صانا سرویس

تعمیرات و فروشگاه

تلفن

05138721212
09150881992

آدرس

مشهد، بلوار پیروزی، بلوار رضوی، ابتدای رضوی 22، فاز تجاری، پلاک 5

صانا سرویس؛ کنار شما، رو به آینده

تعمیر ظرفشویی مشهد

مجموعه صانا سرویس با بهره مندی از مهندسین و تکنسین های خبره و ماهر در حوزه تعمیرات وسایل خانه در جهت آسایش و رفاه همشهریان خدماتی را در حوزه تعمیر ظرفشویی مشهد ارائه کرده است تا مشتریان عزیز بتوانند بدون نگرانی پس از مشاوره رایگان در حوزه عیب یابی از متخصصین صانا سرویس، در صورت نیاز برای تعمیر وسایل خانه خود اقدام کنند.

تاریخچه ماشین ظرفشویی و تعمیر ظرفشویی مشهد

تاریخچه ماشین ظرفشویی و تعمیر ظرفشویی مشهد

اولین ماشین ظرفشویی در سال 1850 میلادی به ثبت رسید و جوئل هاتون این اختراع را به ثبت رساند. این ماشین ظرفشویی با روشن شدن دستگاه، آب را از کانال های چوبی عبور داده و بر روی ظروف کثیف داخل ماشین می ریخته است. ایده این دستگاه در سال 1887 گسترش پیدا کرد و با مرور زمان افراد مختلفی ماشین های ظرفشویی پیشرفته تر و با امکانات بیشتر را به بازار ارائه دادند.

تکامل ماشین های ظرفشویی در سال 1924 اتفاق افتاد و دستگاهی که در آن سال ساخته شد، شباهت قابل توجهی به ماشین هایی که امروزه از آن ها استفاده می کنیم داشت که دارای یک آب پاش چرخان برای تمیز کردن ظروف بود. نکته ای که درباره این ماشین ظرفشویی وجود داشت این بود که این دستگاه نیاز به سیستم لوله کشی داخلی داشت و بنابراین تنها افراد ثروتمند توانایی تهیه و استفاده از این دستگاه را داشتند و این باعث شد تا پس از جنگ جهانی دوم، این دستگاه مورد استفاده و توسعه قرار نگیرد.

اولین ماشین ظرفشویی در ایران

شاید برای شما این سوال پیش آید که چه زمانی ماشین ظرفشویی وارد ایران شد و در این راستا نیاز به خدمات تعمیر ظرفشویی مشهد افزایش پیدا کرد. در راستای پاسخ به این سوال می توان گفت که اولین ماشین ظرفشویی در ایران در سال 1399 توسط برند پاکشوما به بازار عرضه شد و پس از آن، خط تولید ماشین ظرفشویی در ایران راه اندازی شد و برند پاکشوما تنها در یکسال حدود 300 هزار دستگاه ماشین ظرفشویی را به بازار ارائه کرد.

انواع ماشین ظرفشویی

تعمیر ظرفشویی مشهد

در ابتدا بهتر است به بررسی انواع ماشین ظرفشویی بپردازیم، به طور کلی ماشین های ظرفشویی به سه دسته تقسیم می شوند که در این قسمت به بررسی هر یک از انواع این ماشین های ظرفشویی می پردازیم.

ماشین ظرفشویی ایستاده

این نوع از ماشین های ظرفشویی بیشتر مورد استقبال خانواده های پر جمعیت و خانواده هایی هست که مهمان های زیادی دارند چرا که اندازه این ماشین نسبت به دو مدل دیگر بزرگتر است و شما می توانید ظروف بیشتری را برای شست و شو در داخل دستگاه قرار دهید.

ماشین ظرفشویی رو میزی

یکی دیگر از انواع ماشین ظرفشویی، ظرفشویی های رو میزی است که قابلیت جا به جایی دارد پس درصورتی که شما ممکن است نیاز به جا به جایی ماشین داشته باشید، بهتر است این مدل را تهیه کنید.

ماشین ظرفشویی توکار

یک مدل دیگر از انواع ماشین ظرفشویی مرتبط با ظرفشویی های تو کار است که اگر شما فضای زیادی را برای این دستگاه ندارید بهتر است مدل توکار را تهیه کنید چرا که دستگاه زیر سینک نصب می شود و فضای بسیاری کمتری را نسبت به دو مدل دیگر اشغال می کند.

مطالعه مفید: مزایای استفاده از ظرفشویی

مزایای استفاده از خدمات تعمیر ظرفشویی مشهد صانا سرویس

مشاوره رایگان

یکی از مهم ترین ویژگی های مجموعه صانا سرویس، مشاوره رایگان است چرا که شما می توانید در ابتدا برای مشکلی که با دستگاه خود برخورده اید، با ما تماس حاصل کنید و پس از دریافت مشاوره برای تعمیر دستگاه اقدام کنید.

تکنسین های مجرب

یکی از ویژگی های مثبت مجموعه صانا سرویس، تکنسین و مهندسین این مجموعه است چرا که تمام کارد مجموعه ما اطلاعات و تجربه کافی را برای تعمیر وسایل الکتریکی منزل شما دارند و دیگر نیازی به نگرانی برای به درستی تعمیر نشدن دستگاه وجود ندارد.

تعمیرات تخصصی

تعمیرکاران و تکسین های مجموعه ما از روش ها سنتی برای تعمیر و رفع مشکل دستگاه های الکتریکی استفاده نکرده و تعمیرات را به صورت کاملا تخصصی و اصولی اجرا خواهند کرد.

قطعات اورجینال

استفاده از قطعات غیر اورجینال با وجود هزینه کمتری که به دنبال خواهند داشت، ممکن است پس از مدتی مجددا نیاز به تعمیر داشته باشند و یا حتی به دیگر قطعات دستگاه آسیب برسانند اما با استفاده از خدمات صانا سرویس شما می توانید از اورجینال بودن قطعات مورد استفاده در تعمیر اطمینان حاصل کنید.

تعمیر در محل

یکی از مزایای استفاده از خدمات مجموعه ما، تعمیر دستگاه در محل و در حضور شما است. برای تعمیر برخی از قطعات مانند برد دستگاه ممکن است نیاز به انتقال قطعه به تعمیرگاه وجود داشته باشد اما تا حد امکان تکنسین های ما تعمیر دستگاه را در محل انجام خواهند داد.

اعزام تکنسین در کمترین زمان

یکی از نکاتی که ممکن است برای بسیاری از افراد اهمیت بسیاری داشته باشد، اعزام تعمیرکار و انجام خدمات در کمترین زمان ممکن است. مجموعه صانا سرویس در تمام سال های فعالیت خود بر این تلاش بوده تا در اولین فرصت و کمترین زمان، تکنسین را به محل تعمیر اعزام کند تا سلامت دستگاه شما به خطر نیافتد.

مشکلات رایج

ظروف خشک نمی شوند

یکی از مشکلات رایجی که در حوزه تعمیر ظرفشویی مشهد مشاهده می شود، عدم خشک شدن ظروف پس از شست و شو است که می تواند مرتبط  با فیلتر ظرفشویی، تامین آب و حتی مواد شوینده مورد استفاده باشد.

ظروف دارای لکه هستند

یکی دیگر از مشکلات رایجی که برای ماشین های ظرفشویی رخ می دهد، ماندن لکه بر روی ظروف است که این مشکل می تواند بر اثر دمای آب، درست قرار نگرفتن ظروف در ماشین، رسوبات کلسیم و مواد شوینده رخ دهد.

نشتی آب

یکی دیگر از مشکلاتی که به صورت رایج برای ماشین های ظرفشویی رخ می دهد نشتی آب است که می تواند بر اثر درست بسته نشدن در ماشین و اتصال نامناسب لوله ها باشد.

مزایا و معایب انواع ماشین ظرفشویی

در این قسمت به بررسی مزایا و معایبی که هر مدل ماشین ظرفشویی دارد می پردازیم تا شما بتوانید با آشنایی کامل در جهت تهیه ماشین ظرفشویی مناسب خود اقدام کنید.

ماشین ظرفشویی ایستاده

از مزایای این دستگاه می توان به تعداد بیشتر ظروف قابل شست و شو اشاره کرد و یکی از معایب قابل توجه این نوع ماشین ظرفشویی بزرگ بودن و جا گیر بودن آن است.

ماشین ظرفشویی رو میزی

از مزایای این نوع ماشین ظرفشویی می توان به قابلیت جا به جایی آن اشاره کرد که شما می توانید در هر قسمتی از آشپزخانه آن را قرار دهید و یکی از معایب این مدل از ماشین های ظرفشویی این است که مناسب خانواده های 6 تا 8 نفره است و نمی تواند ظروف زیادی را در خود جای دهد.

اما قابلیت جمل و نقل آسان این دستگاه منجر به افزایش فروش آن شده است، توجه داشته باشید که این دستگاه مناسب خانواده های کم جمعیت و شاغل است که از این دستگاه برای شست و شوی روزانه ظروف خود استفاده می کنند، تعمیر ماشین ظرفشویی مشهد نیز شامل ماشین ظرفشویی رومیزی می شود و در صورتی که در عملکرد ماشنی ظرفشویی رومیزی شما مشکلی ایجاد شده است می توانید از مجموعه صانا سرویس برای تعمیر دستگاه خود کمک بگیرید.

ماشین ظرفشویی توکار

از مزایای ماشین ظرفشویی توکار می توان به نصب شدن آن زیر سینک اشاره کرد چرا که فضای زیادی را اشغال نخواهد کرد و از معایب آن می توان بدین موضوع اشاره کرد که این دستگاه ها بدون بدنه هستند و قابلیت جا به جایی ندارند. ماشین ظرفشویی توکار را معمولا خانواده های پر جمعیت خریداری می کنند چرا که ظریف این دستگاه ها بسیار بالا است و قادر به شست و شوی ظروف در تعداد بالا است.

مطالعه مفید: ماشین ظرفشویی چه مارکی خوبه | بررسی بهترین برندهای ظرفشویی

مراحل تعمیر ظرفشویی مشهد

مشاهده مشکل در دستگاه

در قدم اول شما ممکن است مشکلی را در دستگاه مشاهده کرده و بر اساس نیاز به تعمیر و رفع آن مشکل با مجموعه صانا سرویس در تماس باشید.

برخی از مشکلات ساده تر هستند و شما می توانید آن ها را برطرف کنید اما درصورتی که مشکل دستگاه جدی است و یا شما اطلاعاتی درباره تعمیر کردن دستگاه خود ندارید، پیشنهاد می شود که در اولین فرصت با ما در تماس باشید.

مشاوره و عیب یابی

شما می توانید از مشاوره رایگان مجموعه صانا سرویس استفاده کرده و مشکل دستگاه را پیدا کنید. در فرآیند عیب یابی تکنسین با توجه به مواردی که شما اعلام کرده اید، قطعات و عملکرد دستگاه را مورد بررسی قرار می دهد تا بتواند ریشه و علت مشکل دستگاه و عملکرد نامناسب را تشخیص دهد.

اعزام متخصص به محل

با توجه به مشکلاتی که جا به جا کردن وسایل منزل به دنبال خواهند داشت، مجموعه صانا سرویس پس از تماس شما و فرآیند عیب یابی، در اولین فرصت تعمیرکار متخصص در حوزه وسیله شما را به محل برای انجام خدمات تعمیر ظرفشویی مشهد اعزام خواهد کرد.

انتقال دستگاه به تعمیرگاه در صورت نیاز

برخی از مشکلاتی که برای وسایل منزل رخ می دهند ممکن است نیاز به بررسی بیشتر در تعمیرگاه داشته باشند، برای مثال درصورتی که برد دستگاه شما آسیب دیده باشد، تکنسین ما برد را برای انجام تعمیر و رفع مشکل به تعمیرگاه انتقال می دهد و پس از انجام خدمات مورد نیاز بر روی قطعه، تکنسین قطعه را به محل باز گردانده و بر روی دستگاه نصب خواهد کرد.

تست عملکرد دستگاه

پس از تعمیر و انجام خدمات مورد نیاز بر روی دستگاه، تکنسین های ما وسیله را تست خواهند کرد تا از عملکرد صحیح دستگاه و برطرف شدن مشکل اطمینان حاصل کنند.

خدمات

رفع مشکل و تعویض جت پمپ

خرابی و مشکل در جت پمپ ماشین ظرفشویی می تواند به عوامل مختلفی ارتباط داشته باشد که متخصصین ما در ابتدا مشکل را ریشه یابی می کنند و سپس نوع تعمیر موردنیاز را بر روی اعمال می کنند.

تعویض پمپ تخلیه

درصورتی که ماشین ظرفشویی شما پس از شست و شو، آب را تخلیه نمی کند، شما باید در جهت تعمیر و یا تعویض پمپ تخلیه خود از متخصصین در حوزه تعمیر ظرفشویی مشهد کمک بگیرید.

تعویض شیر برقی

یکی از مهم ترین قطعات ماشین لباسشویی شیر برقی است که وظیفه قطع و وصل کردن جریان آب ورودی به دستگاه را دارد پس شما باید تعمیر و تعویض آن را به متخصصین در حوزه تعمیرات ظرفشویی بسپارید.

تعویض المنت و رفع مشکل گرم نکردن آب

اگر سیستم المنت حرارتی ماشین ظرفشویی دچار مشکل شود، دمای آب ورودی به دستگاه پایین می آید و آب سرد وارد ماشین می شود که می تواند منجر به تمیز نشدن ظروف و درست کار نکردن دستگاه شود.

تعمیر برد الکترونیک

برای تعمیر برد الکترونیک در ابتدا باید دستگاه به طور کامل از برق جدا شود و سپس با باز کردن پنل جلویی ماشین ظرفشویی به قطعات داخلی دسترسی پیدا کرد که شما برای تعمیر این قطعه می توانید از متخصصین ما کمک بگیرید.

رفع ارور ها

ارور ها در دستگاه های الکتریکی بدین معنا هستند که قسمتی از عملکرد دچار مشکل شده و حتی برخی از قسمت ها به درستی کار نمی کنند، متخصصین مجموعه صانا سرویس با آشنایی کامل در حوزه ارور ها همراه شما هستند تا مشکلات دستگاه را برطرف کنند.

هزینه تعمیرات ماشین ظرفشویی

  • نوع خدمات تعمیر ظرفشویی مشهد هزینه خدمات
  • سرویس کامل ماشین ظرفشویی 800 هزار تومان
  • تعویض جت پمپ 350 الی 550 هزار تومان
  • تعویض شیر برقی 100 الی 200 هزار تومان
  • تعویض پمپ تخلیه 1 الی 2 میلیون تومان
  • تعمیر برد ظرفشویی 800 الی 1600 هزار تومان
  • رفع نشتی لگنچه 800 الی 1800 هزار تومان
  • تعویض موتور 800 الی 1300 هزار تومان

اهمیت تعمیر ظرفشویی مشهد

اهمیت تعمیر ظرفشویی مشهد​

ماشین ظرفشویی یکی از وسایل مهم در خانه است که خرابی و تعمیر ظرفشویی مشهد می تواند مشکلات قابل توجهی را برای هر خانواده ای ایجاد کند. در این قسمت به بررسی برخی از نکاتی می پردازیم که چرا بهتر است شما توجه بسیاری به تعمیر دستگاه ظرفشویی خود داشته باشید.

حفظ عملکرد

ممکن است برای دستگاه شما مشکلات بسیار کوچکی رخ دهد که پس از تماس با یک مرکز تعمیر مانند مجموعه صانا سرویس می توانید در مدت زمان کمی این مشکلات را رفع کنید و عملکرد دستگاه را به حالت ابتدایی برگردانید اما در صورت بی توجهی به مشکلاتی که برای ظرفشویی رخ می دهد، این مشکلات ممکن است به طور جدی بر عملکرد و سلامت دستگاه تاثیر بگذارند.

صرفه جویی در هزینه

یکی از مهم ترین نکاتی که باعث شده اکثریت خانواده ها در صورت بروز هر گونه مشکلی در اولین فرصت با مهندسین و تکنسین های صانا سرویس تماس بگیرند، این است که مشکلات اولیه و ساده با هزینه های کمی قابل حل هستند اما درصورتی که شما به این مشکلات بی توجه باشید و خرابی های قابل توجهی در دستگاه شما رخ دهد، شما طبیعتا باید هزینه بیشتری را برای تعمیر ظرفشویی مشهد پرداخت کنید.

حفظ و اهمیت به محیط زیست

یکی از نکاتی که ممکن است کمتر از دو نکته قبلی به چشم آید، توجه به محیط زیست است چرا که در صورتی که ماشین ظرفشویی شما خراب شود و شما مجبور شوید دستگاه دیگری را تهیه کنید، ساخت دستگاه جدید نیازمند منابع بسیار زیادی است. پس شما می توانید با تعمیر ظرفشویی قبلی خود در جهت حفظ محیط زیست قدم بردارید.

نصب ماشین ظرفشویی

نصب ماشین ظرفشویی

یکی از مواردی که پس از خرید ماشین ظرفشویی نیاز به آن خواهید داشت، نصب کردن دستگاه و راه اندازی آن است. یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید این است که درصورتی که دستگاه به درستی نصب نشود ممکن است شما در ابتدای کار کردن با ماشین ظرفشویی خود به خدمات تعمیر ظرفشویی مشهد نیاز پیدا کنید چرا که نصب غیر اصولی می تواند مشکلات متعددی را برای دستگاه ایجاد کند.

درصورتی که شما برای اولین بار ماشین ظرفشویی خریداری کرده اید بهتر است حتما از خدمات نصب توسط نکنسین های خبره در این حوزه کمک بگیرید تا از اصولی نصب شدن دستگاه اطمینان حاصل کنید اما درصورتی که خود شما اطلاعات کافی در این زمینه را دارید می توانید خودتان برای نصب دستگاه اقدام کنید.

در فرآیند نصب کردن ماشین ظرفشویی اولین مرحله مشخص کردن محل قرار گیری دستگاه است که مرتبط با نوع دستگاه شما می توانید محل موردنظر خود را انتخاب کنید اما بهتر است محلی که انتخاب می کنید به لوله ورودی آب و لوله فاضلاب نزدیک باشد. پس از مشخص شدن محل قرار گیری، کابینت ها با دقت برش می خورند و دستگاه در محل قرار می گیرد و به لوله ها متصل می شود.

در مرحله بعدی پایه های دستگاه بررسی می شود تا تراز باشند و از ایجاد صدا و لرزش دستگاه در حین کار کردن جلوگیری شود و سپس شما می توانید از دستگاه استفاده کنید.

نکاتی درباره نگهداری و تعمیر ظرفشویی مشهد

در این قسمت به بررسی نکاتی می پردازیم که شما با رعایت این نکات می تواند از دستگاه خود به خوبی نگهداری کنید و نیاز به تعمیرات را تا حد امکان کاهش دهید و همچنین عملکرد دستگاه را حفظ کنید.

تمیز کردن ماشین ظرفشویی

یکی از مهم ترین نکاتی که شما باید به آن توجه داشته باشید، تمیز کردن ماشین ظرفشویی است. بهتر است شما زمان هایی را در ماه به صورت منظم برای تمیز کردن داخل ماشین ظرفشویی تنظیم کنید و از مواد شوینده مخصوص ماشین ظرفشویی استفاده کنید تا داخل دستگاه را تمیز کنید.

نکته دیگری که شما باید در جهت تمیز کردن دستگاه به آن توجه داشته باشید این است که بهتر است پیش از هر بار استفاده، مطمئن شوید که در ظروف زباله و ذرات غذا وجود ندارد و پس از استفاده از ماشین ظرفشویی، داخل آن را با یک حوله تمیز و خشک کنید.

تمیز کردن فیلتر ها

فیلتر های ماشین ظرفشویی با مرور زمان و استفاده، کثیف می شوند که این موضوع می تواند بر عملکرد دستگاه تاثیر گذار باشد پس  شما باید مدتی یکبار به صورت منظم این فیلتر ها را بررسی کنید و آن ها را تمیز کنید.

به این موضوع توجه داشته باشید که برای تمیز کردن فیلتر ها شما باید دستگاه را خاموش کنید تا از ورود آب به ماشین جلوگیری کنید و سپس فیلتر ها را با آب شست و شو دهید.

توجه به درب و سطح ظرفشویی

یکی دیگر از نکاتی که می تواند به نگهداری از ماشین ظرفشویی شما کمک قابل توجهی کند، توجه به درب و سطح دستگاه است. شما بهتر است درب ماشین را به صورت دوره ای و منظم بررسی کنید تا درصورت مشاهده هر نوع مشکلی بتوانید آن را در اولین فرصت حل کنید تا از نشتی آب جلوگیری کنید.

شما بهتر است سطح ماشین ظرفشویی را نیز به صورت دوره ای با یک حوله تمیز پاک کنید تا آن را از هرگونه لکه و رسوب پاک کنید.

فرم درخواست مشاوره و تعمیر

درصورت بروز هرگونه مشکل در یخچال، می توانید برای دریافت مشاوره، عیب یابی و تعمیر با ما در ارتباط باشید.


    مطالعه بیشتر

    ارور های رایج ماشین ظرفشویی

    ارور های رایج ماشین ظرفشویی

    ماشین ظرفشویی در واقع یکی از پر کاربرد ترین وسایل در آشپزخانه است بنابراین درصورتی که برای این دستگاه مشکلی پیش آید، در اولین فرصت شما متوجه آن خواهید شد. در حقیقت عمر یک ماشین ظرفشویی بین 7 الی 12 سال است اما طبعا با استفاده از این دستگاه، ماشین ظرفشویی دچار مشکلاتی خواهد شد که نیاز به مراجعه یک تکنسین در حوزه تعمیر ظرفشویی مشهد وجود خواهد داشت.

    ارور یا کد های خطا درواقع هشدار دهنده هایی هستند که به کاربران دستگاه درباره وجود مشکل در عملکرد یا قطعه ای در ماشین ظرفشویی هشدار می دهند. این ارور ها به نوعی کمک کننده محسوب می شوند چرا که کاملا مشخص می کنند که کدام قطعه نیاز به بررسی یا تعمیر خواهد داشت که در ادامه به بررسی برخی از ارورهای رایج ماشین ظرفشویی می پردازیم.

    • ارور AE: نشت آب
    • ارور BE: مواد شوینده نامناسب و یا تراز نبودن دستگاه
    • ارور CE: ارور مرتبط با معیوب بودن موتور دستگاه
    • ارور FE: وجود آب زیاد در ماشین ظرفشویی
    • ارور PF: خرابی و مشکل در منبع برق
    • ارور PC: برنامه شست و شوی نامناسب
    • ارور 9E: وجود آب کمتر از حد استاندارد
    • ارور BE: خطای مرتبط با مشکل دار بودن یک دکمه در ماشین ظرفشویی
    • ارور E7: معیوب بودن المنت گرمایشی
    • ارور F02: اختلال در عملکرد شیر برقی

    انواع برنامه های شست و شو در ماشین ظرفشویی

     

    انواع برنامه های شست و شو در ماشین ظرفشویی

     

    البته، در ماشین ‌های ظرفشویی گزینه‌ های متنوعی برای شستشو وجود دارد که بسته به نوع و میزان آلودگی ظروف، می‌ توانید انتخاب کنید:

    برنامه نرمال:

    برنامه نرمال یکی از گزینه ‌های اصلی برای شست و شوی ظروف روزمره است. این برنامه قادر به پاک کردن ظروف با آلودگی متوسط چربی است. در این برنامه، ظروف ابتدا با دمای 50 درجه پیش‌ شست و شو می ‌شوند، سپس شستشو با دمای 70 درجه انجام می ‌شود و در نهایت، آبکشی و خشک کردن آغاز می‌ شود.

    برنامه اقتصادی (Eco):

    برنامه اقتصادی با هدف صرفه ‌جویی در مصرف آب و برق طراحی شده است و مرحله خشک کردن در آن حذف شده است. این برنامه بسته به دمای آب و میزان آب مصرفی مناسب برای شستشوی ظروف با مقدار متوسط چربی و آلودگی است.

    برنامه خودکار (Auto):

    برنامه خودکار یا اتوماتیک در ماشین ‌های ظرفشویی به صورت هوشمند بر اساس میزان کثافت ظروف، دما و مدت زمان شست و شو را تعیین می ‌کند. این برنامه بیشتر برای شست و شوی ظروف با آلودگی متوسط مناسب است و استفاده از آن برای ظروف شیشه‌ ای و کریستالی توصیه نمی‌ شود.

    شایان ذکر است که شناسایی انواع برنامه های شست و شو و انتخاب مناسب منجر به پیشگیری از تعمیر ظرفشویی مشهد خواهد شد و همچنین می توانید با انتخاب برنامه مناسب ظروف شما با کیفیت بهتری شست و شو می شوند.

    بررسی علل برخی از مشکلات رایج در ماشین ظرفشویی

    بررسی علل برخی از مشکلات رایج در ماشین ظرفشویی

    ماشین ظرفشویی یکی از وسایل مهم در آشپزخانه است که به شما کمک می کند تا حجم کارهای آشپزخانه را کمتر کنید. برخی از مشکلاتی که ممکن است برای دستگاه شما رخ دهد مرتبط با علت های خاصی است که آشنایی شما این عوامل برای تعمیر و عیب یابی دستگاه می تواند کمک بزرگی باشد. در ادامه برخی از مشکلات رایج در حوزه تعمیر ظرفشویی مشهد و علت های این ایرادات را بررسی خواهیم کرد.

    خشک نشدن و یا تمیز شسته نشدن ظروف

    یکی از مشکلاتی که هر خانواده ای که ماشین ظرفشویی دارد ممکن است با آن در طول زمان مواجه شود، تمیز شسته نشدن ظرف ها و یا خشک نشدن آن ها پس از برنامه شست و شو است. این مشکل می تواند مرتبط با فیلتر دستگاه باشد که فیلتر ممکن است تمیز نباشد که درصورت نیاز شما باید فیلتر را تمیز و یا تعویض کنید.

    یکی دیگر از عواملی که ممکن است منجر به این مشکل شود، تامین نشدن آب ماشین ظرفشویی و یا مواد شوینده ای که شما استفاده می کنید است.

    باقی ماندن لکه بر روی ظروف

    برای برطرف سازی این مشکل شما باید مطمئن شوید که شست و شو با آب گرم انجام می شود و یا آب در دمای مناسبی قرار دارد و نکته دیگر این است که شما باید بررسی کنید که ظروف در جای مناسبی قرار داشته باشید تا در معرض آب و مواد شوینده باشند.

    درصورتی که بر روی ظروف شما لکه های سفید پس از برنامه شست و شو باقی می ماند، این امر به علت رسوبات کلسیم و استفاده از مواد شوینده نامناسب ممکن است رخ داده باشد.

    نشتی آب

    یکی از مشکلات رایجی که در حوزه تعمیر ظرفشویی مشهد مشاهده می شود، نشستی آب از دستکاه است که شما باید در ابتدا بررسی کنید که آیا درب و لبه های دستگاه به درستی بسته شده اند و یا جایی برای نشستی آب وجود دارد یا خیر. نکته دیگر این است که شما می تواند لوله های آب را نیز بررسی کنید تا هیچگونه نشستی و یا خرابی در آن ها وجود نداشته باشد.

    صدای زیاد در حین برنامه شست و شو

    درصورتی که دستگاه شما در حین برنامه های شست و شو صدای لرزش ایجاد می کند این مشکل می تواند به علت زیاد بودن ظروف در دستگاه و سنگینی ظروف باشد، نکته دیگر این است که شما باید بررسی کنید تا دستگاه به صورت مستقیم بر روی زمین قرار گرفته باشد و سطح زیر آن صاف باشد  و درصورتی که با بررسی این موارد صدای هنوز وجود داشت شما باید متخصصین در حوزه تعمیر ظرفشویی مشهد برای عیب یابی و درصورت نیاز تعمیر کمک بگیرید.

    روشن نشدن ماشین ظرفشویی

    یکی از مشکلات رایجی که ممکن است در استفاده از ماشین ظرفشویی برای شما رخ دهد این است که دستگاه روشن نشده و هیچ یک از کلید های روی نمایشگر کار نمی کنند. در این صورت بهتر است در قدم اول بررسی کنید که دستگاه به برق وصل باشد و در ادامه مطمئن شوید که درب دستگاه به درستی بسته شده باشد.

    درصورتی که درب دستگاه به درستی بسته نشده باشد و قفل درب عمل نکند، ماشین ظرفشویی برای جلوگیری از وقوع حادثه روشن نمی شود. درصورتی که با بررسی این دو مورد باز هم دستگاه روشن نشد، بهتر است در اولین فرصت برای دریافت خدمات تعمیر ظرفشویی مشهد اقدام کنید.

    دستگاه آب را تخلیه نمی کند

    یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است برای دستگاه شما رخ دهد، تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی است. برای این مشکل بهتر است در قدم اول بررسی کنید که لوله تخلیه دستگاه به سیستم تخلیه ماشین ظرفشویی متصل باشد و لوله مسدود نباشد.

    در صورتی که لوله مسدود نباشد، بهتر است از عملکرد مناسب پمپ تخلیه دستگاه اطمینان حاصل کنید چرا که اگر پمپ تخلیه عملکرد صحیحی نداشته باشد، باید برای تعویض آن اقدام کرده و از یک تکنسین در حوزه تعمیر ظرفشویی مشهد کمک بگیرید.

    نحوه عیب یابی و تعمیر ظرفشویی مشهد

    نحوه عیب یابی و تعمیر ظرفشویی مشهد

    سیستم پیچیده تر ماشین ظرفشویی نسبت به دیگر دستگاه های برقی مانند یخچال و ماشین لباسشویی باعث شده تا عیب یابی و تعمیر این دستگاه نیاز به تخصص و دانش فنی بیشتری داشته باشد. در این قسمت به بررسی برخی از روش های کاربردی و رایج برای عیب یابی و تشخیص مشکل در ماشین ظرفشویی می پردازیم تا شما بتوانید با آگاهی بیشتر در جهت دریافت خدمات تعمیر ظرفشویی مشهد اقدام کنید.

    مطالعه مفید: معرفی 9 روش عیب یابی ماشین ظرفشویی

    نشت آب

    یکی از مشکلاتی که ممکن است برای ماشین ظرفشویی شما پیش آید و در نتیجه نیاز به عیب یابی دستگاه برای تشخیص علت مشکل داشته باشید، نشت آب از دستگاه است. برای بررسی این مشکل باید در ابتدا واشر و درب دستگاه را بررسی کنید و از سالم بودن این قطعات اطمینان حاصل کنید، شما باید بررسی کنید که این قطعات هیچگونه شکستگی و کثیفی نداشته باشد.

    درصورتی که واشر کثیف باشد، باید این قطعه را به کمک ماده ضد عفونی کننده تمیز کرده و سپس دوباره قطعه را بررسی کنید اما در نظر داشته باشید که درصورتی که واشر دارای ترک باشد، بهتر است در اولین فرصت از یک متخصص در حوزه تعمیر ظرفشویی مشهد برای تعویض این قطعه کمک بگیرید.

    طولانی شدن فرآیند شست و شو

    ممکن است شما تا به حال نیز با این مشکل مواجه شده باشید که ماشین ظرفشویی، برنامه شست و شوی ظروف را بیشتر از آنچه شما تنظیم کرده اید ادامه می دهد. این مشکل می تواند مرتبط با عواملی که در ادامه معرفی می کنیم برای دستگاه شما رخ دهد.

    • انسداد مسیر گردش آب
    • مشکل ترموستات یا المنت دستگاه
    • مشکل سنسور های ماشین ظرفشویی
    • مشکل و خرابی برد الکتریکی

    درصورتی که این مشکل در اثر خرابی برد الکتریکی پیش آمده باشد، بهتر است شما درصورتی که دانش فنی برای تعمیر ماشین ظرفشویی ندارد به هیچ عنوان در جهت تعمیر و رفع خرابی دستگاه اقدام نکنید و از یک متخصص در حوزه تعمیر ظرفشویی مشهد برای بررسی مشکل و رفع آن کمک بگیرید.

    وجود بوی نامطبوع در فضای داخلی ظرفشویی

    یکی از آزار دهنده ترین مشکلاتی که می تواند منجر به نیاز شما به خدمات حوزه تعمیر ظرفشویی مشهد شود، بوی نامطبوع در فضای داخلی ماشین ظرفشویی است که درصورت مواجه شدن با این مشکل شما باید در جهت عیب یابی و رفع مشکل دستگاه خود اقدام کنید.

    برای پیشگیری از بروز این مشکل و نیاز به عیب یابی توسط متخصص حوزه تعمیر ظرفشویی مشهد، شما بهتر است قبل از قرار دادن ظروف درون دستگاه، آلودگی روی ظروف را تمیز کرده و سپس ظروف را برای شست و شو داخل دستگاه قرار دهید. لازم به ذکر است، درصورتی که پس از برنامه شست و شو، داخل ماشین ظرفشویی تکه های غذا و باقی مانده مواد غذایی وجود داشته باشد شما باید برای نظافت درون دستگاه اقدام کنید.

    بوی نامطبوع درون ماشین ظرفشویی می تواند مرتبط با عوامل مختلفی بوجود آید، برای مثال سوختن و ذوب شدهن ظروف پلاستیکی که در دستگاه قرار داده اید می تواند یکی از این دلایل باشد چرا که اگر ظروف پلاستیکی با المنت ماشین ظرفشویی تماس داشته باشند، ذوب می شوند و بوی نامطبوعی را داخل دستگاه پخش خواهند کرد. در نتیجه بهتر است برای جلوگیری از بوی نامطبوع از قرار دادن ظروف پلاستیکی درون ماشین ظرفشویی برای شست و شو جلوگیری کنید.

    عدم عملکرد دکمه های ماشین ظرفشویی

    عدم عملکرد دکمه های ماشین ظرفشویی

    در مواردی ممکن است با مشکل عدم عملکرد دکمه های ماشین ظرفشویی در استفاده  از این دستگاه مواجه شوید که در این صورت بایستی به تعمیر ظرفشویی در مشهد اقدام کنید، چرا که عدم عملکرد دکمه های موجود در پنل ماشین ظرفشویی منجر به ایجاد اختلال در عملکرد کلی دستگاه خواهد شد.

    برای تعمیر ظرفشویی در مشهد در صورت بروز مشکل عدم عملکرد دکمه های ماشین ظرفشویی توجه داشته باشید که در ابتدا به بررسی قفل کودک دستگاه بپردازید، چرا که در صورت فعال بودن قفل کودک، دکمه های موجود در پنل ماشین ظرفشویی هیچ گونه عملکردی نخواهند داشت.

    توجه داشته باشید که در برخی از موارد ممکن است عدم عملکرد دکمه های ماشین ظرفشویی به علت بروز مشکل در کنترل پنل یا برد الکترونیکی باشد که در این صورت پیشنهاد می کنیم برای تعمیر ظرشویی در مشهد از تکنسینی متخصص کمک بگیرید، چرا که برد الکتریکی یکی از حساس ترین قطعات موجود در سیستم داخلی ماشین ظرفشویی می باشد و بایستی فردی که تعمیر این قطعه را بر عهده می گیرد از مهارت و همچنین تخصص کافی برخوردار باشد، چرا که در غیر این صورت مشکلات بیشتری برای ماشین ظرفشویی شما ایجاد خواهد شد.

    نحوه استفاده صحیح از ماشین ظرفشویی

    نحوه استفاده صحیح از ماشین ظرفشویی

    موارد بسیاری وجود دارند که در صورت رعایت هر یک از آن ها می توانید از تعمیر ظرفشویی در مشهد پیشگیری کرده و همچنین عمر دستگاه خود را افزایش دهید. در واقع تعمیر ظرفشویی در مشهد در بسیاری از موارد به دلیل نحوه استفاده نادرست از دستگاه است، لذا در ادامه بهترین روش های استفاده صحیح از ماشین ظرفشویی را به شما معرفی کرده ایم که بنابراین اگر از این دستگاه فوق العاده استفاده می کنید، پیشنهاد می کنیم در ادامه با ما همراه باشید.

    • تمیز کردن ظروف قبل از چیدمان آن ها در دستگاه
    • چیدمان مناسب ظروف ( قرار دادن هر یک از انواع ظروف در بخش مشخص)
    • بررسی نمک ظرفشویی
    • بررسی دمای مناسب آب
    • استفاده از بهترین و با کیفیت ترین مواد شوینده
    • نظافت فیلتر
    • نظافت فضای داخلی دستگاه
    • عدم قرار دادن ظروف بیشتر از ظرفیت دستگاه
    • انتخاب برنامه شست و شوی مناسب
    • و ...

    در واقع استفاده از هر یک از انواع لوازم برقی در منزل بایستی با توجه نکاتی انجام شود که علاوه بر پیشگیری از بروز مشکل در دستگاه منجر به افزایش طول عمر دستگاه شود. بنابراین پیش از خرید و استفاده از هر یک از انواع دستگاه های برقی به خصوص ماشین ظرفشویی در ابتدا به طور کامل درباره نحوه استفاده از آن تحقیق کرده و سپس به استفاده از دستگاه بپردازید.

    نظافت فیلتر ماشین ظرفشویی

    نظافت فیلتر ماشین ظرفشویی

    یکی از مهم ترین مواردی که بایستی در استفاده از انواع ماشین ظرفشویی به آن توجه داشته باشید، نظافت فیلتر ماشین ظرفشویی به صورت دوره ای است، بنابراین در این بخش به آموزش نحوه تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی می پردازیم.

    1. فیلتر را از دستگاه جدا کنید.
    2. فیلتر را 30 دقیقه در محلول آب گرم و مواد شوینده قرار دهید.
    3. پس از گذشت 30 دقیقه با استفاده از برس مخصوص شست و شو یا مسواک به نظافت فیلتر بپردازید.
    4. جایگاه فیلتر را بررسی کنید و در صورتی که آلوده بود به نظافت آن بپردازید، توجه داشته باشید که برای نظافت این بخش بایستی از یک پارچه تمیز و همچنین آغشته به محلول تمیز کننده استفاده کنید.
    5. فیلتر را مجددا نصب کنید و توجه داشته باشید که نصب فیلتر بایستی به طور صحیح انجام شود تا دستگاه از عملکرد مناسبی برخوردار شود.

    در واقع نظافت فیلتر ماشین ظرفشویی از اهمیت بسزایی در استفاده از این دستگاه برخوردار است چرا که نظافت فیلتر می تواند در پیشگیری از تعمیر ظرفشویی مشهد، تاثیر گذار باشد.

    لازم به ذکر است که عدم نظافت فیلتر ماشین ظرفشویی، در طولانی مدت منجر به ایجاد مشکلات بسیاری در سیستم داخلی دستگاه خواهد شد و در این صورت بایستی به تعمیر ظرفشویی در مشهد بپردازید.

     

    سوالات متداول

    یکی از سوالات راجی که در حوزه تعمیر ظرفشویی مشهد برای کاربران پیش می آید، علت طولانی شدن فرآیند شست و شوی ظروف است که این امر می تواند مرتبط با گرم شدن آب پیش از شروع شست و شو باشد. برخی از ماشین ظرفشویی ها پیش از شروع فرآیند شست و شو در ابتدا آب را گرم می کنند که این امر می تواند تا نیم ساعت طول بکشد.

    یکی از مشکلاتی که در برخی از ماشین ظرفشویی ها مشاهده می شود، بوی بد و نامطبوع دستگاه است که این اتفاق می تواند مرتبط با باقی ماندن بقایای غذا در دستگاه و فیلتر ها باشد که شما برای رفع این مشکل می توانید فیلتر های ظرفشویی را با آب و صابون شست و شو دهید.

    یکی دیگر از مشکلاتی که در حوزه تعمیر ظرفشویی مشهد مشاهده می شود، عدم تخلیه کامل آب دستگاه است. درباره این مشکل باید این را بدانید که بیشتر مدل های ماشین ظرفشویی مقداری از آب را در خود نگه میدارند تا رطوبت اطراف پمپ و درپوش حفظ شود.

    یکی از نکاتی که شما باید به آن توجه داشته باشید این است که تنها پاک کردن باقی مانده غذا و خورده مواد غذایی از روی ظروف کافی است و در حقیقت نیازی به آبکشی ظروف پیش از قرار دادن آن ها در ماشین ظرفشویی وجود ندارد.

    یکی دیگر از سوالات رایج در این حوزه، انتخاب مواد شوینده است که درباره این موضوع می توان گفت طبق تجربه، استفاده از مواد شوینده پودری و قرص ها برای شست و شو ظروف به وسیله ظرفشویی بهترین موارد هستند.

    17 پاسخ به “خدمات تخصصی تعمیر ظرفشویی مشهد”

    1. برای تعمیر ظرفشویی چه مدتی طول میکشه تا تکنسین های تعمیر ماشین ظرفشویی به محل برسند؟

      • پس از درخواست شما با توجه به محل سکونت معمولا بین 15 تا 60 دقیقه بازه زمانی رسیدن تکنسین به محل سکونت شما زمان میبرد

    2. سلام من هر بار از ماشین ظرفشوییم استفاده می کنم با نشتی رو به رو میشم اما ظرفام کاملا شسته میشه. امکان تعمیرش وجود دارد؟

      • سلام بله، نشتی از نقاظ متفاوتی امکان پذیر است بنابراین بایستی در ابتدا دستگاه شما توسط تکنسین های تعمیر ماشین ظرفشویی بررسی شود

    3. سلام ظرفشویی من حین شست و شو خاموش شده و دیگه روشن نمیشه مشکل از کجاست؟

      • سلام سیم برق دستگاه رو بررسی کنید تا مشکلی نداشته باشد در غیر این صورت کلید استارت پنل ماشین لباسشویی رو چک کنید تا گیر نکرده باشد. در صورت عدم موفقیت در رفع مشکل ایجاد شده از تکنسین تعمیر لباسشویی کمک بگیرید.

    4. تعمیر ظرفشویی مشهد با مناسب ترین قیمت توسط صانا سرویس برای من انجام شد

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *