صانا سرویس

تعمیرات و فروشگاه

تلفن

05138721212
09150881992

آدرس

مشهد، بلوار پیروزی، بلوار رضوی، ابتدای رضوی 22، فاز تجاری، پلاک 5

صانا سرویس؛ کنار شما، رو به آینده

آموزش تعمیر لباسشویی درب از بالا

تعمیر لباسشویی درب از بالا

ماشین لباسشویی های درب از بالا یا سطلی یکی از انواع ماشین لباسشویی ها هستند که امروزه در بین انواع ماشین لباسشویی های اتومات یا نیمه اتومات از فروش نسبتا بالایی برخوردار هستند، چرا که این دستگاه از مصرف برق و همچنین آب بسیار کمی در روند شست و شوی لباس ها استفاده می کند و همچنین هزینه تعمیر لباسشویی درب از بالا بسیار مقرون به صرفه تر از تعمیر ماشین لباسشویی های اتومات و نیمه اتومات است، بنابراین قصد داریم تا در این مقاله نحوه تعمیر لباسشویی درب از بالا و همچنین بهترین مجموعه برای تعمیر این دستگاه را به شما معرفی کنیم.

در صورتی که از ماشین لباسشویی درب از بالا استفاده می کنید، پیشنهاد می کنیم در ادامه مطالب با ما همراه باشید چرا که در صورت آشنایی بیشتر با این دستگاه می توانید از بروز مشکل در آن پیشگیری کرده و همچنین در کوتاه ترین زمان به تعمیر آن بپردازید.

مطالعه مفید: تعمیر لباسشویی مشهد به صورت تخصصی

ماشین لباسشویی سطلی چیست؟

 

ماشین لباسشویی سطلی چیست؟

 

پیش از آشنایی با نحوه تعمیر لباسشویی درب از بالا، بهتر است در ابتدا با این دستگاه و همچنین عملکرد آن به طور صحیح آشنا شوید، بنابراین در ادامه به معرفی ماشین لباسشویی سطلی پرداخته ایم.

همانطور که پیش تر اشاره کرده ایم این دستگاه از آب و همچنین برق بسیار کم تری نسبت به ماشین لباسشویی های اتومات یا نیمه اتومات استفاده می کند. ماشین لباسشویی درب از بالا مدت زمان بیشتری را نسبت به ماشین های لباسشویی اتومات به شست و شوی لباس ها اختصاص می دهد، بنابراین لباس ها به طور کامل تمیز می شوند.

لازم به ذکر است که شست و شوی لباس ها در ماشین لباسشویی سطلی با دشواری بیشتری نسبت به ماشین لباسشویی های اتومات و نیمه اتومات همراه است، چرا که تمام روند شست و شو به صورت اتوماتیک انجام نمی شود.

این دستگاه همانند تمامی دستگاه های برقی، ممکن است در عملکرد خود با مشکل مواجه شود که بنابراین، در ادامه به معرفی تعمیر لباسشویی درب از بالا پرداخته ایم.

مطالعه مفید: مینی واش یا ماشین لباسشویی؟

رایج ترین مشکلات در ماشین لباسشویی درب از بالا

در ادامه شایع ترین مشکلاتی که ممکن است در صورت استفاده از ماشین لباسشویی سطلی با آن ها مواجه شوید را به شما معرفی کرده ایم.

  • توقف در حین فرآیند شست و شو
  • عدم چرخش دیگ ماشین لباسشویی به طور صحیح
  • عدم قفل شدن درب ماشین لباسشویی
  • سر ریز شدن آب
  • عدم شروع برنامه تعیین شده
  • عدم تخلیه آب
  • نشتی آب
  • لرزش بسیار دستگاه در حین فرآیند شست و شو
  • ریزش آب در سطل ماشین لباسشویی در بازه زمانی طولانی
  • عدم ریزش آب در ماشین لباسشویی
  • سر و صدای بیش از اندازه حین فرآیند شست و شو
  • و …

تعمیر لباسشویی درب از بالا

همانطور که پیش تر اشاره کرده ایم قصد داریم تا در این مقاله نحوه تعمیر لباسشویی درب از بالا را به شما معرفی کنیم، بنابراین در ادامه مطالب به معرفی نحوه تعمیر این دستگاه پرداخته ایم.

عدم تخلیه آب

 

عدم تخلیه آب

 

در واقع یکی از رایج ترین مشکلات در ماشین لباسشویی سطلی، عدم تخلیه آب است و این مشکل از دلایلی متعددی برخوردار است که در ادامه چند مورد از آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

فیلتر شدن شلنگ تخلیه یا پمپ تخلیه

در صورتی که شی خارجی وارد شلنگ یا پمپ تخلیه شود منجر به انسداد مسیر تخلیه آب خواهد شد و در نتیجه تخلیه آب در ماشین لباسشویی سطلی به طور صحیح انجام نمی شود.

بروز مشکل در پمپ تخلیه

یکی از مهم ترین قطعات در روند تخلیه آب ماشین لباسشویی سطلی، پمپ تخلیه است که در صورت بروز مشکل در این قطعه، فرآیند تخلیه آب انجام نمی شود و در نتیجه بایستی به تعمیر لباسشویی درب از بالا بپردازید.

لازم به ذکر است که در صورت بروز مشکل در پمپ تخلیه، همزمان با فرآیند شست و شوی لباس ها، ماشین لباسشویی از صدا و همچنین لرزش نسبتا زیادی برخوردار است.

برای بررسی این مشکل بایستی در ابتدا ماشین لباسشویی را بدون قرار دادن لباس ها در آن، روشن کنید و در این صورت اگر تخلیه انجام نشود بایستی به بررسی شلنگ تخلیه  بپردازید. توجه داشته باشید که در مسیر شلنگ تخلیه هیچ گونه گرفتگی، پیچ خوردگی و … نباید وجود داشته باشد و در صورتی که با چنین مواردی در مسیر شلنگ تخلیه مواجه شده اید بایستی به رفع آن ها بپردازید.

یکی از بهترین راه حل ها برای رفع گرفتگی در مسیر شلنگ تخلیه، تنظیم گرم ترین چرخه لباسشویی است، چرا که این کار منجر به باز شدن مسیر و همچنین رفع انسداد شلنگ خواهد شد.

مطالعه مفید: 8 علت تخلیه نکردن آب لباسشویی

سر و صدای بسیار زیاد

یکی از انواع مشکلاتی که بایستی در صورت بروز آن به تعمیر لباسشویی درب از بالا بپردازید، شنیدن صدا های بسیار زیاد حین روند شست و شو لباس ها در ماشین لباسشویی است. در واقع شنیدن صدا های مختلف، حین فرآیند شست و شو تا حدودی طبیعی است اما در برخی از موارد این صدا ها بیش از اندازه و همچنین آزار دهنده خواهند بود که در این صورت بایستی به رفع مشکل در ماشین لباسشویی بپردازید.

علت صدای بسیار زیاد در ماشین لباسشویی سطلی، در بسیاری از موارد به دلیل یاتاقان زدن دستگاه است. این مشکل در صورت کارکرد زیاد دستگاه یا استفاده از ماشین لباسشویی به صورت نامناسب، ایجاد خواهد شد.

مطالعه مفید: 11 علت صدای ماشین لباسشویی

عدم چرخش دیگ ماشین لباسشویی

 

عدم چرخش دیگ ماشین لباسشویی

 

یکی از مشکلات رایج در ماشین لباسشویی که در صورت بروز آن بایستی به تعمیر لباسشویی درب از بالا بپردازید، عدم چرخش دیگ است چرا که در صورت عدم چرخش این قطعه، ماشین لباسشویی قادر به شست و شوی لباس ها نیست و در نتیجه دستگاه کارآیی خود را از دست می دهد.

دلایل متعددی منجر به عدم چرخش درام در ماشین لباسشویی خواهند شد که در ادامه چند نمونه از آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • قرار دادن لباس بیشتر از ظرفیت دستگاه
  • عدم تعادل لباس ها در دیگ ماشین لباسشویی
  • عدم تخلیه آب
  • بروز مشکل در پمپ
  • خرابی موتور

لازم به ذکر است که اگر عدم چرخش به دلیل نحوه قرار گرفتن لباس ها در دیگ باشد بایستی لباس ها را به گونه ای در دستگاه قرار دهید که لباس ها به صورت پراکنده، متناسب با ظرفیت دستگاه و همچنین به صورتی باشند که تعادل دستگاه از بین نرود، اما در صورتی که بروز مشکل به دلایل دیگری است که پیش تر ذکر کرده ایم، بهتر است از متخصص تعمیر ماشین لباسشویی مشهد کمک بگیرید.

مطالعه مفید: بررسی 5 مدل از انواع موتور لباسشویی

روشن نشدن ماشین لباسشویی

 

روشن نشدن ماشین لباسشویی

 

برای بررسی مشکل روشن نشدن ماشین لباسشویی بایستی در مرحله اول، به بررسی پریز بپردازید چرا که ماشین لباسشویی برای روشن شدن و همچنین عملکرد خود، نیازمند برق است، بنابراین بایستی برق دستگاه را بررسی کنید تا از تغذیه دستگاه به طور کامل اطمینان حاصل کنید.

لازم به ذکر است که یکی از بهترین روش ها برای بررسی برق دستگاه استفاده از فاز متر است.

نشت آب

یکی از آزار دهنده ترین مشکلاتی که ممکن است در صورت استفاده از ماشین لباسشویی با آن مواجه شوید و در نتیجه بایستی به تعمیر لباسشویی درب از بالا بپردازید، نشت آب است.

نشت آب دلایل متعددی را به همراه دارد که یکی از رایج ترین آن ها بروز مشکل در شلنگ تخلیه است. در صورتی که شلنگ تخلیه با مواردی همچون پارگی، فرسودگی و … همراه بود، بایستی به تعویض شلنگ تخلیه دستگاه بپردازید.

بروز مشکل در موتور ماشین لباسشویی

 

بروز مشکل در موتور ماشین لباسشویی

 

یکی از اصلی ترین قطعات موجود در ماشین لباسشویی درب از بالا، موتور است، چرا که این قطعه از وظایف بسیاری در عملکرد این دستگاه برخوردار است و بایستی در سلامت کامل فعالیت داشته باشد. در واقع بروز مشکل در این قطعه منجر به بروز مشکلات متعدد در دیگر بخش های ماشین لباسشویی خواهد شد، بنابراین تعمیر لباسشویی سامسونگ درب از بالا در صورت بروز مشکل در موتور ماشین لباسشویی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

موتور وظیفه گردش درام در ماشین لباسشویی را بر عهده دارد و در صورت عدم عملکرد این قطعه ماشین لباسشویی قادر به شست و شوی لباس ها نخواهد بود.

برای تعمیر لباسشویی سامسونگ درب از بالا در صورت بروز مشکل در موتور ماشین لباسشویی، بایستی از تکنسین تعمیر لباسشویی کمک بگیرید و هرگز بدون دانش و تجربه کافی به تعمیر این قطعه اقدام نکنید.

تکنسین تعمیر ماشین لباسشویی

همانطور که پیش تر اشاره کرده ایم ماشین لباسشویی سطلی همانند تمامی لوازم برقی، ممکن است در عملکرد خود با مشکل مواجه شود. تعمیر لباسشویی درب از بالا بایستی در بسیاری از موارد توسط تکنسین تعمیر ماشین لباسشویی مشهد انجام شود، چرا که این دستگاه همانند لباسشویی اتوماتیک از سیستم پیچیده ای برخوردار است و هرگز نباید بدون مهارت و تخصص کافی به تعمیر این دستگاه اقدام کنید، لذا پیشنهاد می کنیم در صورت بروز مشکل در این دستگاه، با صانا سرویس تماس بگیرید تا کارمندان این مجموعه در کوتاه ترین زمان به رفع مشکل ماشین لباسشویی منزل شما بپردازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *