صانا سرویس

تعمیرات و فروشگاه

تلفن

05138721212
09150881992

آدرس

مشهد، بلوار پیروزی، بلوار رضوی، ابتدای رضوی 22، فاز تجاری، پلاک 5

صانا سرویس؛ کنار شما، رو به آینده

نصب فیلتر ماشین ظرفشویی در کوتاه ترین زمان

نصب فیلتر ماشین ظرفشویی

امروزه ماشین های ظرفشویی یکی از پرکاربرد ترین وسایل در آشپزخانه به شمار می روند و بنابراین سلامت این دستگاه از اهمیت بسزایی برخوردار است. یکی از مهم ترین قطعات به کار رفته در ماشین ظرفشویی، فیلتر است که عملکرد بسیاری را در ساختار این دستگاه برعهده دارد بدین دلیل افرادی که از این دستگاه استفاده می کنند، بایستی با نصب فیلتر ماشین ظرفشویی به طور کامل آشنا باشند، چرا که این قطعه بایستی در بازه زمانی های کوتاه مدت نظافت شود و در نتیجه نصب فیلتر ماشین ظرفشویی پس از اتمام شست و شوی این قطعه الزامی است.

در این مقاله هر آنچه را که بایستی درباره فیلتر ماشین ظرفشویی بدانید، به شما معرفی خواهیم کرد.

مطالعه بیشتر : تعمیر ظرفشویی مشهد توسط تیم صانا سرویس

فیلتر ماشین ظرفشویی چیست؟

 

فیلتر ماشین ظرفشویی چیست؟

 

پیش از آشنایی با نحوه نصب فیلتر ماشین ظرفشویی، بهتر است در ابتدا با این قطعه به طور کامل آشنا شوید.

در واقع بسیاری از انواع دستگاه های برقی دارای فیلتر هستند و ماشین ظرفشویی نیز یکی از انواع دستگاه هایی است که از فیلتر استفاده می کند. در واقع تمامی ماشین های ظرفشویی از دو فیلتر در سیستم خود برخوردار هستند که در ادامه به معرفی جزئی تر هر یک از آن ها به شما می پردازیم.

فیلتر جلوگیری از ورود رسوبات و ذرات مواد غذایی به پمپ تخلیه

در واقع این فیلتر به طور به خصوصی از ورود ذرات غذا به پمپ تخلیه جلوگیری می کند تا پمپ از عملکرد مناسبی برخوردار باشد. این فیلتر در پایین ترین بخش دستگاه در محفظه ای جدا گانه تعبیه شده است و از نقش مهمی در سیستم پیچیده ماشین ظرفشویی برخوردار است، بنابراین نظافت آن دارای اهمیت بسزایی است و بایستی به صورت دوره ای به نظافت این قطعه بپردازید.

توجه داشته باشید که در صورت بروز مشکل در فیلتر ماشین ظرفشویی و عدم عملکرد آن به طور صحیح، مواد غذایی باقی مانده از شست و شوی ظروف وارد پمپ تخلیه خواهند شد و در نتیجه بایستی به تعمیر و در موارد بسیاری به تعویض این قطعه بپردازید.

فیلتر جلوگیری از ورود رسوب و ذرات آب به ماشین ظرفشویی

یکی از مهم ترین انواع قطعات در ماشین ظرفشویی فیلتر آب است، چرا که این قطعه از ورود رسوبات حاصل از ورود آب به دستگاه پیشگیری می کند.

در بسیاری از مناطق آب موجود در لوله ها آب سخت است، یعنی این آب ها از املاح و همچنین رسوبات نسبتا زیادی برخوردار هستند و در صورتی که این آب وارد دستگاه شود منجر به بروز مشکلات بسیاری در دستگاه خواهد شد، بنابراین فیلتر ورودی آب قادر به تصفیه آب است تا آب همراه با رسوبات وارد دستگاه نشود.

مطالعه بیشتر : انواع ماشین ظرفشویی 

نظافت فیلتر ماشین ظرفشویی در بازه زمانی مناسب

 

نظافت فیلتر ماشین ظرفشویی در بازه زمانی مناسب

 

همانطور که پیش تر اشاره کرده ایم یکی از مهم ترین نکات در استفاده از ماشین ظرفشویی، نظافت و همچنین نصب فیلتر ماشین ظرفشویی است بنابراین در این بخش قصد داریم تا نظافت فیلتر ماشین ظرفشویی را به طور کامل به شما معرفی کنیم.

در واقع برای نظافت ماشین ظرفشویی، بایستی بازه زمانی نظافت را با توجه به میزان استفاده از دستگاه و همچنین سختی آبی که دستگاه از آن استفاده می کند تعیین کنید، اما این بازه زمانی معمولا 1 ماهه است.

توجه داشته باشید که علائمی همچون بوی نامطبوع در فضای داخلی دستگاه، ایجاد لکه روی ظروف پس از اتمام شست و شو، باقی ماندن مواد غذایی در ظروف و … مرتبط با آلودگی فیلتر ماشین ظرفشویی هستند که بنابراین بایستی به نظافت و همچنین نصب فیلتر ماشین ظرفشویی بپردازید.

ابزار مورد نیاز برای نظافت فیلتر دستگاه

در ادامه تمامی ابزار های لازم در عملیات نظافت و نصب فیلتر ماشین ظرفشویی را به شما معرفی خواهیم کرد.

آموزش نظافت فیلتر ماشین ظرفشویی

برای نظافت فیلتر بایستی در قدم اول به سراغ محل نصب این قطعه بروید که مکان فیلتر، معمولا در بخش پایینی دستگاه یا بالای پمپ تخلیه تعبیه شده است.

پس از یافتن فیلتر ماشین ظرفشویی با توجه به مراحل شست و شویی که در ادامه معرفی خواهیم کرد به نظافت فیلتر دستگاه بپردازید.

جدا کردن فیلتر ماشین ظرفشویی 

 

جدا کردن فیلتر ماشین ظرفشویی

 

بسیاری از فیلتر ها معمولا به طور دستی و با چرخش، باز و بسته می شوند و همچنین در مدل های جدید تر، این دستگاه دارای چراغ نشانگر نیز است.

توجه داشته باشید که برخی از فیلتر ها از یک سیلندر برخوردار هستند و بعضی از آن دارای فیلتر دیگری در زیر سیلندر هستند. در واقع فیلتر های زیرین همچون فیلتر های مسطح، صاف، یکنواخت و … در محل نصب به طور کامل قفل نمی شوند و بنابراین به آسانی جدا می شوند، چرا که برای جدا کردن آن ها نیازمند ابزار های به خصوصی نیستید.

برای باز کردن فیلتر استوانه ای بایستی آن را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا باز شود و پس از باز شدن آن را با دقت خارج کنید.

ترکیب محلول شست و شو

برای آماده سازی محلول شست و شو بایستی در یک ظرف، به میزان لازم آب اضافه کنید و سپس چند قطره مایع ماشین ظرفشویی یا صابون به آن اضافه کنید. برای نظافت بیشتر می توانید از پاک کننده های حاوی مواد به خصوص نیز استفاده کنید.

رسوب زدایی

در ظرفی مخصوص محلول شست و شو را آماده کنید و فیلتر را در آن قرار دهید و اجازه دهید فیلتر چندین دقیقه در ظرف باقی بماند تا هر گونه رسوب از آن خارج شود.

نظافت

 

نظافت

 

پس از گذشت چند دقیقه با برس مخصوص نظافت، به طور کامل تمامی بخش های فیلتر را تمیز کنید.

آبکشی

پس از نظافت فیلتر بایستی با استفاده از برس مخصوص نظافت و استفاده از آب گرم فیلتر را آبکشی کنید.

خشک کردن

پس از اتمام فرآیند آبکشی فیلتر، بایستی با استفاده از یک پارچه نرم، فیلتر را به طور کامل خشک کنید و مجدد مراحل نصب فیلتر ماشین ظرفشویی را انجام دهید.

نصب فیلتر ماشین ظرفشویی

 

نصب فیلتر ماشین ظرفشویی

 

نصب فیلتر ماشین ظرفشویی شامل تمامی مراحل باز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی البته به طور عکس می شود. توجه داشته باشید که نوع فیلتر نصب شده در دستگاه، تعیین کننده نحوه جدا کردن و همچنین نصب مجدد فیلتر ماشین ظرفشویی است، چرا که فیلتر های تخت را بایستی با استفاده از ابزار به خصوصی نصب کنید، اما برای نصب فیلتر ماشین ظرفشویی که به صورت استوانه ای است بایستی فیلتر استوانه ای را با استفاده از چرخش در جهت خلاف عقربه های ساعت باز کنید و در جهت درست عقربه های ساعت مجدد به نصب آن بپردازید.

پیشگیری از آلوده شدن فیلتر ماشین ظرفشویی

 

پیشگیری از آلوده شدن فیلتر ماشین ظرفشویی

 

در واقع رعایت برخی از نکات استفاده صحیح از ماشین ظرفشویی منجر به پیشگیری و همچنین کاهش نسبتا زیاد ایجاد آلودگی در فیلتر ماشین ظرفشویی می شود، بنابراین نیازی به نظافت و همچنین نصب فیلتر ماشین ظرفشویی نیست.

بهترین راه حل برای کاهش ایجاد آلودگی فیلتر ماشین ظرفشویی، نظافت ظروف با استفاده از دستمال و جدا سازی مواد غذایی باقی مانده ظروف پیش از قرار دادن ظروف در دستگاه است، چرا که یکی از اصلی ترین عامل های آلودگی فیلتر های ماشین ظرفشویی، قرار دادن ظروف بسیار آلوده در دستگاه است.

توجه داشته باشید که سرویس دستگاه به صورت دوره ای، می تواند تاثیر بسزایی در پیشگیری از ایجاد آلودگی در بازه زمانی های کوتاه مدت داشته باشد.

مطالعه بیشتر : معرفی بهترین ماشین ظرفشویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *