صانا سرویس

صانا سرویس

تعمیرات و فروشگاه

تلفن

05138721212
09150881992

آدرس

مشهد، بلوار پیروزی، بلوار رضوی، ابتدای رضوی 22، فاز تجاری، پلاک 5

صانا سرویس؛ کنار شما، رو به آینده

نحوه باز کردن قفل کودک لباسشویی ال جی

باز کردن قفل کودک لباسشویی ال جی

با پیشرفت روز به روز تکنولوژی تمامی دستگاه ها و تجهیزات رو به پیشرفته شدن هستند. ماشین لباسشویی نیز از این امر مستثنا نیست و از قابلیت ها و ویژگی های پیشرفته ای برخوردار است. یکی از قابلیت های این دستگاه قفل کودک است. ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که کودکتان با فشار دادن دکمه های لباسشویی تنظیمات شست شو را تغییره داده و در نهایت باعث وارد شدن آسیب به دستگاه و لباس ها و پارچه ها شده باشد. قفل کودک لباسشویی یک ویژگی برای رفع این مشکل است.

برخی مواقع نیز ممکن است وقتی می خواهید از ماشین لباسشویی استفاده کنید، متوجه شوید که هیچ کدام از دکمه های دستگاه کار نمی کنند و غیرفعال شده اند. احتمالاً این امر به دلیل فعال بودن قفل کودک ماشین لباسشویی است. اگر نحوه باز کردن قفل کودک لباسشویی ال جی را نمی دانید و یا نیاز به فعال کردن آن دارید در ادامه مقاله با ما همراه باشید که آموزش های لازم را برای فعال کردن و غیرفعال کردن آن در اختیار شما قرار داده ایم.

‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎
‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صانا سرویس؛ کنار شما، رو به آینده

در صورت مشاهده هر گونه مشکل در لوازم خانگی و نیاز به مشاوره یا عیب یابی لوازم خود می توانید با ثبت درخواست سرویس در محل، در کمتر از 30 دقیقه خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنید.

‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎
‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

معرفی تکنولوژی قفل کودک لباسشویی ال جی

قفل کودک یک تکنولوژی است که دکمه های ماشین لباسشویی به جز دکمه پاور را قفل می کند تا کودکان نتوانند تنظیمات آن را به هم بریزند و احتمال آسیب رسیدن به دستگاه توسط کودکان را نیز کاهش می دهد. با استفاده از این تکنولوژی علاوه بر قفل شدن دکمه ها، درب دستگاه نیر باز نمی شود و در این صورت ماشین لباسشویی غیرقابل استفاده می شود. این ویژگی زمانی که دستگاه خاموش می شود و یا برق آن قطع و مجدداً وصل می شود نیز فعال است. تکنولوژی قفل کودک برای ایمنی بیشتر دستگاه و کودکان و حتی افراد مسن و مبتلا به آلزاییمر طراحی شده است.

نشانه های فعال بودن قفل کودک لباسشویی ال جی

نشانه های فعال بودن قفل کودک لباسشویی ال جی

برخی مواقع ممکن است کد CL را در صفحه نمایش ماشین لباسشویی خود مشاهده کنید. بسیاری از افراد فکر می کنند این کد یک کد خطا است و دستگاه دچار خرابی و مشکل شده است، اما با فعال شدن و روشن شدن قفل کودک لباسشویی ال جی، صفحه نمایش دستگاه کد CL را نمایش می دهد. CL مخفف کلمه child lock است و نمایش می دهد که دکمه های دستگاه برای حفاظت از دستگاه و جلوگیری از تغییر برنامه و تنظیمات لباسشویی توسط کودکان غیر فعال شده اند.

برخی از مدل های لباسشویی ال جی دارای علامت قفل روی پنل هستند. با روشن شدن این علامت مشخص می شود که قفل کودک فعال است و امکان تغییر تنظیمات وجود ندارد.

یکی دیگر از علائم فعال بودن این قفل، غیرفعال شدن دکمه های ماشین لباسشویی است. در این صورت اگر دکمه ای را فشار دهید، هیچ گونه تغییری در تنظیمات دستگاه رخ نمی دهد و تنها دکمه ای که فعال خواهد بود دکمه پاور است.

در برخی از مدل های لباسشویی ال جی با فعال شدن قفل کودک، درب دستگاه نیز قفل خواهد شد و امکان باز کردن آن وجود ندارد.

این علائم و نشانه ها به کاربر اطمینان می دهند که ماشین لباسشویی در حالت امنی است و تنظیمات و دکمه های آن تحت تاثیر لمس های ناخواسته قرار نخواهند گرفت. البته باید توجه کرد  که در برخی موارد ممکن است این علائم به دلیل بروز مشکل و خرابی در لباسشویی باشد که در این صورت باید با یک تعمیرکار مجرب و ماهر تماس گرفت. برای باز کردن قفل کودک لباسشویی ال جی شما می توانید ادامه این مقاله را مطالعه کنید.

نحوه فعال کردن قفل کودک لباسشویی ال جی

نحوه فعال کردن قفل کودک لباسشویی ال جی

همان طور که گفته شد قفل کودک برای افزایش امنیت ماشین لباسشویی، عدم از کار افتادن و خاموش شدن لباسشویی در حین کار و عدم تغییر تنظیمات دستگاه توسط کودکان و افراد غیر مجاز کاربرد دارند. در ادامه مراحل فعال کردن قفل کودک لباسشویی ال جی باید را نام برده ایم.

در اولین مرحله باید ماشین لباسشویی را روشن کرد.

سپس با توجه به نوع و جنس پارچه ها و لباس ها برنامه شست و شو را مشخص کنید.

بعد از اینکه برنامه شست و شو را تنظیم کردید، با فشردن دکمه شروع ماشین لباسشویی شروع به کار خواهد کرد.

در مرحله بعد باید دکمه مخصوص قفل کودک را فشار داده و چند ثانیه نگه دارید که این دکمه برای باز کردن قفل کودک لباسشویی ال جی نیز استفاده می شود. برای فعال کردن قفل کودک در ماشین لباسشویی های قدیمی ال جی، باید دکمه های TEMP و OPTION را همزمان به مدت 5 ثانیه فشار داد. در برخی مدل ها ممکن است دو دکمه با خط به یکدیگر متصل شده باشند و علامت قفل دارند که در این مدل لباسشویی ها نیز باید دو دکمه به صورت همزمان چند ثانیه نگه داشته شوند. نمونه ای از کلید های ترکیبی برای فعال شدن قفل لباسشویی ال جی عبارتند از:

  • Spin + Option
  • Rinse + Option
  • Temp + Option
  • Temp +Rinse
  • Temp + Spin
  • Crease Care + Spin
  • Time Delay + Option
  • Time Delay + Crease Care
  • Wash + Rinse
  • Medic Rinse + Pre Wash
  • Rinse + Pre Wash
  • Pre Wash + Rinse Plus
  • Tub Clean + Extra Rinse

بعد از فشردن این دکمه ها یک صدای بوق از ماشین لباسشویی شنیده خواهد شد و کد CL بر روی صفحه نمایش لباسشویی ال جی نمایش داده می شود.

در نهایت با ظاهر شدن این کد، یعنی قفل کودک لباسشویی فعال شده است و تمامی دکمه های آن به جز دکمه پاور غیرفعال شده اند. اکنون برای باز کردن قفل کودک لباسشویی ال جی در ادامه مطالب با ما همراه باشید.

مطالعه مفید: برد لباسشویی الجی دایرکت

نحوه باز کردن قفل کودک لباسشویی ال جی

نحوه باز کردن قفل کودک لباسشویی ال جی

اکثر مدل های ماشین لباسشویی این قفل را دارند. برای بسیاری از افراد پیش آمده است که قفل کودک ماشین لباسشویی به صورت تصادفی و یا عمدی فعال شده است و برای باز کردن قفل کودک لباسشویی ال جی دچار مشکل شده اند. در ادامه مراحل باز کردن قفل کودک لباسشویی ال جی را معرفی کرده ایم تا به شما برای رفع این مشکل کمک کنیم.

ابتدا باید دکمه قفل کودک ماشین لباسشویی را پیدا کرد. بسته به مدل دستگاه این دکمه ها متفاوت هستند. در اکثر مدل های لباسشویی ال جی، این دکمه ها Temp + Rinse و یا Prewash + Rinse می باشند. برای اطمینان از درست بودن دکمه ها بهتر است به دفترچه راهنما دستگاه خود مراجعه کنید.

بعد از پیدا کردن این دکمه، آن را به مدت 3 تا 5 ثانیه نگه دارید.

سپس قفل کودک غیرفعال می شود و دیگر کد CL و علامت قفل کودک بر روی صفحه نمایش دیده نمی شود.

با انجام این مراحل اگر باز هم این قفل فعال بود، می توان مجدداً همین مراحل را انجام داد.

اگر همچنان این مشکل بر طرف نشد، ممکن است ماشین لباسشویی دچار مشکل شده باشد و نیاز به بررسی دستگاه توسط یک فرد متخصص و باتجربه باشد.

نکات مهم برای فعال کردن قفل کودک لباسشویی

استفاده از قفل کودک به دلایل ایمنی و جلوگیری از بروز اختلال در عملکرد ماشین لباسشویی اهمیت بسیاری دارد. فعال کردن و باز کردن قفل کودک لباسشویی ال جی نکاتی را به همراه دارد که در ادامه آن ها را شرح داده ایم.

توصیه می شود قفل کودک را قبل از شروع فرآیند شست و شو فعال کنید تا تغییرات ناخواسته ای در برنامه شست و شو رخ ندهد و ماشین لباسشویی به صورت ناگهانی متوقف نشود.

با توجه به مدل دستگاه دکمه های متفاوت و خاصی برای فعال کردن و باز کردن قفل کودک لباسشویی ال جی طراحی و تعبیه شده است. برای مطلع شدن از این دکمه ها می توان دفترچه لباسشویی را مطالعه کرد. همچنین این دفترچه طلاعات دیگری مانند ارور ها و غیره را نیز در اختیار کاربر قرار می دهد.

سعی کنید قبل از ترک ماشین لباسشویی علامت قفل کودک و کد CL را بر روی صفحه نمایش بررسی کنید تا از فعال بودن این قفل مطمئن شوید.

اخرین نکته، استفاده نکردن از دکمه های قفل شده است. بعد از فعال کردن قفل کودک توصیه می شود که از فشار دادن دکمه های غیرفعال خودداری کنید تا آسیبی به لباسشویی و قطعات آن وارد نشود.

مطالعه مفید: همه چیز درباره قفل کودک انواع لباسشویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدول محتوا