صانا سرویس

صانا سرویس

تعمیرات و فروشگاه

تلفن

05138721212
09150881992

آدرس

مشهد، بلوار پیروزی، بلوار رضوی، ابتدای رضوی 22، فاز تجاری، پلاک 5

صانا سرویس؛ کنار شما، رو به آینده

بهترین محافظ یخچال | 3 مورد از بهترین محافظ های برق

بهترین محافظ یخچال

یخچال یکی از وسایل ضروری در هر خانه ای است و برای سالم نگه داشتن مواد غذایی و نوشیدنی ها مورد استفاده قرار می گیرد. یخچال و فریزر جزو وسایلی هستند که مدام در حال کار کردن هستند و باید برای کار کردن به برق متصل باشند.

امروزه لوازم بررقی مانند یخچال، فریزر و تلویزیون جزو گران ترین لوازم خانه محسوب می شوند و هزینه خرید آن ها بسیار زیاد شده است. نوسانات برق نیز می توانند به راحتی باعث خراب شدن و سوختن این وسایل شوند که این امر باعث می شود هزنه بیشتری را صرف کرد. یک راه حل برای جلوگیری از این مشکل استفاده از محافظ برق است که می تواند از بروز آسیب های ناشی از نوسانات و اختلالات جریان برق جلوگیری کند. محافظ برق انواع مختلفی دارد که هر کدام از آن ها برای برای وسایل برقی متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرند.

در ادامه ویژگی های این محافظ برق ها را شرح می دهیم و چند نمونه از بهترین محافظ یخچال را بررسی می کنیم. همچنین نکاتی برای انتخاب بهترین محافظ یخچال نام برده ایم تا در انتخاب و خرید این محصول به شما کمک کرده باشیم.

‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎
‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صانا سرویس؛ کنار شما، رو به آینده

در صورت مشاهده هر گونه مشکل در لوازم خانگی و نیاز به مشاوره یا عیب یابی لوازم خود می توانید با ثبت درخواست سرویس در محل، در کمتر از 30 دقیقه خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنید.

‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎
‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

محافظ یخچال چیست؟

 

محافظ یخچال چیست؟

 

یکی از دلایل خراب شدن یخچال نوسانات برق است. اختلال در جریان برق باعث آسیب دیدن قطعات داخلی یخچال و سایر وسایل الکترونیکی می شود. برای جلوگیری از خراب شدن و سوختن یخچال بر اثر نوسانات برق، می توان از محافظ یخچال استفاده کرد. محافظ یخچال دستگاهی است که از وسایل الکترونیکی و یخچال در برابر نوسانات برق محافظت می کند.

این دستگاه با قرار گرفتن در مسیر برق، هنگام بروز مشکلاتی مانند نوسانات برق، جریان برق را قطعا می کند یا جریان اضافی را به زمین هدایت می کند تا آسیبی به وسایل نرسد و عملکرد آن ها دچار مشکل نشود.

این محافظ ها در برند های مختلف و قیمت های متنوعی در بازار وجود دارند. در ادامه ویژگی های بهترین محافظ یخچال را بررسی می کنیم تا هنگام خرید مناسب ترین آن را انتخاب کنید.

مطالعه مفید: سرویس و تعمیر یخچال مشهد در کوتاه ترین زمان

بهترین محافظ یخچال چه ویژگی هایی دارد؟

تمامی محافظ های برق دارای یک محافظ ولتاژ هستند که وظیفه کنترل کردن ولتاژ را به عهده دارد. در لحظات اولیه وصل شدن برق ممکن است فشار زیادی رو یشبکه وارد شود و امر باعث قطع شدن دوباره برق شود. به همین دلیل محافظ های یخچال و فریزر مدت زمان تاخیر بالاتری دارند تا آسیبی به یخچال و فریزر وارد نشود.

بهترین محافظ یخچال محافظی است که مدت زمان تاخیر آن حدود 4 تا 6 دقیقه است و میزان توان قابل پشتیبانی محافظ برق باید حداقل برابر با توان یخچال باشد. کیفیت قطعات و سالم بودن آن ها در این دستگاه ها بسیار مهم است. بنابراین بهتر است از برندی شناخته شده و معتبر محافظ برق یخچال تهیه کنید که گرانتی نیز داشته باشد تا از کیفیت محصول مطمئن بود و در صورت خرابی محافظ برق امکان تعمیر و تعویض آن وجود داشته باشد.

اهمیت استفاده از محافظ یخچال

 

اهمیت استفاده از محافظ یخچال

 

همان طور که گفته شد یخچال یکی از وسایل ضروری و مهم در خانه است. بنابراین بهتر است از محافظ برق ها برای جلوگیری از رسیدن آسیب به آن ها استفاده کرد. استفاده از بهترین محافظ یخچال باعث می شود در صورت بروز هرگونه اختلال یا قطع شدن برق، یخچال و فریزر همچنان در حال کار کردن باشند و سلامت مواد غذایی و محتویات داخل آن ها را حفظ می کند. استفاده از محافظ یخچال علاوه بر افزایش طول عمر یخچال، بهبود عملکرد آن و کاهش هزینه های تعمیر فواید و دلایل دیگری نیز دارد.

با قطع شدن ناگهانی برق، محافظ برق می تواند سردی یخچال و فریزر را حفظ کند تا از خراب شدن محتویات داخل آن ها جلوگیری شود. در این صورت احتمال آلوده شدن مواد غذایی با افزایش دمای یخچال و فریزر نیز کاهش میابد.

ولتاژ برق در برخی مناطق ممکن است نامناسب و ناپایدار باشد. این ناپایداری به ویژه افزایش ولتاژ آسیب شدیدی به یخچال و وسایل الکترونیکی وارد می کند. محافظ برق می تواند از وسایل الکترونیکی در برابر این تغییرات ولتاژ محافظت کند.

نوسانات و اختلال در جریان برق نیز مانند تغییرات ولتاژ می تواند به وسایل برقی آسیب بزنند و باعث خرابی قطعات داخلی آن ها شوند. محافظ برق با کنترل ولتاژ و جلوگیری از ورود ولتاژ نامناسب به یخچال، از رسیدن آسیب به دستگاه و قطعات آن جلوگیری می کند.

مطالعه مفید: برد یخچال فریزر هیمالیا

انواع محافظ برق

محافظ برق ها با توجه به کاربردشان به دو دسته کلی محافظ برق ساده و محافظ برق هوشمند تقسیم می شوند.

محافظ برق ساده دارای یک مدار محافظ ساده است و از یخچال و سایر وسایل برقی در برابر نوسانات ولتاژ برق محافظت می کند.

محافظ برق هوشمند از یک مدار محافظ هوشمند تشکیل شده است و از وسایل برقی علاوه بر نوسانات ولتاژ برق، در برابر قطع شدن ناگهانی برق و سایر اختلالات جریان برق نیز محافظت می کند.

مطالعه مفید: ترموستات یخچال | حساس ترین قطعه در یخچال

نکات مهم در هنگام انتخاب بهترین محافظ یخچال

میزان عمر مفید محافظ برق ها به تعداد دفعاتی که نوسان برق اتفاق می افتد بستگی دارد و به مرور زمان این دستگاه ها در اثر هدایت انرژی کارایی خود را از دست می دهند. بنابراین با توجه شرایط کاربردی باید به نکاتی برای انتخاب بهترین محافظ یخچال توجه کرد.

تعداد پورت های خروجی محافظ برق

 

تعداد پورت های خروجی محافظ برق

 

گاهی اوقات توجه نکردن به تعداد پورت باعث استفاده از چندین چندراهی و محافظ خواهد شد که این کار از نظر امنیتی بسیار خطرناک است زیرا علاوه بر اینکه کارایی خود را از دست می دهند باعث اضافه بار می شوند و احتمال جرقه و آتش سوزی را افزایش می دهند. بنابراین بهتر به تعداد پورتی که مورد نیاز است توجه کرد تا از بروز این مشکلات جلوگیری شود.

طول کابل محافظ برق

باید توجه داشت که فاصله یخچال یا هر وسیله برقی دیگری تا پریز چقدر است و بر اساس این فاصله طول کابل را انتخاب کرد. اگر در نزدیکی یخچال پریز برقی نیست بهتر است تا یک محافظ با طول کابل بلندتر و با جنس کابل مقاوم تری انتخاب کرد. توصیه می شود در صورت کوتاه بودن کابل محافظ برق از چندراهی استفاده نشود تا از بروز جرقه و آتش سوزی و در نهایت خراب شدن یخچال و وسایل برقی جلوگیری شود.

توان خروجی

تمام محافظ برق ها توان خروجی مشخصی دارند که با واحد وات یا ولت آمپر مشخص می شود. برای خرید بهترین محافظ یخچال باید توان خروجی آن را با توان مصرفی وسیله برقی مورد نظر مقایسه کرد. به  عنوان مثال توصیه می شود محافظ برق مخصوص کامپیوتر و لوازم صوتی تصویری، وسایلی مانند جاروبرقی که توان مصرفی بالایی دارند وصل نشود زیرا ممکن است باعث جرقه زدن و خرابی محافظ و وسایل متصل به آن شود.

گارانتی و ضمانت محافظ برق

به طور کلی گارانتی داشتن یک محصول نشان می دهد که آن شرکت به برند خود اعتماد دارد و کیفیت محصولاتش را تضمین می کند. همیشه احتمال خراب شدن وسایل برقی وجود دارد؛ هنگام انتخاب هر وسیله برقی باید به گرانتی آن توجه کرد تا در صورت خراب شدن آن امکان تعمیر یا تعویض وجود داشته باشد. باید توجه داشت که یک شرکت و برند معتبر هم در کیفیت محصولات بسیار موثر است.

نشان استاندارد

یکی از مهم ترین فاکتور های انتخاب بهترین محافظ یخچال داشتن نشان استاندارد است. برای خرید یک محافظ خوب باید توجه کرد که حتما از یک مؤسسه معتبر نشان استاندارد داشته باشد تا بتواند از وسایل برقی در برابر نوسانات و اختلالات جریان برق محافظت کند.

معرفی چند نمونه از بهترین محافظ های یخچال

 

معرفی چند نمونه از بهترین محافظ های یخچال

 

با توجه به نکاتی که گفته شد می توان بهترین محافظ یخچال را انتخاب کرد. توصیه می شود از برند های معتبر استفاده نشود تا از کیفیت محصول مطمئن بود و بتوان در صورت خرابی از گارانتی آن استفاده کرد.

مطالعه مفید: بهترین مارک محافظ برق ایرانی کدام است؟

محافظ یخچال پارت الکتریک مدل 1.8

این محافظ دارای 2 عدد پریز برای اتصال دو شاخه برق می باشد و حداکثر توان پشتیبانی این محصول 2450 ولت آمپر است. باید توجه داشت که وسایلی با توان مصرفی بالا را به این محافظ متصل نکرد تا از بروز مشکلاتی مانند جرقه زدن جلوگیری شود.

محافظ برق یخچال امگا مدل p3100

محافظ برق مدل امگا یک محصول با کیفیت از شرکت معتبر امگا است. این محصول از یخچال و فریزر در برابر هرگونه نوسانت برق محافظت می کند و دارای 3 پریز برای اتصال دو شاخه برق است. در برابر گرد و غبار مقاوم است و حداکثر توان پشتیبانی 2500 ولت آمپر است. زمان تاخیر این محافظ 4 تا 6 دقیقه است که برای یخچال یک گزینه مناسب است.

محافظ یخچال سارا مدل p255

محافظ ولتاژ سارا مدل p255 برای محافظ از یخچال و فریزر در منازل و یا مکان های اداری مناسب است و با مقاومت در برابر ولتاژ های غیر استاندارد، مانع رسیدن آسیب به وسایل برقی در مقابل شوک های احتمالی برق شهر می شود. حداکثر توان قابل پشتیبانی این محصول معادل 2450 ولت آمپر است و با قطع شدن برق، زمانی معادل 4 تا 6 دقیقه تاخیر در وصل شدن دارد که باعث می شود وسایل برقی درچار آسیب نشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدول محتوا