صانا سرویس

تعمیرات و فروشگاه

تلفن

05138721212
09150881992

آدرس

مشهد، بلوار پیروزی، بلوار رضوی، ابتدای رضوی 22، فاز تجاری، پلاک 5

صانا سرویس؛ کنار شما، رو به آینده

راهنمای خرید یخچال فریزر | مهم ترین معیار های خرید یخچال و فریزر

راهنمای خرید یخچال فریزر

بسیاری از افراد معتقد اند که خرید گران ترین یخچال فریزر موجود در بازار به معنی خرید بهترین یخچال فریزر می باشد، در صورتی که خرید بهترین یخچال فریزر تنها در صورتی امکان پذیر است که مناسب ترین مدل یخچال با توجه به نیاز ها و همچنین خواسته خریدار انتخاب شود، بنابراین در صورتی که قصد خریداری یخچال دارید بایستی معیار هایی را در نظر داشته باشید تا موفق به انتخاب بهترین مدل یخچال شوید. راهنمای خرید یخچال فریزر به شما کمک می کند تا انتخاب بسیار آسان تری هنگام خرید یخچال داشته باشید.

در واقع امروزه مدل های بسیاری از انواع یخچال فریزر توسط برند های مختلف تولید و به بازار ارائه می شوند که بدین دلیل مطالعه راهنمای خرید یخچال فریزر پیش از خرید یخچال دارای تاثیر بسزایی در انتخاب شما می باشد.

در این مقاله کامل ترین راهنمای خرید یخچال فریزر را در اختیار شما قرار داده ایم، بنابراین در صورتی که قصد خرید یخچال فریزر برای منزل خود دارید پیشنهاد می کنیم در ادامه مطالب با ما همراه باشید.

مطالعه بیشتر : تعمیر برد یخچال در مشهد 

مهم ترین معیار ها در راهنمای خرید یخچال فریزر

مهم ترین معیار ها در راهنمای خرید یخچال فریزر

 

معیار های خرید یخچال جزو اساسی ترین موارد در بین مطالب راهنمای خرید یخچال فریزر می باشند، بنابراین در ابتدا به معرفی مهم ترین معیار های خرید یخچال که بایستی پیش از خرید یخچال بدان ها توجه داشته باشید می پردازیم.

ابعاد یخچال فریزر

 

ابعاد یخچال فریزر

 

ابعاد یکی از مهم ترین موارد در راهنمای خرید یخچال فریزر می باشد، زیرا در صورتی که بهترین یخچال فریزر را خریداری کنید اما فضای مناسبی برای استفاده از آن در اختیار نداشته باشید یخچال شما بی استفاده خواهد شد، بنابراین پیش از خرید یخچال فضایی که برای قرار دادن یخچال فریزر در نظر دارید را انتخاب کرده و به صورت دقیق به اندازه گیری آن بپردازید و هنگام خرید یخچال ابعاد یخچال را نیز اندازه گیری کنید تا با مکانی که برای نصب این دستگاه در نظر دارید، متناسب باشد.

تعیین ابعاد یخچال از اهمیت بسزایی در خرید یخچال برخوردار است، بنابراین بایستی اندازه گیری اصولی و همچنین دقیقی داشته باشید.

امکان ورود یخچال به منزل

 

امکان ورود یخچال به منزل

 

توجه داشته باشید که انتخاب یخچالی که به آسانی وارد منزل شما شود و همچنین امکان ورود به آشپزخانه را داشته باشد از اهمیت بسیاری برخوردار است، بنابراین بایستی در مطالعه موارد ذکر شده در راهنمای خرید یخچال فریزر بدین موضوع توجه ویژه ای داشته باشید.

در واقع حمل و نقل یخچال فریزر به علت وزن بالا و همچنین ابعاد بزرگ هرگز آسان نبوده و بایستی فضای مناسب را برای حمل و نقل این دستگاه در اختیار داشته باشید.

فاصله یخچال از دیوار ها

شایان ذکر است که در نظر گرفتن حداقل دو سانتی متر فاصله بین دیوار و یخچال لازمه نصب یخچال و همچنین عملکرد صحیح این دستگاه می باشد و در صورت عدم ایجاد فاصله یخچال از دیواره ها با مشکلات جدی در سیستم داخلی یخچال مواجه خواهید شد که در نهایت نیازمند تعمیر یخچال مشهد می شوید.

در واقع فاصله یخچال از دیواره ها جزو اصلی ترین موارد در راهنمای خرید یخچال فریزر محسوب می شود که رعایت آن از اهمیت بسزایی برخوردار است و در عملکرد صحیح دستگاه تاثیر گذار می باشد.

فضای مناسب برای باز شدن درب دستگاه

فضایی که برای نصب یخچال فریزر انتخاب می کنید بایستی به صورتی باشد که باز کردن درب دستگاه با هیچ گونه محدودیتی مواجه نباشد و قادر به باز کردن درب یخچال به طور کامل باشید.

اگر مکان نصب یخچال شما در کنار دیوار می باشد، بایستی یخچال را به صورتی قرار دهید که جهت باز شدن درب یخچال به سمت دیوار نباشد.

عادت های مربوط به خرید مواد غذایی

 

 

 

در نظر داشتن عادات مرتبط با خرید مواد غذایی برای منزل یکی از مهم ترین بخش ها در راهنمای خرید یخچال فریزر می باشد که توجه بدان الزامی است.

در صورتی که عادت به ذخیره مواد غذایی و خرید کلی ندارید، خرید یخچال بزرگ تنها فضای نسبتا زیادی از آشپزخانه شما را اشغال خواهد کرد و در نتیجه استفاده بهینه از این دستگاه نخواهید داشت و همچنین مصرف برق شما افزایش پیدا می کند، زیرا یخچالی مناسب شما است که فضای کافی برای خرید های جزئی داشته باشد.

در واقع اگر جزو افرادی هستید که خرید مواد غذایی منزل خود را به صورت روزانه انجام می دهید، خرید یخچال بزرگ برای شما مناسب نبوده و بهتر است یخچالی با فضای کم خریداری کنید.

فضای داخلی یخچال

 

فضای داخلی یخچال

 

فضای داخلی یخچال ها با واحد فوت مکعب اندازه گیری می شود و افرادی که علاقه مند به خرید یخچال هایی با فضای بزرگ می باشند، معمولا یخچال های 18 تا 22 فوت را انتخاب می کنند. ( یخچال ها در اندازه های مختلفی تولید می شوند و بدین دلیل می توانید یخچال های 2 فوت تا 42 فوت را بسته به سلیقه خود خریداری کنید.)

اگر در آپارتمانی کوچک سکونت دارید، پیشنهاد می کنیم یخچال های 14 تا 16 فوت را خریداری کنید.

شایان ذکر است که عدد فوت اندازه گیری شده لزوما برابر با فضای موجود در یخچال فریزر نبوده، چرا که در یخچال فریزر ها طبقات، کشو ها و … نیز نصب می شوند و بدین دلیل فضای کم تری نسبت به اندازه ذکر شده در اختیار شما قرار می گیرد.

انتخاب یخچال فریزری که دارای فضای نسبتا زیادی در بخش فریزر است در راهنمای خرید یخچال فریزر از اهمیت بسیاری برخوردار است، بنابراین پیشنهاد می کنیم یخچال فریزری را خریداری کنید که فضای نسبتا بزرگی را در بخش فریزر داشته باشد.

 طراحی

 

طراحی

 

یخچال ها با طراحی های بسیار متفاوت تولید و به بازار عرضه می شوند و معمولا افراد با توجه به سلیقه شخصی خود بهترین طرح یخچال را متناسب با دکوراسیون آشپزخانه خود انتخاب می کنند.

امروزه یخچال های درب فرانسوی به علت ظاهری زیبا و منحصر به فرد خود جزو جذاب ترین طراحی های نوین می باشند و از فروش بسیار بالایی برخوردار هستند، یخچال های ساید بای ساید درب های بسیار باریکی دارند و بدین دلیل فضای کم تری را در آشپزخانه ها اشغال می کنند.

یکی از مواردی که در بین موارد ذکر شده در راهنمای خرید یخچال فریزر بایستی بدان ها توجه داشته باشید، طراحی دستگاه ها است زیرا طراحی یخچا ها بایستی با توجه به نیاز و همچنین سلیقه شخصی شما انتخاب شود و همچنین رنگ بدنه مناسبی داشته باشد.

برچسب انرژی

 

برچسب انرژی یخچال فریزر

 

برچسب انرژی یکی دیگر از انواع مواردی است که بایستی در مطالعه راهنمای خرید یخچال فریزر بدان توجه داشته باشید، چرا که امروزه با افزایش اهمیت و همچنین درک افراد درباره بهینه بودن دستگاه، موضوع مصرف انرژی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

مدل های مختلف یخچال پس از گذر زمان از لحاظ مصرف انرژی بهینه می شوند.

3 استاندارد برای مصرف انرژی یخچال ها تعیین می شود که در ادامه هر یک از آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

  1. برچسب انرژی
  2. ستاره انرژی (Energy Star)
  3. برچسب سازگاری با محیط زیست (Nature-Friendly)

بسیاری از افراد اطلاعات کاملی را درباره برچسب انرژی دارند در صورتی که ستاره انرژی از معروفیت بسیاری برخوردار نیست.

در واقع ستاره انرژی نشانی است که در سال 1992 در آژانس محافظت محیطی آمریکا به علت تلاش این حوزه در جهت کاهش مصرف انرژی طراحی شد و این نشان به موجب کاهش مصرف انرژی طراحی شد و امروزه یخچال هایی که دارای نماد ستاره انرژی باشند، در واقع مصرف انرژی آن ها نسبت به یخچال های دیگر 20 درصد کمتر می باشد که در نتیجه با خریداری این یخچال ها نیازی به پرداخت هزینه های زیاد برای قبوض برق ندارید.

جالب است بدانید که یک یخچال فریزر قادر به مصرف 15 درصد از برق منزل می باشد و بدین دلیل انتخاب یخچالی با مصرف انرژی کم از اهمیت بسزایی در خرید این دستگاه برخوردار است.

مهم ترین ویژگی های یخچال

امروزه تمامی دستگاه ها با استفاده از تکنولوژی و همچنین انواع فناوری از قابلیت های بسیاری برخوردار شده اند که یکی از این دستگاه ها یخچال فریزر می باشد.

در این بخش از راهنمای خرید یخچال فریزر قصد داریم قابلیت های مطلوبی که در صورت خرید یک یخچال پیشرفته بایستی بدان ها توجه داشته باشید را به شما معرفی کنیم.

کمپرسور اینورتر

 

کمپرسور اینورتر

 

موتور اینورتر یکی از جدید ترین و همچنین بهترین مارک موتور یخچال می باشد که عملکردی همچون مغز در بدن انسان دارد و قادر به پمپاژ کردن و همچنین فشرده سازی گاز مبرد در لوله های کندانسور می باشد.

گاز موجود در ساختار یخچال پیش از جریان در سیستم یخچال در ابتدا در لوله های کندانسور به مایع تبدیل می شود و سپس مایع سرد از درون لوله های کندانسور به گردش در می آید و بدین صورت گرمای یخچال را کاهش می دهد.

طی فرآیند چرخه گاز مبرد در یخچال، گاز به صورت مداوم منبسط خواهد شد تا در نهایت راه خود را به کمپرسور بیابد و سپس مجدد این فرآیند تکرار می شود.

و اما کمپرسور اینورتر که امروزه از این قطعه در ساخت ماشین لباسشویی نیز استفاده می شود در واقع نوعی موتور هوشمند است که همانند کمپرسور های استاندارد روشن و خاموش نمی شوند و همچنین می تواند با سرعت های مختلف کار کند، بنابراین حین فعالیت این موتور ها هیچ گونه صدایی به گوش نمی رسد.

کمپرسور های اینورتر از مصرف برق بسیار پایینی برخوردار هستند و بدین دلیل یخچال هایی که از این موتور ها در ساختار خود استفاده می کنند جزو کم مصرف ترین یخچال های تولید شده می باشند.

انتخاب یخچالی که دارای موتور اینورتر در ساختار خود باشد یکی از اساسی ترین موارد در راهنمای خرید یخچال فریزر به شمار می رود.

سیستم خنک کننده درب یخچال فریزر

سیستم خنک کننده درب یخچال فریزر (Door Cooling) یکی از انواع فناوری های پیشرفته است که در این فناوری دریچه هوا به صورت خطی و هم راستا با یکدیگر طراحی شده اند و بدین دلیل خنک سازی فضای داخلی یخچال به طور یکسان انجام می شود.

یخچال هایی که دارای سیستم خنک کننده (Door Cooling) می باشند قادر به خنک کردن یخچال با سرعت 35 درصد بیشتر از حالت نرمال هستند.

سیستم خنک کننده دوگانه

سیستم خنک کننده دوگانه (Twin Cooling) یکی از انواع فناوری های پیشرفته در ساختار یخچال می باشد که این سیستم در واقع به دو موتوره بودن دستگاه اشاره دارد که یکی از این کمپرسور ها عملکرد یخچال را کنترل می کند و کمپرسور دوم عملکرد کنترل فریزر را بر عهده دارد.

با استفاده از این سیستم در ساختار یخچال، بخش های مختلف فریزر و یخچال روی یکدیگر تاثیر دمایی نخواهند داشت و بدین دلیل مواد غذایی موجود در هر یک از بخش ها به صورت بهتری نگه داری می شوند.

بسیاری از افراد معتقد هستند که دو موتوره بودن یخچال ها منجر به افزایش مصرف انرژی در این دستگاه ها خواهد شد در صورتی که تعبیه شدن دو موتور در ساختار این یخچال ها منجر به صرفه جویی در مصرف انرژی خواهد شد و بدین دلیل کمپرسور ها به صورت بهتری به فعالیت خود می پردازند، بنابراین در مقاله راهنمای خرید یخچال فریزر به شما پیشنهاد می کنیم که اگر بودجه کافی برای خرید یخچال را در اختیار دارید، یخچال هایی که از سیستم خنک کننده دوگانه پشتیبانی می کنند را خریداری کنید.

قابلیت تصفیه

یکی از بهترین ویژگی های یخچال های تولید شده در نسل جدید امکان تصفیه آب در این دستگاه ها است. در واقع این یخچال ها به آب شهری متصل هستند و آب شهری پیش از ورود به لوله های آب یخچال، در ابتدا توسط فیلتر این دستگاه تصفیه می شوند و سپس در لوله های دستگاه جریان می یابند.

فیلتر یخچال ها قادر به رفع آلودگی های آب به دلیل داشتن کربن فعال هستند که این کربن فعال در واقع همچون آهنربا، آلودگی های آب را به خود جذب کرده و در نهایت آبی که توسط آبریز دستگاه مورد استفاده قرار می گیرد آبی سالم می باشد.

مطالعه بیشتر : چرا باید آب تصفیه شده بنوشیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *