صانا سرویس

تعمیرات و فروشگاه

تلفن

05138721212
09150881992

آدرس

مشهد، بلوار پیروزی، بلوار رضوی، ابتدای رضوی 22، فاز تجاری، پلاک 5

صانا سرویس؛ کنار شما، رو به آینده

فیلتر آب لباسشویی چیست ؟ | فیلتر آب در ماشین لباسشویی های مختلف

فیلتر آب لباسشویی

فیلتر آب لباسشویی یکی از مهم ترین قطعات موجود در ماشین لباسشویی محسوب می شود، چرا که این قطعه وظایف بسیاری را در این دستگاه بر عهده دارد و در صورت بروز مشکل در فیلتر، ماشین لباسشویی با اختلال های بسیاری مواجه خواهد شد که در نتیجه نیازمند تعمیر لباسشویی مشهد می شوید.

تعبیه این قطعه در ماشین لباسشویی منجر به افزایش طول عمر دستگاه خواهد شد، چرا که فیلتر آب اجازه ورود آب سخت به داخل دستگاه را نمی دهد و در مرحله اول به تصفیه آب می پردازد.

آب سخت دارای یون های بسیاری همچون کلسیم و منیزیم بوده و بدین دلیل مانع ترکیب شدن پودر لباسشویی با آب می شود؛ بنابراین در صورتی که به صورت دوره ای نسبت به نظافت فیلتر آب لباسشویی اقدام نکنید یا در صورت نیاز به تعویض آن نپردازید، ممکن است با عدم شست و شو لباس ها مواجه شوید شوید که در این صورت لباس های شما پس از شست و شو از نظافت مورد قبولی برخوردار نیستند.

فیلتر آب لباسشویی منجر به کاهش املاح موجود در آب سخت می شود که در نتیجه نظافت بیشتر لباس ها را به همراه دارد.

معایب ورود آب سخت به ماشین لباسشویی

 

معایب ورود آب سخت به ماشین لباسشویی

 

پیش تر ذکر کرده ایم که آب سخت، مشکلات بسیاری را در سیستم ماشین لباسشویی با خود به همراه دارد که در این بخش، برخی از معایب آب سخت در ماشین لباسشویی را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • جلوگیری از ترکیب شدن مواد شوینده با آب
  • نظافت فیلتر آب لباسشویی به صورت مداوم
  • عدم نظافت لباس ها پس از اتمام فرآیند شست و شو ( شوره های سفید روی لباس )
  • کاهش راندمان ماشین لباسشویی
  • و …

وظایف فیلتر آب لباسشویی

 

وظایف فیلتر آب لباسشویی

 

فیلتر لباسشویی یکی از تاثیر گذار ترین قطعات در عملکرد بهتر این دستگاه محسوب می شود. این قطعه دارای دو فیلتر می باشد که فیلتر اول در مسیر ورودی آب و فیلتر دوم در کف دستگاه تعبیه شده است.

این قطعه در مسیر ورود آب به داخل دستگاه، آب وارد شده را به طور کامل تصفیه می کند و تمامی املاح موجود در آب را جذب کرده تا آب با سختی کمتری وارد دستگاه شود.

مزایای استفاده از فیلتر با کیفیت در لباسشویی

فیلتر آب لباسشویی

تعبیه شدن فیلتر آب لباسشویی در این دستگاه، همراه با مزایای بسیاری می باشد که در این بخش برخی از این مزایا را به شما معرفی خواهیم کرد.

در واقع فیلتر ها در دو مدل پلی فسفات و مغناطیسی تولید و به بازار ارائه می شوند و هر یک از آن ها از عملکرد بی نظیری برخوردار هستند.

رسوبات وارد شده همراه با آب به داخل دستگاه، پس از گذشت زمان روی هیتر دستگاه تجمع می کنند و در نهایت اختلال های بسیاری را در ماشین لباسشویی ایجاد می کنند.

رسوبات همچنین می توانند لوله های ماشین لباسشویی را نیز مسدود کنند.

فیلتر هایی که پیش تر ذکر کرده ایم، قادر به هدایت رسوبات وارد شده همراه با آب به سمت لوله های خروجی هستند و بدین دلیل با استفاده از این فیلتر ها رسوبات در لوله های دستگاه شما منجر به گرفتگی نمی شوند.

در صورتی که فیلتر تعبیه شده در ماشین لباسشویی از نوع رسوب گیر باشد، دستگاه شما از عملکرد بسیار بهتری برخوردار می شود و همچنین نصب این قطعه با آسانی بسیاری همراه است.

شایان ذکر است که فیلتر های رسوب گیر قادر به کاهش مصرف انرژی در دستگاه هستند و در نتیجه با خریداری این فیلتر ها می توانید در مصرف برق، صرفه جویی کنید.

فیلتر در لباسشویی های تولید شده توسط برند های مختلف

هر یک از انواع مدل های ماشین لباسشویی دارای فیلتر آب می باشند و بدین دلیل، در ادامه هر آنچه را که بایستی درباره فیلتر در ماشین های لباسشویی تولید شده برند های مختلف بدانید را به شما معرفی خواهیم کرد.

 فیلتر لباسشویی سامسونگ

 

فیلتر آب لباسشویی سامسونگ

 

فیلتر آب لباسشویی سامسونگ در بخش پنل دستگاه تعبیه شده است و برای خارج کردن آن بایستی درب کوچک تعبیه شده در بخش جلویی دستگاه را باز کنید تا این فیلتر به آسانی خارج شود و سپس به نظافت آن بپردازید.

شایان ذکر است که اگر قصد نظافت فیلتر ماشین لباسشویی سامسونگ را دارید، بهتر است در ابتدا تشتی را در زیر دستگاه قرار دهید، تا تمامی آب موجود در تشت تخلیه شود.

مطالعه بیشتر : تعمیر لباسشویی سامسونگ مشهد 

فیلتر لباسشویی ال جی

این فیلتر همچون فیلتر های تعبیه شده در ماشین های لباسشویی دیگر، وظیفه محافظت از پمپ را بر عهده دارد و بدین دلیل از ورود هر گونه رسوب همراه با آب به داخل لوله ها و ماشین لباسشویی پیشگیری می کند.

فیلتر آب لباسشویی ال جی در سمت چپ دستگاه تعبیه شده است و برای باز کردن فیلتر بایستی آن را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا قادر به خارج کردن این قطعه شوید.

مطالعه بیشتر : تعمیر لباسشویی الجی مشهد

فیلتر لباسشویی دوو

جالب است بدانید که فیلتر تعبیه شده در لباسشویی دوو قادر به جذب پرز ها و همچنین اشیای خارجی در دستگاه می باشد و در واقع علاوه بر جذب رسوبات آب، از ورود اشیای خارجی و همچنین پرز ها به داخل ماشین لباسشویی جلوگیری می کند.

در صورتی که قصد نظافت یا تعمیر این قطعه را در ماشین لباسشویی دوو داشته باشید بایستی درب کوچک تعبیه شده در پایین ترین قسمت دستگاه را بیابید و آن را باز کنید؛ همانند فیلتر های لباسشویی ال جی بایستی فیلتر لباسشویی دوو را نیز در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا موفق به خارج سازی آن شوید.

فیلتر لباسشویی بوش

 

فیلتر آب لباسشویی بوش

 

فیلتر لباسشویی بوش همچون فیلتر های دیگر، منجر به افزایش راندمان ماشین لباسشویی خواهد شد.

این قطعه در پایین ترین بخش بدنه ماشین لباسشویی و در گوشه سمت راست این دستگاه تعبیه شده است. برای نظافت این قطعه بایستی در ابتدا درب مستطیلی تعبیه شده در بدنه دستگاه را باز کرده و فیلتر را با مقداری فشار باز کنید.

مطالعه بیشتر : تاریخچه برند بوش 

اهمیت نظافت فیلتر آب لباسشویی

در صورتی که از ماشین لباسشویی استفاده می کنید بایستی به صورت دوره ای به نظافت فیلر آب دستگاه بپردزاید، چرا که نظافت این قطعه تاثیر بسیاری در عملکرد مناسب دستگاه دارد، توجه داشته باشید که فیلتر بایستی به طور کامل سالم باشد تا قادر به افزایش کارایی دستگاه شود، بنابراین در صورتی که فیلتر ماشین لباسشویی شما دچار آسیب شده بود بایستی نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *