صانا سرویس

تعمیرات و فروشگاه

تلفن

05138721212
09150881992

آدرس

مشهد، بلوار پیروزی، بلوار رضوی، ابتدای رضوی 22، فاز تجاری، پلاک 5

صانا سرویس؛ کنار شما، رو به آینده

معرفی 7 برند از بهترین مارک موتور یخچال

بهترین مارک موتور یخچال

موتور یکی از مهم ترین قطعات موجود در سیستم پیچیده یخچال به شمار می رود و بدین دلیل بسیاری از افراد هنگام خرید یخچال سعی دارند تا یخچالی را تهیه کنند که از بهترین مارک موتور یخچال برخوردار باشد، چرا که این قطعه وظایف بسیاری را در سیستم یخچال برعهده دارد و بدین دلیل انتخاب دستگاهی که دارای بهترین مارک موتور یخچال باشد، از اهمیت بسزایی برخوردار است.

در این مقاله به بررسی موتور یخچال و هر آن چه که بایستی درباره این قطعه بدانید همچون انواع موتور، بهترین برند های تولید کننده موتور، وظایف کمپرسور و … می پردازیم، بنابراین اگر موتور یخچال شما نیاز به تعویض داشت یا قصد خرید یخچال را دارید، مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم.

مطالعه مفید : صانا سرویس بهترین مجموعه تعمیر و تعویض موتور یخچال

وظایف کمپرسور در عملکرد یخچال

 

وظایف کمپرسور در عملکرد یخچال

 

همانطور که پیش تر اشاره کرده ایم، کمپرسور یا موتور از وظایف بسیاری در سیستم پیچیده یخچال برخوردار است به صورتی که بسیاری از تکنسین های تعمیر یخچال این قطعه را همچون قلب تپنده در این دستگاه می دانند، چرا که یخچال بدون استفاده از موتور قادر به انجام عملکرد های لازم نیست.

همانطور که می دانید اصلی ترین وظیفه یخچال، کاهش دما در فضای داخلی دستگاه است تا مواد غذایی موجود در آن از سلامت و همچنین طراوت مناسبی برخوردار شوند.  در واقع برای ایجاد سرما در یخچال بایستی فرآیند طولانی انجام شود که به این فرآیند، چرخه تبرید گفته می شود.

وظیفه موتور در چرخه تبرید، فشرده سازی و همچنین گردش گاز مبرد است به صورتی که گاز در ابتدا از طریق کمپرسور فشرده می شود و سپس همانند یک پمپ در تمامی بخش های مد نظر، به  گردش گاز می پردازد. چرخه تبرید دارای چهار مرحله است.

لازم به ذکر است که موتور یخچال در پشت دستگاه قرار داد و از بخش های بسیاری همچون میل لنگ، سوپاپ، پیستون و …. تشکیل می شود.

استفاده صحیح از یخچال

 

استفاده صحیح از یخچال

 

در واقع فارغ از اینکه دستگاه شما دارای بهترین مارک موتور یخچال باشد یا نه، نکات بسیاری در پیشگیری از بروز مشکل در یخچال تاثیر گذار است، چرا که موتور نیز همانند هر یک از بخش های دیگر دستگاه ممکن است در عملکرد خود با مشکلاتی مواجه شود.

نحوه استفاده صحیح از دستگاه های مختلف یکی از تاثیر گذار ترین موارد در عملکرد دستگاه به شمار می روند که بنابراین در ادامه هر آنچه را که بایستی درباره استفاده صحیح از یخچال بدانی را به شما معرفی خواهیم کرد.

لازم به ذکر است که اگر دستگاه شما دارای بهترین مارک موتور یخچال باشد، اما درباره نکات استفاده صحیح از این دستگاه آگاهی لازم را نداشته باشید، موتور یخچال شما با مشکلات بسیاری مواجه خواهد شد و در نتیجه مجبور به تعمیر یخچال مشهد می شوید.

  • نظافت یخچال از اهمیت بسزایی در استفاده صحیح از این دستگاه برخوردار است و بایستی حداقل هر 6 ماه یکبار به نظافت کامل یخچال بپردازید.
  • پیش از استفاده از یخ ساز و همچنین آب سرد کن از نصب فیلتر اطمینان حاصل کنید.
  • از باز کردن درب یخچال بدون دلیل خودداری کنید، چرا که با هر بار باز کردن درب یخچال، هوای محیط خارجی وارد فضای داخلی یخچال خواهد شد و در نتیجه موتور دستگاه مجبور به انجام مجدد فرآیند چرخه مبرد می شود.
  • با توجه به دمای هوا، به تنظیم درجه دمای یخچال بپردازید.
  • به هیچ وجه یخچال را در نزدیکی وسایل گرما زا یا پنجره نصب نکنید.
  • توجه داشته باشید که یخچال بایستی با دیوار 20 سانتی متر فاصله داشته باشد.
  • و …

انواع موتور

 

انواع موتور

 

پیش از آشنایی با انواع بهترین مارک موتور یخچال بهتر است در ابتدا با انواع موتور یخچال آشنا شوید، چرا که یخچال ها از مدل های مختلفی از انواع موتور ها در ساختار خود استفاده می کنند.

لازم به ذکر است که انواع موتور یخچال از قطعات مختلفی تشکیل می شوند و همچنین نحوه عملکرد آن ها، طول عمر و … در این دستگاه ها با یکدیگر متفاوت هستند.

موتور پیستون

یکی از انواع موتور های مورد استفاده در ساختار یخچال، کمپرسور های پیستون هستند که امروزه برند های بسیاری به تولید و عرضه آن ها به بازار پرداخته اند و بنابراین موتور های پیستون بسیاری در گروه بهترین مارک موتور یخچال قرار دارند.

موتور پیستون همانطور که از نامش پیداست، گاز را توسط یک پیستون به طور کامل فشرده می کند و همچنین این موتور از برق بیشتری برای انجام فرآیند های خود استفاده می کند. لازم به ذکر است که موتور پیستون معمولا صدای نسبتا زیادی را هنگام انجام عملکرد خود، ساطع می کند.

موتور اسکرول

این موتور که یکی از انواع بهترین مارک موتور یخچال است، قادر به کاهش دما به طور فوق العاده ای است و همچنین این موتور از کارآیی نسبتا بالایی برخوردار است. موتور اسکرول در واقع از دو بخش متفاوت یعنی بخش های، متحرک و ثابت تشکیل شده است که هر یک از آن ها ظاهری شبیه به حلزون دارند.

یکی از بهترین مزایای این موتور گردش و همچنین فشرده سازی گاز بدون ایجاد نشتی است، چرا که بسیاری از موتور ها معمولا پس از گذشت چند سال با عملکرد های نامناسب منجر به ایجاد نشتی می شوند.

موتور دامپر

یکی از انواع موتور ها که امروزه در گروه بهترین مارک موتور یخچال قرار گرفته است موتور دامپر، محصول کشور ایتالیا بوده و دارای قدرت بسیاری بالایی است به صورتی که در مقایسه با دیگر مدل های موتور از قدرت بسیار بیشتری برخوردار است.

موتور دامپر یکی از محبوب ترین انواع موتور ها به شمار می رود و امروزه در بسیاری از انواع یخچال ها مورد استفاده قرار می گیرد، چرا که دارا کیفیت بسیار بالایی است و همچنین با توجه به کیفیت بالا از قیمت مناسبی برخوردار است.

مطالعه بیشتر : آشنایی با انواع موتور لباسشویی

معرفی بهترین مارک موتور یخچال

همانطور که در ابتدا مقاله ذکر کرده بودیم قصد داریم تا در این بخش انواع بهترین مارک موتور یخچال را به شما معرفی کنیم، چرا که آگاهی درباره بهترین مارک موتور یخچال امکان انتخاب بهترین یخچال و همچنین موتور دستگاه را با سهولت بیشتری برای شما فراهم می سازد.

مارک آپسون

یکی از انواع برند های تولید کننده موتور یخچال، موتور یخچال برند آپسون است که این برند در واقع در هند بوده و از سال 2014 فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرده است. این شرکت تنها به قطعات تولید یخچال مشغول نیست و امروزه نیز در تولید قطعات دستگاه های دیگر همچون ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و … پرداخته است.

تمامی قطعاتی که تولید برند آپسون هستند از کیفیت بالا همراه با قیمت بسیار مناسبی برخوردار هستند، بنابراین اگر قصد خرید بهترین مارک موتور یخچال را همراه با قیمتی مناسب دارید، پیشنهاد می کنیم موتور آپسون را خریداری کنید.

مارک کوبر

برند کوپر قطعات بسیاری را تولید و به بازار ارائه می دهد و امروز در گروه معروف ترین برند های تولید کننده قطعات لوازم برقی منزل قرار گرفته است و همچنین لازم به ذکر است که این برند همچون مارک آپسون در کشور هند مشغول فعالیت است.

جالب است بدانید نام تجاری این برند معمولا مرتبط با برند های معروف دنیا یعنی سامسونگ و ال جی و … است.

مارک اینورتر

در واقع بهترین مارک موتور یخچال، بی شک موتور اینورتر است که امروزه یکی از پر فروش ترین موتور های یخچال به شمار می رود. این موتور معمولا در یخچال های ساید بای ساید مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین از صدای بسیار کمی هنگام انجام عملکرد خود برخوردار است.

لازم به ذکر است که موتور اینورتر دارای قیمت نسبتا بالا تری نسبت به رقبای خود است، اما با باز هم از فروش بالایی برخوردار است چرا که دارای کیفیت بسیار بالایی بوده و همچنین از طول عمر مناسبی برخوردار است.

مطالعه بیشتر : اینورتر لباسشویی چیست؟ 

مارک پاناسونیک

معمولا برند پاناسونیک در ایران تولید کننده لوازم برقی است و بسیاری از مردم این برند را در تولیدات انواع لوازم برقی می شناسند اما در چند سال گذشته این برند در تولید موتور یخچال نیز فعالیت دارد و امروزه موتور های تولید این برند از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و بدین دلیل در تولید بسیاری از یخچال های ایرانی از این موتور استفاده می شود.

مارک دانفوس

برند دانفوس که در واقع برند لهستانی است و یکی از انواع بهترین مارک موتور یخچال به شمار می رود، دارای ویژگی های بسیاری همچون مصرف انرژی پایین، عدم تولید صدا هنگام عملکرد و …. است.

مارک دروین

برند دروین بعد از برند دانفوس یکی از بهترین برند های تولید کننده انواع موتور یخچال به شمار می رود. این برند که فعالیت است خود را از سال 1918 آغاز کرد، امروزه نیز از سابقه طولانی مدتی در زمینه طراحی و تولید یخچال برخوردار است و همچنین از لحاظ مکانیکی دارای کیفیتی نسبتا بالا است.

لازم به ذکر است که یکی از بهترین ویژگی های این موتور، ایجاد حرارت کم هنگام چرخش مبرد است، چرا که همانطور می دانید بسیاری از موتور های یخچال حین انجام فرآیند کاهش دما در فضای داخلی از دمای نسبتا بالایی برخوردار می شوند که این دلیل یکی از انواع دلایل خراب شدن کمپرسور به شمار می رود.

کمپرسور دروین از صدای کم و همچنین مصرف انرژی بسیاری مطلوبی برخوردار است و در واقع در صورت خریداری این موتور یخچال شما برق زیادی را مصرف نمی کند و با خیال آسوده می توانید از این دستگاه استفاده کنید.

مارک Robertshaw

یکی از انواع بهترین مارک موتور یخچال، کمپرسور برند Robertshaw است. جالب است بدانید این موتور از سرعت بالایی برخوردار است به صورتی که سرعت آن بین 1300 تا 1550 دور در دقیقه است.

علائم بروز مشکل در کمپرسور

 

بهترین مارک موتور یخچال

 

توجه داشته باشید که حتی اگر از بهترین مارک موتور یخچال استفاده کنید، باز هم ممکن است یخچال شما به دلیل عدم استفاده صحیح با مشکلاتی مواجه شود که یکی از این مشکلات بروز مشکل یا سوختن کمپرسور است. بروز مشکل و همچنین سوختن این قطعه دارای علائم متفاوتی است که اگر شما از این علائم آگاه باشید، می توانید در کوتاه ترین زمان بروز مشکل یا سوختن این قطعه را متوجه شوید.

تعریق یخچال

 

تعریق یخچال

 

یکی از رایج ترین علائم بروز مشکل در کمپرسور یخچال یا سوختن آن، تعریق یخچال است. در واقع اگر در فضای داخلی شاهد قطره های آب در دیواره ها، قفسه ها و … شوید، بایستی در کوتاه ترین زمان با تکنسین های تعمیر یخچال فریزر تماس بگیرید تا تکنسین ها به تعمیر یا تعویض کمپرسور یخچال شما بپردازند.

دمای بالا در بدنه یخچال

یکی دیگر از انواع علائم هنگام بروز مشکل در کمپرسور گرم بودن بدنه دستگاه است. توجه داشته باشید که ساطع شدن گرما از بدنه یخچال تا حدودی طبیعی است، اما در صورتی که این دما بیشتر از حد طبیعی خود باشد در نتیجه بایستی به بررسی کمپرسور بپردازید. ( در صورتی که مشکل از کمپرسور نباشد می توانید برای تعمیر یخچال به بررسی کویل های کندانسور نیز بپردازید.)

فاسد شدن مواد غذایی زودتر از موعد

 

فاسد شدن مواد غذایی زودتر از موعد

 

خراب شدن مواد غذایی زودتر از موعد، گرم بودن مواد غذایی و همچنین کاهش دما محصولات قرار گرفته در یخچال در بازه زمانی های طولانی، همگی نشان دهنده بروز مشکل در موتور یخچال هستند.

مطالعه بیشتر : تشخیص فاسد شدن مواد غذایی

افزایش مصرف برق

 

افزایش مصرف برق

 

افزایش مصرف انرژی یکی از شایع ترین علائم بروز مشکل در کمپرسور یخچال است، توجه داشته باشید حتی اگر از بهترین مارک موتور یخچال استفاده کنید در صورت بروز مشکل در موتور با افزایش مصرف برق مواجه خواهید شد.

دلایل بروز مشکل در کمپرسور یخچال

 

دلایل بروز مشکل در کمپرسور یخچال

 

همانطور که پیش تر اشاره کرده ایم در صورتی که از بهترین مارک موتور یخچال استفاده کنید، باز هم ممکن است موتور یخچال شما در عملکرد خود با مشکل مواجه شود و بدین دلیل در ادامه رایج ترین دلایل بروز مشکل در کمپرسور یخچال را به شما معرفی خواهیم کرد تا از بروز مشکل در قطعه کمپرسور پیشگیری کنید.

  • افزایش ولتاژ
  • آلودگی لوله های کویل کندانسور
  • بروز مشکل در مبرد دستگاه
  • فرسودگی کمپرسور
  • و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *