صانا سرویس

تعمیرات و فروشگاه

تلفن

05138721212
09150881992

آدرس

مشهد، بلوار پیروزی، بلوار رضوی، ابتدای رضوی 22، فاز تجاری، پلاک 5

صانا سرویس؛ کنار شما، رو به آینده

+10 نکته مهم برای شستن کفش در ماشین لباسشویی

شستن کفش در ماشین لباسشویی

رعایت نکات استفاده صحیح از ماشین لباسشویی یکی از مهم ترین اقدامات در جهت پیشگیری از تعمیر لباسشویی مشهد و همچنین استفاده بهتر از آن است.

جنس لباس هایی که در ماشین لباسشویی قرار می دهید هیچ وقت یکسان نیستند و در موارد بسیاری افراد شست و شوی کفش را نیز با این دستگاه انجام می دهند زیرا ماشین لباسشویی قادر است تا به تمیز ترین حالت ممکن شست و شوی کفش را انجام دهد.

در صورت رعایت برخی از نکات، هنگام شستن کفش در ماشین لباسشویی هیچ آسیبی به دستگاه یا کفش وارد نمی شود به این دلیل، در این مقاله می توانید با مهم ترین نکات شست و شوی کفش آشنا شوید.

مطالعه مفید: تعمیر لباسشویی مشهد

انواع نکات شستن کفش

همانطور که پیش تر اشاره کردیم آشنایی با نحوه شست و شوی کفش در ماشین لباسشویی می تواند منجر به تمیزی بیشتر کفش و پیشگیری از آسیب به ماشین لباسشویی شود. در نتیجه در ادامه می توانید انواع نکات مهم در شستن کفش در ماشین لباسشویی را مطالعه کنید.

مطالعه مفید: معرفی بهترین روش های شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی

عدم استفاده از پودر ماشین لباسشویی

برای شستن کفش در ماشین لباسشویی بهتر است مایع لباسشویی را جایگزین پودر قرار دهید زیرا در صورت استفاده از پودر، ذرات پودر لباسشویی روی کفش باقی می مانند و علاوه بر تمیز نشدن کفش، به مرور منجر به آسیب به جنس کفش نیز می شود.

استفاده از بهترین مواد شوینده

 

استفاده از بهترین مواد شوینده

 

مواد شوینده مورد استفاده برای شستن کفش در ماشین لباسشویی یکی از مهم ترین نکات شست و شو به شمار می رود زیرا مواد شوینده ای که انتخاب می کنید در مواردی ممکن است منجر به خرابی دستگاه یا آسیب به لباس یا کفش شود.

مواد شوینده ای که حین روند شست و شو به میزان زیادی کف می کنند و همچنین شوینده های قوی یکی از مضر ترین مواد برای لباس، کفش و حتی ماشین لباسشویی هستند.

مواد شوینده در بسیاری از موارد بایستی با توجه به جنس لباس یا کفشی که در ماشین لباسشویی قرار می دهید تعیین شود.

جنس کفش

 

جنس کفش

 

همانطور که جنس لباس هایی که در ماشین لباسشویی قرار می دهید از اهمیت بسیاری برخوردار هستند، جنس کفش نیز بسیار مهم است.

برای شستن کفش در ماشین لباسشویی از قرار دادن کفش هایی از جنس چرم یا جیر به شدت خودداری کنید زیرا کفش هایی که جنس آن ها پارچه ای و … است به راحتی در ماشین لباسشویی تمیز می شوند و هیچ گونه آسیبی به آن ها وارد نمی شود اما کفش های چرمی از حساسیت نسبتا زیادی برخوردار هستند و بایستی شست و شوی آن ها به صورت دستی انجام شود.

در ادامه کفش هایی که نباید شست و شوی آن ها را در ماشین لباسشویی انجام دهید به شما معرفی می کنیم.

  • چرمی
  •  جنس جیر
  • گلدوزی شده
  • منجوق دوزی
  • مهره دوزی
  • ابریشمی
  • پاشنه بلند
  • و …

جدا کردن بند های کفش

 

جدا کردن بند های کفش

 

جدا کردن بند کفش پیش از قرار دادن کفش داخل دستگاه یکی از مهم ترین نکات شستن کفش در ماشین لباسشویی است و بایستی شست و شوی بند را به صورت دستی و جداگانه انجام دهید. در صورتی که امکان جدا کردن بند از کفش وجود نداشت بایستی بند را داخل مشبک قرار دهید و محکم آن را ببندید یا تمام بند را با استفاده از چسب پوشش دهید و سپس داخل ماشین لباسشویی قرار دهید.

امروزه کیسه های توری مخصوص شست و شوی کفش تولید می شوند که با تهیه کردن آن ها می توانید با اطمینان کامل کفش های خود را با بند در داخل ماشین لباسشویی قرار دهید.

در صورتی که بند در فرایند شست و شو باز شود ممکن است از قسمت لاستیک وارد پمپ تخلیه شود و منجر به مسدود شدن و آسیب به پمپ و قطعات دیگر شود.

جدا سازی کفی کفش

پس از باز کردن بند های کفش بایستی کفی ها را از داخل کفش خارج کنید، شست و شوی کفی ها را به صورت دستی انجام دهید. برای رفع بوی بد کفی بایستی کفی را در داخل جوش شیرین قرار دهید تا بوی بد کفی از بین برود و سپس با استفاده از وسیله ای مانند  مسواک آلودگی های روی آن را از بین ببرید.

تمیز کردن کفش های گلی

 

تمیز کردن کفش های گلی

 

اگر روی کفش شما آلودگی هایی همچون گل وجود داشت بایستی در ابتدا به تمیز کردن آن به صورت دستی بپردازید و پس از جدا سازی آلودگی، کفش را در ماشین لباسشویی قرار دهید.

خشک کردن کفش پس از فرایند شست و شو

 

شستن کفش در ماشین لباسشویی

 

یکی از دلایلی که ممکن است علاوه بر از بین نبردن بوی کفش منجر به تشدید بوی کفش شود عدم نحوه صحیح خشک کردن کفش است. پس از شستن کفش در ماشین لباسشویی بایستی کفش ها روی روزنامه یا دستمال دور از معرض نور آفتاب و در فضای باز قرار گیرند، زیرا در صورتی که کفش به مدت چند روز در معرض نور آفتاب قرار بگیرد ممکن است با رنگ و رو رفتگی کفش مواجه شوید.

پس از اتمام روند شستن کفش در ماشین لباسشویی بایستی حتما داخل کفش را پر کنید تا فرم کفش تغییری پیدا نکند و به حالت اولیه خشک شود و همچنین به هیچ وجه پس از شست و شو، کفش ها را در ماشین لباسشویی قرار ندهید زیرا در این صورت کفش ها بو می گیرند در نتیجه بایستی پس از روند شست و شو سریعا کفش ها را از دستگاه خارج کنید.

بند و کفی را در زمان خیسی در کفش قرار ندهید بلکه اجازه دهید تا هر سه آن ها یعنی کفش، بند و کفی کاملا خشک شوند و سپس کفش را به حالت اولیه آماده کنید. در صورت قرار گرفتن کفش در نزدیکی منبع گرما، کفش پس از خشک شدن کاملا فرم خود را از دست می دهد و در نتیجه علاوه بر دفرمه شدن کفش ممکن است با تغییر سایز نیز مواجه شوید.

کفش ها را علاوه بر قرار ندادن در معرض نور آفتاب نباید در نزدیکی منبع گرما همچون شوفاژ یا بخاری قرار دهید و در صورتی که برای خشک کردن کفش عجله داشته باشید بهتر است از باد کولر یا پنکه استفاده کنید.

چرخش کند

 

چرخش کند

 

یکی از مهم ترین نکات برای شستن کفش در ماشین لباسشویی سرعت چرخش است، زیرا در صورت تنظیم چرخش روی حالت تند ممکن است علاوه بر آسیب به کفش به دستگاه نیز آسیب وارد شود.

400 دور در دقیقه یا no spin می تواند مناسب ترین گزینه برای چرخش کفش در دستگاه باشد. سعی کنید در زمان شستن کفش در ماشین لباسشویی همیشه تنظیم چرخش روی حالت کند قرار بگیرد.

مطالعه مفید: شستن کفش در ماشین لباسشویی | یک راهنمای کامل

دمای آب در هنگام شست و شو

 

دمای آب در هنگام شست و شو

 

دمای آب در شست و شو از اهمیت بسیاری برخوردار است به این دلیل بایستی حتما در فرایند شستن کفش در ماشین لباسشویی از آب سرد استفاده کنید زیرا استفاده از آب گرم ممکن است منجر به آسیب به کفش شود. مناسب ترین دما برای شست و شوی کفش 20 تا 30 درجه سانتی گراد است.

لیبل کفش

پیش از قرار دادن کفش در ماشین لباسشویی حتما لیبل آن را بررسی کنید زیرا در برخی از موارد شستن کفش در ماشین لباسشویی با توجه به جنس و نوع کفش ممنوع است.

وایتکس و مواد سفید کننده

 

وایتکس و مواد سفید کننده

 

اضافه کردن مواد سفید کننده به فرایند شست و شو شاید منجر به تمیزی بیشتر کفش شما شود اما صد در صد منجر به خرابی دستگاه ماشین لباسشویی می شود در نتیجه از استفاده از مواد سفید کننده به شدت خودداری کنید.

اضافه کردن وایتکس به فرایند شست و شو فقط در صورتی مجاز است که میزان وایتکس مد نظر را به همراه دو لیتر آب مخلوط کرده و آن را رقیق کنید، سپس به فرایند شست و شو از طریق مخزن مایع لباسشویی اضافه کنید زیرا در غیر این صورت دستگاه نیاز به تعمیر پیدا می کند.

پیشگیری از تعمیر ماشین لباسشویی

همانطور که می دانید استفاده صحیح از ماشین لباسشویی و آگاهی در مورد نکات مفید برای استفاده، می تواند علاوه بر کارایی مناسب تر دستگاه از تعمیر آن نیز پیشگیری کند. در نتیجه با به کار بردن نکات گفته شده در این مقاله می توانید کفش های خود را بدون نگرانی از آسیب به کفش یا دستگاه، تمیز کرده و از شست و شوی بی نقص ماشین لباسشویی اطمینان پیدا کنید.

یک پاسخ به “+10 نکته مهم برای شستن کفش در ماشین لباسشویی”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *