صانا سرویس

تعمیرات و فروشگاه

تلفن

05138721212
09150881992

آدرس

مشهد، بلوار پیروزی، بلوار رضوی، ابتدای رضوی 22، فاز تجاری، پلاک 5

صانا سرویس؛ کنار شما، رو به آینده

نحوه استفاده از خشک کن لباسشویی دوو

خشک کن لباسشویی دوو

در بسیاری از مواقع ممکن است تنها نیازمند استفاده از خشک کن لباسشویی دوو باشید، در واقع اگر لباس، پتو یا پرده های منزل خود را به صورت دستی بشویید و تنها قصد خشک کردن آن ها را با استفاده از ماشین لباسشویی داشته باشید، این برنامه از کاربرد بسیاری برای شما برخوردار است، بنابراین در این مقاله نحوه فعال سازی برنامه خشک کن لباسشویی دوو را بدون شست و شو به شما معرفی خواهیم کرد، تا چنانچه قصد استفاده از این برنامه را دارید، قادر به خشک کردن لباس های خود در کوتاه ترین زمان شوید.

توجه داشته باشید که مشخصات دستگاه و همچنین موتور تعبیه شده در آن از اهمیت بسزایی در فرآیند خشک کردن لباس ها برخوردار هستند، چرا که تعبیه موتور مناسب در ماشین لباسشویی ارتباطی مستقیم با سرعت چرخش درام دستگاه و در نتیجه افزایش کیفیت خشک شدن لباس ها دارد.

فقط قصد استفاده از خشک کن ماشین لباسشویی دوو را دارم

در واقع فعالسازی خشک کن لباسشویی دوو بدون نیاز به شست و شو بسیار آسان است. اولین مرحله برای فعالسازی چرخه خشک کردن لباس ها در ماشین لباسشویی برند دوو، کلیک کردن دکمه spin است. این دکمه قادر به تنظیم سرعت چرخش درام در ماشین لباسشویی بوده، بنابراین پس از انتخاب این گزینه می توانید تغییراتی را در چرخه خشک کردن دستگاه ایجاد کنید. دکمه spin امکان تنظیم دستگاه در 6 حالت Hold Rinse spin No ،1400، 1000، 800، 400 برای شما فراهم شده است.

چنانچه برنامه Gentie Care را انتخاب کنید، چرخه خشک کن لباسشویی دوو با چرخش آرام انجام می شود که بدین دلیل با استفاده از این برنامه می‌توانید از آسیب دیدن پارچه های خود جلوگیری کنید و بدون آسیب به پارچه لباس ها، در کوتاه ترین زمان لباس های خود را خشک کنید.

علت ایجاد صدای نابهنجار حین خشک کردن لباس ها

 

علت ایجاد صدای نابهنجار حین خشک کردن لباس ها

 

در واقع شنیدن صداهای عجیب هنگام خشک کردن لباس ها در ماشین لباسشویی، دلایل بسیاری را شامل می‌شود که در ادامه برخی از این دلایل را به شما معرفی خواهیم کرد تا با شناسایی آن ها از آسیب به ماشین لباسشویی و لباس های خود پیشگیری کنید.

حجم نامناسب لباس ها در ماشین لباسشویی

 

حجم نامناسب لباس ها در ماشین لباسشویی

 

یکی از شایع ترین دلایل ایجاد صدا حین استفاده از خشک کن لباسشویی دوو، قرار دادن حجم نامناسبی از لباس ها در درام این دستگاه است. در واقع کم یا زیاد بودن حجم لباس ها در مخزن ماشین لباسشویی منجر به تولید صداهای عجیب در درام این دستگاه خواهد شد، بنابراین پیش از استفاده از این دستگاه حجم لباس های خود را مورد بررسی قرار دهید. هر یک از انواع ماشین های لباسشویی دارای ظرفیت مشخصی هستند که بایستی با توجه به ظرفیت دستگاه خود، حجم لباس ها را تعیین کنید.

اشیای خارجی در مخزن ماشین لباسشویی

یکی از مهم ترین نکات استفاده از ماشین لباسشویی، بررسی جیب ها و لباس ها پیش از قرار دادن آن ها در مخزن ماشین لباسشویی است، چرا که در مواردی مشاهده می شود که وجود اشیایی خارجی در جیب ها همچون کلید منجر به بروز مشکلات بسیاری در عملکرد ماشین لباسشویی خواهد شد که یکی از این مشکلات، ایجاد صدای آزار دهنده هنگام استفاده از خشک کن لباسشویی دوو است.

شایان ذکر است که سرعت چرخش دیگ ماشین لباسشویی هنگام خشک کردن لباس ها بیشتر از شست و شو لباس ها با استفاده از آب و مواد شوینده است، بدین دلیل ممکن است صداهای ایجاد شده هنگام خشک کردن لباس ها بیشتر از شست و شوی آن ها باشد.

برای پیشگیری از بروز این مشکل، حتما پیش از قرار دادن لباس ها در ماشین لباسشویی از عدم وجود اشیای خارجی در بین لباس ها اطمینان حاصل کنید.

عدم تراز بودن ماشین لباسشویی

یکی از مشکلاتی که منجر به لرزش و همچنین تولید صدا حین استفاده از خشک کن لباسشویی دوو می شود، تراز نبودن لباسشویی است. در کف لباسشویی پایه هایی تعبیه شده است که این پایه ها برای قرار گیری دستگاه به طور صحیح روی زمین مورد استفاده قرار می گیرند و عدم تنظیم بودن آن ها منجر به لرزش ماشین لباسشویی خواهد شد.

انواع علت کار نکردن خشک کن لباسشویی دوو

 

انواع علت کار نکردن خشک کن لباسشویی دوو

 

دلایل بسیاری مبنی بر عدم عملکرد برنامه خشک کن لباسشویی دوو خواهند شد که در ادامه برخی از این دلایل را به شما معرفی خواهیم کرد.

خرابی ترموستات ماشین لباسشویی

یکی از انواع دلایل کار نکردن خشک کن در ماشین لباسشویی برند دوو، بروز مشکل در ترموستات یا موتور ماشین لباسشویی است. در واقع افزایش دما موتور بیش از اندازه منجر به عدم عملکرد مناسب ماشین لباسشویی می شود. توجه داشته باشید که تعمیر لباسشویی دوو مشهد در صورت بروز مشکل در ترمسوتات یا موتور بایستی توسط تکنسین متخصص انجام شود.

بروز مشکل در المنت حرارتی دستگاه

یکی از انواع دلایل عدم عملکرد خشک کن لباسشویی دوو، ایراد در المنت حرارتی ماشین لباسشویی است. وظیفه این قطعه در ماشین لباسشویی، تنظیم دمای مناسب برای خشک شدن لباس ها بوده و در صورت بروز مشکل در این قطعه، فرآیند تنظیم دما به منظور خشک کردن لباس ها به طور صحیح انجام نمی شود.

خرابی خازن

خازن یکی از مهم ترین قطعات در ماشین لباسشویی است که بروز مشکل در آن منجر به عدم خشک شدن لباس ها در ماشین لباسشویی خواهد شد. چنانچه خازن های دستگاه شما خراب باشند بایستی نسبت به تعویض آن ها اقدام کنید، چرا که تعمیر آن ها امکان پذیر نیست.

بروز مشکل در برد الکتریکی ماشین لباسشویی

برد الکتریکی در ماشین لباشویی، یکی از اصلی ترین قطعات در این دستگاه محسوب می شود که بایستی در صورت بروز مشکل در این قطعه حتما از تکنسین تعمیر لباسشویی مشهد کمک بگیرید، چرا که برد الکتریکی از حساسیت نسبتا زیادی برخوردار است و تعمیر آن نیازمند دانش فنی و همچنین تجربه می باشد.

عدم جریان برق در ماشین لباسشویی

عدم جریان برق در اتصالات ماشین لباسشویی معمولا به دلیل بروز مشکل در فیوز حرارتی ایجاد می شود و در این صورت خشک کن ماشین لباسشویی دوو قادر به انجام فعالیت نیست.

اهمیت استفاده از خشک کن لباسشویی دوو

خشک شدن لباس های در ماشین لباسشویی ،دارای مزایای بسیاری است که در ادامه برخی از آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد:

  • خشک کن لباسشویی دوو قادر به خشک کردن لباس ها در کوتاه ترین زمان است و شما پس از گذشت چند دقیقه می توانید لباس های خود را از این دستگاه خارج کنید.
  • در صورت استفاده از خشک کن نیازی به آویزان کردن لباس ها برای خشک کردن آن ها نیست و در نتیجه، علاوه‌بر صرفه جویی در وقت نیازی به استفاده از نیروی انسانی ندارید.
  • خشک کن لباسشویی دوو ضد چروک بوده و بدین دلیل با چرخش مکرر از چروک شدن لباس در ماشین لباسشویی پیشگیری می کند.
  • افزایش دما در فرآیند خشک کردن لباس ها منجر به از بین رفتن انواع میکروب و قارچ در لباس ها می شود.
  • و …

انواع سیستم خشک کن لباسشویی

خشک کن ها در مدل های متفاوتی تولید و به بازار ارائه می شوند که در ادامه مطالب انواع خشک کن های مورد استفاده در ماشین لباسشویی را به شما معرفی خواهیم کرد.

در واقع امروزه سیستم های خشک کن در دو مدل مورد استفاده قرار می گیرند.

خشک کن تخلیه مستقیم

این خشک کن ها، بخار آب را توسط مجرای لوله به بیرون از فضای خانه منتقل می کند و نیازمند تهویه خارجی است. این مدل از قیمت مقرون به صرفه تری برخوردار بوده و همچین عملکرد مناسبی دارد.

خشک کن کندانسوری

بخار آب در این مدل از خشک کن ها در مخزن جمع می شود و در بازه زمانی مشخص تخلیه می شود. در استفاده از این خشک کن ها نیازی به تهویه خارجی ندارید و بدین دلیل این سیستم خشک کن در لباسشویی هایی مورد استفاده قرار می گیرد که در آپارتمان ها یا مکان هایی که امکان نصب مجرای لوله وجود ندارد، مورد استفاده قرار می گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *