صانا سرویس

تعمیرات و فروشگاه

تلفن

05138721212
09150881992

آدرس

مشهد، بلوار پیروزی، بلوار رضوی، ابتدای رضوی 22، فاز تجاری، پلاک 5

صانا سرویس؛ کنار شما، رو به آینده

علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش چیست؟

علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش

یکی از آزار دهنده ترین مشکلاتی که ممکن است در صورت استفاده از ماشین لباسشویی با آن مواجه شوید، جمع شدن آب در ماشین لباسشویی هنگام خاموش بودن آن است، در واقع جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش دلایل بسیاری را شامل می شود که نحوه تعمیر لباسشویی مشهد با توجه به علت اصلی بروز این مشکل متفاوت است، بنابراین در ادامه مطالب هر آنچه را که بایستی درباره انواع علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش بدانید را به شما معرفی خواهیم کرد.

علت جمع شدن آب در مخزن ماشین لباسشویی خاموش بهتر است توسط تکنسین تعمیر ماشین لباسشویی بررسی و تعمیر شود، اما در این مقاله نحوه تعمیر این دستگاه را بدون نیاز به کمک تکنسین به شما معرفی خواهیم کرد تا در منزل قادر به تعمیر ماشین لباسشویی خود شوید.

علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش چیست ؟

 

علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش

 

اگر پس از اتمام چرخه شست و شوی لباس ها، آب ماشین لباسشویی شما تخلیه نمی شود بایستی دستگاه را بررسی کنید تا متوجه شوید که آب باقی مانده در ماشین لباسشویی آلوده است یا تمیز، چرا که آلوده بودن آب نشان دهنده بروز مشکل در لوله فاضلاب و در واقع گرفتگی در این بخش است اما تمیز بودن آب معمولا به دلیل خراب شدن شیر برقی در ماشین لباسشویی می باشد.

پیش تر ذکر کرده ایم که علت های بسیاری منجر به جمع شدن آب داخل مخزن ماشین لباسشویی خاموش می شوند که بدین دلیل هر یک از انواع علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش را در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد.

بروز مشکل در شیر برقی ماشین لباسشویی

 

بروز مشکل در شیر برقی ماشین لباسشویی

 

هنگام نصب ماشین لباسشویی شیر آب ورودی بایستی به لباسشویی متصل شود و جالب است بدانید که تنظیمات ماشین لباسشویی به گونه ای می باشد که ورود آب به داخل محفظه پس از انتخاب برنامه شست و شو و فشردن دکمه استارت آغاز شود، بنابراین پس  از فشردن دکمه استارت، لباسشویی فرآیند آبگیری را آغاز می کند و سپس مراحل بعدی شست و شو را انجام می دهد.

پس از شروع کار ماشین لباسشویی برد و تایمر، فرمان ورود آب را به شیر برقی ارسال می کنند و سپس دریچه ورودی آب باز می شود.

در واقع استفاده طولانی مدت از ماشین لباسشویی منجر به بروز مشکلاتی همچون خرابی شیر برقی می شود که در نتیجه شما با یکی از انواع علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش مواجه می شوید.

شایان ذکر است که در صورت بروز مشکل در شیر برقی، تعمیر آن جایز نبوده و بهتر است نسبت به تعویض این قطعه اقدام کنید.

انسداد فیلتر ماشین لباسشویی

 

انسداد فیلتر ماشین لباسشویی

 

یکی از رایج ترین انواع علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش، انسداد فیلتر ماشین لباسشویی است که به علت عدم نظافت فیلتر یا گیر کردن اشیای خارجی همچون کلید در این قطعه ایجاد می شود.

در صورت انسداد فیلتر ماشین لباسشویی یا گرفتگی در آن بایستی به نظافت این فیلتر بپردازید و در صورت عدم رفع مشکل ایجاد شده در دستگاه از تکنسین تعمیر ماشین لباسشویی مشهد کمک بگیرید.

مطالعه بیشتر : علت باز نشدن فیلتر لباسشویی

انسداد خرطومی تعبیه شده در زیر مخزن

 

انسداد خرطومی تعبیه شده در زیر مخزن

 

یکی از انواع قطعات تعبیه شده در ماشین لباسشویی، خرطومی می باشد که این قطعه در بخش زیرین ماشین لباسشویی تعبیه شده است.

این قطعه یکی از انواع علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش می باشد که در صورت بروز این مشکل بایستی به بررسی آن بپردازید.

راه لوله خرطومی معمولا به دلیل آلودگی و جمع شدن مواد زائد مسدود می شود و بدین دلیل آب از ماشین لباسشویی تخلیه نمی شود.

برای رفع این مشکل بایستی لوله را با دست فشار دهید و از عدم رسوب در لوله اطمینان حاصل کنید، در غیر این صورت بایستی از تکنسین تعمیر ماشین لباسشویی برای رفع مشکل و همچنین تعویض لوله خرطومی کمک بگیرید.

اشیای خارجی در قطعات

 

اشیای خارجی در قطعات

 

ماشین لباسشویی از قطعات بسیاری تشکیل شده است که هر یک از آن ها وظایف به خصوصی را بر عهده دارند.

اشیایی خارجی ممکن است در قطعات مختلف ماشین لباسشویی گیر کنند و در نتیجه منجر به بروز مشکلات متعدد در ماشین لباسشویی از جمله جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش یا روشن شوند.

گیر کردن اشیای خارجی در قطعات، مشکلات بسیاری را در ماشین لباسشویی ایجاد می کنند به طور مثال گیر کردن شی خارجی در پروانه پمپ و انسداد این قطعه یکی از انواع علت جمع شدن آب در مخزن ماشین لباسشویی خاموش می باشد.

بروز مشکل در پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

بروز مشکل در پمپ تخلیه ماشین لباسشویی یکی از انواع علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش می باشد که در صورت بروز مشکل در این قطعه بهتر است نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

بروز مشکل در هیدروسنسور

وظیفه هیدورسنسور تعیین سطح آب در دستگاه می باشد و بروز مشکل در این قطعه منجر به تشخیص نادرست آن و در نتیجه ارسال اطلاعات اشتباه درباره سطح آب می شود.

بروز مشکل در برد الکتریکی

برد الکتریکی یکی از مهم ترین قطعات موجود در ماشین لباسشویی است که از عملکرد بسیار گسترده ای در این دستگاه برخوردار است.

برد الکتریکی وظایف تمامی قطعات را بررسی می کند و امور کلی در ماشین لباسشویی بر عهده این قطعه می باشد. در مواردی مشاهده می شود که عدم فرمان صحیح از سوی برد الکتریکی منجر به باز شدن شیر برقی می شود که این مورد یکی از انواع علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش می باشد که در این صورت بایستی به تعمیر برد لباسشویی بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *