یکی از مهم ترین علت نمایش این ارور در پنل ماشین ظرفشویی دور بالا در موتور پمپ به شمار می رود.

بروز نشتی در صورت ایجاد این ارور ظرفشویی سامسونگ معمولا به دلیل عدم قرارگیری شلنگ تخلیه به طور صحیح و همچنین پایین تر از سینک فاضلاب است که در این صورت فرآیند تخلیه آب انجام نمی شود و با نشتی مواجه خواهید شد.

بروز مشکل در پمپ تخلیه معمولا به دلیل اختلال در فشار مورد نیاز ایجاد می شود.

نمایش ارور E2 ظرفشویی سامسونگ

بروز مشکل در تغذیه آب ماشین ظرفشویی منجر به نمایش ارور ظرفشویی سامسونگ در پنل دستگاه می شود که بایستی برای رفع این مشکل با توجه به مراحلی که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد اقدامات لازم را انجام دهید.

منبع تغذیه آب را چک کنید و از باز بودن شیر ورودی اطمینان حاصل کنید.

لوله آب متصل به ماشین ظرفشویی را بررسی کرده و از عدم پیچیدگی در این قسمت مطمئن شوید.

میزان فشار آب ورودی را بررسی کنید و توجه داشته باشید که فشار نباید خیلی کم باشد و بازه مورد نیاز برای این عملکرد بایستی بین 0.5 تا 8 بار باشد.

مطالعه مفید: ارور ماشین ظرفشویی سامسونگ

نمایش ارور HC ظرفشویی سامسونگ

نمایش ارور HC ظرفشویی سامسونگ

این ارور ظرفشویی سامسونگ هنگامی مشاهده می شود که دستگاه از حرارت نسبتا بالایی برخوردار شود و گرمای بیش از حدی داشته باشد، در واقع دمای بیشتر از 176 درجه فارنهایت منجر به نمایش ارور HC می شود.

برای رفع ارور HC بایستی از متخصص تعمیر ظرفشویی مشهد کمک بگیرید زیرا رفع این ارور نیازمند دانش و مهارت تخصصی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *