صانا سرویس

تعمیرات و فروشگاه

تلفن

05138721212
09150881992

آدرس

مشهد، بلوار پیروزی، بلوار رضوی، ابتدای رضوی 22، فاز تجاری، پلاک 5

صانا سرویس؛ کنار شما، رو به آینده

8 علت انواع صدای یخچال سامسونگ | بهترین روش های رفع صدای یخچال

انواع صدای یخچال سامسونگ

یخچال ها یکی از بزرگترین ترین و همچنین پیشرفته ترین دستگاه هایی هستند که امروزه در منازل بسیاری مورد استفاده قرار می گیرند. این دستگاه ها که از قطعات بسیاری تشکیل شده اند، ممکن است همچون تمامی دستگاه های دیگر در عملکرد خود با مشکلاتی مواجه شوند که در این صورت بایستی از تکنسین تعمیر یخچال مشهد کمک گرفت. یکی از رایج ترین مشکلاتی که ممکن است در استفاده از یخچال به خصوص یخچال های برند سامسونگ با آن ها مواجه شوید، شنیدن انواع صدای یخچال سامسونگ است که در این صورت بایستی سریعا به عیب یابی دستگاه خود بپردازید.

در واقع انواع صدای یخچال سامسونگ به دلایل مختلفی ایجاد می شوند که بایستی برای رفع مشکل در ابتدا علت ایجاد صدا را در ساختار یخچال خود بیابید و سپس اقدام به بر طرف سازی مشکل ایجاد شده کنید.

در این مقاله به معرفی علت ایجاد انواع صدای یخچال سامسونگ همراه با نحوه رفع آن ها می پردازیم، بنابراین در صورتی که در منزل خود از یخچال سامسونگ استفاده می کنید پیشنهاد می کنیم در ادامه مطالب با ما همراه باشید.

رایج ترین دلایل ایجاد صدا در یخچال سامسونگ

 

رایج ترین دلایل ایجاد صدا در یخچال سامسونگ

 

همانطور که پیش تر ذکر کرده ایم در این مقاله به معرفی انواع علت صدای یخچال سامسونگ می پردازیم، چرا که شنیدن صدا از یخچال وابسته به دلایل بسیاری می باشد که در صورت شناسایی هر یک از انواع صدا ها می توانید به آسانی و در مواردی بدون نیاز به تکنسین تعمیر یخچال مشهد، نسبت به رفع مشکل یخچال خود اقدام کنید.

عدم تراز بودن یخچال

 

عدم تراز بودن یخچال

 

یکی از مهم ترین مواردی که در صورت استفاده از دستگاه هایی همچون یخچال، ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی و … بایستی بدان توجه داشته باشید تراز بودن آن ها می باشد.

تراز نبودن یخچال منجر به بروز مشکلات بسیاری خواهد شد، چرا که موتور یخچال حاوی مایع مبرد در ساختار خود می باشد که این مایع در گردش است و در نهایت منجر به ایجاد سرمایش در فضای داخلی یخچال خواهد شد و در صورت تراز نبودن یخچال، کمپرسور در عملکرد خود با مشکلات متعددی مواجه خواهد شد که یکی از این مشکلات، سر و صدای نسبتا زیاد موتور یخچال است.

بروز مشکل در پروانه فن یخچال

فن که به آن پره نیز گفته می شود، موظف است تا دمای ایجاد شده در بخش داخلی یخچال را کاهش دهد و در صورت بروز مشکل در این قطعه، صداهای آزار دهنده ای از یخچال به گوش می رسد.

آسیب به فن معمولا وابسته به دلایل مختلفی همچون شکستگی پره ها، برفک زدن پره ها و …. می باشد و در صورت بروز مشکل در این قطعه، پیشنهاد ما به شما تعویض فن یخچال می باشد تا در این صورت قادر به پیشگیری از ایجاد انواع صدای یخچال سامسونگ شوید.

خرابی موتور فن اپراتور

 

خرابی موتور فن اپراتور

 

موتور فن اپراتور یکی از انواع قطعات موجود در ساختار داخلی یخچال بوده که موظف است تا جریان هوای مناسبی را در بخش کویل های کندانسور ایجاد کند. در واقع شنیدن صدا از بخش فریزر به علت بروز مشکل در این بخش می باشد و بدین دلیل بایستی در صورت شنیدن صدا از این بخش سریعا به رفع مشکل ایجاد شده در موتور فن اپراتور دستگاه بپردازید.

در مواردی مشاهده می شود که یخچال سامسونگ قادر به ایجاد سرمایش کافی در فضای داخلی خود نبوده و همچنین مواد غذایی موجود در فریزر یخ نمیزنند که این مشکلات در واقع علائمی رایج در صورت بروز مشکل در فن اپراتور می باشند.

برای رفع مشکل موتور فن اپراتور بایستی در بخش فریزر، بدنه را از بخش بالایی فن جدا کنید و در صورت مشاهده برفک روی این قطعه به رفع آن بپردازید و سپس پره ها را بچرخانید تا از سلامت آن ها اطمینان حاصل کنید. توجه داشته باشید که پره ها بایستی با سهولت تمام و بدون مقاومت بچرخند.

برای پیشگیری از خرابی موتور فن، پیشنهاد می کنیم در دوره های یکساله به سرویس یخچال خود بپردازید و همچنین در هر سال موتور یخچال را روغن کاری کنید.

بروز مشکل در موتور فن کندانسور

 

بروز مشکل در موتور فن کندانسور

 

یکی از مهم  ترین بخش ها در سیستم پیچیده یخچال ها کندانسور می باشد، چرا که این قطعه تاثیر گسترده ای در ایجاد سرمایش در فضای داخلی یخچال دارد. جالب است بدانید که یکی از علت های انواع صدای یخچال سامسونگ، بروز مشکل در بخش موتور فن کندانسور می باشد که در این صورت بایستی سریعا به رفع مشکل ایجاد شده بپردازید، چرا که عدم تعمیر هر یک از قطعات یخچال منجر به تاثیر قطعه آسیب دیده در قطعات دیگر و در نتیجه بروز مشکلات متعدد در یخچال را به همراه خواهد داشت.

موتور فن یخچال وظیفه جریان هوا به کویل های کندانسور را بر عهده دارد و در صورت عدم عملکرد صحیح در این بخش در بدنه موتور نیز شاهد برفک خواهید بود.

برای رفع خرابی موتور فن یخچال بایستی از تکنسین تعمیر یخچال مشهد برای تعمیر دستگاه خود کمک بگیرید و هرگز اقدام به تعمیر موتور فن بدون دانش تخصصی نکنید، چرا که تعمیر این قطعه نیازمند مهارت و همچنین تجربه می باشد.

بروز مشکل در لرزه گیر، بست و …

در واقع موتور موجود در یخچال شما دارای محفظه ای است که در آن بست، گیره و همچنین لرزه گیر تعبیه شده است و در صورت بروز مشکل در هر یک از این قطعات با انواع صدای یخچال سامسونگ مواجه خواهید شد.

علت بروز مشکل در لرزه گیر ها و همچنین بست ها معمولا به دلیل عمر طولانی یخچال یا فرسایش می باشد.

در واقع اگر بیش از 5 سال از خرید یخچال شما می گذرد، احتمال مواجه شدن با این مشکل در یخچال شما افزایش می یابد.

برای رفع مشکل ایجاد شده بایستی به تعویض قطعات آسیب دیده بپردازید تا موفق به رفع انواع صدای یخچال سامسونگ شوید اما اگر صداهای عجیب به تازگی از یخچال شما شنیده می شود بایستی، محل ایجاد صدا را بیابید و در صورتی که صدای ایجاد شده در بخش پشت دستگاه و بخش های پایین آن شنیده می شد بایستی از تکنسینی با تجربه و با مهارت کمک بگیرید.

بروز مشکل در سیستم دیفراست

یکی از مهم ترین بخش ها در عملکرد صحیح یخچال، سیستم دیفراست می باشد که در واقع این فناوری، سیستم یخ زدا در یخچال بوده که در صورت بروز مشکل در این قطعه ممکن است با انواع صدای یخچال سامسونگ مواجه شوید.

در واقع صدای حاصل از بروز مشکل در این قطعه همچون صدای کلیک است.

خراب شدن سیستم دیفراست به دلایل بسیاری وابسته می باشد که در ادامه برخی از این دلایل را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • بروز مشکل در المنت
  • خراب شدن ترموفیوز
  • عدم عملکرد صحیح تایمر دیفراست
  • بروز مشکل در برد الکتریکی
  • و …

همانطور که پیش تر ذکر کرده ایم این مشکل دلایل بسیاری داشته و بدین دلیل بایستی برای رفع آن از تکنسین تعمیر یخچال سامسونگ کمک بگیرید.

مطالعه بیشتر : تعمیر برد یخچال توسط بهترین تیم ها در ایران 

انقباض و انبساط لوله ها در ساختار یخچال

لوله های تعبیه شده در ساختار یخچال دارای فوم های به خصوصی هستند که این فوم ها به صورت تخصصی از شنیده شدن صدا های مختلف در بخش لوله های دستگاه جلوگیری می کنند و در صورتی که فوم های استفاده ها در این بخش به طور صحیح تزریق نشده باشند یا فرسوده شده باشند، با انواع صدای یخچال سامسونگ به علت انقباض و همچنین انبساط لوله ها مواجه خواهید شد.

رفع صدای حاصل از انبساط و انقباض لوله ها تنها در صورت کمک گرفتن از تکنسین تعمیر یخچال امکان پذیر می باشد.

جوشیدن روغن موتور یخچال

 

جوشیدن روغن موتور یخچال

 

تمامی کمپرسور های تعبیه شده در انواع یخچال دارای روغن های مخصوصی هستند که در صورت استفاده از یخچال پس از گذشت چندین سال این روغن همزمان با فعالیت موتور قل قل می کند و بدین دلیل انواع صدای یخچال سامسونگ به گوش شما می رسد.

در واقع برای پیشگیری از شنیدن این صدا بهتر است در هر چند سال یک بار، روغن موتور دستگاه خود را تعویض کنید.

مطالعه بیشتر : آشنایی با بهترین مارک موتور یخچال

انواع صدا در یخچال سامسونگ

 

انواع صدا در یخچال سامسونگ

 

همانطور که پیش تر ذکر کرده ایم، در صورت استفاده از یخچال ممکن است با انواع صدای یخچال سامسونگ مواجه شوید، بدین دلیل در ادامه هر یک از انواع صدای یخچال سامسونگ را همراه با علت آن به شما معرفی خواهیم کرد.

زمزمه

شنیدن صدای زمزمه دلایل بسیاری را شامل می شود.

  • یخ ساز دستگاه از آب پر شده است
  • کمپرسور مشغول انجام فعالیت است
  • فشار آب زیاد است
  • و …

بوق ( بیب )

شنیدن صداهایی همچون بوق، بیب یا زنگ در یخچال سامسونگ نیز دارای 2 دلیل می باشند.

  1. بالا بودن دمای داخلی
  2. باز بودن درب دستگاه

تلق تلوق

یکی از انواع صدای یخچال Samsung، صدای تلق تلوق می باشد که این صدا در صورت نزدیکی یخچال به دیواره ها، خاموش شدن موتور یخچال و همچنین شل شدن ظرف تخلیه تعبیه شده در زیر یخچال فریزر می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *