صانا سرویس

تعمیرات و فروشگاه

تلفن

05138721212
09150881992

آدرس

مشهد، بلوار پیروزی، بلوار رضوی، ابتدای رضوی 22، فاز تجاری، پلاک 5

صانا سرویس؛ کنار شما، رو به آینده

آموزش تعمیر پوسیدگی یخچال در منزل

تعمیر پوسیدگی یخچال

پوسیدگی یخچال یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد ممکن است در استفاده از انواع یخچال با آن مواجه شوند. در این مقاله قصد داریم تا روش های تعمیر پوسیدگی یخچال را که بر خلاف تصور بسیاری از افراد غیر ممکن است به شما معرفی کنیم تا در صورتی که با پوسیدگی هایی در بخش های مختلف یخچال خود مواجه هستید قادر به رفع آن ها شوید. پس از مطالعه این مقاله می توانید در کوتاه ترین زمان و همچنین با استفاده از مواد در دسترس که در هر خانه ای موجود هستند، تعمیر پوسیدگی یخچال خود را انجام دهید.

مطالعه مفید: تعمیر یخچال مشهد

پوسیدگی یخچال به چه فرآیندی گفته می شود؟

 

پوسیدگی یخچال به چه فرآیندی گفته می شود؟

 

در واقع اگر رطوبت با فلز تماس داشته باشد، پوسیدگی و همچنین زنگ زدگی ایجاد می شود. توجه داشته باشید که پوسیدگی بدنه یخچال نشانه ای از اکسیداسیون روی سطح بدنه یخچال است.

توجه داشته باشید که اگر پوسیدگی در بدنه و همچنین درب یخچال در بازه زمانی های کوتاه مدت رفع نشود، این پوسیدگی ها گسترش پیدا می کند و در نهایت تمامی ساختار یخچال را از بین می برد.

جنس بدنه یخچال

فولاد ضد زنگ یکی از بهترین گزینه ها برای ساخت یخچال و فریزر است، زیرا پوششی مقاوم و همچنین شیک دارد اما حتی اگر بدنه یخچال شما دارای روکش صاف و همچنین درخشان باشد باز هم ممکن است لکه های قرمز رنگی روی آن ایجاد شود که این لکه ها معمولا به دلیل استفاده از مواد شوینده حاوی کروم، برای نظافت دستگاه ایجاد می شود. در واقع این مواد به تمامی لایه های بدنه نفوذ می کند و رطوبت را به هر یک از لایه ها انتقال می دهند.

توجه داشته باشید که استفاده از مواد شوینده سفید کننده یکی از انواع دلایل خوردگی فولاد و همچنین ایجاد پوسیدگی هستند.

مطالعه بیشتر : مزایا و معایب انواع رنگ یخچال

رفع لکه های قرمز روی بدنه یخچال

 

رفع لکه های قرمز روی بدنه یخچال

 

در این قسمت، قصد داریم تا نحوه حذف لکه های قرمز ایجاد شده در بدنه یخچال را به شما آموزش دهیم تا با استفاده از متریال در دسترس که در هر خانه ای موجود است به آسانی لکه های قرمز یخچال خود را حذف کنید.

جوش شیرین و آب لیمو را ترکیب کنید تا حالتی خمیری شکل پیدا کند و سپس خمیر را روی لکه های مورد نظر بزنید و سپس با استفاده از یک مسواک نرم خمیر را روی لکه ها پخش کنید و تا 30 دقیقه به خمیر خود زمان دهید تا تاثیر خود را روی لکه ها بگذارد.

پس از گذشت 30 دقیقه خمیر را پاک کنید و سپس تمامی بخش های مختلف یخچال را با محلول آب و صابون بشویید، توجه داشته باشید که برای شست و شوی این دستگاه بایستی از اسفنج های ساینده یا پارچه نرم استفاده کنید.

استفاده از روغن زیتون یا روغن معدنی در بدنه یخچال منجر به افزایش درخشندگی بدنه خواهد شد، بنابراین می توانید از این روغن ها برای بدنه یخچال استفاده کنید.

پوسیدگی فضای داخلی یخچال

پوسیدگی فضای داخلی در مرحله اول منجر به از بین رفتن پوشش محافظ خواهد شد و سپس فلز زیرین لایه محافظ در معرض رطوبت قرار می گیرد و با گذشت زمان، روی فلز ها لکه های قرمز رنگی ایجاد می شود و سپس قفسه های فلزی که در فضای داخلی یخچال تعبیه شده اند از بین می روند.

انواع علت ایجاد پوسیدگی در بدنه یخچال

 

انواع علت ایجاد پوسیدگی در بدنه یخچال

 

پیش از آموزش تعمیر پوسیدگی یخچال، بهتر است در ابتدا با دلایلی که منجر به ایجاد پوسیدگی یخچال می شوند آشنا شوید، بنابراین در این بخش هر فرآیندی را که منجر به ایجاد پوسیدگی در یخچال می شود به شما معرفی کرده ایم.

لازم به ذکر است که آشنایی با دلایل ایجاد پوسیدگی یخچال، در پیشگیری از پوسیدگی یخچال بسیار تاثیر گذار است و در نتیجه نیازمند تعمیر پوسیدگی یخچال خود نخواهید شد.

  • تماس هوای گرم موجود در محیط آشپزخانه با هوای سرد یخچال
  • بدنه یخچال بی کیفیت که پوشش آن با استفاده از عایق نباشد
  • عدم خشک کردن به موقع خیسی ها در یخچال
  • استفاده از مواد شوینده نا مناسب برای نظافت دستگاه
  • استفاده از سیم ظرفشویی برای نظافت بدنه یخچال
  • و …

توجه داشته باشید که زنگ زدگی یا پوسیدگی یخچال در واقع همان اکسید آهن است که هیچ گونه آسیبی به سلامتی شما یا خانواده وارد نمی کند و همچنین جذب غذای شما نخواهد شد اما می تواند ظاهر دستگاه شما را بسیار نامناسب جلوه دهد و همچنین پس از مرور زمان منجر به بروز مشکلات بسیاری در سیستم داخلی یخچال شود.

رفع و تعمیر پوسیدگی یخچال

 

تعمیر پوسیدگی یخچال

 

همانطور که پیش تر ذکر کرده ایم در این مقاله قصد داریم تا بهترین روش ها را برای رفع پوسیدگی یخچال به شما معرفی کنیم، لذا در ادامه بهترین روش های تاثیر گذار برای حذف پوسیدگی را برای شما شرح می دهیم.

استفاده از سرکه

اگر پوسیدگی ایجاد شده در یخچال شما سطحی بوده و کم رنگ است، بایستی برای تعمیر پوسیدگی یخچال بدنه دستگاه را با استفاده از سرکه سفید نظافت کنید تا پوسیدگی ها بر طرف شوند.

یکی از تاثیر گذار ترین محلول ها در فرآیند تعمیر پوسیدگی یخچال، استفاده از سرکه است زیرا این محلول ضد زنگ بوده و در صورتی که یک اسفنج نرم را به این محلول آغشته کنید و روی لکه های ایجاد شده بزنید، می توانید به صورت کاملا طبیعی و بدون استفاده از مواد شوینده شیمیایی پوسیدگی یخچال خود را بر طرف کنید.

ترکیب آب لیمو و نمک

در صورتی که لکه های ایجاد شده در بدنه یخچال شما پر رنگ و در واقع تیره هستند به معنی زنگ زدگی یخچال از بخش فضای داخلی به فضای بدنه و درب یخچال است که بایستی برای رفع پوسیدگی عمیق، خمیری از ترکیب آب لیمو و نمک تهیه کنید و سپس خمیر را با استفاده از یک پارچه روی قسمت های پوسیده شده بزنید.

اسیدی بودن لیمو منجر به رفع زنگ زدگی دستگاه خواهد شد و در واقع مثل یک ساینده قوی عمل می کند.

در بخش های دیگر یخچال که مورد آسیب قرار گرفته است می توانید مایع شوینده را به مقدار کمی به خمیر خود بیفزایید و اجازه دهید تا خمیر یک ساعت روی بدنه یخچال قرار بگیرد و سپس اقدام به پاک سازی آن کنید.

رنگ های ضد زنگ

لازم به ذکر است که یکی از بهترین روش ها برای پیشگیری از تعمیر پوسیدگی یخچال ، استفاده از رنگ های ضد زنگ برای بدنه دستگاه است در واقع اگر از این رنگ ها استفاده کنید می توانید علاوه بر پوشش نواحی زنگ زده از ایجاد آن پیشگیری کنید.

برای رنگ کردن یخچال بایستی در ابتدا سیم برق یخچال خود را از پریز جدا کرده و سپس مواد غذایی موجود در دستگاه را خارج کنید. توجه داشته باشید که پیش از اسپری کردن رنگ، از تمیزی و همچنین خشک بودن نواحی که قصد رنگ کردن آن ها را دارید، اطمینان حاصل کنید و تا 24 ساعت از یخچال استفاده نکنید تا رنگ ها به طور کامل خشک شوند.

توجه داشته باشید که اگر خیسی های ایجاد شده در یخچال را به موقع خشک کنید و همچنین از مواد شوینده مناسب برای نظافت یخچال خود استفاده کنید، هرگز با آثاری همچون پوسیدگی و همچنین زنگ زدگی در یخچال خود مواجه نخواهید شد.

مطالعه مفید : بهترین روش های رنگ کردن یخچال

استفاده از جوش شیرین

 

استفاده از جوش شیرین

 

جوش شیرین یکی از بهترین موارد برای تعمیر پوسیدگی یخچال و حذف لکه های حاصل از زنگ زدگی محسوب می شود زیرا جوش شیرین یک پاک کننده قوی است.

جوش شیرین را به بخش های آسیب دیده بزنید و تا یک ساعت زمان دهید تا این محصول تاثیر خود را بگذارد و سپس با استفاده از مسواک یا برس نرم بخش های پوسیده شده را تمیز کنید تا نواحی زنگ زده ترمیم شوند.

اگر لکه ها پس از انجام این عملیات حذف نشدند مجدد 1 قاشق جوش شیرین را با 2 لیوان آب ترکیب کنید و خمیر حاصل از ترکیب جوش شیرین و آب را به نواحی آسیب دیده بزنید.

لازم به ذکر است که ترکیب جوش شیرین با آب لیمو نیز از قدرت پاک کنندگی بسیاری برخوردار است و بنابراین برای حذف لکه ها می توانید از این ترکیب نیز استفاده کنید.

استفاده از اسید اگزالیک

 

استفاده از اسید اگزالیک

 

اسید اگزالیک در واقع یکی از انواع پاک کننده ها است که خاصیت ضد زنگ داشته و برای استفاده از آن در تعمیر پوسیدگی یخچال بایستی یک اسفنج نرم را آغشته به این محلول کنید و در نواحی آسیب دیده بزنید و سپس با استفاده از یک حوله خشک به نظافت آن ها بپردازید.

پیشگیری از گسترش پوسیدگی در یخچال

همانطور که پیش تر ذکر کرده ایم، پوسیدگی های ایجاد شده در یخچال در صورتی که در بازه های زمانی مناسب رفع نشود منجر به گسترش بیشتر پوسیدگی و همچنین بروز مشکلات متعدد در سیستم داخلی یخچال خواهند شد بنابراین برای پیشگیری از گسترش پوسیدگی بایستی در بازه زمانی های مشخص به نظافت دستگاه بپردازید، زیرا هر گونه رطوبت و خیسی منجر به ایجاد پوسیدگی در یخچال خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *