صانا سرویس

تعمیرات و فروشگاه

تلفن

05138721212
09150881992

آدرس

مشهد، بلوار پیروزی، بلوار رضوی، ابتدای رضوی 22، فاز تجاری، پلاک 5

صانا سرویس؛ کنار شما، رو به آینده

بررسی و رفع 12 ارور ظرفشویی ال جی

ارور ظرفشویی ال جی

امروزه ماشین های ظرفشویی از قابلیت ویژه ای برخوردار هستند که با استفاده از این قابلیت می توانند در صورت عدم عملکرد صحیح هر یک از قطعات داخلی خود، ارور یا کد های خطایی را در پنل نمایش دهند. بسیاری از انواع ارور ظرفشویی ال جی بدون نیاز به متخصص تعمیر ظرفشویی رفع می شوند اما برای رفع برخی از آن ها بایستی از تکنسین تعمیر ظرفشویی کمک بگیرید.

شناسایی و همچنین آشنایی با معنای هر یک از انواع ارور ظرفشویی ال جی به شما این امکان را می دهد تا به آسانی مشکل اصلی دستگاه را بیابید و در کوتاه ترین زمان به رفع آن بپردازید و در این راستا قصد داریم تا در این مقاله مهم ترین ارور های ظرفشویی ال جی را به شما معرفی کنیم.

مطالعه مفید: خدمات تخصصی تعمیر ظرفشویی مشهد

انواع ارور های ماشین ظرفشویی ال جی

 

انواع ارور های ماشین ظرفشویی ال جی

 

دلایل بسیاری در ماشین ظرفشویی ممکن است منجر به نمایش ارور ها باشند در این راستا سعی داریم تا مهم ترین و همچنین شایع ترین ارور ها در ظرفشویی ال جی را همراه با نحوه رفع آن ها به شما معرفی کنیم تا در صورت مواجه شدن با این ارور ها در کوتاه ترین زمان به بررسی و رفع آن ها بپردازید و همچنین از ایجاد این ارور های پیشگیری کنید.

مطالعه مفید: معرفی انواع ماشین ظرفشویی

ارور AE

 

ارور AE

 

ارور AE یکی از انواع ارور ظرفشویی ال جی بوده که در واقع نشان دهنده وضعیت نشتی آب است چرا که سنسور های دستگاه در کوتاه ترین زمان امکان تشخیص نشتی آب را دارند.

نشتی ماشین ظرفشویی به دلایلی همچون عدم نصب صحیح دستگاه، پر کردن دستگاه بیش تر از ظرفیت آن، بروز ایراد در شلنگ تخلیه، استفاده از مواد شوینده نامناسب و … رخ می دهد.

برای رفع این ارور ظرفشویی ال جی بایستی در ابتدا نشتی را بررسی کنید و در صورتی که در نشتی با کف حاصل از مواد شوینده مواجه شدید بایستی به تعویض مواد شوینده خود بپردازید و همچنین شلنگ تخلیه را بررسی کنید زیرا در بسیاری از موارد ممکن است شلنگ تخلیه پیچ خوردگی یا گرفتگی داشته باشد و به این دلیل دستگاه با نشتی مواجه شده باشد.

ارور CE

 

ارور CE

 

این ارور در واقع نشان دهنده بروز مشکل در موتور دستگاه است و تنها زمانی نمایش داده می شود که نقص فنی در موتور یا سیم کشی بین موتور یا برد الکتریکی دستگاه وجود داشته باشد.

برای رفع این خطا بایستی در ابتدا دستگاه را خاموش کنید و سپس قطع کننده مدار را نیز روی حالت خاموش قرار دهید، 10 ثانیه صبر کنید و سپس قطع کننده مدار را مجدد روشن کنید. پس از انجام مراحل ذکر شده دکمه power را بزنید تا دستگاه روشن شود و سپس چرخه شستشوی جدید را فعال کنید.

ارور CR

هنگامی که دستگاه در حالت تست مود قرار بگیرد با این ارور ظرفشویی ال جی مواجه خواهید شد، این ارور توسط نصاب ها، تعمیر کاران و .. راه اندازی می شود. این ارور در واقع زمانی نمایش داده می شود که ماشین ظرفشویی به بررسی عملکرد خود می پردازد و در وضعیت بررسی عملکرد قرار دارد.

برای بررسی و رفع این ارور تنها لازم است دستگاه را خاموش کرده و پس از گذشت 2 الی 3 دقیقه دستگاه را روشن کنید. لازم به ذکر است که این ارور در واقع هشدار دهنده بوده و نشانگر وجود مشکل در قطعات داخلی دستگاه نیست.

مطالعه مفید: ماشین ظرفشویی چه مارکی خوبه | بررسی بهترین برندهای ظرفشویی

ارور BE

 

 ارور BE

 

این ارور ظرفشویی ال جی تنها زمانی نمایش داده می شود که از شوینده نامناسب استفاده کنید یا دستگاه در محل قرار گیری خود تراز نباشد. برای رفع این ارور بایستی شوینده مخصوص ماشین ظرفشویی را تهیه کنید و از آن استفاده کنید و همچنین سطح زیر دستگاه را به طور کامل تراز کنید تا این ارور در پنل نمایش داده نشود.

ارور NE

این ارور در واقع نشان دهنده نقص و مشکل در موتور یا بروز ایراد در میکروسوئیچ ماشین ظرفشویی است. لازم به ذکر است که این ارور یکی از مهم ترین ارور ها در ماشین ظرفشویی ال جی به شمار می رود.

برای رفع این ارور ظرفشویی ال جی بایستی به تعویض میکروسوئیچ بپردازید و برای انجام این عمل بایستی از تکنسین تعمیر ظرفشویی مشهد کمک بگیرید زیرا تعویض میکروسوئیچ بایستی توسط فردی با مهارت در زمینه تعمیر لوازم برقی از جمله ماشین ظرفشویی انجام شود.

ارور PF

ارور PF یکی از انواع ارور ظرفشویی ال جی است که نشان دهنده بروز مشکل در برق دستگاه است و در صورتی که دستگاه شما با مواردی همچون قطع و وصل شدن برق مواجه شود این ارور در پنل دستگاه مشاهده می شود.

برای بررسی علت اصلی و رفع این ارور بایستی در ابتدا پریز را تست کنید و از جریان برق مطمئن شوید، در صورتی که در جریان برق پریز مشکلی وجود نداشته باشد، بایستی محافظ برقی را بررسی کنید.

اگر پس از بررسی پریز و محافظ برق هیچ مشکلی در انتقال جریان برق آن ها وجود نداشت بایستی با متخصص تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی تماس بگیرید.

مطالعه مفید: راهنمای ارور ماشین لباسشویی ال جی

ارور TE

این ارور ناشی از بروز مشکل در ترمیستور یا تشخیص دمای بسیار بالای آب ورودی دستگاه است و در زمانی که دمای آب ورودی بیشتر از 194 درجه فارنهایت باشد این ارور نمایش داده می شود.

برای رفع این ارور ظرفشویی ال جی بایستی در کوتاه ترین زمان شیر آب ورودی را بسته و سیم برق دستگاه را از پریز جدا کنید و با تکنسین ماشین ظرفشویی تماس بگیرید زیرا این ارور یکی از مهم ترین ارور های ماشین ظرفشویی به شمار می رود و بایستی توسط فرد متخصص مورد بررسی قرار بگیرد.

ارور IE

این ارور زمانی نمایش داده می شود که سنسور های دستگاه مشکلی را در آب ورودی تشخیص داده باشند. ارور IE ممکن است علاوه بر موارد ذکر شده به دلیل بروز مشکل در بخش هایی همچون شلنگ ورودی آب، شیر برق، میکروسوئیچ و … به وجود آید در این راستا بایستی برای رفع این ارور از تکنسین تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی کمک بگیرید.

برای بررسی و رفع این ارور ظرفشویی ال جی در مرحله اول بایستی شیر آب ورودی را کاملا باز کرده و فشار آب را بررسی کنید تا به میزان مناسبی باشد. شلنگ ورودی را نیز چک کنید زیرا در مواردی پیچ خوردگی در این بخش منجر به انسداد مسیر آب ورودی خواهد شد.

اگر پس از انجام مراحل ذکر شده ارور همچنان در پنل دستگاه نمایش داده می شد بایستی از متخصص تعمیر ظرفشویی مشهد کمک بگیرید.

ارور OE

 

ارور ظرفشویی ال جی

 

ارور OE یکی از انواع ارور ظرفشویی ال جی است که تنها زمانی مورد مشاهده قرار می گیرد که نقصی در سیستم تخلیه آب دستگاه وجود داشته باشد.

برای بررسی و همچنین رفع این ارور بایستی شلنگ تخلیه را بررسی کنید، توجه داشته باشید که شلنگ نباید هیچ گونه پیچ خوردی، پوسیدگی و یخ زدگی داشته باشد و همچنین مسیر آب مسدود نباشد.

فیلتر های دستگاه را جدا کنید و آن ها را به طور کامل تمیز کنید و سپس آن ها را در محل اصلی خود مجدد قرار دهید.

ارور FE

این ارور نشان دهنده وضعیت ورود آب بیش از حد به ماشین ظرفشویی ال جی است، این وضعیت توسط سنسور آب تشخیص داده می شود.

برای بررسی این ارور بایستی در مرحله اولی شیر آب را ببندید و همچنین سیم برق ماشین ظرفشویی ال جی را از پریز برق جدا کنید، پس از این مرحله بایستی به بررسی هیدروستات دستگاه بپردازید.

در صورتی که هیدروستات دستگاه سالم باشد بایستی برد الکتریکی را نیز بررسی کنید اما همانطور که می دانید برد الکتریکی یکی از حساس ترین بخش ها در ماشین ظرفشویی به شمار می رود و بایستی برای بررسی و رفع این ارور از متخصص تعمیر ماشین ظرفشویی کمک بگیرید.

ارور HE

بروز مشکل در بخش هایی همچون هیتر، سیم کشی و ترمیستور می تواند منجر به نمایش این ارور ظرفشویی ال جی در پنل دستگاه شوند.

در صورت مشاهده این ارور بایستی سریعا شیر آب ورودی را بسته و سپس سیم برق دستگاه را از پریز جدا کنید و با تکنسین تعمیر ماشین ظرفشویی تماس بگیرید.

مطالعه مفید: ترفندهایی برای رفع ارورهای ظرفشویی ال جی

ارور LE

 

 ارور LE

 

ارور LE یکی از انواع ارور ظرفشویی ال جی است که در صورتی نمایش داده می شود که مشکلی در آب ورودی دستگاه وجود داشته باشد و همچنین بروز مشکل در شیر برقی یا میکروسوئیچ ممکن است باعث نمایش این ارور در پنل دستگاه شوند.

برای بررسی این ارور بایستی در مرحله اول شیر آب ورودی را کاملا باز کرده و فشار آب را مورد بررسی قرار دهید و سپس شلنگ ورودی را بررسی کنید تا شلنگ ورودی دچار مشکلاتی همچون پیچ خوردگی یا انسداد در مسیر خود نباشد.

رفع ارور توسط صانا سرویس

 

رفع ارور توسط صانا سرویس

 

با توجه به مواردی که ذکر کرده ایم بسیاری از ارور ها بدون نیاز به کمک تکنسین تعمیر ظرفشویی مشهد رفع خواهند شد اما برخی از آن ها از حساسیت بالایی برخوردار هستند و بایستی برای بررسی و رفع آن ها از متخصص تعمیر ماشین ظرفشویی کمک بگیرید.

یکی از بهترین مجموعه ها در زمینه رفع ارور ظرفشویی ال جی و همچنین تعمیر بسیاری از لوازم برقی خانگی، صانا سرویس است زیرا این مجموعه از کارمندان با مهارت و همچنین با تجربه ای برخوردار است که قادر هستند تا در کوتاه ترین زمان به تعمیر لوازم برقی خانگی شما بپردازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *