صانا سرویس

تعمیرات و فروشگاه

تلفن

05138721212
09150881992

آدرس

مشهد، بلوار پیروزی، بلوار رضوی، ابتدای رضوی 22، فاز تجاری، پلاک 5

صانا سرویس؛ کنار شما، رو به آینده

ارور های لباسشویی بوش + نحوه رفع انواع ارور لباسشویی بوش

ارور های لباسشویی بوش

ارور های لباسشویی بوش معمولا هشدار هایی می باشند که قصد دارند بروز مشکلی را در سیستم داخلی دستگاه به کاربران اعلام کنند، مشکلاتی اعم از مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری که در بخش های مختلف دستگاه ایجاد شده ان،د توسط این ارور ها در پنل دستگاه نمایش داده می شوند.

شناسایی ارور های لباسشویی بوش یکی از مهم ترین مواردی است که بایستی در استفاده از این دستگاه فوق العاده بدان توجه داشته باشید تا در صورت مشاهده ارور ها قادر به عیب یابی دستگاه در منزل باشید و در صورت لزوم برای رفع ارور ایجاد شده از تکنسین تعمیر لباسشویی مشهد کمک بگیرید.

در این مقاله هر آنچه را که بایستی درباره انواع ماشین لباسشویی بدان توجه داشته باشید را عنوان کرده ایم، بنابراین در صورتی که از ماشین های لباسشویی تولید شده توسط برند بوش در منزل خود استفاده می کنید، پیشنهاد می کنیم در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

ماشین لباسشویی بوش

 

ماشین لباسشویی بوش

 

برند bosch یکی از محبوب ترین برند های تولید کننده انواع لوازم برقی خانگی در دنیا می باشد که قادر به تولید انواع لوازم برقی همچون یخچال، ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی، ماکرویو و … می باشد.

انتخاب، افرادی که علاقه مند به خریداری دستگاه های برقی پیشرفته با طراحی و کیفیت منحصر به فرد هستند معمولا برند بوش می باشد.

یکی از بهترین ویژگی های دستگاه های بوش، قابلیت های پیشرفته در این دستگاه است که منجر به تمایز نسبتا زیاد لوازم برقی برند بوش با دستگاه های تولید شده توسط برند های دیگر می باشد.

برند بوش که از جایگاه ویژه ای در بین تولید کنندگان انواع لوازم برقی برخوردار است، امروزه جزو پر فروش ترین برند ها می باشد.

ویژگی های ماشین لباسشویی بوش

پیش از آشنایی با ارور های لباسشویی بوش، بهتر است در ابتدا با ویژگی های بی نظیر این دستگاه به طور کامل آشنا شوید، بنابراین در این بخش به معرفی ویژگی های این دستگاه فوق العاده می پردازیم.

مصرف انرژی کم

 

مصرف انرژی کم

 

شاید ماشین لباسشویی بوش نسبت به دستگاه های تولید شده توسط برند های دیگر دارای قیمت بالا تری باشد، اما در عوض از مصرف انرژی بسیار کمتری برخوردار است و بدین دلیل نیازی نیست که در هر دوره، هزینه های بسیار بالایی را برای مصرف انرژی توسط ماشین لباسشویی بوش پرداخت کنید.

ماشین های لباسشویی برند بوش معمولا با رتبه برندی مصرفی ++A یا +++A تولید و به بازار ارائه می شوند، چرا که در سیستم داخلی این دستگاه از تکنولوژی های بسیار پیشرفته ای برای کاهش مصرف انرژی استفاده است و بدین دلیل ماشین لباسشویی قادر به مصرف انرژی بسیار کم همگام با عملکرد فوق العاده می باشد.

ظرفیت بالا

یکی از مهم ترین معیار های خریداری ماشین لباسشویی، ظرفیت بالا می باشد و بدین دلیل شرکت تولید کننده بوش تمامی ماشین های لباسشویی خود را در وزن های 7 کیلو به بالا تولید می کند، بنابراین کاربران این دستگاه هیچ گاه با دغدغه کمبود وزن ماشین لباسشویی مواجه نخواهند شد.

تکنولوژی پیشرفته

 

تکنولوژی پیشرفته

 

پیش تر ذکر کرده ایم که استفاده تکنولوژی پیشرفته یکی از مهم ترین مزایای این دستگاه محسوب می شود و جالب است بدانید که ماشین های لباسشویی تولید شده توسط برند بوش همراه با تکنولوژی VarioPerfect طراحی می شوند که این قابلیت، امکان انتخاب سرعت بالا در استفاده از ماشین لباسشویی را همراه با مصرف انرژی بسیار پایین فراهم می کند.

ماشین لباسشویی بوش همچنین از تکنولوژی EcoSilence Drive برخوردار است که این تکنولوژی قادر به حذف صدای ماشین لباسشویی حین شست و شوی لباس ها می باشد و در افزایش طول عمر این دستگاه نیز تاثیر گذار است.

در ادامه ارور های لباسشویی بوش را همراه با نحوه رفع هر یک از آن ها به شما معرفی خواهیم کرد.

ارور های لباسشویی بوش

 

ارور های لباسشویی بوش

 

همانطور که پیش تر ذکر کرده ایم ماشین لباسشویی برند بوش از فروش بسیار بالایی برخوردار هستند زیرا دارای مزایای فوق العاده ای می باشند، اما این دستگاه ها همچون تمامی دستگاه های تولید شده توسط برند های دیگر ممکن است در عملکرد خود با اختلال هایی مواجه شوند که در نتیجه نیاز به عیب یابی ماشین لباسشویی برای رفع ارور های لباسشویی بوش داشته باشید.

هر یک از ارور های ایجاد شده در صفحه نمایش دستگاه، بروز مشکل در بخشی از ماشین لباسشویی را اعلام می کنند و اگر آگاهی کافی درباره این ارور های لباسشویی بوش داشته باشید می توانید از ایجاد مشکلات جدی تر در این دستگاه پیشگیری کنید.

در ادامه به معرفی ارور های لباسشویی بوش همراه با نحوه رفع هر یک از آن ها می پردازیم.

ارور CHILD LOCK ACTIVE یا علامت کلید

این مدل از ارور های لباسشویی بوش در واقع خبر از اختلال در ماشین لباسشویی نمی دهد بلکه تنها به اعلام فعال بودن قفل کودک اشاره دارد، بنابراین در صورت مشاهده این ارور نیازی به نگرانی نیست و تنها بایستی قفل کودک را غیر فعال کنید.

برای رفع ارور بایستی دکمه start را به مدت 3 ثانیه نگه دارید و در صورتی که با استفاده از این روش موفق به رفع ارور ایجاد شده نشده اید، بایستی از دکمه فلش سمت چپ به غیر فعال سازی این ارور بپردازید.

ارور OPEN TAP-CLOSE TAP

در صورتی که ماشین لباسشویی با اختلال عدم ورود آب به دستگاه مواجه باشد، این ارور را در صفحه نمایش لباسشویی مشاهده خواهید کرد.

ارور OPEN TAP-CLOSE TAP یکی از ارور های لباسشویی بوش می باشد که علت های بسیاری را شامل می شود. در صورتی که علت اختلال ایجاد شده، جزئی باشد می توانید بدون نیاز به تکنسین تعمیر لباسشویی به رفع ارور بپردازید.

شیر آب و شلنگ ورودی یکی از اصلی ترین دلایل ایجاد ارور OPEN TAP-CLOSE TAP می باشند، بنابراین در مرحله اول به بررسی این 2 بخش بپردازید و در صورت مشاهده گرفتگی در آن ها، بایستی نسبت به بر طرف سازی آن اقدام کنید تا ورود آب به دستگاه به طور صحیح انجام شود.

شایان ذکر است که یکی از رایج ترین دلایل ایجاد این نوع از ارور های لباسشویی بوش، کاهش فشار آب منزل می باشد که در این صورت بایستی صبر کنید تا فشار آب بیشتر شود.

در صورتی که با استفاده از روش های ذکر شده قادر به رفع این ارور نشده اید، بایستی از تکنسین تعمیر ماشین لباسشویی برای رفع ارور کمک بگیرید، چرا که احتمال بروز مشکل در قطعات داخلی نیز وجود دارد.

ارور NO DRAIN PUMP

عدم تخلیه آب در دستگاه منجر به ایجاد این مدل از انواع ارور های لباسشویی بوش می شود که برای رفع آن می توانید بدون نیاز به کمک گرفتن از تکنسین تعمیر لباسشویی بوش اقدامات لازم را انجام دهید.

عدم تخلیه آب در دستگاه معمولا علت های بسیاری را شامل می شود که یکی از رایج ترین دلایل بروز این مشکل، انسداد در مسیر فاضلاب می باشد که برای رفع آن بایستی شلنگ خروجی را باز کرده و درون آن را مشاهده کنید تا در صورت گرفتگی در این لوله نسبت به بر طرف سازی آن اقدام کنید.

خرطومی خروج آب را بررسی کنید ( این بخش خاکستری رنگ می باشد) تا خم خوردگی نداشته باشید.

فیلتر ماشین لباسشویی را از دستگاه خارج کرده و به نظافت آن بپردازید و در صورت عدم رفع ارور بایستی از متخصص تعمیر لباسشویی برای تعمیر لباسشویی بوش کمک بگیرید، چرا که بروز مشکل در پمپ و همچنین المان های لباسشویی می توانند علت ایجاد اختلال در خروج آب از ماشین لباسشویی شوند.

ارور UPDATE EROR

 

ارور UPDATE EROR

 

یکی از انواع ارور های لباسشویی ارور UPDATE EROR می باشد. اگر این ارور را در صفحه نمایش ماشین لباسشویی خود مواجه کرده اید، بایستی به نصب برنامه در این دستگاه بپردازید اما توجه داشته باشید که این فرآیند بایستی توسط متخصص تعمیر لباسشویی انجام شود و بدین دلیل هرگز بدون آگاهی کافی اقدام به نصب برنامه در این دستگاه نکنید.

توجه داشته باشید که ممکن است این ارور به علت نوسانات برقی همچون شوک برقی در این دستگاه ایجاد شده باشد.

ارور E16 یا F16

ارور E16 یا F16 هشداری مبنی بر اختلال در عملکرد میکروسوئیچ ماشین لباسشویی بوش می باشد اما در موارد عدم بسته شدن درب دستگاه ممکن است علت ایجاد این ارور در ماشین لباسشویی شود و میکروسوئیچ سالم باشد، زیرا ماشین های لباسشویی نسل جدید در صورت عدم بسته شدن درب دستگاه فعالیت خود را آغاز نمی کنند و بدین دلیل ارور های مختلفی را مبنی بر عدم بسته بودن درب دستگاه نمایش می دهند.

اما در صورتی که مشکل ایجاد شده به دلیل باز بودن درب دستگاه نباشد بایستی از متخصص تعمیر لباسشویی برای تعمیر میکروسوئچ کمک بگیرید.

ارور E18

یکی از ارور های لباسشویی بوش که می توانید به آسانی به رفع آن بپردازید ارور E18 است.

در صورتی که این ارور را در پنل ماشین لباسشویی خود مشاهده کرده اید، احتمالا با خشک نشدن لباس های خود به دلیل باقی ماندن آب در مخزن دستگاه نیز مواجه خواهید شد. در واقع اختلال در فرآیند عدم تخلیه آب لباسشویی، منجر به ایجاد این ارور لباسشویی بوش خواهد شد.

برای رفع ارور E18 در ابتدا تمامی مسیر های خروجی آب را بررسی کنید و از عدم گرفتگی در آن ها اطمینان حاصل کنید و پس از آن به تمیز کردن فیلتر لباسشویی بپردازید.

ارور E21 یا F21

 

ارور E21 یا F21

 

این ارور از ارور های لباسشویی بوش جزو رایج ترین ارور های این دستگاه نمی باشد، چرا که مرتبط با اختلالات موتوری بوده و قوی بودن موتور های تعبیه شده در ماشین های لباسشویی بوش منجر به رایج نبودن این ارور شده است. اما در صورت مشاهده این ارور بایستی از متخصص تعمیر لباسشویی کمک بگیرید و هرگز بدون دانش تخصصی نسبت به تعمیر لباسشویی اقدام نکنید.

ارور F23 یا E23

 

ارور F23 یا E23

 

پیش از مشاهده این نوع از ارور های لباسشویی بوش احتمالا با نشتی آب در زیر دستگاه خود مواجه خواهید شد.

نشتی آب همچون عدم تخلیه آب، دلایل بسیاری را شامل می شود که برای رفع آن ها بایستی تمامی بخش های ماشین لباسشویی همچون لوله آب منزل، لاستیک، خرطومی، درام و … را بررسی کنید.

در صورتی که نشتی آب خارجی باشد یعنی به علت بروز مشکل در بخش های داخلی دستگاه نباشد، بایستی سیم برق ماشین لباسشویی را از پریز جدا کرده و دستگاه را به جلو خم کنید تا آب باقی مانده در آن خارج شود، اما در صورت نشتی آب به دلیل بروز مشکل در قطعات داخلی دستگاه از تکنسین تعمیر ماشین لباسشویی کمک بگیرید و هرگز نسبت به تعمیر قطعات داخلی در صورت نشتی آب اقدام نکنید.

مطالعه بیشتر : بهترین جرم گیر ماشین لباسشویی چیست؟

ارور F26

 

ارور F26

 

این ارور لباسشویی بوش به دلیل سطح آبگیری نسبتا زیاد ایجاد می شود و هشدار آن به دلیل پر شدن آب بیشتر از حد مجاز می باشد.

هیدروستات و همچنین آبشنار در ماشین لباسشویی یکی از اصلی ترین قطعاتی هستند که بایستی در صورت مواجه شدن با ارور F26 به بررسی آن ها بپردازید.

هیدروستات موظف به تعیین میزان آب ورودی به دستگاه می باشد و در صورت اختلال در عملکرد این قطعه دستگاه با آب نسبتا زیادی پر می شود، به صورتی که ممکن است منجر به نشتی شود.

هیدورستات و همچنین آبشنار جزو حساس ترین قطعات این دستگاه می باشند و در صورت مواجه شدن با این ارور بایستی از متخصص تعمیر لباسشویی کمک بگیرید و هرگز بدون دانش تخصصی به تعمیر دستگاه نپردازید.

ارور F57

ارور F57 یکی از ارور های لباسشویی بوش است که تنها هنگامی نمایش داده می شود که برد اینورتر لباسشویی شما با مشکل مواجه شده باشد.

برد اینورتر یکی از اصلی ترین برد ها در سیستم پیچیده ماشین لباسشویی بوش است که موظف به کنترل عملکرد موتور می باشد و همچنین در کاهش مصرف برق نیز تاثیر نسبتا زیادی دارد، بنابراین در صورت بروز مشکل در این قطعه ممکن است هزینه مصرف انرژی این دستگاه نیز افزایش پیدا کند.

لازم به ذکر است که نوسانات برقی نیز می توانند علت ایجاد این ارور در ماشین لباسشویی بوش شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *