صانا سرویس

تعمیرات و فروشگاه

تلفن

05138721212
09150881992

آدرس

مشهد، بلوار پیروزی، بلوار رضوی، ابتدای رضوی 22، فاز تجاری، پلاک 5

صانا سرویس؛ کنار شما، رو به آینده

راهنمای ماشین ظرفشویی ال جی | روش های صحیح استفاده از ظرفشویی ال جی

راهنمای ماشین ظرفشویی ال جی

بسیاری از افراد هنگام استفاده از ماشین ظرفشویی برای اولین بار، با سوال های زیادی درباره نحوه استفاده از این دستگاه مواجه می شوند، بنابراین مطالعه دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی ال جی می تواند بهترین گزینه برای این گروه از افراد باشد، اما دفترچه های راهنمای ماشین ظرفشویی ال جی معمولا با استفاده از زبان فارسی نگارش نشده اند و بدین دلیل بایستی قادر به مطالعه زبان انگلیسی باشید، در نتیجه قصد داریم تا در این مقاله هر آنچه را که بایستی درباره نحوه استفاده صحیح از ماشین ظرفشویی بدانید را به شما معرفی کنیم تا با مطالعه راهنمای ماشین ظرفشویی ال جی قادر به استفاده بهتر از ماشین ظرفشویی خود باشید.

ماشین ظرفشویی یکی از پیشرفته ترین دستگاه های پر کاربرد می باشد که امروزه در بسیاری از منازل مورد استفاده قرار می گیرد، چرا که این دستگاه قادر به شست و شوی حجم نسبتا زیادی از انواع ظروف است.

استفاده صحیح از ماشین ظرفشویی منجر به افزایش کارآیی و همچنین طول عمر این دستگاه می شود، بنابراین اگر قصد خریداری ماشین ظرفشویی تولید شده توسط برند ال جی را دارید یا در حال حاظر از این دستگاه در منزل خود استفاده می کنید، پیشنهاد می کنیم در ادامه مطالب با ما همراه باشید.

مهم ترین موارد در استفاده از ماشین ظرفشویی ال جی

 

راهنمای ماشین ظرفشویی ال جی

 

نحوه استفاده از این دستگاه و همچنین نصب آن یکی از مهم ترین موارد در راهنمای ماشین ظرفشویی ال جی می باشد، بدین دلیل در ابتدا نحوه استفاده صحیح و اصولی از این دستگاه را برای شما عزیزان شرح می دهیم.

ماشین های ظرفشویی قادر به شست و شوی ظروف حساس، قابلمه، تابه و … می باشند و در صورتی که ماشین ظرفشویی شما از موتور اینورتر در ساختار خود برخوردار باشد می توانید شدت آب پاشی را در این دستگاه تغییر دهید.

در واقع مطالعه راهنمای ماشین ظرفشویی ال جی تاثیر نسبتا زیادی در سلامت دستگاه و همچنین پیشگیری از تعمیر لباسشویی الجی مشهد دارد.

نصب ماشین ظرفشویی

نصب ماشین ظرفشویی اولین مرحله در راهنمای ماشین ظرفشویی ال جی می باشد که در واقع جزو مهم ترین بخش ها در استفاده از این دستگاه است.

شایان ذکر است که نصب ماشین ظرفشویی بهتر است توسط تکنسین های متخصص ماشین ظرفشویی انجام شود، اما در این بخش از مقاله مراحل نصب ماشین ظرفشویی را به شما معرفی خواهیم کرد تا بدون نیاز به کمک تکنسین، قادر به نصب ماشین ظرفشویی خود باشید.

  1. ابعاد دستگاه را اندازه گیری کنید
  2. زهکشی، سیم های برق و همچنین لوله های آب ماشین لباسشویی را از دستگاه قدیمی خود جدا کنید
  3. ماشین ظرفشویی جدید را آماده نصب کنید
  4. منبع آب را از طریق لوله به ماشین ظرفشویی متصل کنید
  5. سطح ارتفاع دستگاه را به میزان مناسب تنظیم کنید
  6. ماشین ظرفشویی را در محل قرار گیری نصب کنید
  7. سیم برق دستگاه را به پریز برق متصل کنید و شلنگ ها را متصل کنید
  8. ماشین ظرفشویی را راه اندازی کنید و برای تست آن چرخه آزمایشی را فعال کنید

بهترین مکان برای نصب ماشین ظرفشویی ال جی

 

بهترین مکان برای نصب ماشین ظرفشویی ال جی

 

انتخاب مکان مناسب برای نصب ماشین ظرفشویی، جزو مهم ترین معیار ها در راهنمای ماشین ظرفشویی ال جی و همچنین حین خرید این دستگاه می باشد، بنابراین در این بخش راهنمای کاملی را درباره انتخاب مکان مناسب برای نصب ماشین ظرفشویی در اختیار شما قرار داده ایم.

نصب ماشین ظرفشویی در کنار سینک

نصب ماشین ظرفشویی در نزدیک ترین مکان به سینک ماشین ظرفشویی از اهمیت بسزایی در نصب این دستگاه برخوردار است. با نصب دستگاه در کنار سینک نیازی به انجام فرآیند لوله کشی نخواهید داشت، در نتیجه اتصال ماشین ظرفشویی برای شما با سهولت بیشتری انجام می پذیرد.

استفاده از ماشین ظرفشویی در صورت قرار گیری این دستگاه در کنار سینک منجر به استفاده آسان تر از آن نیز می باشد، چرا که پیش از شست و شو ظروف در ماشین ظرفشویی می توانید به آسانی باقی مانده غذا ها را در سینک از روی ظروف حذف کنید.

نصب ماشین ظرفشویی در سمت راست

اگر دست راست هستید، بایستی ماشین ظرفشویی را برای استفاده آسان تر در سمت راست سینک قرار دهید و اگر چپ دست هستید ماشین ظرفشویی را در سمت چپ سینک قرار دهید. نصب ماشین ظرفشویی هم سو با چپ دست بودن یا راست دست بودن شما می تواند در استفاده از این دستگاه بسیار تاثیر گذار باشد و شما با استفاده از این روش می توانید با سهولت بیشتری به شست و شوی ظروف خود بپردازید.

در نظر گرفتن فضای کافی برای ماشین ظرفشویی

مکانی که برای نصب ماشین ظرفشویی در نظر دارید، بایستی فضایی آزاد را برای حمل و نقل آسان دستگاه در اختیار شما قرار دهد و همچنین امکان باز کردن درب ماشین ظرفشویی به طور کامل و به آسانی فراهم باشد.

چیدمان ظروف در قفسه پایینی

 

چیدمان ظروف در قفسه پایینی

 

چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی جزو اساسی ترین نکات در راهنمای ماشین ظرفشویی ال جی می باشد.

در واقع چیدمان مناسب ظروف، منجر به عملکرد بهتر ماشین ظرفشویی می باشد و بدین دلیل درباره این موضوع اطلاعات کاملی در راهنمای ماشین ظرفشویی ال جی در اختیار شما قرار داده ایم، در ادامه نحوه بارگیری ظروف را به طور کامل به شما معرفی خواهیم کرد.

  • چیدمان ظروف بایستی به صورتی انجام شود که آب با تمام بخش های آن تماس داشته باشد
  • ظروف بایستی به صورتی در دستگاه چیده شوند که آب به آسانی در آن ها جریان پیدا کند و همچنین داخل آن ها نیز خشک شوند
  • ظروفی که دارای باقی مانده غذا سوخته یا ته گرفته می باشند بایستی پیش از قرار گرفتن در دستگاه خیس شوند تا با سهولت بیشتری شسته شوند
  • سبد پایینی تعبیه شده در دستگاه مناسب ظروفی همچون بشقاب ها، کاسه، قابلمه، تابه و … می باشد
  • بشقاب ها را بایستی به صورت عمودی در قفسه ها قرار دهید
  • ظروف همچون قابلمه ها، تابه ها، ظروف بزرگ و … بایستی به صورت وارونه در دستگاه قرار بگیرند
  • ظروف را به صورتی در ماشین ظرفشویی قرار دهید که اشغال فضای نسبتا زیاد آن ها در دستگاه، مانع چرخش آب پاش نشوند.

چیدمان ظروف در قفسه های بالایی

 

چیدمان ظروف در قفسه های بالایی

 

برای استفاده از قفسه های بالایی ماشین ظرفشویی نیز بایستی راهنمای ماشین ظرفشویی ال جی را بررسی کنید، بنابراین در این بخش به معرفی نکاتی که بایستی در صورت قرار دادن ظروف در قفسه های بالا بدان ها توجه داشته باشید، می پردازیم.

  • در ماشین ظرفشویی بخشی برای قرار دادن قاشق، چنگال و کارد تعبیه شده است که بایستی قاشق و چنگال ها را به صورت وارونه در این بخش قرار دهید.
  • در واقع قفسه بالایی مناسب ظروف حساس تر همچون بشقاب های کوچک، جام ها و … می باشند و همچنین می توانید ظروف پلاستیکی خود را در این بخش قرار دهید
  • بشقاب ها بایستی به سمت بالا و همچنین در بخش های جلویی قفسه چیده شوند
  • لیوان، جام و … را بایستی به صورت وارونه در ماشین ظرفشویی قرار دهید
  • بازوهای آب پاش در زیر قفسه بالایی نیز تعبیه شده اند، بنابراین ظروف خود را به گونه ای در ماشین ظرفشویی قرار دهید که ظروف مانع چرخش آب پاش در ماشین ظرفشویی نشوند.

تغییر ارتفاع قفسه ها

تغییر ارتفاع قفسه ها یکی از مهم ترین مواردی است که بایستی در راهنمای ماشین ظرفشویی ال جی به یادگیری آن بپردازید چرا که در صورت استفاده از این دستگاه در مواردی نیازمند تغییر ارتفاع قفسه ها می باشید.

  • قفسه ها را از هر گونه ظرف خالی کنید
  • گیره های ریل را بفشارید و سپس قفسه ها را به سمت بیرون بکشید تا فضای بیشتری برای دسترسی شما ایجاد شود
  • قفسه های دیگر را تنظیم کنید
  • پس از تنظیم قفسه ها از عملکرد صحیح بازو های آب پاش اطمینان حاصل کنید

افزودن مواد شوینده به ماشین ظرفشویی

در این بخش از راهنمای ماشین ظرفشویی ال جی قصد داریم تا نحوه افزودن مواد شوینده به ماشین ظرفشویی را شرح دهیم.

ماشین ظرفشویی دارای محفظه ای به خصوص برای افزودن مواد شوینده می باشد که بایستی پیش از آغاز فرآیند شست و شو مواد شوینده خود را در این بخش قرار دهید.

مواد شوینده مناسب برای شست و شوی ظروف در ماشین لباسشویی به صورت قرص، پودر و همچنین مایع در بازار موجود است.

توجه داشته باشید که برای شست و شوی ظروف در ماشین ظرفشویی از مواد شوینده مخصوص شست و شوی ظروف در ماشین ظرفشویی استفاده کنید، چرا که در غیر این صورت دستگاه شما با اختلال های بسیاری در عملکرد خود مواجه خواهد شد.

میزان شوینده در ماشین ظرفشویی ال جی وابسته به برنامه ای می باشد که شما برای شست و شوی ظروف خود انتخاب می کنید که در ادامه میزان مشخص مواد شوینده در صورت انتخاب هر یک از انواع برنامه های ماشین ظرفشویی به شما معرفی خواهیم کرد.

  • برنامه Soak = 25 گرم
  • Heavy = 25 گرم
  • Normal = 20 گرم
  • Eco = 15 گرم
  • Quick =  10 گرم
  • Rinse/Hold =  بدون مواد شوینده

پس از افزودن مواد شوینده توجه داشته باشید که بایستی درب محفظه دستگاه را کاملا ببندید.

در راهنمای ماشین ظرفشویی ال جی، امکان استفاده از نوع مواد شوینده همچون استفاده از قرص، مایع و همچنین پودر به شما معرفی شده است.

مطالعه بیشتر : آشنایی با بهترین ماشین ظرفشویی

نحوه افزودن مایع جلا دهنده

افزودن صحیح مایع جلا دهنده به ماشین ظرفشویی یکی از مهم ترین مواردی است که بایستی در راهنمای ماشین ظرفشویی ال جی بدان توجه داشته باشید.

برای پر کردن محفظه جلا دهنده بایستی درپوش را خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید و سپس آن را جدا کنید. توجه داشته باشید که بایستی از مایع جلا دهنده بسیار با کیفیتی برای شست و شوی ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی استفاده کنید.

پس از افزودن مایع جلا دهنده درب محفظه را مجدد ببندید و آن را سفت کنید.

افزودن مایع جلا دهنده به فرآیند شست و شو وابسته به نوع برنامه ای که برای شست و شو انتخاب می کنید و همچنین میزان استفاده شما از دستگاه است، اما به صورت کلی استفاده از مایع جلا دهنده در هر ماه یکبار مفید می باشد.

میزان پخش جلا دهنده توسط تنظیمات کارخانه ماشین ظرفشویی انجام شده است و در واقع استفاده از این شوینده برای بسیاری از ظروف مناسب می باشد. در صورتی که پس از شست و شو با لکه ها و همچنین کدر شدن ظروف خود مواجه شده اید بایستی میزان جلا دهنده خود را افزایش دهید و در صورتی که روی لیوان ها لکه ها یا کف هایی را پس از اتمام فرآیند شست و شو مشاهده می کنید، بایستی میزان جلا دهنده را کاهش دهید.

شناسایی دکمه های ماشین ظرفشویی

استفاده از دکمه های ماشین ظرفشویی، مهم ترین اصل در استفاده صحیح از ماشین ظرفشویی محسوب می شود و بدین دلیل در راهنمای ماشین ظرفشویی ال جی توضیحات مفصلی درباره دکمه های ماشین ظرفشویی برای شما در نظر گرفته ایم.

برای شست و شو ظروف توسط ماشین ظرفشویی، پس از چیدمان ظروف در این دستگاه بایستی درب ماشین ظرفشویی را ببندید و سپس دکمه پاور را فشار دهید، پس از انتخاب این برنامه بایستی برنامه شست و شوی روزانه یا normal را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که در این زمان می توانید، برنامه شست و شوی خود را تغییر دهید.

  • Start/Pause = متوقف کردن شست و شوی ظروف
  • Delay Star = تاخیر در آغاز فرآیند شست و شو ( امکان تنظیم بازه زمانی بین 1 تا 19 ساعت )
  • Rinse Plus = انجام پروسه آبکشی مجدد
  • Child Lock = قفل کودک
  • Turbo Rinse = افزایش دما تا 77 درجه سانتی گراد
  • Half Load = مناسب شست و شوی ظروف کم ( اسپری آب پایین دستگاه کار نمی کند و همچنین در مصرف انرژی و آب صرفه جویی می شود )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *