صانا سرویس

تعمیرات و فروشگاه

تلفن

05138721212
09150881992

آدرس

مشهد، بلوار پیروزی، بلوار رضوی، ابتدای رضوی 22، فاز تجاری، پلاک 5

صانا سرویس؛ کنار شما، رو به آینده

راه حل عیب یابی 7 مشکل در یخچال سامسونگ

عیب یابی یخچال سامسونگ

یخچال فریزر های تولید شده توسط برند سامسونگ از کیفیت بالا و همچنین امکانات بسیاری برخوردار هستند و بدین دلیل بسیاری از افراد حین خرید یخچال، ترجیح می دهند یخچال فریزر های تولید شده توسط برند سامسونگ را خریداری کنند، اما این دستگاه ها همچون دستگاه های تولید شده توسط برند های دیگر ممکن است در عملکرد خود با مشکلاتی مواجه شوند که در این مواقع بایستی به عیب یابی یخچال سامسونگ بپردازید. در واقع عیب یابی یخچال سامسونگ در صورتی که آگاهی لازم را درباره عیب یابی و تعمیر دستگاه داشته باشید در مواردی بدون نیاز به کمک تکنسین امکان پذیر است، اما در برخی از موارد ممکن است مشکلاتی در این دستگاه ایجاد شود که بایستی توسط تکنسین تعمیر یخچال مورد بررسی قرار بگیرد.

در صورتی که قصد تعمیر یخچال مشهد را دارید می توانید از مجموعه صانا سرویس که به صورت تخصصی خدمات تعمیر انواع لوازم برقی را انجام می دهد کمک بگیرید.

در این مقاله قصد داریم تا هر آنچه را که بایستی درباره نحوه عیب یابی یخچال فریزر سامسونگ بدانید را به شما معرفی کنیم، بنابراین در صورتی که از یخچال سامسونگ استفاده می کنید یا قصد خرید آن را دارید پیشنهاد می کنیم در ادامه مطالب با ما همراه باشید.

رایج ترین مشکلات و نحوه عیب یابی یخچال سامسونگ

همانطور که پیش تر اشاره کرده ایم یخچال فریزر های تولید شده توسط برند سامسونگ از کیفیت و همچنین قابلیت های بسیاری برخوردار هستند، در واقع این دستگاه ها دارای عمر بسیار طولانی همراه با بهترین فناوری ها در سیستم داخلی خود هستند، اما این یخچال ها همچون تمامی یخچال های دیگر ممکن است در عملکرد خود با مشکل مواجه شوند که در این صورت بایستی به عیب یابی یخچال فریزر سامسونگ بپردازید.

در ادامه رایج ترین مشکلاتی که برای یخچال فریزر های سامسونگ ایجاد می شوند را همراه با نحوه عیب یابی هر یک از آن ها به شما معرفی خواهیم کرد تا در صورت مشاهده هر یک از علائم این مشکلات در کوتاه ترین زمان به تعمیر یخچال مشهد بپردازید.

عدم عملکرد کاهش دما در یخچال

 

عدم عملکرد کاهش دما در یخچال

 

یکی از مشکلاتی که در استفاده از یخچال سامسونگ ممکن است با آن مواجه شوید، کاهش دما در یخچال و عدم فعالیت دستگاه است که به اصطلاح یخچال کار نمی کند و در نتیجه سرمایی هم تولید نمی کند. برای عیب یابی یخچال فریزر سامسونگ در صورت بروز این مشکل بایستی در ابتدا از جریان برق در دستگاه اطمینان حاصل کنید و سپس به تنظیم و بررسی دمای یخچال بپردازید.

توجه داشته باشید که اگر یخچال در مکانی که دارای دمای بالا باشد یا در نزدیکی دستگاه هایی که گرما تولید می کنند همچون اجاق گاز نصب شده باشد، در نتیجه دمای یخچال افزایش پیدا می کند و یخچال قادر به عملکرد صحیح نیست.

یکی از مواردی که در عملکرد صحیح یخچال در کاهش دما، نقش بسزایی را ایفا می کند نصب دستگاه در مکان مناسب است ،چرا که یخچال باید به گونه ای نصب شود که 20 سانتی متر از دیوار پشتی فاصله داشته باشد تا قطعاتی همچون موتور، کندانسور و … از عملکرد مناسبی برخوردار شوند و در نتیجه فرآیند کاهش دما در یخچال به طور صحیح انجام شود.

قرار دادن غذای گرم در یخچال منجر به افزایش دمای یخچال و همچنین از کار افتادن موتور پس از گذشت مدتی خواهد شد، بنابراین هرگز در یخچال غذای گرم قرار ندهید.

یخ زدن مواد غذایی در یخچال

 

عیب یابی یخچال سامسونگ

 

یکی از آزار دهنده ترین مواردی که ممکن است در استفاده از یخچال با آن مواجه شوید، یخ زدن غذا هایی است که در این دستگاه قرار می دهید.

در ادامه نحوه عیب یابی یخچال سامسونگ را در صورت بروز این مشکل به شما معرفی خواهیم کرد تا در کوتاه ترین زمان قادر به رفع مشکل یخ زدن مواد غذایی در یخچال شوید.

  • تنظیم دمای یخچال، مهم ترین عامل بروز این مشکل بوده چرا که در مواردی مشاهده می شود که یخ زدن مواد غذایی در یخچال، به دلیل عدم تنظیم دمای مناسب در یخچال است. توجه داشته باشید که اگر دمای یخچال پایین باشد، مواد غذایی در یخچال یخ می زند.
  • دیواره های یخچال دمای سرد را از خود ساطع می کنند، بنابراین بهتر است برای پیشگیری از یخ زدن مواد غذایی آن ها را 2 الی 3 سانتی متر دور تر از دیواره های یخچال قرار دهید.

صدای شدید و آزار دهنده

ایجاد صدای غیر طبیعی در یخچال دارای دلایل بسیاری است که در واقع صدا های متفاوت، مشکلات مختلف و متعددی را در سیستم داخلی یخچال هشدار می دهند. در ادامه نحوه عیب یابی یخچال فریزر سامسونگ را به شما معرفی کرده ایم تا در کوتاه ترین زمان، قادر به بر طرف سازی صدای ایجاد شده در یخچال شوید.

  1. مکان یخچال تاثیر بسزایی در تولید صدای دستگاه دارد، بنابراین بهتر است یخچال را به صورت کاملا تراز قرار دهید تا از تولید صدای نابهنجار پیشگیری کنید.
  2. انعکاس صدای موتور به دیوار در صورت نزدیک بودن دستگاه به دیوار پشتی یکی از انواع دلایل ایجاد صدا در یخچال است، بنابراین همانطور که پیش تر اشاره کرده ایم یخچال را در فاصله 20 سانتی متری با دیوار پشتی قرار دهید.
  3. صدای تیک تیک در یخچال به دلیل بروز مشکل در دیفراست یخچال است که بهتر است به تعمیر آن نیز بپردازید.

همانطور که پیش تر اشاره کرده ایم، صداهای ایجاد شده در یخچال با توجه به دلایل متفاوتی ایجاد می شوند که چند نمونه از آن ها را به شما معرفی کرده ایم، اما در واقع بهتر است برای رفع صدای یخچال از تکنسین تعمیر یخچال مشهد کمک بگیرید تا دستگاه در اولین فرصت تعمیر شده و با مشکلات بیشتری مواجه نشود.

تعریق یخچال

یکی از مواردی که ممکن است در یخچال سامسونگ ایجاد شود، تعریق یخچال است که در واقع در دیواره های بیرونی دستگاه قطره های آبی مورد مشاهده قرار می گیرد.

تعریق یخچال به دلیل جریان گاز در لوله های کندانسور ایجاد می شود، چرا که دیواره های یخچال معمولا خنک هستند و پس از عبور گاز گرم می شوند و بدین دلیل قطره های آب روی دیوار های بیرونی یخچال ایجاد می شوند.

یکی از دلایل دیگر، مبنی بر ایجاد قطره های آب در دیواره های یخچال سامسونگ باز و بسته کردن درب یخچال به صورت مکرر است، بنابراین بهتر است از باز و بسته کردن درب دستگاه در دفعات بسیار زیاد خودداری کنید.

عدم تولید یخ در یخساز

 

عدم تولید یخ در یخساز

 

یکی از بهترین ویژگی های یخچال های سامسونگ در چند سال گذشته، تولید یخ توسط یخساز دستگاه است اما این بخش ممکن است در عملکرد خود با مشکل مواجه شود، به گونه ای که قادر به تولید یخ نباشد.

لازم به ذکر است که اگر یخچال را تازه خریداری کرده اید، در 24 ساعت اول انتظار تولید یخ در یخساز را نداشته باشید، چرا که در 24 ساعت اولیه یخساز دستگاه قادر به  تولید یخ نیست.

برای عیب یابی یخچال سامسونگ بایستی در قدم اول فیلتر آب را بررسی کنید تا از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید و همچنین لوله های آب را بررسی کنید تا به دستگاه متصل باشند. دکمه یخساز بایستی در حالت on باشد، بنابراین دکمه را چک کنید و در صورتی که این دکمه روی حالت of بود آن را روشن کنید.

در صورتی که با استفاده از روش های بالا قادر به رفع مشکل عدم تولید یخ در دستگاه نشده اید، بهتر است از تکنسین تعمیر یخچال مشهد کمک بگیرید تا تکنسین ها در کوتاه ترین زمان به منزل شما مراجعه کرده و مشکل یخچال شما را بر طرف سازند.

بوی نامطبوع در یخچال

 

بوی نامطبوع در یخچال

 

یکی از آزار دهنده ترین مواردی که ممکن است در استفاده یخچال با آن مواجه شوید، بوی بد در یخچال است که در واقع علت بروز این مشکل ممکن است نشتی گاز، فاسد شدن مواد غذایی در یخچال، قرار دادن نوشیدنی های بد بو و …. در یخچال باشد.

یکی از تاثیر گذار ترین موارد در پیشگیری از بوی نامطبوع یخچال، نظافت یخچال است بنابراین سعی کنید یخچال منزل خود را به صورت دوره ای نظافت کنید تا از ایجاد بوی نامطبوع در فضای داخلی یخچال پیشگیری کنید.

دیسپنسر کار نمی کند

 

دیسپنسر کار نمی کند

 

دیسپنسر یا آبریز دستگاه ممکن است در عملکرد خود با مشکل مواجه شود، به گونه ای که قادر به انجام عملکرد صحیح نباشد.

برای رفع و عیب یابی یخچال فریزر سامسونگ در صورت بروز این مشکل بهتر است با توجه به مراحلی که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد، عیب یابی یخچال سامسونگ را انجام دهید.

  1. شلنگ آب ورودی پشت یخچال را بررسی کنید تا به دستگاه متصل باشد و همچنین دچار مواردی همچون پارگی، فرسودگی، پیچ خوردگی و … نباشد.
  2. واشر داخلی محفظه را بررسی کنید و در صورت مشکل در آن از تکنسین تعمیر یخچال کمک بگیرید.
  3. لوله خروجی را بررسی کنید تا دارای انسداد نباشد
  4. فشار آب در عملکرد دیسپنسر تاثیر گذار است، بنابراین فشار آب را بررسی کنید، چرا که ممکن است کم بودن فشار آب منجر به عدم عملکرد دیسپنسر شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *