صانا سرویس

صانا سرویس

تعمیرات و فروشگاه

تلفن

05138721212
09150881992

آدرس

مشهد، بلوار پیروزی، بلوار رضوی، ابتدای رضوی 22، فاز تجاری، پلاک 5

صانا سرویس؛ کنار شما، رو به آینده

آشنایی با رایج ترین علائم خرابی برد یخچال

علائم خرابی برد یخچال

برد یکی از مهم ترین قطعات در لوازم الکترونیکی است که عملکردی همانند مغز انسان دارد چرا که این قطعه وظیفه مدیریت و کنترل عملکرد تمام قطعات دستگاه را دارد و در نهایت می توان گفت این قطعه عملکرد کلی دستگاه برای مثال یخچال را تعیین می کند.

باید در نظر داشته باشید که عملکرد حیاتی این قطعه باعث می شود تا بروز هرگونه مشکل و یا ایراد در عملکرد این قطعه، فعالیت کل دستگاه را مختل سازد و باعث شود دستگاه دچار مشکلات شدید تر و بیشتری شود و در این راستا تعمیر این قطعه نیز بسیار اهمیت دارد.
لازم به ذکر است که درصورت بروز مشکل در این قطعه، علائم خاصی در یخچال بروز پیدا می کند که به شما کمک می کند تا بتوانید پیش از بروز مشکلات شدید تر، در جهت تعمیر قطعه اقدام کنید و این امر باعث شده تا آشنایی با علائم خرابی برد یخچال نیز حائز اهمیت ویژه ای باشد.

با ما در این مطلب همراه باشید تا به بررسی رایج ترین علائم خرابی برد یخچال بپردازیم و بررسی کنیم که کدام علائم نشان دهنده نیاز حتمی دستگاه به تعمیر است تا شما بتوانید از آسیب دیدن دستگاه و نیاز به پرداخت هزینه های بیشتر جلوگیری کنید.

‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎
‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صانا سرویس؛ کنار شما، رو به آینده

در صورت مشاهده هر گونه مشکل در لوازم خانگی و نیاز به مشاوره یا عیب یابی لوازم خود می توانید با ثبت درخواست سرویس در محل، در کمتر از 30 دقیقه خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنید.

‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎
‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

وظایف برد یخچال

 

وظایف برد یخچال

 

برد یخچال یکی از مهم ترین قطعات در این دستگاه است که با تمامی قطعات دیگر موجود در دستگاه در ارتباط است. لازم به ذکر است که عملکرد برد درست مانند عملکرد مغز در بدن انسان است و این بدین معناست که برد وظیفه هماهنگی و کنترل قطعات و فعالیت آن ها را بر عهده دارد. در ادامه به بررسی وظایف اصلی این قطعه در یخچال می پردازیم.

  • کنترل و تنظیم دما: برد یخچال وظیفه نظارت بر دمای داخل یخچال را دارد و در صورت نیاز دمای آن را تنظیم می‌کند.
  • کنترل فن: برد یخچال مسئولیت راه اندازی و تنظیم فن خنک کننده را دارد تا دمای داخل یخچال مناسب باشد.
  • کنترل برودت: برد یخچال عملکرد سیستم خنک کننده را کنترل می‌کند تا یخچال به درستی خنک شود.
  • مدیریت چرخه خنک کننده: برد یخچال مسئولیت مدیریت چرخه خنک کننده و فعال سازی و غیرفعال سازی کمپرسور را برعهده دارد.
  • نمایش اطلاعات: برد یخچال اطلاعاتی از وضعیت دما و وضعیت کلی یخچال را نمایش می‌دهد تا کاربران بتوانند به راحتی وضعیت آن را مشاهده کنند.
  • تشخیص خطا: برد یخچال مسئولیت تشخیص خطاها و اخطار دادن به کاربران در مورد مشکلات یخچال را برعهده دارد.

مطالعه مفید: کاربرد برد های الکترونیکی در یخچال و فریزر چیست؟

علائم خرابی برد یخچال

 

علائم خرابی برد یخچال

 

درصورتی که برد دستگاه دچار مشکل و یا خرابی شود، این مشکل در حالت علائمی در یخچال نمایش داده می شود تا شما متوجه خرابی شوید و بتوانید در اولین فرصت برای تعمیر دستگاه و رفع مشکل اقدام کنید. در ادامه به بررسی برخی از رایج ترین علائمی که درصورت خرابی برد یخچال مشاهده می شوند می پردازیم.

مطالعه مفید: سرویس و تعمیر یخچال مشهد در کوتاه ترین زمان

روشن نشدن یخچال

یکی از رایج ترین علائمی که می تواند نشان دهنده خرابی برد یخچال باشد، روشن نشدن دستگاه است که در این حالت ممکن است یخچال سرمایش نداشته باشد و یعنی فضای داخلی یخچال دمایی بالاتر از دمای تنظیم شده داشته باشد. لازم به ذکر است که در این شرایط ممکن است حتی چراغ داخل دستگاه نیز روشن نشود و تمام مدت خاموش باشد.

اگر یخچال شما روشن نمی شود به دلیل خرابی برد، ممکن است نیاز به تعویض برد یخچال باشد. در این صورت بهتر است با تعمیرکار متخصص تماس بگیرید تا بشناسد مشکل از کجاست و برد مناسب را تعویض کند. همچنین اگر یخچال شما تحت گارانتی است، می توانید با شرکت سازنده تماس بگیرید تا اقدامات لازم برای تعمیر آن انجام شود.

مطالعه مفید: بررسی 7 علت روشن نشدن یخچال

وجود برفک داخل یخچال

 

وجود برفک داخل یخچال

 

برفک زدن داخل یخچال ممکن است به دلیل چند عامل مختلف باشد، از جمله خرابی در سیستم خنک کننده یا دماسنج ، فریزر باز بوده و هوای گرم وارد داخل یخچال شده و برف تشکیل شده باشد یا ممکن است درصورت بالا بودن رطوبت داخل یخچال برف تشکیل شود.

یکی از عواملی که می تواند در فرآیند تولید برفک موثر باشد، خرابی برد دستگاه است که در این صورت شما باید در اولین فرصت با متخصصین تعمیر یخچال ارتباط برقرار کنید و درخواست عیب یابی یخچال خود را ثبت کنید.

صدای غیر طبیعی از موتور یخچال

یکی دیگر از علائم خرابی برد یخچال، شنیده شدن صداهای غیر طبیعی و عجیب از موتور دستگاه است. باید در نظر داشته باشید که این صداها می توانند شبیه به صدای تق تق باشند که این صدا به علت تغییر سرعت فن دستگاه به وجود می آید و می تواند نشان دهنده خرابی برد یخچال شما باشد.

مطالعه مفید: 8 علت انواع صدای یخچال سامسونگ | بهترین روش های رفع صدای یخچال

اختلال در فعالیت موتور و کندانسور

در یخچال های جدید، برای کندانسور یک فن تعبیه شده است که این فن وظیفه خنک کردن سیستم پیجی کندانسور را بر عهده دارد اما درصورتی که این فن به درستی کار نکند، داغی بیش از حد کندانسور می تواند منجر به بروز مشکل در فعالیت دستگاه شود.

برای بررسی این مشکل شما در ابتدا باید حرکت فن را در نظر بگیرید، درصورتی که پروانه های فن به درستی حرکت می کنند این بدین معناست که فن مشکلی ندارد و مشکل می تواند مرتبط با برد یخچال شما باشد.

اختلال در فرآیند یخ زدایی

یکی دیگر از علائم خرابی برد یخچال، بروز اختلال در فرآیند یخ زدایی است. کمپرسور ها در طی 24 ساعت شبانه روز معمولا بین 8 الی 10 ساعت فعالیت دارند و سپس 20 دقیقه این قطعه در حالت استراحت قرار می گیرد و سپس مجددا فرآیند یخ زدایی را آغاز می کند.

باید در نظر داشته باشید که درصورت بروز مشکل در این فرآیند، برد دستگاه باید حتما چک شود چرا که برد فرمانی را به المنت ها برای ذوب کردن یخ ها ارسال نمی کند و این امر می تواند منجر به شدید شدن برفک های داخل یخچال شود.

تغییرات دمای داخل یخچال

 

تغییرات دمای داخل یخچال

 

از دیگر نشانه های خراب شدن برد یخچال می توان به بیش از سرد یا گرم شدن فضای داخل یخچال اشاره کرد چرا که درصورت خرابی این قطعه، دستگاه نمی تواند به درستی دمای فضای داخلی یخچال را اندازه گیری کند و در این راستا دما ممکن است بیش از حد پایین و یا بیش از حد بالا تنظیم شود.

لازم به ذکر است که خرابی برد می تواند منجر به فعالیت یکسره کمپرسور نیز شود که این امر می تواند فرآیند یخ زدایی را نیز با مشکل مواجه کند.

مطالعه مفید: علت گرم بودن داخل یخچال چیست؟ | عیب یابی گرم بودن داخل یخچال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدول محتوا