صانا سرویس

تعمیرات و فروشگاه

تلفن

05138721212
09150881992

آدرس

مشهد، بلوار پیروزی، بلوار رضوی، ابتدای رضوی 22، فاز تجاری، پلاک 5

صانا سرویس؛ کنار شما، رو به آینده

بررسی 11 ارور ساید سامسونگ

ارور ساید ساسمونگ

یکی از بهترین امکاناتی که امروزه در جدید ترین نسل انواع یخچال ها از جمله یخچال های سامسونگ فراهم شده است، نمایش ارور های یخچال است که در واقع هر یک از انواع ارور ساید سامسونگ نشان دهنده بروز مشکل در بخش های متفاوت این دستگاه است. نمایش ارور ساید سامسونگ به افرادی که از این دستگاه استفاده می کند امکان مطلع شدن از مشکلات یخچال را می دهد و همچنین افراد می توانند با توجه به این ارور ها در کوتاه ترین زمان از بروز مشکل در یخچال خود مطلع شده و به رفع آن ها بپردازند.

در این مقاله به معرفی و همچنین نحوه رفع هر یک از انواع ارور ها در یخچال ساید بای ساید سامسونگ پرداخته ایم، در نتیجه اگر از این دستگاه استفاده می کنید، پیشنهاد می کنیم در ادامه مطالب با ما همراه باشید چرا که مطالعه این مطالب به شما امکان تشخیص علت انواع ارور و همچنین رفع هر یک از آن ها را در کوتاه ترین بازه زمانی می دهد.

مطالعه مفید: خدمات تخصصی تعمیر ساید مشهد

انواع ارور های یخچال ساید بای ساید سامسونگ

 

انواع ارور های یخچال ساید بای ساید سامسونگ

 

در واقع یخچال های نسل جدید می توانند هر گونه بروز مشکل را در سیستم خود شناسایی کرده و در قالب ارور در پنل دستگاه نمایش دهند. هر یک از این ارور ها از معنای به خصوصی برخوردار هستند که برای بررسی و رفع آن ها بایستی در ابتدا از معنای آن ها مطلع شده و سپس به بررسی و رفع ارور بپردازید، بنابراین در ادامه رایج ترین ارور های ساید سامسونگ را به شما معرفی خواهیم کرد.

مطالعه مفید: معرفی بهترین یخچال ساید

ارور SE یا 1E در ساید سامسونگ

این ارور یکی از رایج ترین انواع ارور ساید سامسونگ به شمار می رود و هنگامی نمایش داده می شود که جریان برق قطع شده و دستگاه خاموش شود. در صورت مشاهده این ارور بایستی از طریق راه حل هایی که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد به رفع این ارور بپردازید.

  • فشردن کلید های power save و lighting به صورت همزمان و نگه داشتن آن ها به مدت 8 ثانیه
  • فشردن کلید های fridge و freezer به صورت همزمان به مدت 10 ثانیه

ارور 4E در ساید سامسونگ

در صورتی که سنسور دیفراست یخچال در عملکرد خود با مشکل مواجه شود، این ارور را در پنل دستگاه مشاهده خواهید کرد و همچنین در صورت بروز مشکل در برد الکتریکی نیز این ارور ساید سامسونگ ایجاد می شود.

برای رفع ارور 4E بایستی به بررسی سنسور دیفراست و برد الکتریکی یخچال بپردازید اما لازم به ذکر است که برای بررسی این دو قطعه بایستی از دانش تخصصی در تعمیر یخچال برخوردار باشید و هرگز بدون داشتن تخصص لازم به بررسی و رفع این ارور یخچال نپردازید.

ارور 5E در ساید سامسونگ

یکی از انواع ارور ساید سامسونگ، ارور 5E است که این ارور تنها زمانی نمایش داده می شود که سنسور دما قادر به تشخیص و کنترل صحیح آب نباشد و در واقع این ارور نشانگر بروز مشکل در سنسور دیفراست یخچال است.

برای رفع این ارور بایستی با توجه به مراحلی که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد پیش بروید تا در کوتاه ترین زمان قادر به بررسی و رفع این ارور شوید.

  1. سیم برق یخچال را از پریز جدا کرده و سپس مجدد اتصال برق را ایجاد کنید.( این عمل منجر به ریست کردن برد های الکتریکی در دستگاه و همچنین از بین رفتن ارور خواهد شد)
  2. در صورتی که با انجام مرحله اول، ارور همچنان در پنل دستگاه وجود داشت بایستی با استفاده از دو کلید power Freeze و Power Cool و نگه داشتن آن ها به طور همزمان، در مدت زمان 5 ثانیه به رفع این ارور بپردازید.
  3. استفاده از کلید های energy saver و lighting نیز در رفع این ارور ساید سامسونگ تاثیر گذار خواهند بود.
  4. در صورتی که انجام هر یک از مراحل بالا منجر به رفع ارور نشد بایستی با متخصصین مجموعه صانا سرویس تماس گرفته و از تکنسین های این مجموعه کمک بگیرید.

ارور 6E ساید سامسونگ

ارور 6E به دلیل بروز مشکل در سنسور دمای محیط یخچال ایجاد می شود و در بسیاری از موارد پس از قطع و وصل شدن برق نیز، این ارور در پنل دستگاه نمایش داده می شود.

برای بررسی و رفع این ارور ساید سامسونگ بایستی با استفاده از مراحل زیر به بررسی و رفع این ارور بپردازید.

  1. ری استارت کردن دستگاه با استفاده از نگه داشتن کلید های Power Freeze و Power Cool در بازه زمانی 15 ثانیه
  2. بررسی سنسور دمای محیط

ارور 8E و 14E در ساید سامسونگ

 

ارور 84E در ساید سامسونگ

 

این ارور معمولا به دلیل بروز مشکل در قطعاتی همچون سنسور، اتصالات و برد الکتریکی ایجاد می شود و همانطور که می دانید هر یک از قطعات نام برده شده از حساسیت نسبتا بالایی برخوردار هستند و برای بررسی و رفع مشکل در هر یک از این قطعات بایستی از دانش تخصصی برخوردار باشید و در غیر این صورت از متخصص تعمیر یخچال فریزر کمک بگیرید.

ارور,22E, 23E در ساید سامسونگ

هر یک از انواع ارور ساید سامسونگ که در این قسمت معرفی کرده ایم معمولا به دلیل بروز مشکل در بخش هایی همچون اتصالات دستگاه، فن و برد الکتریکی ایجاد می شوند و بایستی برای بررسی و رفع هر یک از این مشکلات از تکنسین تعمیر یخچال ساید کمک بگیرید.

مطالعه مفید: ارورهای یخچال و ساید سامسونگ

ارور 33E در ساید سامسونگ

 

ارور 33E در ساید سامسونگ

 

این ارور معمولا به دلیل جا به جایی یخچال و در واقع وارد شدن ضربه به آن ایجاد می شود و در مواردی مشاهده می شود که بروز مشکل در قسمت گرم کن لوله پرکن آب منجر به ایجاد این ارور ساید سامسونگ می شود.

برای رفع این ارور بایستی با استفاده از فشردن کلید هایی همچون power save و lighting به صورت همزمان و در 10 ثانیه دستگاه را ری استارت کنید.

در صورتی که پس از ری استارت کردن دستگاه، ارور رفع نشد بایستی از متخصص تعمیر یخچال ساید بای ساید کمک بگیرید.

ارور 39E و 26E در ساید سامسونگ

 

ارور 39E و 26E در ساید سامسونگ

 

در صورتی که با این ارور مواجه شده اید بایستی به سراغ بررسی سیستم یخساز دستگاه بروید چرا که این ارور به دلایلی که در ادامه به شمار معرفی خواهیم کرد ایجاد می شود.

  • عدم آب کافی در یخساز
  • بروز مشکل در حسگر یخساز
  • بروز مشکل در خط آب و مواردی که مجاور یخساز قرار دارند
  • بروز مشکل در بخش برد الکتریکی دستگاه
  • ارور 84E در ساید سامسونگ

در واقع ارور 84E یکی از انواع ارور های خطرناک در یخچال به شمار می رود چرا که معمولا به دلیل بروز مشکل در موتور یا کمپرسور این ارور ایجاد می شود.

در واقع رفع این ارور ساید سامسونگ در برخی از موارد بسیار پر هزینه است چرا که اگر موتور یخچال شما قدیمی یا غیر اینورتر باشد، در واقع روتر درون موتور قفل شده و قادر به عملکرد صحیح نمی باشد که در این صورت بایستی به تعویض موتور یخچال بپردازید.

در صورتی که موتور یخچال اینورتر باشد، ممکن است موتور و کمپرسور سالم باشند اما در این صورت بایستی به تعویض برد اینورتر بپردازید، چرا که در بسیاری از موارد بروز مشکل در این قسمت به دلیل خرابی اینورتر است.

ارور OF OF یا O FF در ساید سامسونگ

ارور OF OF یا O FF در ساید سامسونگ

این ارور ساید سامسونگ تنها زمانی نمایش داده می شود که دستگاه در حالت DEMO یا SHOP باشد، این حالت در زمانی رخ می دهد که یخچال در حالت آزمایشی در نمایشگاه قرار دارد و در واقع در این شرایط تمامی قطعات به جز موتور و کمپرسور یخچال مشغول به فعالیت هستند. برای رفع این ارور بایستی با توجه به مواردی که در ادامه معرفی خواهیم کرد پیش بروید تا در کوتاه ترین زمان قادر به رفع این ارور شوید.

لازم به ذکر است تمامی کلید هایی که در ادامه معرفی خواهیم کرد را به صورت همزمان و به مدت 3 الی 5 ثانیه نگه دارید.

  • کلید های ENERGY SAVER و LIGHTING
  • کلید های  EXPRESS FREEZEو REFRIGERATOR TEMP
  • کلید های  LIGHTو FRREEZER
  • کلید های POWER FREEZEو FREEZER
  • کلید های HOME و HELP
  • کلید های ICE PLUS ULTRA و UP DOWN
  • و …

ارور Thaw در ساید سامسونگ

 

ارور ساید سامسونگ

 

این ارور ساید سامسونگ در واقع نشانگر نیازمند بودن یخچال به برفک زدایی است، چرا که یخچال های نسل جدید بر خلاف یخچال های نسل گذشته مجهز به سیستم برفک زدایی یا نوفراست هستند و در واقع نمایش این ارور ساید سامسونگ به دلیل عدم عملکرد صحیح در سیستم برفک زدایی است.

برفک، زمانی در فضای داخلی یخچال ایجاد می شود که گردش هوای گرم در فضای داخلی به جای گردش هوای سرد انجام شود. در صورت گردش هوای گرم در فضای داخلی یخچال رطوبت های گرم منجر به ایجاد برفک خواهند شد.

در ادامه دلایلی که منجر به عدم عملکرد صحیح در سیستم نوفراست یخچال و همچنین نمایش این ارور ساید سامسونگ می شوند را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • عدم تراز بودن یخچال

در صورتی که یخچال به صورت تراز قرار نگیرد درب ها به طور صحیح بسته نمی شوند و در نتیجه هوای گرم وارد فضای داخلی یخچال خواهد شد و منجر به ایجاد برفک در یخچال می شود.

لازم به ذکر است که هنگام نصب یخچال بایستی پایه های یخچال را در ارتفاع مناسب تنظیم کنید تا یخچال به طور کامل تراز شود.( با باز و بسته کردن پایه های یخچال می توانید ارتفاع مناسب را تنظیم کنید.)

  • انتخاب محل نامناسب برای نصب یخچال

یکی از انواع دلایلی که منجر به ایجاد برفک خواهد شد ،عدم انتخاب مکان مناسب برای نصب دستگاه است چرا که قرار گرفتن یخچال در معرض نور مستقیم آفتاب، در نزدیکی وسایل گرمایشی و همچنین در معرض هوای گرم منجر به ایجاد برفک در فضای داخلی یخچال خواهد شد.

  • بروز مشکل در لاستیک دور درب

یکی از شایع ترین دلایل ایجاد برفک در یخچال، خراب شدن لاستیک دور درب یخچال است چرا که بروز مشکل در این بخش منجر به وارد شدن هوای گرم به فضای داخلی یخچال خواهد شد و در نتیجه با برفک در فضای داخلی یخچال مواجه می شوید.

برای بررسی درب و اطمینان از بروز مشکل در درب یخچال بایستی با استفاده از یک ورقه و قرار دادن آن بین درب و شاسی یخچال از خراب بودن لاستیک دور درب یخچال اطمینان حاصل کنید.

  • بروز مشکل در ترموستات

یکی از انواع دلایل ایجاد این ارور ساید سامسونگ، بروز مشکل در ترموستات است چرا که در صورت عدم عملکرد صحیح در ترموستات با برفک در فضای داخلی یخچال مواجه خواهید شد زیرا اگر یخچال در دمای مناسب قرار بگیرد موتور خاموش می شود تا دما ثابت بماند.

در واقع دمای مناسب بایستی حداقل 2 درجه سلسیوس در بخش یخچال و حداقل 18- درجه در فریزر باشد و در صورتی که دما کم تر از موارد ذکر شده باشد منجر به عدم عملکرد سیستم اتوماتیک برفک زدایی خواهد شد.

بهترین راه حل پس از مشاهده انواع ارور ساید

بسیاری از افراد پس از مشاهده انواع ارور ساید سامسونگ قادر به انتخاب راه حل مناسب نیستند، بنابراین در ادامه تمامی فعالیت هایی که بایستی پس از مشاهده انواع ارور در یخچال ساید بای ساید سامسونگ، انجام دهید را به شما معرفی خواهیم کرد.

شناسایی ارور

در صورتی که ارور به دلیل نوسانات برق ایجاد شده باشد بایستی سیم برق یخچال را از پریز جدا کرده و مجدد به پریز متصل کنید تا ارور رفع شود.

در صورتی که پس از قطع و وصل کردن جریان برق موفق به رفع ارور نشدید بایستی از کلید های ترکیبی که پیش تر معرفی کرده ایم استفاده کنید.

در صورتی که تمامی مراحل قبل را انجام داده اید اما موفق به رفع ارور ساید سامسونگ نشده اید بایستی از متخصص تعمیر ساید مشهد کمک بگیرید.

معرفی بهترین متخصصین تعمیر یخچال ساید سامسونگ در مشهد

در واقع امروزه مجموعه ای با نام صانا سرویس در حوزه تعمیر انواع لوازم برقی خانگی فعالیت دارد که کارمندان این مجموعه قادر به رفع مشکل انواع لوازم برقی از جمله یخچال ساید سامسونگ در کوتاه ترین زمان هستند.

بنابراین شما می توانید پس از مشاهده انواع ارور ساید سامسونگ با این مجموعه تماس گرفته و از مشاوره تلفنی و همچنین خدمات آن ها در منزل خود استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *