صانا سرویس

تعمیرات و فروشگاه

تلفن

05138721212
09150881992

آدرس

مشهد، بلوار پیروزی، بلوار رضوی، ابتدای رضوی 22، فاز تجاری، پلاک 5

صانا سرویس؛ کنار شما، رو به آینده

عیب یابی لباسشویی اسنوا بدون نیاز به کمک تکنسین تعمیر ماشین لباسشویی

عیب یابی لباسشویی اسنوا

یکی از کاربردی ترین دستگاه های موجود در منازل، انواع ماشین لباسشویی هستند چرا که این دستگاه ها در طول روز قادر به انجام وظایف بسیاری هستند که انجام این وظایف توسط ماشین لباسشویی حجم کاری انسان ها را بسیار کاهش می دهد، بنابراین امروزه بسیاری از افراد از انواع ماشین لباسشویی در منزل خود استفاده می کنند. یکی از بهترین برند های تولید کننده این دستگاه در ایران، برند اسنوا است که امروزه مدل های بسیاری پیشرفته ای را به بازار ارائه می دهد اما این مدل ها همچون تمامی دستگاه های برقی دیگر ممکن است در عملکرد خود با مشکل مواجه شوند که در این صورت اگر صاحب دستگاه با نحوه عیب یابی لباسشویی اسنوا آشنا باشد می تواند در کوتاه ترین زمان به رفع مشکل دستگاه خود بپردازید.

عیب یابی لباسشویی اسنوا بر خلاف تصور بسیاری از افراد تا حدودی توسط صاحب دستگاه امکان پذیر است اما در صورتی که مشکل جدی در دستگاه شما ایجاد شده باشد بایستی از تکنسین تعمیر لباسشویی مشهد کمک بگیرید.

در این مقاله هر آنچه را که بایستی درباره نحوه عیب یابی ماشین لباسشویی اسنوا بدانید را به شما معرفی کرده ایم، تا در صورت بروز مشکل در این دستگاه قادر به رفع آن شوید.

در واقع اگر در منزل خود از ماشین لباسشویی برند اسنوا استفاده می کنید، پیشنهاد می کنیم در ادامه مطالب با ما همراه باشید.

رایج ترین مشکلات در ماشین لباسشویی اسنوا

 

عیب یابی لباسشویی اسنوا

 

در این بخش قصد داریم تا شما را با 5 نوع از رایج ترین مشکلاتی که ممکن است در صورتی استفاده از ماشین لباسشویی با آن مواجه شوید را همراه با نحوه عیب یابی لباسشویی اسنوا به شما معرفی کنیم.

روشن نشدن ماشین لباسشویی

 

روشن نشدن ماشین لباسشویی

 

در واقع این مشکل دلایل بسیاری را شامل می شود که در ادامه هر یک از انواع دلایل روشن نشدن ماشین لباسشویی را همراه با آموزش عیب یابی لباسشویی اسنوا برای شما شرح می دهیم.

  • بروز مشکل در کابل لباسشویی

اگر ماشین لباسشویی شما روشن نمی شود، بایستی در مرحله اول سیم برق دستگاه را بررسی کنید تا دچار مشکلاتی همچون پارگی، فرسودگی و … نشده باشد و قادر به جریان برق رسانی به طور صحیح به دستگاه باشد.

توجه داشته باشید که اگر در سیم برق مشکلاتی را مشاهده کرده اید که قادر به رفع آن ها نیستید، حتما از تکنسین تعمیر لباسشویی اسنوا مشهد کمک بگیرید.

  •  عدم جریان برق در ماشین لباسشویی اسنوا

یکی از انواع دلایل روشن نشدن ماشین لباسشویی، عدم جریان برق در دستگاه است که برای عیب یابی لباسشویی اسنوا در صورت بروز این مشکل بایستی جریان برق را در دستگاه مورد بررسی قرار دهید.

در واقع بروز اختلال در بخش تغذیه برق دستگاه، منجر به عدم برق رسانی صحیح به بخش های مختلف دستگاه خواهد شد که برای عیب یابی این مشکل بایستی از ابزار هایی همچون مولتی متر یا فاز متر استفاده کنید تا از جریان برق به طور صحیح در دستگاه اطمینان حاصل کنید.

  • بروز مشکل در فیوز ماشین لباسشویی

فیوز ماشین لباسشویی یکی از مهم ترین قطعات موجود در این دستگاه است که اگر با مشکل روشن نشدن ماشین لباسشویی مواجه شده اید بایستی به بررسی این قطعه بپردازید. توجه داشته باشید که فشار زیاد در ماشین لباسشویی منجر به خراب شدن فیوز دستگاه و همچنین سوختن آن خواهد شد.

  • بروز مشکل در ولوم تایمر دستگاه

بروز مشکل در ولوم تایمر دستگاه یکی از انواع دلایل روشن نشدن ماشین لباسشویی است که در صورت بروز این مشکل بایستی حتما به عیب یابی لباسشویی اسنوا بپردازید.

اگر ولوم تایمر ماشین لباسشویی شما خراب شده باشد، دستگاه قادر به راه اندازی مجدد به طور صحیح نخواهد بود و بدین دلیل ممکن است با روشن نشدن ماشین لباسشویی مواجه شوید.

تایمر ولوم از حساسیت بالایی برخوردار است، بنابراین پیشنهاد می کنیم در صورتی که با این مشکل در ماشین لباسشویی خود مواجه شدید از تکنسین متخصص برای عیب یابی لباسشویی اسنوا کمک بگیرید.

  • موتور در ماشین لباسشویی

یکی از مهم ترین قطعات در ماشین لباسشویی، موتور است چرا که این قطعه همچون قلب تپنده در دستگاه عمل می کند و در صورت بروز مشکل در این قطعه دستگاه روشن می شود اما درام آن شروع به چرخش نمی کند که این فرآیند، در واقع یکی از علائم بروز مشکل در موتور دستگاه است.

در صورتی که با عدم چرخش درام پس از روشن شدن ماشین لباسشویی مواجه شدید، سریعا ماشین لباسشویی را خاموش کنید تا آسیب بیشتری به موتور دستگاه وارد نشود.

موتور از ساختاری بسیار پیچیده برخوردار است و بدین دلیل بدون مهارت و تجربه کافی، هرگز اقدام به تعمیر موتور این دستگاه نکنید و سعی کنید از تکنسین معتبر و حرفه ای کمک بگیرید.

  • اختلال در عملکرد برد کنترل دستگاه

در صورتی که این بخش دچار اختلال شود، دستور ها به طور صحیح به قطعات مختلف ماشین لباسشویی ارسال نمی شود و بنابراین در صورت بروز مشکل در این بخش بایستی سریعا به عیب یابی لباسشویی اسنوا بپردازید، چرا که اختلال در برد کنترل در صورتی که پس از مدت زمان طولانی رفع نشود منجر به بروز مشکل در قطعات دیگر ماشین لباسشویی خواهد شد.

مطالعه بیشتر : تعمیر برد لباسشویی 

  • سوئیچ درب ماشین لباسشویی

یکی از انواع ویژگی های تعبیه شده در ماشین های لباسشویی تولید شده در چند سال اخیر، آغاز فعالیت دستگاه در صورت باز بودن درب ماشین لباسشویی است بنابراین در صورتی که درب دستگاه به طور کامل بسته نشود ماشین لباسشویی فرآیند شست و شو را آغاز نمی کند.

بروز مشکل در سوئیچ درب دستگاه یکی از انواع دلایل شروع نشدن فرآیند شست و شو در دستگاه است و در صورتی که پس از بررسی درب متوجه شدید که این قطعه با مشکل مواجه شده است بایستی برای عیب یابی لباسشویی اسنوا، در کوتاه ترین زمان با تکنسین تعمیر ماشین لباسشویی تماس بگیرید.

  • عدم توازن لباس ها در درام

بر خلاف تصور بسیاری از افراد، عدم توازن لباس ها در درام ماشین لباسشویی از اهمیت بسزایی در عملکرد این دستگاه برخوردار است چرا که در صورت متعادل نبودن لباس ها در درام، درب دستگاه بسته نمی شود و در نتیجه فرآیند شست و شوی لباس ها آغاز نمی شود.

عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی

 

عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی

 

یکی از مهم ترین فرآیند ها در عملکرد ماشین لباسشویی اسنوا، تخلیه آب دستگاه پس از اتمام فرآیند شست و شو است که در مواردی ممکن است دستگاه در انجام این فرآیند با مشکلاتی مواجه شود که در بسیاری از موارد عیب یابی لباسشویی اسنوا در صورت بروز مشکل عدم تخلیه آب توسط صاحب دستگاه امکان پذیر است اما در برخی از موارد مشاهده می شود که عدم تخلیه آب دستگاه به دلیل بروز مسائل جدی و همچنین پیچیده تری است که در این صورت بایستی تعمیر و عیب یابی لباسشویی اسنوا را توسط تکنسین با تجربه انجام دهید.

  • انسداد فیلتر پمپ ماشین لباسشویی

در هر یک از انواع ماشین های لباسشویی، قطعه پمپ تعبیه شده است که موظف به تخلیه آب ماشین لباسشویی است، بنابراین یکی از مهم ترین قطعات در فرآیند تخلیه آب ماشین لباسشویی پمپ تخلیه دستگاه می باشد.

برای پیشگیری از بروز مشکل در پمپ تخلیه فیلتری در پشت این قطعه تعبیه شده است تا هر نوع جرم، آلودگی و همچنین رسوبات را به خود جذب کند و در نتیجه پمپ تخلیه از درگیری با هر نوع آلودگی در امان باشد.

در مواردی مشاهده می شود که این فیلتر به دلیل آلودگی نسبتا زیاد یا گیر کردن شی خارجی در آن قادر به انجام فرآیند تخلیه آب نیست که برای عیب یابی لباسشویی اسنوا در صورت بروز این مشکل تنها کافی است که فیلتر را از دستگاه خارج کرده و به نظافت آن بپردازید.

  • انسداد شلنگ تخلیه دستگاه

شلنگ تخلیه به لوله ای گفته می شود که در مسیر تخلیه فاضلاب در پشت لباسشویی تعبیه شده است این شلنگ در سیفون زیر سینک نیز قرار می گیرد و در صورتی که در آن گرفتگی وجود داشته باشد، عملکرد تخلیه آن انجام نمی شود و بایستی در این شرایط به عیب یابی لباسشویی اسنوا بپردازید.

برای رفع گرفتگی شلنگ تخلیه بهتر است از آبی با حرارت بالا و همچنین فشار زیاد استفاده کنید و در صورتی که داخل آن شی خارجی را مشاهده کرده اید آن را خارج کنید.

  • بروز مشکل در پمپ تخلیه

همانطور که پیش تر اشاره کرده ایم فیلتر پمپ تخلیه موظف است تا هر نوع آلودگی رسوبات و همچنین شی خارجی را به خود جذب کند تا پمپ تخلیه با مشکل مواجه نشود اما در مواردی مشاهده می شود که این آلودگی ها از فیلتر رد شده و وارد پمپ تخلیه شده اند که در این صورت پره های این قطعه با آسیب بسیاری مواجه خواهند شد.

یکی از رایج ترین دلایل از کار افتادن پمپ تخلیه استفاده طولانی مدت و فرسایش این قطعه است. در صورتی که پمپ تخلیه شما فرسوده شده است بایستی به تعویض پمپ تخلیه دستگاه بپردازید.

لرزش ماشین لباسشویی

 

لرزش ماشین لباسشویی

 

در واقع لرزش ماشین لباسشویی تا حدودی نرمال است اما در مواردی این لرزش ممکن است بیش از اندازه و در واقع آزار دهنده باشد که در این صورت بایستی به عیب یابی لباسشویی اسنوا بپردازید.

لرزش بسیار زیاد در دستگاه همچون مشکلات دیگری که پیش تر ذکر کرده ایم از دلایل بسیاری برخوردار است که رایج ترین دلایل در بروز لرزش بسیار زیاد ماشین لباسشویی، عدم تعادل لباس ها در درام، بروز مشکل در کمک فنر های دستگاه و همچنین تراز نبودن ماشین لباسشویی هستند.

برای عیب یابی لباسشویی اسنوا در صورت لرزش زیاد، ماشین لباسشویی را در حالت تراز قرار داده و ظرفیت دستگاه را در نظر داشته باشید تا لباس هایی بیشتر از ظرفیت دستگاه در درام قرار ندهید.

در ادامه دلایل دیگری که منجر به لرزش ماشین لباسشویی خواهند شد را به شما  معرفی خواهیم کرد تا در صورت بروز این مشکل در کوتاه ترین زمان موفق به عیب یابی لباسشویی اسنوا شوید.

  • جدا شدن وزنه های بالانس در ماشین لباسشویی اسنوا

وزنه ها موظف هستند تا تعادل ماشین لباسشویی را به طور کامل بر قرار کنید و در صورتی که این وزنه های از جایگاه مخصوص خود جدا شوند، ماشین لباسشویی اسنوا لرزش بسیار زیادی را به همراه خواهد داشت و توجه داشته باشید که در این صورت بایستی سریعا به عیب یابی لباسشویی اسنوا بپردازید تا مشکلات جدی تری برای دستگاه ایجاد نشود.

  • بروز مشکل در قطعات داخلی مخزن

در بعضی از موارد مشاهده می شود که قطعات نصب شده در مخزن لباسشویی اسنوا با مشکل مواجه شده ان دو در نتیجه اختلال در عملکرد این قطعات منجر به بروز مشکل لرزش بیشتر از اندازه در ماشین لباسشویی اسنوا شده است.

تمیز نشدن لباس ها پس از اتمام فرآیند شست و شو

تمیز نشدن لباس ها پس از اتمام شست و شو یکی از آزار دهنده ترین مشکلاتی است که می تواند در استفاده از انواع ماشین لباسشویی با آن مواجه شوید، بنابراین در این بخش به معرفی انواع دلایل ایجاد این مشکل می پردازیم.

  • بسته بودن شیار های جا پودری

یکی از انواع دلایل تمیز نشدن لباس ها پس از شست و شو با استفاده از ماشین لباسشویی، بسته بودن شیارهایی است که در جا پودری تعبیه شده اند که این شیار ها در واقع با مواردی همچون جرم، رسوبات یا پودر اضافه بسته می شوند.

  • انسداد لوله ها

انسداد لوله ها و همچنین مجاری های انتقال دهنده به دلیل رسوبات و جرم یکی دیگر از انواع دلایل تمیز نشدن لباس ها در ماشین لباسشویی می شوند.

  • عدم استفاده از شوینده های جرم گیر

برای پیشگیری مشکل تمیز نشدن لباس ها بهتر است از پودر های جرم گیر در ماشین لباسشویی خود استفاده کنید چرا که این پودر ها به دلیل ترکیبات اسیدی که دارند مانع از ایجاد رسوب و همچنین جرم در ماشین لباسشویی می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *