صانا سرویس

تعمیرات و فروشگاه

تلفن

05138721212
09150881992

آدرس

مشهد، بلوار پیروزی، بلوار رضوی، ابتدای رضوی 22، فاز تجاری، پلاک 5

صانا سرویس؛ کنار شما، رو به آینده

8 علت تخلیه نکردن آب لباسشویی

تخلیه نکردن آب لباسشویی

ماشین های لباسشویی یکی از بهترین دستگاه های ساخته شده هستند که پرکاربرد ترین وسیله در هر خانه ای محسوب می شوند و هر روزه شاهد نسل جدیدی از آن ها هستیم که با امکانات پیشرفته و طراحی خاص تر وارد بازار می شوند.

علت تخلیه نکردن آب لباسشویی یکی از انواع دلایلی است که می تواند منجر به نیاز این دستگاه به تعمیر شود. ما در این مقاله قصد داریم تا به شما 8 علت تخلیه نکردن آب لباسشویی همراه با تعمیر آن را آموزش دهیم همچنین در این مقاله علاوه بر یادگیری نحوه تعمیر قطعات لباس شویی با اقداماتی در جهت استفاده بهتر و طول عمر بیشتر ماشین لباس شویی آشنا می شوید.

پس از خواندن مطالب موجود در این سایت می توانید در کوتاه ترین زمان ماشین لباسشویی خود را عیب یابی و تعمیر کنید در نتیجه اگر ماشین لباسشویی منزل شما روند تخلیه نکردن آب را انجام نمی دهد حتما تا پایان مطالب با ما همراه باشید.

مطالعه مفید: تعمیر لباسشویی مشهد

علت تخلیه نکردن آب لباسشویی

اغلب افراد در زمان خرید ماشین لباسشویی به ساختار داخلی دستگاه توجهی ندارند و تا زمانی که نیاز به تعمیر قطعات دستگاه خریداری شده نداشته باشند از اهمیت ساختار داخلی مطلع نیستند.

ماشین لباسشویی در بیشتر مواقع به دلیل استفاده نادرست نیازمند به تعمیر می شود در نتیجه نحوه استفاده درست از ماشین لباسشویی در طول عمر و عملکرد بهتر آن بسیار تاثیر دارد.

فیلتر تخلیه

 

فیلتر تخلیه

 

اولین علت تخلیه نکردن آب لباسشویی می تواند به دلیل مسدود شدن فیلتر تخلیه باشد زیرا در بسیاری از ماشین های لباسشویی خروج آب از مخزن به طور کامل انجام نمی شود و روند شست و شو متوقف می گردد.

تعمیر مسدود شدن فیلتر تخلیه

ابتدا برق را از دستگاه جدا کنید و آب موجود در شلنگ تخلیه را کاملا خارج کنید، سپس فیلتر را جدا کرده و کاملا شست وشو دهید.

پس از قرار دادن فیلتر تخلیه اگر علت تخلیه نکردن آب لباسشویی به دلیل مسدود بودن فیلتر تخلیه بوده باشد بایستی پس از قرار گرفتن پمپ در جای خود مشکل تخلیه نکردن آب بر طرف شود.

تمیز کردن فیلتر تخلیه به صورت دوره ای می تواند موجب پیش گیری از تخلیه نکردن آب باشد.

پمپ

 

تخلیه نکردن آب لباسشویی

 

تخلیه نشدن آب ممکن است نشانی از عملکرد نامناسب پمپ باشد زیرا این قطعه وظیفه گردش آب در قسمت های بخصوصی از ماشین لباسشویی را بر عهده دارد و در صورتی که با مشکلی مواجه شود قادر به انتقال آب به قسمت های مورد نظر نیست.

تعمیر پمپ

در ابتدا برای تست این قطعه می توانید از مولتی موکر نیز استفاده کنید که اگر درصد آن بین 100 تا 300 اهم نباشد پمپ صد در صد سوخته است و بایستی تعویض شود.

مکان قرار گیری پمپ در قسمت جلو و در پایین ترین قسمت لباسشویی است پس باید ابتدا قاب جلو آن را بردارید تا بتوانید به پمپ دسترسی پیدا کنید.

پس از جدا کردن پمپ تمام سوکت و گیره های متصل به پمپ را باز کنید و سپس پمپ را کاملا شست و شو دهید. پره های فن را چندین بار بچرخانید تا از عملکرد درست آن اطمینان حاصل کنید زیرا سالم بودن پره های فن از اهمیت بسیاری برخوردار است.

خروجی پمپ را حتما بررسی کنید زیرا ممکن است علت تخلیه نکردن آب لباسشویی به دلیل وجود آلودگی یا گیر کردن اشیا در این قسمت باشد.

اگر در پمپ آسیبی مشاهده کردید امکان تعمیر پمپ وجود ندارد و بایستی پمپ را تعویض کنید که در اولین اقدام برای نصب پمپ جدید بایستی پمپ را در محل مورد نظر کاملا محکم فشار دهید و آن را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید و سپس گیره ها را مجدد به آن متصل کنید و پمپ را در مکان اصلی قرار دهید.

ارتفاع لوله تخلیه

 

ارتفاع لوله تخلیه

 

ارتفاع نامناسب در لوله تخلیه از اهمیت بسیاری برخوردار است زیرا می تواند یکی از عوامل  تخلیه نکردن آب لباسشویی باشد همچنین ارتفاع نامناسب در لوله می تواند در بسیاری از موارد منجر به جمع شدن آب کثیف و شوینده در فرایند شست و شو شود.

اگر بخواهید ارتفاع مناسب در لوله تخلیه را خودتان بسنجید با مشکل مواجه می شوید و بهتر است برای حل این مشکل از دفترچه راهنمای دستگاه ماشین لباسشویی استفاده کنید زیرا اگر ارتفاع لوله زیاد باشد دستگاه قادر به کشیدن آب به سمت بالا نیست و در صورتی که ارتفاع لوله کم باشد آب بعد از فرایند پمپاژ دوباره به لباسشویی باز می گردد.

برد الکتریکی

 

برد الکتریکی

 

برد الکتریکی یکی از حساس ترین قطعات موجود ماشین لباسشویی است که مسئول برقرار کردن ارتباط بین قطعات و برنامه های دستگاه بوده و اگر برد دچار مشکل شده باشد ممکن است به پمپ فرمان تخلیه آب را ندهد.

تعمیر برد الکتریکی

 برای تعمیر برد الکتریکی بایستی از یک متخصص در زمینه تعمیر ماشین لباسشویی کمک بگیرید و در صورتی که تخصص لازم را در تعمیر برد الکتریکی ندارید به هیچ وجه اقدام به تعمیر این قطعه نکنید.

شوینده اضافی

 

شوینده اضافی

 

بسیاری از افراد تصور می کنند اضافه کردن حجم زیادی از پودر یا مایع ماشین لباسشویی به فرایند شست وشو باعث تمیزی بیشتر در لباس ها می شود در صورتی که اضافه کردن میزان زیادی از شوینده ها علاوه بر شست و شوی نامناسب لباس ها می تواند منجر به آسیب به ماشین لباسشویی شود. کف زیاد باعث می شود پنل عملکرد نامناسبی داشته باشد و به همین دلیل تخلیه آب لباسشویی انجام نشود.

مطالعه مفید: چقدر پودر در ماشین لباسشویی بریزیم؟

خطای داخلی

یکی از انواع علت تخلیه نکردن آب لباسشویی به دلیل خطای داخلی یا پنل کنترل است که در این حالت فرمان پذیری قطعات دچار مشکل می شود.

تعمیر خطای داخلی

 ریست کردن دستگاه بهترین راه حل در زمان مواجه شدن با بروز خطای داخلی است و در بسیاری از مواقع پس از ریست کردن دستگاه این مشکل حل می شود اما در صورتی که  دستگاه پس از ریست کردن همچنان عملکرد نامناسبی داشت بایستی از متخصص کمک بگیرید.

میکروسوئیچ درب

 

میکروسوئیچ درب

 

یکی از انواع علت تخلیه نکردن آب لباسشویی بروز مشکل در میکروسوئیچ موجود در قسمت درب ماشین لباسشویی است. این سوئیچ کلیدی کوچک و پلاستیکی بوده که در زیر درب ماشین لباسشویی قرار دارد.

تعمیر میکروسوئیچ

برای یافتن علت تخلیه نکردن آب لباسشویی بایستی درب دستگاه را فشار دهید تا مطمئن شوید که سوئیچ از عملکرد مناسبی برخوردار است. اگر در انجام این تست درب ماشین باز بماند یعنی دستگاه فرایند آب کشی را به درستی انجام نمی دهد.

 سنسور درب می تواند یکی از انواع علت تخلیه نکردن آب لباسشویی نیز باشد.

شلنگ تخلیه

 

شلنگ تخلیه

 

شایع ترین علت تخلیه نکردن آب لباسشویی بروز مشکلات متفاوت در شلنگ تخلیه همچون گرفتگی، پوسیدگی، یخ زدن، پیچ خوردگی و … است که تعمیر هر یک از آن ها را برای شما شرح می دهیم تا در حد امکان بتوانید به تعمیر و تعویض این قطعه بپردازید.

گرفتگی شلنگ

پیش از هر اقدامی در رابطه با شلنگ تخلیه ابتدا ظرف بزرگی در زیر شلنگ قرار دهید زیرا ممکن است پس از باز کردن گرفتگی، آب با شدت تخلیه شود.

با استفاده از چراغ قوه داخل شلنگ را بررسی کنید در این صورت اگر چیزی راه شلنگ را مسدود کرده باشد می توانید آن را به آسانی مشاهده کنید و اگر چیزی داخل لوله گیر کرده باشد باید یک شلنگ باغچه را به درون لوله هل دهید تا راه داخل آن را باز کنید و سپس مجدد ماشین لباسشویی را به برق وصل کرده و چرخه آبکشی را فعال کنید تا بررسی کنید که مشکل حل شده است یا خیر.

پیچ خوردگی شلنگ

در بسیاری از شلنگ ها مشاهده می شود که گرفتگی وجود ندارد بلکه شلنگ ماشین لباس شویی پیچ خورده است و به همین دلیل آب داخل لباسشویی تخلیه نمی شود.

یخ زدگی شلنگ

یکی از انواع مشکلاتی که در فصول سرد سال برای این قطعه در ماشین لباسشویی به وجود می آید یخ زدگی است ضمن همین موضوع بهتر است شلنگ تخلیه دستگاه را جدا کرده و با دست آن را بچرخانید تا تخلیه آب به راحتی انجام شود. توجه داشته باشید که اگر با دخالت دست شلنگ چرخشی نداشت یعنی خشک شده است و باید آن را تعویض کنید.

پوسیدگی شلنگ

اگر روی شلنگ آثاری همچون پوسیدگی، پارگی و خمیدگی مشاهده کردید هیچ راه تعمیری برای آن وجود ندارد و بهتر است که آن را تعویض کنید زیرا حتی اگر موفق به تعمیر آن شوید بعد از گذشت مدتی مجددا به دلیل کهنه بودن این قطعه با مشکلات جدیدی رو به رو می شوید.

استفاده مناسب از دستگاه ماشین لباس شویی

در بسیاری از مواقع می توان از بروز مشکلاتی همچون تخلیه نکردن آب لباسشویی و نیاز قطعات دستگاه به تعمیر جلوگیری کرد و به این دلیل، در این قسمت اقداماتی برای پیشگیری از بروز هر گونه مشکل در ماشین لباسشویی را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید در بهترین حالت از دستگاه ماشین لباسشویی استفاده کنید و تا حد امکان هیچ یک از قطعات این دستگاه نیاز به تعمیر یا تعویض پیدا نکنند.

مطالعه مفید: لباسشویی چه مارکی خوبه | بررسی انواع برندهای ماشین لباسشویی

بررسی تسمه

تسمه یکی از مهم ترین قطعات به کار رفته در ماشین لباسشویی است که بررسی آن مانع از بروز مشکلاتی در عملکرد دستگاه می شود. اگر آثاری همچون آسیب به تسمه ملاحظه کردید بایستی حتما با متخصص در این زمینه تماس بگیرید.

بررسی لباس ها پیش از شست و شو

 

بررسی لباس ها پیش از شست و شو

 

یکی از مهم ترین نکاتی که برای استفاده از ماشین لباسشویی باید در نظر داشته باشید بررسی کردن لباس ها قبل از قرار دادن آن ها در دیگ ماشین لباسشویی است زیرا وجود اشیائی مانند کلید یا سکه در این قسمت می تواند در قطعاتی همچون پمپ تخلیه گیر کند و یکی از انواع علت تخلیه نکردن آب لباسشویی باشد.

شاید تا به امروز برای شما پیش آمده باشد که در حین فرایند شست وشو با صدا های عجیبی رو به رو شوید که یکی از دلایل صدا در فرایند شست و شو می تواند وجود وسیله ای در بین لباس ها باشد که به دلیل برخورد به دیواره های فضای داخل دستگاه منجر به تولید صدا می شود.

عیب یابی و تعمیر توسط تکنسین

با استفاده از مطالبی که در این مقاله مطالعه کردید می توانید به آسانی به تعمیر قطعات ماشین لباسشویی خود بپردازید اما در صورتی که تمامی نکات ذکر شده را انجام داده و مشکل بر طرف نشد بایستی حتما از یک متخصص در تعمیر یخچال کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *