صانا سرویس

تعمیرات و فروشگاه

تلفن

05138721212
09150881992

آدرس

مشهد، بلوار پیروزی، بلوار رضوی، ابتدای رضوی 22، فاز تجاری، پلاک 5

صانا سرویس؛ کنار شما، رو به آینده

آشنایی با راه حل های از بین بردن بوی بد یخچال

از بین بردن بوی بد یخچال

وجود بوی نامطبوع در فضای یخچال یکی از آزار دهنده ترین مشکلاتی بوده که همواره ممکن است در استفاده از هر یخچالی با آن مواجه شوید.

وجود بوی نامطبوع در یخچال دلایل متفاوتی دارد که در ادامه این مقاله به تمامی دلایل وجود بوی بد در یخچال، از بین بردن بوی بد یخچال، پیشگیری از بوی بد و … را برای شما شرح می دهیم پس اگر پس از باز کردن درب یخچال با بوی نامطبوعی مواجه می شوید پیشنهاد می کنیم حتما تا ادامه مطالب با ما همراه باشید تا بتوانید در کوتاه ترین زمان به بررسی، تعمیر و نظافت یخچال خود با استفاده از ساده ترین لوازم بپردازید.

مطالعه مفید: تعمیر یخچال مشهد

دلایل به وجود آمدن بوی نامطبوع در یخچال

 

از بین بردن بوی بد یخچال

 

عوامل زیادی منجر به ایجاد بوی نامطبوع در یخچال می شوند و در صورتی که قصد از بین بردن بوی بد یخچال را دارید بهتر است در ابتدا با دلایلی که منجر به بوی بد در فضای داخلی یخچال می شوند نیز آشنا شوید. در ادامه تمامی دلایل وجود بوی بد در یخچال را می توانید مطالعه کنید.

فاسد شدن مواد غذایی

فاسد شدن مواد غذایی یکی از شایع ترین دلایل بوی بد در یخچال به شمار می رود که این اتفاق علت های مختلفی همچون گرم بودن فضای داخلی یخچال دارد. در صورت مواجه شدن با مواد غذایی فاسد بایستی برای از بین بردن بوی بد یخچال آن ها را از یخچال خارج کنید.

مواد غذایی در فریزر بدون درپوش

در صورت قرار دادن مواد غذایی بدون درپوش در فریزر به مرور زمان بوی نامطبوعی در فریزر ایجاد می شود که حتی ممکن است تا مدت ها از بین نرود در نتیجه بایستی برای قرار دادن مواد غذایی در فریزر حتما از درپوش استفاده کنید.

عدم استفاده از یخچال در بازه زمانی طولانی

یکی از دلایلی که ممکن است منجر به ایجاد بوی بد در یخچال شود استفاده نکردن از یخچال در مدت طولانی است. در نتیجه اگر قصد سفر دارید بایستی حتما یخچال و فریزر را خالی کرده و سیم برق آن را از پریز جدا کنید.

تمیز نکردن یخچال به صورت دوره ای

 

تمیز نکردن یخچال به صورت دوره ای

 

هر وسیله ای نیاز به نظافت دارد و بایستی هر چند مدت یکبار به تمیز کردن وسایل از جمله وسایل برقی بپردازید. در نظر داشته باشید که برای نظافت یخچال پیش از انجام هر فعالیتی سیم برق یخچال را از پریز جدا کنید و پس از نظافت نیز صبر کنید تا یخچال کاملا خشک شود و سپس مجدد سیم برق یخچال را به پریز برق متصل کنید.

وجود مواد غذایی بد بو

بسیاری از مواد غذایی از بوی مناسبی برخوردار نیستند و به این دلیل این غذا ها پس از ماندگاری در یخچال ممکن است باعث بو گرفتن فضای داخلی یخچال شوند.

عدم گردش هوا

گردش هوا از اهمیت بسیاری در سیستم یخچال برخوردار است زیرا گردش هوا مانع از ایجاد بوی نامطبوع در یخچال می شود و همچنین منجر به بالا رفتن ماندگاری بیشتر میوه و مواد غذایی در فضای یخچال می گردد. در مواردی ممکن است برای از بین بردن بوی بد یخچال به بررسی و سپس تعمیر فن بپردازید.

نشت گاز

نشت گاز فریون در یخچال منجر به ایجاد بوی نامناسب در فضا داخلی یخچال می شود زیرا نشت گاز منجر به عدم خنک سازی یخچال شده و در نتیجه مواد غذایی زودتر از موعد فاسد می شوند.

مطالعه مفید: آشنایی با علائم کم شدن گاز یخچال | چه کارهایی منجر به نشست گاز در یخچال می شود؟

انواع را حل های از بین بردن بوی بد یخچال

راه حل های متفاوتی برای از بین بردن بوی بد یخچال وجود دارند که هر یک از آن ها با توجه به علت ایجاد بو با یکدیگر متفاوت هستند. در ادامه راه حل های کلی و مناسب برای رفع بوی بد در یخچال را به شما معرفی می کنیم.

مطالعه مفید: 15 علت سرد نکردن یخچال و فریزر | راه حل تعمیر سرد نشدن یخچال

جوش شیرین یا سرکه

 

جوش شیرین یا سرکه

 

برای از بین بردن بوی بد یخچال با استفاده از جوش شیرین یا سرکه بایستی محلولی از آب و دو قاشق جوش شیرین یا نصف لیوان سرکه ترکیب کنید و لیوان را در قسمتی از فضای داخلی یخچال قرار دهید تا پس از چند ساعت بوی نامطبوع در یخچال از بین برود.

لیمو

لیمو را برش دهید و سپس آن را داخل یک کاسه گذاشته و در یخچال قرار دهید این کار موجب از بین بردن بوی بد یخچال می شود. ( لیمو را هفته ای یکبار عوض کنید.)

سیب زمینی یا آرد جو

قرار دادن سیب زمینی پوست کنده شده و همچنین آرد جو می تواند تاثیر بسزایی در از بین بردن بوی بد یخچال داشته باشد در نتیجه می توانید آن ها را در یک کاسه کوچک گذاشته و در گوشه ای از یخچال قرار دهید.

کربن

 

کربن

 

یکی از بهترین راه حل ها برای رفع بوی بد در یخچال قرار دادن کربن در فضای داخلی یخچال است زیرا وجود کربن در یخچال می تواند منجر به رفع بوی بد در یخچال شود.

بو گیر

 

بو گیر

 

بوگیر ها همیشه یکی از چاره ساز ترین وسایل در رفع بوی بد در هر فضایی بوده اند و امروزه بوگیر های زیادی برای یخچال نیز تولید می شوند که با قرار دادن آن ها در فضای داخلی می توانید علاوه بر پیشگیری از بوی نامطبوع، بوی بد را نیز از بین ببرید. اما استفاده از این بوگیر ها به دلیل نزدیکی با مواد غذایی می تواند برای سلامتی شما مضر باشد زیرا این بوگیر ها در واقع شیمیایی هستند. در نتیجه پیشنهاد ما به شما استفاده از مواد طبیعی به جای بوگیر های شیمیایی در یخچال است.

یخ زدایی

در مواردی ممکن است مواد غذایی داخل فریزر با یخ ترکیب شوند و علت بوی نامطبوع به این دلیل باشد که بایستی برای حل این مشکل یخچال را کاملا تخلیه کنید و سیم برق را از پریز جدا کنید و اجازه دهید تا یخ ها در دمای محیط آب شوند.

روش خوش بو کردن یخچال

بوی مناسب در هر شرایط و مکانی منجر به بهتر شدن حال انسان خواهد شد و به این دلیل بشر همواره به دنبال استشمام بوی خوب است. یخچال نیز به این دلیل که محل قرار گیری مواد غذایی است از اهمیت بسیاری برخوردار است.

 تا این قسمت با نحوه از بین بردن بوی بد یخچال آشنا شدید اما جالب است بدانید راه حل هایی برای خوشبو کردن یخچال نیز وجود دارند.

برای خوشبو کردن یخچال بهتر است به جای استفاده از مواد شیمیایی از مواد طبیعی استفاده کنید زیرا وجود مواد طبیعی در یخچال برای سلامتی مضر نیستند. در ادامه به معرفی بهترین بوگیر های یخچال می پردازیم.

مطالعه مفید: 4 روش فوق العاده برای از بین بردن بوی بد یخچال

پرتقال یا لیمو به همراه میخک

 

پرتقال یا لیمو به همراه میخک

 

این دو میوه عطر منحصر به فردی دارند که پس از برش زدن و قرار دادن آن ها در یخچال منجر به ایجاد بوی بسیار عالی در فضای داخلی می شوند. در صورتی که همراه با پرتقال یا لیمو از میخک نیز استفاده کنید بوی بهتری در یخچال ایجاد خواهد شد.

قهوه و وانیل

 

قهوه و وانیل

 

قهوه و وانیل عطر فوق العاده ای دارند و به این دلیل وجود آن ها بدون درپوش می تواند در خوشبو کردن یخچال تاثیر بسزایی داشته باشد.

پیشگیری از بوی بد در یخچال

 

پیشگیری از بوی بد در یخچال

 

روش هایی هستند که می توانند در پیشگیری از ایجاد بوی نامطبوع نقش بسزایی داشته باشند و با انجام این روش ها دیگر نیازی به از بین بردن بوی بد یخچال در آینده ندارید.

  • نظافت فضای بیرونی و داخلی یخچال به صورت دوره ای.
  • مواد غذایی را تا در حد امکان بدون سرپوش در یخچال قرار ندهید.
  • به تاریخ انقضا محصولاتی که در یخچال و فریزر قرار می دهید توجه کنید.
  • به تنظیم دما یخچال توجه داشته باشید.
  • تعمیر یخچال در کوتاه ترین زمان می تواند تاثیر بسیاری در پیشگیری از بوی بد یخچال داشته باشد پس سعی کنید در صورت بررسی و اطمینان از وجود مشکل در یخچال به سرعت اقدام به تعمیر یخچال کنید.
  • و ….

نظافت یخچال در صورت مواجه شدن با بوی نامطبوع

 

نظافت یخچال در صورت مواجه شدن با بوی نامطبوع

 

در واقع یکی از مواردی که در صورت مواجه شدن با بوی بد در یخچال بهتر است به انجام آن بپردازید، نظافت یخچال است چرا که نظافت یخچال و سپس استفاده از روش های خوشبو کردن یخچال در حذف دائمی بوی بد یخچال بسیار تاثیر گذار است، بنابراین در ادامه نحوه نظافت اصولی یخچال را به شما معرفی خواهیم کرد.

  1. سیم برق یخچال را از پریز جدا کنید
  2. مواد غذایی داخل یخچال را خارج کنید
  3. قفسه و کشو های یخچال را با استفاده از مایع شوینده بشویید و خشک کنید
  4. با استفاده از آب گرم، صابون و اسفنج سطح دیوار های داخلی یخچال را تمیز کنید ( در این مرحله می توانید به جای استفاده از صابون یا مواد شوینده از جوش شیرین استفاده کنید)
  5. محلولی از ترکیب سرکه و آب تهیه کنید و در فضای داخلی یخچال اسپری کنید
  6. با استفاده از یک حوله تمیز تمامی بخش های داخلی یخچال را خشک کنید
  7. قفسه و کشو های یخچال را مجدد در مکان خود نصب کنید
  8. چیدمان مواد غذایی را به طور مناسب در فضای داخلی یخچال انجام دهید
  9. از روش های خوشبو کردن یخچال که پیش تر ذکر کرده ایم برای خوشبو شدن یخچال خود استفاده کنید.

بررسی بوی بد در یخچال

تا این قسمت با موضوعاتی همچون نحوه خوشبو کردن یخچال، از بین بردن بوی بد یخچال و … آشنا شده اید.

یخچال و فریزر در حالت طبیعی نباید دارای هیچ بویی باشند و در صورتی که با بوهای مختلفی در استفاده از این دستگاه مواجه شدید بهتر است در اولین مرحله به بررسی علت ایجاد بو بپردازید، زیرا در بسیاری از موارد بوی بد در یخچال نشانه ای از نیاز به تعمیر یکی از قطعات موجود در سیستم یخچال است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *