صانا سرویس

صانا سرویس

تعمیرات و فروشگاه

تلفن

05138721212
09150881992

آدرس

مشهد، بلوار پیروزی، بلوار رضوی، ابتدای رضوی 22، فاز تجاری، پلاک 5

صانا سرویس؛ کنار شما، رو به آینده

بهترین روش های جرم گیری ماشین لباسشویی

جرم گیری ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی یکی از مهم ترین و اصلی ترین لوازم خانگی است که امروز در اغلب خانه ها وجود دارد. این دستگاه همواره با آب، مایعات و آلودگی ها در تماس است؛ همین امر باعث می شود به مرور زمان جرم و رسوب در آن جمع شود. در نهایت ممکن است که تجمع جرم و رسوب در لباسشویی باعث تولید باکتری و قارچ و ایجاد بوی نامطبوع در ماشین لباسشویی شود. در این شرایط عملکرد و راندمان کاری لباسشویی کاهش میابد و حتی ممکن است لباس ها پس از شست و شو بوی نامطبوعی داشته باشند.

برای حل این مشکل باید ماشین لباسشویی را جرم گیری کرد. بسیاری از قسمت ها و تجهیزات لباسشویی در معرض آلودگی و تجمع جرم و رسوب هستند که در ادامه این قسمت ها را نام برده ایم تا شما با جرم گیری آن ها بتوانید عملکرد لباسشویی خود را بهبود ببخشید.

همچنین ما در این مقاله سعی کرده ایم راه های جرم گیری ماشین لباسشویی را به شما آموزش دهیم و تا شما بتوانید بهترین روش را با توجه به شرایط خود انتخاب کنید.

‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎
‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صانا سرویس؛ کنار شما، رو به آینده

در صورت مشاهده هر گونه مشکل در لوازم خانگی و نیاز به مشاوره یا عیب یابی لوازم خود می توانید با ثبت درخواست سرویس در محل، در کمتر از 30 دقیقه خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنید.

‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎
‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

رسوب آهک چیست؟

در اکثر آب هایی که ما برای شرب و شست و شو استفاده می کنیم، مقداری منیزیم و کلسیم وجود دارد. بعد از تبخیر شدن آب این مواد معدنی در سطح ماشین لباسشویی باقی می مانند.

معمولاً کلسیم موجود در آب از نوع کربنات کلسیم است که آن را به شکل برفک در کتری، اطراف شیرآلات، آبگرمکن و سایر وسایلی که با آب سروکار دارند می بینیم. آبی که میزان این مواد معدنی در آن بالا باشد، آب سخت نامیده می شود. بنابراین معمولاً در لوازم خانگی مناطقی که دارای آب سختی هستند رسوبات آهک به وجود می آید که برای حل این مشکل برای جرم گیری انجام داد. در ادامه مقاله نحوه جرم گیری ماشین لباسشویی را شرح داده ایم.

اهمیت جرم گیری ماشین لباسشویی

اهمیت جرم گیری ماشین لباسشویی

پیش از آن که روش ها و نحوه جرم گیری ماشین لباسشویی را شرح دهیم بهتر است بدانیم دلیل انجام این کار چیست و جرم گیری چه اهمیتی دارد. همان طور که می دانید ماشین لباسشویی یکی از پرمصرف ترین لوازم خانگی است و همواره مورد استفاده قرار می گیرد؛ به همین دلیل در طولانی مدت مواد آهکی و رسوبات زیادی وارد بخش های مختلف آن می شوند و در نتیجه در عملکرد فنی آن تاثیر نامطلوب خواهند گذاشت.

جرم گیری یک تکنیک و روش برای حل این مشکل است و باعث از بین رفتن قارچ و باکتری های لباسشویی می شود. همچنین اگر لباس ها بعد از شست و شو بوی بدی می گیرند با رسوب زدایی و جرم گیری می توان از این بو را از بین برد. پس از انجام فرآیند جرم گیری عملکرد لباسشویی بهبود و کیفیت کار آن افزایش پیدا می کند.

مطالعه مفید: معرفی انواع بهترین جرم گیر ماشین لباسشویی

زمان مناسب برای جرم گیری ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی یک فضای مرطوب است که همان طور که گفته شد پس از مدتی دچار جرم و رسوب می شود. به طور کلی بهتر است که هر 6 ماه یکبار اقدام جرم گیری ماشین لباسشویی کرد، اما این مدت زمان بستگی به شرایط مختلفی مانند سختی آب، نوع لباس ها و پارچه ها و غیره دارد. همچنین در صورتی که از شوینده های نامناسب استفاده شود ماشین لباسشویی نیاز به جرم گیری بیشتری دارد. در صورت مشاهده موارد زیر می توان اقدام به جرم گیری ماشین لباسشویی کرد.

  • اگر پس از شست و شو لکه ها و آلودگی هایی بر روی لباس ها و پارچه ها ایجاد شده باشد.
  • در صورت کاهش راندمان کاری و عملکرد ماشین لباسشویی
  • در صورت مشاهده هرگونه رسوب و جرم در اجزا و قطعات مختلف دستگاه
  • اگر از محفظه ماشین لباسشویی بوی نامطلوبی به مشام می رسد.

روش های جرم گیری ماشین لباسشویی

روش های جرم گیری ماشین لباسشویی

برای جرم گیری ماشین لباسشویی از انواع مواد و روش های صنعتی و سنتی می توان استفاده کرد. در صورت حاد شدن این مشکل بهتر است با مراکز تعمیراتی تماس گرفت و فرآیند جرم گیری را به آن ها سپرد. در این مجموعه ها معمولاً از راهکار های حرفه ای و دستگاه ها و ابزار های مخصوص برای جرم گیری استفاده می شود. در ادامه روش ها و موادی برای جرم گیری لباسشویی نام برده شده اند و می توان در انجام این فرآیند از این مواد استفاده کرد.

سرکه و جوش شیرین

یکی از رایج ترین راه حل های جرم گیری ماشین لباسشویی، استفاده از سرکه و جوش شیرین برای شست و شوی لباسشویی است. این ترکیب خاصیت تمیزکنندگی بالایی دارد و بوی نامطبوع ناشی از جرم و رسوب را از بین می برد. برای این کار نیاز است که مقداری جوش شیرین و سرکه را با آب مخلوط کرد. برای جرم گیری با سرکه و جوش یرین باید مراحل زیر را طی کرد.

  • ابتدا باید یک لیوان سرکه و یک قاشق چای خوری جوش شیرین را با هم مخلوط کرد.
  • این ترکیب را با مقداری آب گرم ترکیب کنید تا یک محلول به دست آید.
  • سپس محلول به دست آمده را در جاپودری بریزید.
  • ماشین لباسشویی را با یک برنامه بدون دور تند تنظیم کنید تا تمامی درزهای لباسشویی جرم گیری و رسوب زدایی شوند.
  • پس از پایان چرخه شست و شو، درب لباسشویی را باز کرده و با استفاده از یک اسفنج، دیواره های لباسشویی را تمیز کنید و در نهایت با آب ولرم دیگ را آبگیری کنید.

مطالعه مفید: راه های اصولی استفاده از سرکه و جوش شیرین در لباسشویی

پودر جرم گیر

پودر جرم گیر

یکی دیگر از روش هایی که در جرم گیری ماشین لباسشویی موثر است، استفاده از پودر جرم گیر است. این پودر ها معمولاً برای ماشین های لباسشویی اتوماتیک مورد استفاده قرار می گیرند و لباسشویی را خیلی تمیز می کنند. پودر های جرم گیر در بازار با قیمت و کیفیت مختلفی موجود هستند و برای استفاده از آن ها باید مقداری از آن را درون لباسشویی بریزید و تنظیمات آن را به روی مدت زمان حدود 60 دقیقه و بدون دور تند قرار دهید و دمای آب را روی گرم تنظیم کنید.

نکته مهمی که باید به آن توجه کرد این است که اگر در یک ماه بیش تر از یکبار از این پودر ها استفاده کنید، ممکن است که به لاستیک ها، پلاستیک ها و سایر تجهیزات لباسشویی آسیب وارد شود.

قرص جرم گیر

یکی از راه های بی دردسر برای جرم گیری قسمت هایی از لباسشویی که دستمان نمی رسد، استفاده از قرص جرم گیر است. برای استفاده از این قرص ها ابتدا باید آن را درون محفظه لباسشویی قرار داد و برنامه لباسشویی را بر روی 60 دقیقه بدون دور تند و با دمای بالا تنظیم کرد. باید توجه داشته باشید که برخی از قرص های جرم گیر بسیار قوی هستند و برای ماشین های لباسشویی بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند. شما می توانید قرص جرم گیر مناسب با سایز لباسشویی خود را از هر فروشگاهی تهیه کنید.

اجزای ماشین لباسشویی که نیاز به جرم گیری دارند

اجزای مختتلف ماشین لباسشویی ممکن است دچار جرم و رسوب شوند. قسمت هایی از لباسشویی که نیاز به جرم گیری دارند عبارتند از:

بدنه لباسشویی

بدنه ماشین لباسشویی با جذب باکتری های محیط ممکن است منشاء آلودگی باشد. این آلودگی ها علاوه بر اینکه ظاهر دستگاه را زشت می کنند، به مرور زمان باعث ایجاد بوی نامطبوع و زنگ زدگی می شوند. تمیز کردن این قسمت در از بین بردن بوی بد دستگاه موثر است.

فیلتر لباسشویی

یکی از آلوده ترین قسمت های لباسشویی فیلتر آن است. فیلتر لباسشویی قطعه ای است که در جلوگیری از بوی بد لباسشویی و نحوه عملکرد آن تاثیر زیادی دارد. این قطعه وظیفه تصفیه پرز لباس ها و پارچه ها، آشغال ها و اجسام ریز را به عهده دارد، به همین دلیل همواره در معرض آلودگی قرار دارد. با استفاده از دفترچه راهنمای دستگاه می توان فیلتر را باز کرد و  زباله های آن را خالی کرد و با مسواک و مواد جرم گیر آن را جرم گیری کرد.

مطالعه مفید: عدم تمیز کردن؛ رایج ترین علت باز نشدن فیلتر لباسشویی

محفظه دیگ لباسشویی

محفظه دیگ لباسشویی

منشاء اصلی بوی بد و نامطبوع لباس ها دیگ لباسشویی است، زیرا به طور مستقیم با آب و رطوبت و لباس ها در ارتباط است. این قسمت باکتری ها را به راحتی جذب می کند و برای تمیز کردن و جرم گیری آن می توان از محلول های طبیعی و شیمیایی مانند جوش شیرین، سرکه و غیره استفاده کرد.

درب لباسشویی

این قسمت لباسشویی نیز مانند بدنه لباسشویی همواره در معرض آلودگی ها و باکتری های محیطی است. در لباسشویی را می توان با اسفنج و سرکه یا مواد شوینده به راحتی شست و شو داد و ضدعفونی کرد.

لاستیک درب لباسشویی

لاستیک لباسشویی قسمتی است که باکتری ها، رسوبات و باقی مانده مواد شوینده در آن نشست می کنند و باعث آلودگی آن می شوند. برای شست و شو و جرم گیری لاستیک درب می توان از اسفنج و سرکه استفاده کرد و بعد از شست و شو آن را با پارچه خشک کرد.

محفظه مواد شوینده لباسشویی

جاپودری یا محفظه مواد شوینده یکی از قسمت هایی است که به دلیل تماس مستقیم با مواد شوینده و آب، محل تجمع جرم و رسوب می باشد. برای تمیز کردن این قسمت می توان از مسواک و سرکه یا جرم گیر استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدول محتوا