صانا سرویس

تعمیرات و فروشگاه

تلفن

05138721212
09150881992

آدرس

مشهد، بلوار پیروزی، بلوار رضوی، ابتدای رضوی 22، فاز تجاری، پلاک 5

صانا سرویس؛ کنار شما، رو به آینده

عیب یابی لباسشویی دوو | بهترین روش های عیب یابی ماشین لباسشویی دوو

عیب یابی لباسشویی دوو

عیب یابی لباسشویی دوو یکی از مهم ترین مواردی است که افرادی که از این دستگاه در منزل خود استفاده می کنند بایستی به یادگیری آن بپردازند، بنابراین در این مقاله قصد داریم تا مهم ترین موارد عیب یابی لباسشویی دوو را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم، تا در صورتی که از این دستگاه پیشرفته استفاده می کنید قادر به عیب یابی و رفع مشکلات ماشین لباسشویی دوو خود باشید.

رایج ترین مشکلات در ماشین لباسشویی دوو

 

عیب یابی لباسشویی دوو

 

در ادامه رایج ترین مشکلات لباسشویی را همراه با نحوه عیب یابی ماشین لباسشویی دوو به شما آموزش می دهیم، تا در صورتی که از این دستگاه استفاده می کنید قادر به رفع مشکلات آن در کوتاه ترین بازه زمانی شوید.

شروع نکردن شست و شو پس از روشن کردن دستگاه

 

شروع نکردن شست و شو پس از روشن کردن دستگاه

 

یکی از رایج ترین مشکلاتی که در ماشین لباسشویی های تولید شده توسط برند دوو وجود دارد، شروع نکردن روند شست و شو پس از روشن کردن دستگاه است که در صورت مواجه شدن با این مشکل بایستی در اولین فرصت به عیب یابی ماشین لباسشویی دوو بپردازید.

در ادامه دلایل مبنی بر بروز این مشکل و همچنین نحوه عیب یابی لباسشویی دوو در صورت بروز این مشکل را به شما معرفی خواهیم کرد.

  1. در اولین مرحله بایستی از جریان برق در ماشین لباسشویی اطمینان حاصل کنید.
  2. سالم بودن دکمه استارت را بررسی کنید تا خراب نباشد
  3. لباس هایی که در دستگاه قرار داده اید را بررسی کنید، چرا که اگر لباس ها بیشتر از ظرفیت ماشین لباسشویی باشند، در نتیجه فرآیند شست و شوی لباس ها انجام نمی شود.
  4. درب ماشین لباسشویی را بررسی کنید، زیرا یکی از دلایل شروع به کار نکردن دستگاه، عدم بسته بودن درب ماشین لباسشویی است.

توجه داشته باشید که اگر علت شروع نکردن فرآیند شست و شو به دلیل بروز مشکل در درب دستگاه باشد و این مشکل مربوط به بخش سوئیچ درب باشد بایستی با تکنسین تعمیر لباسشویی مشهد تماس بگیرید و هرگز بدون اطلاعات کافی به رفع مشکل درب دستگاه نپردازید.

عدم آبگیری لباسشویی دوو

یکی از مهم ترین فرآیند هایی که در عملکرد ماشین لباسشویی دوو از اهمیت بسیاری برخوردار است، فرآیند آبگیری ماشین لباسشویی بوده که اگر در این فرآیند اختلال ایجاد شود بایستی سریعا به عیب یابی لباسشویی دوو بپردازید.

  1. در مرحله اول بایستی شلنگ ورودی را بررسی کنید و از اتصال شلنگ  با دستگاه اطمینان حاصل کنید. توجه داشته باشید که شلنگ ورودی یا شیر آب ممکن است به دلیل دمای بسیار کم یخ زده باشند و بدین دلیل فرآیند آبگیری دستگاه به طور صحیح انجام نشود.
  2. آب لوله کشی را بررسی کنید تا وصل باشد.
  3. شلنگ را نظافت کنید زیرا یکی از رایج ترین دلایل عدم آبگیری دستگاه، مسدود شدن مسیر شلنگ ورودی آب به دلیل گرفتگی یا گیر کردن اشیای خارجی در لوله است که معمولا به دلیل عدم نظافت دستگاه ایجاد می شند.
  4. شیر برقی و هیدروستات یکی از مهم ترین قطعات در فرآیند آبگیری به شمار می روند که در صورتی که در این بخش ها مشکلی ایجاد شود بایستی از تکنسین تعمیر ماشین لباسشویی کمک بگیرید، که پیشنهاد ما به شما تماس با مجموعه صانا سرویس است.

عدم تخلیه آب پس از اتمام شست و شو

 

عدم تخلیه آب پس از اتمام شست و شو

 

همانطور که می دانید پس از اتمام فرآیند شست و شو، آبی که در شست و شو مورد استفاده قرار گرفته است بایستی از دستگاه تخلیه شود و بر خلاف تصور بسیاری از افراد این فرآیند یکی از مهم ترین موارد در عملکرد صحیح دستگاه است چرا که در صورت بروز اختلال در فرآیند تخلیه آب، مشکلات متعددی در ماشین لباسشویی ایجاد می شود. بنابراین روش های عیب یابی لباسشویی دوو در صورت بروز مشکل عدم تخلیه کردن آب پس از اتمام شست و شو را به شما معرفی خواهیم کرد.

  1. شلنگ تخلیه را چک کنید تا انسداد نداشته باشد و در صورت مشاهده گرفتگی در شلنگ به رفع آن بپردازید
  2. در صورتی که شلنگ تخلیه دچار خمیدگی، پیچ خوردگی و … باشد بایستی به تعمیر یا تعویض آن بپردازید.
  3. فیلتر تخلیه را چک کنید تا در صورت آلودگی به نظافت آن بپردازید.
  4. پمپ تخلیه یکی از کاربردی ترین قطعات در تخلیه آب است که بایستی آن را بررسی کرده و در صورت مشاهده خرابی در قطعات این بخش از تکنسین تعمیر لباسشویی کمک بگیرید.

توقف دستگاه هنگام انجام فرآیند شست و شو

 

توقف دستگاه هنگام انجام فرآیند شست و شو

 

یکی از رایج ترین مشکلاتی که ممکن است در ماشین لباسشویی دوو با آن مواجه شوید، توقف دستگاه حین انجام شست و شو است که در صورت بروز این مشکل بایستی در کوتاه ترین زمان به عیب یابی لباسشویی سامسونگ بپردازید.

  1. در مرحله اول عیب یابی این مشکل بایستی فیلتر تخلیه را بررسی کنید، چرا که انسداد فیلتر تخلیه یکی از دلایل توقف ناگهانی دستگاه حین انجام شست و شو است.
  2. پمپ تخلیه را بررسی کنید تا از سلامت کامل برخوردار باشد.
  3. مقدار مواد شوینده ای که در محفظه ماشین لباسشویی قرار می دهید را مورد بررسی قرار دهید تا به میزان مناسبی باشد.
  4. ارتفاع شلنگ تخلیه از اهمیت بسزایی برخوردار است، به طوری که بلند بودن آن و همچنین کوتاه بودن آن روند فرآیند تخلیه دستگاه را با اختلال مواجه خواهد کرد. توجه داشته باشید که یکی از دلایل توقف دستگاه حین شست و شو کوتاه بودن شلنگ تخلیه کمتر از 1 متر است.

سر و صدای غیر طبیعی در ماشین لباسشویی

 

سر و صدای غیر طبیعی در ماشین لباسشویی

 

یکی از رایج ترین مشکلاتی که در استفاده از انواع مدل های ماشین لباسشویی ممکن است با آن مواجه شوید، سر و صدای غیر طبیعی دستگاه حین انجام فرآیند شست و شو است.

جالب است بدانید که هر یک از صدا های ایجاد شده توسط دستگاه شما از معنای به خصوصی برخوردار است و هر یک از آن ها قصد اطلاع رسانی به شما درباره عدم عملکرد صحیح یکی از قطعات داخلی در ماشین لباسشویی را دارد، بنابراین در صورتی که حین انجام شست و شو از ماشین لباسشویی صدا های غیر طبیعی شنیدید بهتر است در کوتاه ترین زمان به عیب یابی لباسشویی دوو بپردازید.

  • تراز نبودن دستگاه یکی از مهم ترین دلایل ایجاد صدای بیشتر از اندازه دستگاه است، بنابراین در قدم اول تراز بودن دستگاه را مورد بررسی قرار دهید.
  • حجم لباس هایی که در درام ماشین لباسشویی قرار می دهید، تاثیر نسبتا گسترده ای را در عملکرد ماشین لباسشویی دارد لذا بایستی حجم لباس ها را متناسب با ظرفیت دستگاه در درام ماشین لباسشویی قرار دهید.
  • اطمینان از عدم گیر کردن شی خرجی در مخزن دستگاه
  • بررسی شلنگ تخلیه، چرا که در برخی از موارد مشاهده می شود که شلنگ تخلیه حین شست و شو با ماشین لباسشویی برخوردار می کند و بدین دلیل صدا های غیر طبیعی از ماشین لباسشویی به گوش می رسد.

در صورتی که مواردی که پیش تر ذکر کرده ایم را مورد بررسی قرار داده اید، اما نتیجه ای حاصل نشد بایستی از تکنسین تعمیر ماشین لباسشویی برای عیب یابی ماشین لباسشویی دوو کمک بگیرید، چرا که بایستی قطعاتی همچون کاسه نمد، بلبرینگ، شفت و سه نظام را بررسی کنید.

ریست کردن ماشین لباسشویی دوو 

 

ریست کردن ماشین لباسشویی دوو

 

یکی از بهترین ویژگی ها در دستگاه های نسل جدید، امکان ریست کردن ماشین لباسشویی است که در واقع این ویژگی در عیب یابی ماشین لباسشویی دوو بسیار تاثیر گذار است، لذا قصد داریم تا در ادامه نحوه ریست کردن ماشین لباسشویی را برای عیب یابی لباسشویی دوو به شما معرفی کنیم.

همانطور که می دانید ماشین های لباسشویی در صورتی که با مشکلی در ساختار خود مواجه شوند، ارور هایی را در پنل صفحه نمایش دستگاه نشان می دهند که معمولا از ریست کردن دستگاه برای رفع این ارور ها استفاده می شود.

توجه داشته باشید که اگر برای ریست کردن دستگاه امکان دسترسی به پلاگین را ندارید می توانید دستگاه را برای بازه زمان 30 ثانیه الی 1 دقیقه خاموش کنید.

در واقع انجام فرآیند ریست کردن دستگاه در هر مدل از انواع ماشین لباسشویی متفاوت است، اما در بیشتر مدل ها فرآیند ریست کردن با استفاده از دکمه خاموش و روشن دستگاه انجام می شود، اما در برخی از مدل های ماشین لباسشویی در ابتدا بایستی دکمه لغو را فشار داده و پس از رفع شدن ارور روی پنل دستگاه دکمه توقف را در چند ثانیه نگهدارید تا تنظیمات مجدد، در دستگاه اعمال شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *