صانا سرویس

صانا سرویس

تعمیرات و فروشگاه

تلفن

05138721212
09150881992

آدرس

مشهد، بلوار پیروزی، بلوار رضوی، ابتدای رضوی 22، فاز تجاری، پلاک 5

صانا سرویس؛ کنار شما، رو به آینده

علت سوختن برد لباسشویی | +10 مورد از دلایل سوختن برد

علت سوختن برد لباسشویی

با پیشرفت تکنولوژی، ماشین لباسشویی جایگزین شستن لباس ها با دست شده است. امروزه با استفاده از ماشین لباسشویی، شستن لباس ها ساده تر شده است و یکی از پرکاربرد ترین و مهم ترین لوازم خانه است. اگر ماشین لباسشویی دچار خرابی شود، بهتر است قطعات آن بررسی شود. برای انجام این کار باید دقت کرد لباسشویی خاموش باشد و هیچ قطعه ای در حال انجام کاری نباشد. اگر تمام قطعات سالم بودند ممکن است مشکل از برد باشد و برد لباسشویی خراب یا سوخته باشد.

برای دانستن علت خرابی دستگاه باید از علائم آن آگاه شد. در ادامه علت سوختن برد لباسشویی و علائم خرابی آن را بررسی می کنیم.

‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎
‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صانا سرویس؛ کنار شما، رو به آینده

در صورت مشاهده هر گونه مشکل در لوازم خانگی و نیاز به مشاوره یا عیب یابی لوازم خود می توانید با ثبت درخواست سرویس در محل، در کمتر از 30 دقیقه خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنید.

‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎
‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

برد ماشین لباسشویی

یکی از مواردی که در رتبه بندی ماشین های لباسشویی مهم است، برد و نحوه عملکرد آن ها است. برد یا مادر برد یکی از اصلی ترین و مهم ترین قطعات است که دستورات لازم را به بخش ها و قطعات مختلف می رساند و کنترل و فرمان دهی تمامی قطعات را به عهده دارد. تمامی قطعات ماشین لباسشویی با برد در ارتباط هستند و مطابق دستورات آن عمل می کنند. برد از زمان روشن شدن دستگاه تا زمان خاموشی آن در حال کار کردن است؛ بنابراین خرابی یا سوختگی برد لباسشویی در عملکرد آن اختلال ایجاد می کند، حتی ممکن است باعث روشن نشدن لباسشویی شود.

مطالعه مفید: تعمیر لباسشویی مشهد به صورت تخصصی

علائم سوختن برد ماشین لباسشویی

 

علائم سوختن برد ماشین لباسشویی

 

سوختن یا خرابت شدن برد ماشین لباسشویی علائم زیاد و متفاوتی دارد و به عوامل مختلفی مثل نوع ماشین لباسشویی بستگی دارد.

تخلیه نشدن آب

یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که بعد از سوختن و خرابی برد پیش می آید، تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی است. ابتدا شلنگ تخلیه لباسشویی را بررسی کنید که از پرز و مواد شوینده مسدود نشده باشد.

مطالعه مفید: 8 علت تخلیه نکردن آب لباسشویی

روشن نشدن ماشین لباسشویی یا پنل آن

اگر ماشین لباسشویی یا پنل آن روشن نمی شود ممکن است به دلیل سوختگی یا خرابی برد آن باشد. البته باید اتصال دو شاخ به پریز برق و وجود برق در پریز را بررسی کرد.

خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی

 

خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی

 

خاموش شدن دستگاه به صورت ناگهانی یکی از علائم سوختن یا خرابی برد است که اول باید اتصال برق و بعد دستگاه هایی که آسیب دیدن آن ها ممکن است باعث خاموشی لباسشویی شود را مورد بررسی قرار داد.

برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی

نفوذ آب بده داخل بدنه و برد ماشین لباسشویی باعث بروز برق گرفتگی هنگام لمس بدنه آن و سوختن برد می شود و برای جلوگیری از این مشکل ابتدا باید علت نفوذ آب به داخل بدنه و برد ماشین لباسشویی را بررسی کرد.

مطالعه مفید: علت برق داشتن بدنه لباسشویی

نمایش ارور روی صفحه نمایش

با پیشرفت تکنولوژی، آسیب ها و ایرادات دستگاه توسط کدهایی بر روی دیسپلی یا صفحه نمایش، نشان داده می شوند و با استفاده از دفترچه راهنما می توان متوجه آن آسیب ها شد.

گرم نشدن آب

ماشین لباسشویی برای شستن لباس ها دمای آب را افزایش می دهد. با سوختن و خراب شدن برد، لباسشویی دمای آب را نمی تواند تنظیم کند.

علت سوختن برد لباسشویی

 

علت سوختن برد لباسشویی

 

همان طور که گفته شد برد یکی از مهم ترین قطعات ماشین لباسشویی است با توجه به علائم خرابی، می توان متوجه شد که آسیبی به برد رسیده است یا نه. سوختن و خراب شدن برد دلایل مختلفی دارد که با دانستن این دلایل می توان از خرابی قطعات جلوگیری کرد.

نوسانات برق

اصلی ترین دلیل سوختن برد الکترونیکی، اختلال در نوسانات برق است و همان طور که از اسم آن مشخص است برد با انرژی برق کار می کند. برد از خازن ها و فیوز های حساس و زیادی تشکیل شده است و اختلال در نوسانات برق باعث اختلال در عملکرد آن ها و سوختن برد می شود. برای جلوگیری از این مشکل بهتر است از محافظ برق استفاده کرد و در ساعات اوج مصرف برق از وسایل برقی استفاده نشود.

دمای نامناسب محیط

محیط مرطوب قطعات ماشین لباسشویی خراب می کند و باعث کاهش عمر برد می شود. دمای قطعات لباسشویی هنگام کار کردن افزایش میابد و اگر ماشین لباسشویی در محیطی گرم قرار داشته باشد دمای آن ها بیشتر می شود که باعث خراب شدن خازن ها و در نهایت سوختن برد می شود. بنابراین قرار داشتن ماشین لباسشویی در محیط گرم و مرطوب به برد و سایر قطعات آن آسیب می رساند.

پر کردن بیش از حد مخزن ماشین لباسشویی

برخی افراد به دلیل داشتن لباس های زیاد، مخزن لباسشویی را بیش از حد پر می کنند که این کار به موتور و برد دستگاه آسیب می رساند. اگر لباس های زیادی دارید بهتر است شستن آن ها را در چند مرحله انجام دهید تا فشار و آسیبی به قطعات ماشین لباسشویی وارد نشود.

نفوذ مایعات و آب به برد

یکی دیگر از دلایل سوختن و خرابی برد، نفوذ آب به قسمت الکترونیکی است. یکی از نزدیک ترین مخازن به برد ماشین لباسشویی، جاپودری است که اگر دچار نشتی شود، باعث سوختن برد می شود و اگر آب به سیم ها و دیگر قطعات برسد باعث سوختن موتور و ایجاد برق در بدنه ماشین لباسشویی می شود. سرریز شدن آب و خیس شدن مدارات نیز یکی دیگر از دلایل خرابی و سوختن برد و سایر قطعات است.

فرسودگی ماشین لباسشویی

 

فرسودگی ماشین لباسشویی

 

 

طول عمر دستگاه به نحوه مراقبت کردن از آن بستگی دارد اما با گذشت زمان قطعات دستگاه ها فرسوده می شوند و احتمال آسیب دیدن و سوختن آن ها افزایش میابد. فرسودگی و افزایش عمر یکی دیگر از دلایل سوختن و خراب شدن برد ماشین لباسشویی است. با فرسوده شدن قطعات متصل بر روی برد، احتمال آسیب به برد نیز افزایش پیدا می کند که با تعمیر جزئی یا سرویس برد، می توان از بروز این آسیب ها جلوگیری کرد.

ریختن بیش از حد مواد شوینده در ماشین لباسشویی

مقدار شوینده ای که در ماشین لباسشویی ریخته می شود باید استاندارد باشد. شوینده زیاد، کف زیادی ایجاد می کند که ممکن است این کف ها به قطعات و سیم ها نفوذ کند و باعث خرابی و سوختگی آن ها شود و در نهایت باعث سوختن برد شود. همچنین باید توجه شود که از شوینده های مناسب استفاده شود. شوینده های دستی میزان کف بیشتری ایجاد می کنند.

تعمیر برد ماشین لباسشویی

اگر برد لباسشویی خراب شده است و نیاز به تعمیر دارد، باید تعمیر آن توسط یک متخصص انجام شود. باید فردی تعمیرات را انجام دهد که در این زمینه تخصص و تجربه کافی را داشته باشد زیرا ممکن است با انجام کاری اشتباه باعث سوختن برد شد.

مطالعه مفید: آنچه باید درباره تعمیر برد لباسشویی بدانید!

تعویض برد ماشین لباسشویی

با سوختن برد، خرابی بیش از حد یا شکستگی آن، تعمیر برد لباسشویی فایده ای ندارد و برد نیاز به تعویض دارد و یا برد چندین بار تعمیر شده و دیگر ارزش تعمیر ندارد. تعویض برد لباسشویی را باید فردی با تجربه و متخصص انجام دهد در غیر این صورت ممکن است سایر قطعات نیز آسیب ببینند و خرابی بیشتری رخ دهد. هنگام خرید برد نیز باید دقت کرد که قطعه اصل و اوریجینال و مطابق با برند لباسشویی باشد تا آسیبی به دستگاه وارد نشود.

مطالعه مفید: برد لباسشویی سامسونگ BLDC ادواش دار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدول محتوا