صانا سرویس

تعمیرات و فروشگاه

تلفن

05138721212
09150881992

آدرس

مشهد، بلوار پیروزی، بلوار رضوی، ابتدای رضوی 22، فاز تجاری، پلاک 5

صانا سرویس؛ کنار شما، رو به آینده

مزایا و معایب انواع رنگ یخچال | بهترین رنگ یخچال

مزایا و معایب انواع رنگ یخچال

یکی از مهم ترین معیار ها هنگام خرید یخچال بی شک رنگ بدنه آن است، چرا که یخچال ها معمولا از ابعاد نسبتا بزرگی برخوردار هستند و بدین دلیل سهم بسیاری را در دکوراسیون فضای آشپزخانه بر عهده دارند، لذا بسیاری از افراد پیش از خرید یخچال رنگ مد نظر خود را انتخاب کرده و سپس اقدام به خرید این دستگاه می کنند. در واقع رنگ بدنه یکی از مهم ترین معیار های انتخاب این دستگاه به شمار می رود و بنابراین در این مقاله به معرفی تمامی مزایا و معایب انواع رنگ یخچال پرداخته ایم تا در صورتی که قصد خرید یخچال را دارید، با آگاهی درباره مزایا و معایب انواع رنگ یخچال، بهترین یخچال را انتخاب کنید.

جالب است بدانید که جوان ها معمولا یخچال هایی که دارای رنگ های تیره تر هستند را می پسندند در صورتی که در بسیاری از موارد مشاهد می شود که افراد مسن تر علاقه مند به خریداری یخچال های سفید یا روشن هستند و همچنین دستگاه هایی که این گروه از افراد انتخاب می کنند، معمولا از ظاهری ساده تر برخوردار هستند، اما از نظر کیفیت و کارآیی در میزان مطلوبی قرار دارند.

مطالعه بیشتر : تعمیر یخچال مشهد با قیمت مناسب

اهمیت رنگ یخچال

در ادامه به معرفی هر آنچه که بایستی درباره اهمیت رنگ یخچال بدانید، خواهیم پرداخت چرا که امروزه رنگ این دستگاه بر خلاف تصور بسیاری از افراد از اهمیت به خصوصی در انتخاب یخچال برخوردار است.

زیبایی طراحی

اهمیت ظاهر این دستگاه در دکوراسیون آشپزخانه از اهمیت بسزایی برخوردار است و بنابراین رنگ یخچال شما، نشانه ای از سلیقه شما در طراحی دکوراسیون منزل است.

روحیه افراد

رنگ دستگاه در روحیه افرادی که مدت زمان طولانی را در آشپزخانه می گذرانند دارای اهمیت ویژه ای است و حتی در صورت مطالعه روانشناسی رنگ ها می توانید به اهمیت بسزای رنگ در طراحی دکوراسیون منزل پی ببرید.

قیمت یخچال

یکی از مهم ترین تاثیراتی که رنگ یخچال دارد، افزایش یا کاهش قیمت یخچال است چرا که رنگ یکی از فاکتور های مهم در تعیین قیمت این دستگاه به شمار می رود. لازم به ذکر است که یخچال هایی با رنگ سفید و نقره ای معمولا دارای قیمت پایین تری نسبت به رنگ های دیگر یخچال هستند.

مطالعه بیشتر : قیمت یخچال و فریزر 

 خط و خش

در واقع اگر رنگ یخچال شما از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد، خط و خش را زیاد نشان نمی دهد اما در یخچال هایی که دارای رنگ فانتزی هستند، معمولا خط و خش به صورت کاملا واضح مشاهده می شود.

اشغال فضای زیاد

یخچال یکی از بزرگترین لوازم برقی در منزل به شمار می رود و در واقع فضای نسبتا زیادی را از فضای آشپزخانه اشغال می کند و تاثیر بسزایی در ظاهر فضای آشپزخانه شما دارد.

نمایش لکه

یکی از مهم ترین موارد هنگام خرید یخچال، انتخاب یخچالی است که به دلیل نوع رنگ آن به طور مداوم نیازمند نظافت نباشد چرا که برخی از رنگ ها، لکه های بسیاری را نمایان می کنند که در این صورتی بایستی به طور مکرر به نظافت این دستگاه بپردازید.

لازم به ذکر است که در صورتی که یخچال هایی با رنگ های سفید یا نقره ای را انتخاب کنید، کمتر از انتخاب رنگ های تیره شاهد اثر انگشت و دیگر لکه ها روی بدنه یخچال هستید.

انواع رنگ یخچال و فریزر

پیش از آشنایی با مزایا و معایب انواع رنگ یخچال، بهتر است در ابتدا با انواع رنگ های مورد استفاده در تولید یخچال آشنا شوید.

در واقع رنگ یخچال ها معمولا به 4 گروه تقسیم می شوند که در ادامه هر یک از آن ها را معرفی خواهیم کرد.

رنگ استیل یا نقره ای

 

رنگ استیل یا نقره ای

 

امروزه یکی از رایج ترین رنگ ها در طراحی انواع یخچال، رنگ استیل یا نقره ای است که از کاربرد گسترده ای در صنعت تولید یخچال برخوردار است. لازم به ذکر است که رنگ استیل یا نقره ای در برند های مختلف با یکدیگر متفاوت است، چرا که رنگ ها در برند های مختلف از درصد های مختلفی از روشن یا تیره و همچنین براق یا مات برخوردار هستند.

رنگ سفید

 

رنگ سفید

 

رنگ سفید امروزه توسط تمامی برند ها مورد استفاده قرار می گیرد و در واقع شما با انتخاب مدل یخچال مد نظر خود می توانید رنگ سفید آن را سفارش دهید، اما توجه داشته باشید در صورتی که یخچال خود را از برندی معتبر تهیه نکنید، ممکن است پس از گذشت چند سال، دستگاه جلوه نامطلوبی را در دکوراسیون آشپزخانه شما ایفا کند چرا که ممکن است رنگ سفید پس از گذشت زمان زرد شود.

رنگ مشکی

 

رنگ مشکی

 

استفاده از رنگ مشکی در طراحی رنگ یخچال، از کاربرد گسترده ای برخوردار نیست چرا که این رنگ دارای محبوبیت مطلوبی نبوده و بدین دلیل تولید کنندگان معمولا از این رنگ برای طراحی دستگاه های خود استفاده نمی کنند.

رنگ های فانتزی

 

رنگ های فانتزی

 

یخچال های مختلف با رنگ های فانتزی، در واقع به دلیل افزایش زیبایی دکوراسیون مورد استفاده قرار می گیرند و معمولا در فروشگاه ها یخچال هایی با رنگ های فانتزی مورد استفاده قرار می گیرند.

مطالعه بیشتر : آموزش رنگ کردن یخچال 

زیبا ترین رنگ یخچال

 

مزایا و معایب انواع رنگ یخچال

 

در واقع امروزه یکی از محبوب ترین و همچنین زیبا ترین رنگ طبق نظر سنجی از مردم، رنگ سفید است چرا که این رنگ دارای مزایای بسیاری همچون، بزرگ تر نشان دادن فضای آشپزخانه، بخشیدن روحیه شادابی به افراد و … است.

این رنگ در چند سال گذشته از محبوبیت بسزایی برخوردار بوده و با توجه به طراحی های از پیش تعیین شده در برند های تولید کننده مختلف، در چند سال آینده نیز همچنان این رنگ یکی از پر کاربرد ترین رنگ ها در تولید انواع یخچال توسط برند های مختلف به شمار می رود.

لازم به ذکر است که تولید کنندگان لوازم برقی امروزه در طراحی دستگاه های برقی دیگری همچون گاز، فر، ماکرویو و … رنگ مشکی را به رنگ سفید ترجیح می دهند، اما این رنگ در طراحی یخچال نیز از محبوبیت مطلوبی برخوردار نیست.

مطالعه بیشتر : جدید ترین یخچال در ایران و جهان

مزایا و معایب انواع رنگ یخچال

همانطور که پیش تر ذکر کرده ایم، در این مقاله قصد داریم تا شما را با تمامی مزایا و معایب انواع رنگ یخچال آشنا کنیم، لذا درصورتی که قصد آشنایی با مزایا و معایب رنگ های مورد استفاده در یخچال را دارید، پیشنهاد می کنیم در ادامه مطالب با ما همراه باشید.

مزایای رنگ سفید

رنگ سفید یکی از پر کاربرد ترین رنگ های مورد استفاده در طراحی انواع یخچال است و همچنین این رنگ از محبوبیت نسبتا زیادی در بین مردم برخوردار است.

  • در صورتی که با مواردی همچون زنگ ضدگی مواجه شود، امکان تعمیر آن به آسانی فراهم است.
  • خط و خش را تا حد امکان نشان نمی دهد.
  • رنگ سفید امکان ست شدن بالایی با توجه به رنگ دیگر لوازم برقی و همچنین محیط آشپز خانه دارد.
  • این رنگ همیشه از محبوبیت بسیاری برخوردار است و در واقع همیشه در گروه ترند ترین رنگ های مورد استفاده در طراحی یخچال قرار دارد.
  • در صورت سفید بودن یخچال، نیازی به نظافت مکرر این دستگاه ندارید.

معایب رنگ سفید

همانطور که این رنگ از مزایایی برخوردار است، دارای معایبی نیز است.

  •  در صورتی که یخچال را از برند معتبری خریداری نکرده باشید، ممکن به مرور زمان زرد شود.
  • رنگ سفید معمولا یکی از انواع رنگ های تکراری در تولید یخچال است.

مزایای رنگ سیلور، استیل، نقره ای

در واقع تمامی رنگ های نام برده شده در یک گروه از انواع رنگ ها قرار دارند اما از لحاظ درصد روشن و تیره بودن، براق و مات بودن و … با یکدیگر متفاوت هستند.

  •  این رنگ به آسانی با انواع رنگ های آشپزخانه ست می شود.
  • نیازی به نظافت آن به صورت مکرر ندارید.
  • محبوب ترین رنگ بین جوانان است.

معایب رنگ سیلور

مهم ترین معایب رنگ سیلور را در ادامه به شما معرفی کرده ایم.

  • هزینه لوازم جانبی یخچال هایی با رنگ نقره ای بیشتر است.
  • خط و خش معمولا بسیار واضح تر نسبت به رنگ سفید قابل مشاهده هستند.
  • رنگ نقره ای از تنوع بالایی در انواع یخچال برخوردار است.
  • این رنگ از قیمت بیشتری نسبت به یخچال های سفید برخوردار است.

مزایای رنگ مشکی

استفاده از رنگ مشکی در تولید یخچال ها معمولا ظاهر بسیار شیک و همچنین مدرن تری را به دکور این دستگاه می بخشد و همچنین دارای جلوه متفاوتی است.

  • این رنگ بسیار خاص و همچنین شیک بوده
  • یکی از مدرن ترین رنگ ها در صنعت تولید انواع یخچال به شمار می رود.
  • با بسیاری از انواع لوازم برقی سازگار است.

معایب رنگ مشکی

حال که با مزایای این رنگ آشنا شده اید بهتر است در ادامه با معایب رنگ مشکی نیز آشنا شوید.

  • از قیمت بیشتری نسبت به رنگ سفید و نقره ای برخوردار است.
  • خط و خش را کاملا واضح نمایان می کند.
  • جای اثر انگشت به طور کاملا واضحی روی بدنه نمایان است.
  • برند های محدودی به تولید یخچال با این رنگ می پردازند.
  • بسیاری از افراد پس از خرید یخچال با این رنگ پشیمان می شوند.
  • فضای آشپزخانه را کوچک تر نشان می دهد.

مزایای رنگ های فانتزی

تا این لحظه با تمامی مزایا و معایب انواع رنگ یخچال نیز آشنا شده اید، اما در ادامه قصد داریم تا هر آنچه که بایستی درباره رنگ های فانتزی بدانید را به شما معرفی کنیم.فضای دکوراسیون را شاد تر می کند.

  • در آشپزخانه های فانتزی از کاربرد بسیاری برخوردار هستند.
  • احساس شادی را در افراد افزایش می دهند.
  • و ….

معایب رنگ های فانتزی

خرید یخچال با رنگ فانتزی علاوه بر مزایای بسیار از معایبی نیز برخوردار است، که در ادامه چند مورد از مهم ترین معایب آن را معرفی خواهیم کرد.

  • این رنگ پس از گذشت مدت زمان کوتاهی تکراری می شود.
  • کثیفی و همچنین اثر انگشت را به طور واضح نشان می دهند.
  • خط و خش به آسانی روی آن نمایش داده می شود.
  • و ….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *