صانا سرویس

تعمیرات و فروشگاه

تلفن

05138721212
09150881992

آدرس

مشهد، بلوار پیروزی، بلوار رضوی، ابتدای رضوی 22، فاز تجاری، پلاک 5

صانا سرویس؛ کنار شما، رو به آینده

آشنایی با علائم کم شدن گاز یخچال

علائم کم شدن گاز یخچال

یخچال ها همواره یکی از پرکاربرد ترین وسایل در هر آشپزخانه ای به شمار می روند و همچنین از قیمت بسیار بالایی برخوردار هستند به این دلیل استفاده صحیح از آن ها و پیشگیری از تعمیر یخچال بسیار قابل اهمیت است.

علائم کم شدن گاز یخچال متفاوت هستند و در صورت آگاهی از این علائم می توان خیلی سریع کم شدن گاز را تشخیص داد و به تعمیر آن پرداخت در نتیجه در این مقاله می توانید علاوه بر آشنایی با علائم کم شدن گاز یخچال، پیشگیری از کم شدن گاز یخچال، علائم تمام شدن گاز مبرد و همچنین نحوه بررسی گاز یخچال آشنا شوید تا با مشاهده هر یک از این علائم در یخچال، در اولین فرصت در جهت تعمیر یخچال اقدام کنید.

مطالعه مفید: تعمیر یخچال مشهد

گاز مبرد چیست؟

 

گاز مبرد چیست؟

 

ماده مبرد یا همان گاز خنک کننده در یخچال یکی از مهم ترین بخش ها در سیستم پیچیده یخچال است که وظیفه سرمایش یخچال را بر عهده دارد، در واقع دوام مواد غذایی در یخچال و فاسد نشدن آن ها به دلیل وجود گاز مبرد در یخچال است.

گاز خنک کننده در لوله های اپراتور پشت یخچال جریان دارد و هوای سرد و خنک را در تمام قسمت های یخچال توزیع می کند و در پیشگیری از بالا رفتن دمای یخچال تاثیر بسیاری دارد.

کاهش گاز مبرد یا تمام شدن این گاز می تواند سیستم یخچال را با مشکلات بسیاری رو به رو کند و به این دلیل آگاهی از علائم کم شدن گاز یخچال یا اتمام این گاز می تواند در پیشگیری از بسیاری از مشکلات یخچال تاثیر فراوانی داشته باشد.

کم شدن گاز یخچال می تواند منجر به بروز مشکلاتی از قبیل فاسد شدن مواد غذایی زودتر از موعد شود.

علائم کم شدن گاز یخچال

همانطور که پیش تر اشاره کردیم، مبرد یکی از مهم ترین بخش ها در هر یخچالی به شمار می رود و همچنین این قطعه از وظیفه مهمی در یخچال برخوردار است زیرا سرمایش یخچال در هر 24 ساعت شبانه روز به دلیل جریان گاز مبرد است.

در مواردی ممکن است با چند نمونه از علائم کم شدن اولین فرصت به تعمیر یخچال بپردازید.

خنک نبودن دستگاه

 

خنک نبودن دستگاه

 

یخچال همواره در هر فصل و زمانی بایستی از دمای مشخصی در فضای داخلی خود برخوردار باشد زیرا در صورت گرم بودن دستگاه، مواد غذایی موجود در آن زودتر از موعد فاسد خواهد شد.

یکی از علائم کم شدن گاز یخچال، عدم سرمایش کافی در یخچال و فریزر است و این اتفاق زمانی رخ می دهد که یخچال دچار نشت مبرد فریون شود و در این صورت دستگاه دیگر نمیتواند عملکرد صحیحی در ایجاد سرمایش مناسب در فضای داخلی یخچال داشته باشد.

فعالیت دائمی موتور

یکی از علائم کم شدن گاز یخچال کار کردن موتور به صورت دائمی است زیرا در شرایط نرمال پس از افزایش دمای یخچال، کمپرسور فعالیت خود را شروع می کند و با استفاده از چرخش مبرد فریون در سیکل ماشین منجر به پایین آمدن دما می شوند تا دما در حالت طبیعی قرار گیرد.

در زمانی که مبرد دچار نشتی شود، موتور در مدت طولانی تری فعالیت خود را ادامه می دهد و به این دلیل موتور تحت فشار بیشتری قرار می گیرد که این فشار روی موتور می تواند منجر به خطر و آسیب بیشتری برای دیگر قطعات موجود در یخچال شود.

بیشتر شدن هزینه قبض برق

یکی از علائم کم شدن گاز یخچال بیشتر شدن هزینه قبض برق است زیرا همانطور که پیش تر اشاره کردیم نشت گاز فریون منجر به فعالیت موتور در بازه زمانی طولانی تر خواهد شد و به این دلیل یخچال و فریزر با استفاده از انرژی بیشتر منجر به مصرف برق بیشتری نیز می شوند.

در نتیجه سرویس گاز دوره ای از اهمیت بسیاری برخوردار است زیرا در صورت شارژ نکردن گاز یخچال ممکن است دستگاه مصرف برق بیشتری داشته باشد.

بوی نامطبوع در یخچال

 

بوی نامطبوع در یخچال

 

فریون و مبرد دارای بوی نامطبوعی هستند که در صورتی که دستگاه در فضای کوچکی قرار بگیرد این بو به آسانی استنشاق می شود.

در برخی موارد ممکن است شما بوی نامطبوعی را پس از باز کردن درب یخچال احساس کنید اما منبع آن را پیدا نکنید، در این مواقع بایستی حتما نشت گاز دستگاه را بررسی کنید زیرا یکی از علائم کم شدن گاز یخچال وجود بوی نامطبوع در یخچال است.

نشت گاز اغلب با صدای خش خش یا صدای سوت همراه است و ممکن است پس از شنیدن این صدا ها متوجه نشت گاز شوید.

بیماری افراد خانواده

 

علائم کم شدن گاز یخچال

 

تنفس گاز فریون برای سلامت انسان بسیار خطرناک است و در صورتی که افراد در بازه زمانی طولانی مدت در معرض گاز فریون قرار بگیرند ممکن است دچار حالاتی همچون سر درد، غش یا حالت تهوع و … شوند.

فریون برای افرادی که سابقه مشکلات قلبی دارند بسیار خطرناک است. در نتیجه در صورتی که با بروز هر یک از این علائم در افراد خانواده مواجه شدید ممکن است در واقع با یکی از علائم کم شدن گاز یخچال رو به رو باشید.

علائم تمام شدن گاز پس از نشتی

پس از آشنایی با علائم کم شدن گاز یخچال اکنون قصد داریم تا شما را با علائم تمام شدن گاز و عملکرد یخچال بعد از نشت گاز آشنا کنیم زیرا علائم کم شدن با علائم تمام شدن گاز کاملا متفاوت هستند.

در هنگام کم شدن گاز یخچال، گاز به آرامی خارج می شود و دارای علائمی است که با شناخت بهتر آن ها می توانید زودتر به کم شدن گاز یخچال پی ببرید و به تعمیر آن بپردازید اما در موارد بسیاری افراد متوجه علائم کم شدن گاز یخچال نمی شوند و پس از تمام شدن گاز متوجه نشت گاز فریون می شوند زیرا همانطور که پیش تر اشاره کردیم علائم تمام شدن گاز مبرد با کم شدن آن متفاوت است.

در ادامه میتوانید علائم تمام شدن گاز فریون را مشاهده کنید.

سرما زدگی مواد غذایی

 

سرما زدگی مواد غذایی

 

سرما زدگی یکی از علائم شایع در تمام شدن گاز یخچال است و شما پس از تمام شدن گاز یخچال ممکن است با یخ زدن بسیاری از مواد غذایی در یخچال مواجه شوید.

یخ زدن کندانسور

 

یخ زدن کندانسور

 

دومین نشانه تمام شدن گاز یخچال یخ زدن کندانسور است. یخ زدن کندانسور همراه با بوی کپک به دلیل تمام شدن گاز یخچال است.

یخ زدن گوشه های یخچال

یکی دیگر از علائم تمام شدن گاز، مواجه شدن با یخ هایی در گوشه های یخچال است که اندازه نسبتا بزرگی دارند و کاملا قابل مشاهده هستند.

چه کار هایی در استفاده از یخچال منجر به نشت گاز می شود؟

استفاده صحیح از یخچال می تواند در عملکرد بهتر یخچال تاثیر فراوانی داشته باشد، به این دلیل در ادامه مقاله می توانید کار هایی که منجر به نشت گاز می شود را مطالعه کنید.

تعمیر یخچال توسط افراد بی تجربه

در موارد بسیاری لازم است که برای تعمیر یخچال از افراد متخصص کمک بگیرید اما در صورتی که این افراد از تجربه، مهارت و دانش کافی برخوردار نباشند ممکن است پس از تعمیر یخچال توسط این افراد، دستگاه با مشکلات متفاوتی رو به رو شود زیرا کوچک ترین آسیب و ضربه به قطعات دیگر ممکن است سیستم یخچال را با مشکل مواجه کند.

یکی از انواع مشکلاتی که در کمک گرفتن از افراد بی تجربه در تعمیر یخچال به وجود می آید بروز علائم کم شدن گاز یخچال پس از تعمیر است زیرا این بخش از حساسیت بسیاری برخوردار بوده و با ضربه به قطعات مختلف یا جا به جایی یخچال ممکن است نشت گاز رخ دهد.

جا به جا کردن یخچال

 

جا به جا کردن یخچال

 

همانطور که پیش تر اشاره کردیم جا به جا کردن یخچال بایستی با احتیاط زیادی همراه باشد زیرا در صورت کوچک ترین ضربه و آسیب به یخچال ممکن است به کمپرسور یا لوله ها آسیب وارد شود که در نهایت منجر به بروز علائم کم شدن گاز یخچال می شود.

نظافت نادرست یخچال

 

نظافت نادرست یخچال

 

بسیاری از افراد در نظافت یخچال خود قصد دارند تا برفک داخل یخچال را از بین ببرند و برای از بین بردن برفک از اشیای مختلف برای آب کردن برفک استفاده می کنند.

استفاده از اشیای متفاوت می تواند به دیوار ها آسیب بزن و همچنین به لوله های گاز فریون برخورد کند و در نتیجه منجر به نشت گاز شود.

برای تمیز کردن یخچال بهتر است که سیم برق یخچال را از پریز جدا کرده و اجازه دهید که برفک تحت تاثیر دمای محیط آب شود.

مطالعه مفید: 5 مرحله مهم در نظافت یخچال

عدم استفاده از شیر و اتصالات اورجینال

استفاده از شیر و اتصالات غیر اورجینال توسط تعمیر کار قبلی ممکن است منجر به نشت گاز در یخچال شود زیرا قطعاتی که دارای جنس و کیفیت مناسب نباشند باعث آسیب به قطعات دیگر و نشت گاز می شوند.

خارج شدن لوله های اپراتور

لوله های اپراتور در جایگاه مخصوص خود قرار دارند و در صورت جا به جا شدن یا خارج شدن لوله ها از جایگاه اصلی ممکن است با نشت گاز مواجه شوید.

نازک بودن لوله موئی

یکی از دلایل نشت گاز می تواند به دلیل نامرغوب بودن جنس لوله موئی باشد زیرا در این صورت لوله موئی خیلی سریع فرسوده می شود و در نتیجه گاز یخچال از قسمت آسیب دیده در لوله موئی خارج می شود.

بررسی گاز مبرد یخچال

با روش های متفاوتی می توانید نشتی گاز را بررسی کنید که در ادامه روش های مختلفی را برای بررسی نشت گاز به شما معرفی می کنیم.

بررسی کندانسور

در اولین مرحله بررسی نشت گاز بایستی کندانسور را چک کنید. در صورت سرد بودن این قطعه در هنگام کار کردن دستگاه یعنی یخچال شما با نشت گاز مواجه است زیرا اگر کندانسور عملکرد مناسبی داشته باشد، لوله ها از حرارت بالایی برخودار خواهند بود و به این دلیل سرد بودن لوله ها و کندانسور نشانه ای از نشت گاز و عملکرد نامناسب کندانسور است.

مطالعه مفید: آشنایی با تعمیر کمپرسور یخچال (موتور یخچال)

جدا کردن سیم برق یخچال از پریز

با جدا کردن سیم برق یخچال از پریز بایستی صداهای کمی را بشنوید و در صورتی که پس از قطع جریان برق هیچ صدایی به گوش نرسد یعنی یخچال با نشت گاز مواجه  است.

صانا سرویس

تعمیر نشت گاز در یخچال بایستی توسط افراد متخصص انجام شود پس می توانید در زمان مواجه شدن با علائم کم شدن گاز یخچال با صانا سرویس تماس بگیرید و پس از مشاوره با متخصصان این شرکت در صورت نیاز تکنسین های صانا سرویس به صورت حضوری به بررسی و تعمیر یخچال شما بپردازند.

امروزه انتخاب بسیاری از افراد مجموعه صانا سرویس است چرا که کارمندان این شرکت از تخصص و مهارت کافی در تعمیر انواع لوازم برقی خانگی برخوردار هستند و می توانند با قیمت مناسب در کوتاه ترین زمان لوازم برقی خانگی را تعمیر کنند در نتیجه پس از مشاهده علائم کم شدن گاز یخچال می توانید با تکنسین های صانا سرویس مشورت کرده و به صورت تخصصی به بررسی نشت گاز یخچال بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *